R19 (D19) - zatím hypotetická

I/x, I/xx
Standa
Příspěvky: 3795
Registrován: 16.3.2009 7:49:22
Bydliště: Praha

Re: R19 (D19) - zatím hypotetická

Příspěvek od Standa »

Takhle by to bylo asi přínosnější, ale také nákladnější, než tohle trochu severněji. Otázkou je, jestli by se v případě realizace D/R19 mohlo odložit rozšíření D1 v úseku Mirošovice - Rosice (resp. Mirošovice - Humpolec).
Warcz
Příspěvky: 2080
Registrován: 14.3.2009 14:50:43

Re: R19 (D19) - zatím hypotetická

Příspěvek od Warcz »

Určitě by to bylo nákladnější ale bylo by to i kvalitni spojeni Plzeň ČB a jižních měst. Navíc by to ulevilo skoro celé D1...
Standa
Příspěvky: 3795
Registrován: 16.3.2009 7:49:22
Bydliště: Praha

Re: R19 (D19) - zatím hypotetická

Příspěvek od Standa »

Taky by to bylo mnohem lepší spojení ČB s Brnem (a prakticky celou Moravou), líbí se mi to víc, než ta severní varianta. Jde to ale přes složitější terén. Každopádně, od Plzně by se ještě musel dodělat kvalitní přivaděč Písek - ČB. Nejlepší by bylo další R, jak tady kdysi někdo navrhoval zhruba tohle, tím by se dostala E49 mimo CHKO (chtělo by to samozřejmě si trochu pohrát s tou trasou).
mapman
Autor
Příspěvky: 5756
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: R19 (D19) - zatím hypotetická

Příspěvek od mapman »

Hm, opráším tady můj příspěvek z první strany, myslím že to stejně většině požadavků odpovídá:
mapman píše:Tak přidám taky svou trošku do mlýna:

Obrázek

Červeně jsou přidané nové tahy dálničního typu, uvažuju že R a D jsou jedna kategorie a že značka silnice pro motorová vozidla se užívá u silnic 1. třídy, kde je potřeba vyloučit nemotorový provoz a je možné zrychlit např na 110kmh. Fialové silnice první třídy jsou určeny k optmalizaci s maximem obchvatů a MÚK.

...
Martin z Ostravy
Autor
Příspěvky: 6839
Registrován: 14.3.2009 10:27:45
Bydliště: Ostrava a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: R19 (D19) - zatím hypotetická

Příspěvek od Martin z Ostravy »

Takhle by to byla paráda, ale nikdo z nás to nedožije, vzhledem k tomu, že nemáme dokončenou ani páteřní síť. :(
Jinak proč je ta D19 značená číslem 29?
R48 -> D48 se podařilo!
mapman
Autor
Příspěvky: 5756
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: R19 (D19) - zatím hypotetická

Příspěvek od mapman »

Písek - Tábor je I/29 ..
Standa
Příspěvky: 3795
Registrován: 16.3.2009 7:49:22
Bydliště: Praha

Re: R19 (D19) - zatím hypotetická

Příspěvek od Standa »

Warcz: Tak samo o sobě určitě ani na půlprofil, I/23 není prioritou. Stejně tak by asi nebyl sám o sobě moc vytížený úsek mezi Pískem a Soběslaví. Určitě by se na tuhle dálnici převedla část zátěže z D5 a D1 (prakticky všechen dálkový tranzit D5 - D1), ale ani to by asi nebylo víc, než 10 tis. vozidel, takže by se asi v těch nejhlušších úsecích zatím neuživila.

Mapman: Ano, to je přesně to řešení s tou spojkou ČB-Vídeň. Faktem je, že v relaci Tábor - Pelhřimov - Humpolec jsou ty intenzity už zajímavější a i ta stavba by zde byla asi jednodušší. Na druhou stranu peážní úsek I/34+I/19 je velmi kvalitní jednička, která ty svoje intenzity zvládá celkem dobře a R zde nepřinese příliš velký nový užitek.
Sch
Příspěvky: 221
Registrován: 26.3.2009 10:43:17

Re: R19 (D19) - zatím hypotetická

Příspěvek od Sch »

ČB-Brno je dnes přes Tábor 220km a přes Třebíč 185km, určitě osobní auta by tu zajížďku absolvovala, severní varianta v trase I/19 je srovnatelná i pro toto spojení s variantou jižní ve stopě I/23. Severní vedení R19 přes Tábor by tak I/23 dost odlehčila a možná by se ukázalo, že zásadnější přestavba vzhledem k provozu není tak potřebná, on tam ten provoz ostatně není ani teď.
Avantime
Autor
Příspěvky: 617
Registrován: 25.2.2009 23:03:39
Kontaktovat uživatele:

Re: R19 (D19) - zatím hypotetická

Příspěvek od Avantime »

Něco oficiálnějšího... Pokud to tady čtete, tak asi víte o PÚR ČR a úkolu S13, ale pro připomenutí:
martini píše:Je to "jen" Politika územního rozvoje, takže není nad čím moc jásat... Ten koridor a ta myšlenka je myslím zřejmá při pohledu na mapu všem...

Co se týče tématu, tak: S13
Vymezení:
Alternativní spojení západní hranice ČR s východem v území jižně od D1.
Důvody vymezení:
Převedení možného zvýšeného dopravního zatížení mezi dotčenými kraji.
Úkoly pro územní plánování:
Ve spolupráci s resorty prověřit nástroji ÚPD vybrané varianty řešení a jejich vhodnost
z hlediska udržitelného rozvoje území a využitelnosti stávajících silnic I. třídy.
Úkoly pro ministerstva a jiné ústřední správní úřady:
Prověřit účelnost a možnosti paralelního jižního spojení západ-východ.
Zodpovídá:
Ministerstvo pro místní rozvoj v součinnosti s Ministerstvem dopravy a
Ministerstvem životního prostředí a dotčenými kraji.
Termín: 2011
Stav plnění je k nahlédnutí zde: Přehled o stavu plnění úkolů pro ministerstva a jiné ústřední správní úřady a úkolů pro územní plánování vyplývajících z PÚR ČR 2008 a z usnesení vlády č. 929/2009. Aktuálně tam visí stav z května 2011. Níže relevantní citace:
Úkoly pro ministerstva a jiné ÚSÚ píše:Dne 12. října 2009 byla ustavena meziresortní pracovní skupina pro zajištění plnění úkolu. V průběhu roku 2010 probíhalo vyhodnocování dodaných podkladů od členů meziresortní pracovní skupiny a bylo zpracováno ve spolupráci členů meziresortní skupiny zadání studie, na základě které bude provedena analýza možných variant řešení. Na základě této studie, jejímž řešením byl pověřen Ústav územního rozvoje Brno, bude výběr variant zmenšen a následně projednán s členy meziresortní pracovní skupiny.

Projednané zadání k úkolu bylo předáno Ústavu územního rozvoje Brno, který nyní připravuje podklad, který bude projednán v rámci meziresortní pracovní skupiny.

Úkol v řešení.
Úkoly pro územní plánování píše:Vyjádření Jihočeského kraje:
Jihočeský kraj prosazuje variantu Plzeň – Písek – Tábor – Pelhřimov – Jihlava – D3 dle studie Ing. arch. Körnera. Zapracována jako řešení dílčích silnic I. třídy do návrhu ZÚR.

Vyjádření Jihomoravského kraje:
Splněno ve 2. Návrhu ZÚR JMK – navrženo řešení koridoru S 13.

Vyjádření Zlínského kraje:
MMR zpracovává územní studii, na jejímž zadání se Zlínský kraj podílel.
Otázka je, jestli tam byly vyvěšeny i přehledy za minulá období a pokud ano, tak zda se archivují. Docela by mě zajímala také stanoviska Plzeňského kraje a Vysočiny. V platných ZÚR kraje Vysočina jsou vymezeny jen koridory pro lokální přeložky silnic I. třídy.
Aleš362
Příspěvky: 2
Registrován: 10.1.2012 15:07:52

Re: R19 (D19) - zatím hypotetická

Příspěvek od Aleš362 »

Dostala se mi do ruky studie, která dle zadání vlády prověřila možnosti vedení nové rychlostní silnice "jižně od D1".
Myslím, že řešitelský tým odvedl dobrou a kvalitní práci. Navrhované trasy jsou vedeny ve třech variantách, první z Plzně přes Písek, Tábor na Humpolec, druhá přes Březnici, Tábor na Humpolec a třetí přes České Budějovice, Jindřichův Hradec, Třebíč do Brna.
První dvě jsou v konečném hodnocení vyzdvihovány za poměrně kvalitní stav komunikací, málo ekologických střetů a nejkratší trasu. Avšak názor studie je, že případné přesměrování dopravy bude nízké a nevyváží případné investice a fakt, že tato trasa neřeší úsek Humpolec - Brno a využívá tak dálnici D1 je prý přímo v rozporu se zadáním. Jako úzké hrdlo je hodnocený Žďákovský most.
Třetí varianta má nejvíc ekologických střetů, nízkou kvalitu komunikací, především v úseku silnice I/23, malé osídlení v úseku J. Hradec - Třebíč, na druhou stranu propojuje hospodářské slabé oblasti a přímo zapojuje tři nadregionální centra velkého významu Plzeň, Č. Budějovice a Brno.

Závěry lze parafrázovat různě, ale dle mého názoru by se měla dále sledovat všechny varianty s tím, že u třetí varianty se lze vyhnout ekologickým střetům zapojením alternativních komunikací roštu ve sledované oblasti. Je v každém případě zmíněno, že silnice I/23 je v úseku Náměšť nad Oslavou - Rapotice v havarijním stavu a také, že trasu budoucí rychlostní komunikace lze stavět jako dvoupruhovou silnici s MÚK a obchvaty obcí.
martini
VIP
Příspěvky: 3635
Registrován: 22.3.2009 10:53:57
Bydliště: Kladno

Re: R19 (D19) - zatím hypotetická

Příspěvek od martini »

Nemá tedy ta studie jednoznačný závěr? Já jsem ho celkem očekával, ale přímo u projednávání jsem nebyl... Škoda. Na kom je teď další krok? Další aktualizace PÚR?
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Aleš362
Příspěvky: 2
Registrován: 10.1.2012 15:07:52

Re: R19 (D19) - zatím hypotetická

Příspěvek od Aleš362 »

Asi ano, v zásadě zpráva doporučuje pracovat na všech třech alternativách...
Jaroslav
Příspěvky: 359
Registrován: 18.3.2009 10:49:10

Re: R19 (D19) - zatím hypotetická

Příspěvek od Jaroslav »

Aleš362 píše:...Navrhované trasy jsou vedeny ve třech variantách, první z Plzně přes Písek, Tábor na Humpolec, druhá přes Březnici, Tábor na Humpolec a třetí přes České Budějovice, Jindřichův Hradec, Třebíč do Brna....
Nevíte náhodou proč nebyla posuzována také varianta Písek-Veselí n/L-Jindřichův hradec-Třebíč? zdá se mi jako racionálnější než varianta přes Březnici...
Michal R
Příspěvky: 1464
Registrován: 17.4.2009 14:10:52
Bydliště: Děčín - Praha - České Budějovice

Re: R19 (D19) - zatím hypotetická

Příspěvek od Michal R »

Jaroslav píše:
Aleš362 píše:...Navrhované trasy jsou vedeny ve třech variantách, první z Plzně přes Písek, Tábor na Humpolec, druhá přes Březnici, Tábor na Humpolec a třetí přes České Budějovice, Jindřichův Hradec, Třebíč do Brna....
Nevíte náhodou proč nebyla posuzována také varianta Písek-Veselí n/L-Jindřichův hradec-Třebíč? zdá se mi jako racionálnější než varianta přes Březnici...
Proč ve skutečnosti nebyla posuzována netuším, ale troufám si tipovat, že hlavním důvodem bylo: 1) těžce prostupný terén hnedle za Pískem (hřeben Velký Mehelník) a související PP Písecké hory. 2) v okolí Týna n. Vltavou je krajina "dost rozlámaná" zde by trasa vedla neustále po estakádě resp. v tunelu. 3) nikdo nechce primárně umisťovat kapacitní komunikaci do ochraného pásma JETE. 4) při trasování severně od Veselí jsou v cestě Borkovická blata; při trasování jižně od Veselí jsou v cestě rybníky (asi tak 20!) a následně niva a meandry Nežárky.

Dopravně to sice dává smysl, ale toto trasování by prošlo leda za Gottwalda... :-)
Jaroslav
Příspěvky: 359
Registrován: 18.3.2009 10:49:10

Re: R19 (D19) - zatím hypotetická

Příspěvek od Jaroslav »

Michal R píše:
Jaroslav píše:
Aleš362 píše:...Navrhované trasy jsou vedeny ve třech variantách, první z Plzně přes Písek, Tábor na Humpolec, druhá přes Březnici, Tábor na Humpolec a třetí přes České Budějovice, Jindřichův Hradec, Třebíč do Brna....
Nevíte náhodou proč nebyla posuzována také varianta Písek-Veselí n/L-Jindřichův hradec-Třebíč? zdá se mi jako racionálnější než varianta přes Březnici...
Proč ve skutečnosti nebyla posuzována netuším, ale troufám si tipovat, že hlavním důvodem bylo: 1) těžce prostupný terén hnedle za Pískem (hřeben Velký Mehelník) a související PP Písecké hory. 2) v okolí Týna n. Vltavou je krajina "dost rozlámaná" zde by trasa vedla neustále po estakádě resp. v tunelu. 3) nikdo nechce primárně umisťovat kapacitní komunikaci do ochraného pásma JETE. 4) při trasování severně od Veselí jsou v cestě Borkovická blata; při trasování jižně od Veselí jsou v cestě rybníky (asi tak 20!) a následně niva a meandry Nežárky.

Dopravně to sice dává smysl, ale toto trasování by prošlo leda za Gottwalda... :-)
Dopravně to možná dokonce dává největší smysl ze všech variant... ale jako důvod proč ne severně od Veselí bych určitě nebral Borkovická blata - to je příliš malé na to, aby se to nedalo jednoduše obejít. Když vezmu, že trasa přes Budějovice prochází Třeboňskem, tak toho Gottwalda bych viděl spíš u této varinaty... ;)
Michal R
Příspěvky: 1464
Registrován: 17.4.2009 14:10:52
Bydliště: Děčín - Praha - České Budějovice

Re: R19 (D19) - zatím hypotetická

Příspěvek od Michal R »

Jaroslava, koukněte do mapy!
Tak nikdo se nepře, že trasování by z hlediska dopravního bylo špatně. Nicméně moc to tam asi neznáte, bo jinak byste nepsal výše postnuté...

tak Borkovická blata jsou mezi vesnicemi Borkovice - Mažice - Zálší - Komárov - Vlastiboř, celková rozloha je přes 17 km2 z toho 55ha je nejpřísněji chráněná PR. Jen pro vaši představu, tam je nebezpečné i chodit, natož tam poslat jakoukouliv techniku. Vyhnout se tomuto území rovná se trasovat serverně od Soběslavi!
Navíc jste se nevypořádal s technickým řešením u Týna i Písku, dále pak s trasováním okolo JETE....

No nic, tohle je tak akademická diskuze, že nemá cenu se s tím příliš trápit.
Jaroslav
Příspěvky: 359
Registrován: 18.3.2009 10:49:10

Re: R19 (D19) - zatím hypotetická

Příspěvek od Jaroslav »

Michal R píše:Jaroslava, koukněte do mapy!
Tak nikdo se nepře, že trasování by z hlediska dopravního bylo špatně. Nicméně moc to tam asi neznáte, bo jinak byste nepsal výše postnuté...

tak Borkovická blata jsou mezi vesnicemi Borkovice - Mažice - Zálší - Komárov - Vlastiboř, celková rozloha je přes 17 km2 z toho 55ha je nejpřísněji chráněná PR. Jen pro vaši představu, tam je nebezpečné i chodit, natož tam poslat jakoukouliv techniku. Vyhnout se tomuto území rovná se trasovat serverně od Soběslavi!
Navíc jste se nevypořádal s technickým řešením u Týna i Písku, dále pak s trasováním okolo JETE....

No nic, tohle je tak akademická diskuze, že nemá cenu se s tím příliš trápit.
založením jsem člověk, který hledá cestu jak věci udělat, spíše než aby hledal důvody proč něco nejde...

a pakliže je to dopravně zajímavá alternativa, tak se ptám na důvod proč nění ani posuzována - je to něco významnějšího než 17 km2 bahna?
JirkaS
Příspěvky: 2805
Registrován: 14.3.2009 19:25:07

Re: R19 (D19) - zatím hypotetická

Příspěvek od JirkaS »

Možná i historická zkušenost. Ještě si pamatuji, že ve staré mapě bylo kresleno narovnání tehdejší I/23 směrem od I/3 na západ. Nikdy k němu nedošlo, důvodem zaručeně byla i bahna. Dnes je to II/159.
Pavel Q
Příspěvky: 329
Registrován: 5.10.2010 17:49:14

Re: R19 (D19) - zatím hypotetická

Příspěvek od Pavel Q »

Zvažovalo se také vedení Blatná-Mirotice-Milevsko-Tábor?
Cesta Plzeň-Č. Budějovice by se příliš neprodloužila, ze Strakonic na východ by to také ještě šlo, údolí Vltavy by se překonalo pod soutokem s Otavou, takže by se nemusela překonávat Otava.
Jarda Š.
Příspěvky: 880
Registrován: 14.3.2009 12:14:56

Re: R19 (D19) - zatím hypotetická

Příspěvek od Jarda Š. »

Výhodnější by při vedení Blatná-Mirotice-Milevsko-Tábor asi bylo využít stávající mosty přes Vltavu a Otavu u Zvík. Podhradí, i za cenu toho, že by kus byl jen na 1+1 (šlo by o nejméně frekventovaný úsek).
kik
Příspěvky: 1006
Registrován: 18.5.2009 15:27:52
Bydliště: Hradec Králové - Labská II

Re: R19 (D19) - zatím hypotetická

Příspěvek od kik »

JirkaS píše:Možná i historická zkušenost. Ještě si pamatuji, že ve staré mapě bylo kresleno narovnání tehdejší I/23 směrem od I/3 na západ. Nikdy k němu nedošlo, důvodem zaručeně byla i bahna. Dnes je to II/159.
I/23 opravdu kdysi pokracoval dal pred Tyn n.V. k Pisku kde koncila na krizovatce s I/20. Pamatuji ze kdyz jsme s rodici byli nekdy v pulce 70. let v tehle oblasti, tak dnesni II/159 bylo znacena jako I/23. Svym stavem, sirkou a hustotou provozu odpovidala zhruba byvale I/33 - tedy dnesnim II/137, II/150, II/336 a II/126 - mezi Taborem a Kutnou Horou ci byvale I/18 - dnesni II/150 - mezi Voticemi a Havlickovym Brodem. Takze nebylo ani divu ze byla prevedena mezi silnice 2. tridy.
Jinak ten napad s alternativni trasou Plzen - Brno neni vubec spatny, jen by mozna stalo za uvahu to trasovat Plzen - Tabor - Pelhrimov - Horni Cerekev - Trest - Okrisky - Telc - Brno. A stacil by mozna jenom dvoupruh s stoupacimi pruhy a obchvaty.
dvs
Příspěvky: 3621
Registrován: 8.6.2009 12:42:45

Re: R19 (D19) - zatím hypotetická

Příspěvek od dvs »

V rámci PÚR (politiky územního rozvoje) byl splněn úkol ohledně této hypotetické silnice. Loni v létě byla projednána konečně zpráva PÚR vládou a bude probíhat její aktualizace
úkol č. 11.
odpovědná organizace: MMR
(122) S13 Prověřit účelnost a možnosti paralelního
jižního spojení západ-východ.

spolupracující: MD
MŽP
dotčené kraje
rok 2011 Vyjádření garanta:
Dne 12. října 2009 byla ustavena meziresortní pracovní skupina pro zajištění plnění
úkolu.
Pracovní skupina na svém jednání dne 15. 11. 2011 konstatovala, že v čl. (122) PÚR ČR
2008 uvedený úkol pro ministerstva a jiné správní úřady tj. „Prověřit účelnost a možnosti
paralelního jižního spojení západ-východ“ byl splněn a prokázal účelnost tohoto spojení z
hledisek řešení regionálních vazeb republikového významu a řešení problémů
nevyvážeností územních podmínek udržitelného rozvoje.
MMR pro účely aktualizace PÚR ČR navrhne konkretizované koridory pro spojení
východ-západ včetně zpřesnění textu úkolu pro územní plánování.

Na základě závěrů splněného úkolu z čl. (122) bylo navrženo prověřit v rámci kapacitních
silnic S koridory:
1. koridor: Plzeň – D5 – Nepomuk – Blatná-Písek - Vodňany - České Budějovice;
2. koridor: Písek – Tábor - (D3) – Pelhřimov – exit D1 Humpolec
Toto navržené řešení bude možné připomínkovat ze strany resortů a krajů (včetně obcí a
veřejnosti) v průběhu pořizování případné aktualizace PÚR ČR.
Úkol je splněn. http://www.mmr.cz/getmedia/addcbd54-dc6 ... _1d_1e.pdf
Doufejme, že tedy z té aktualizace vyplyne úkol ten koridor zanést do zúr
kik
Příspěvky: 1006
Registrován: 18.5.2009 15:27:52
Bydliště: Hradec Králové - Labská II

Re: R19 (D19) - zatím hypotetická

Příspěvek od kik »

Takze podle MMR by se jezdilo pres Pisek... V tom pripade by byl nutny novy obchat Pisku protoze stavajici silnice I/29 vede zastavbou a pokud by to zustala jen I. trida tak minimalne obchvat Bernartic, odstraneni zatacek v Piseckych horach a rozsireni Podolskeho mostu. Tak uvidime co se z toho vyvine.
dvs
Příspěvky: 3621
Registrován: 8.6.2009 12:42:45

Re: R19 (D19) - zatím hypotetická

Příspěvek od dvs »

Co by jste říkali, že místo D19 by to byla D18?

První úsek by mohl být MUK D3 Mezno - MUK .... D1 (zařazený samozřejmě do TEN-T).
Odpovědět

Zpět na „Silnice I. třídy“