R19 (D19) - zatím hypotetická
Re: Dvoupruh nebo třípruh na R1 ? !
především po dostavění Blanky, 511, radlické radiály a 518-519 budou ty trasy V-Z jen v Praze a okolí čtyři.
Re: Dvoupruh nebo třípruh na R1 ? !
Most MÚK Čekanice je postaven tak, aby umožňoval dostavbu křižovatky na MÚK s R19.Martin z Ostravy píše:Přesně tak, je třeba nabídnout tranzitu západ-východ alternativní trasu, v našem případě je to R(D)19, v trase D1-Pelhřimov-Tábor-Plzeň.. Myslím, že se časem o ni začne mluvit čím dál tím více, škoda, že s ní nepočítá už delší dobu, že se mohlo např. na D3 připravit křížení.
Re: Dvoupruh nebo třípruh na R1 ? !
No nevím, v základní mapě to tak vypadá, ale v ortofotu už moc ne... A až jednou přijde R19 na řadu, tak už ten most bude dvakrát přestavěný.Jarda Š. píše:Most MÚK Čekanice je postaven tak, aby umožňoval dostavbu křižovatky na MÚK s R19.
Re: Dvoupruh nebo třípruh na R1 ? !
Třeba v papírech postvenej je, v reálu někdo ušetřil. A taky nevim jak tamtudy protáhnout tu R19 rovně kolem Chýnova bez peáže s D3, jako je napojená teď.
Re: Dvoupruh nebo třípruh na R1 ? !
Taky bych řekl, že pokud někdy R19 bude, a pokud navíc povede kolem Tábora, pak peáží s D3 a dále ve stopě I/19, škoda jen, že se v záměrech obchvatů na I/19 v trase Plzeň - Tábor - Pelhřimov nepočítá s výhledovým čtyřpruhem...jonáš píše:Třeba v papírech postvenej je, v reálu někdo ušetřil. A taky nevim jak tamtudy protáhnout tu R19 rovně kolem Chýnova bez peáže s D3, jako je napojená teď.
Re: Dvoupruh nebo třípruh na R1 ? !
Pak je ten most Čekanice postavenej dostatečně, na ty dva propojovací pruhy.
Re: Dvoupruh nebo třípruh na R1 ? !
Pravda!jonáš píše:Pak je ten most Čekanice postavenej dostatečně, na ty dva propojovací pruhy.
Re: 0308C a 0309 Veselí n.L. - Úsilné
Nezapomínal bych na dopravu CB-Brno, Havl.Brod atd. Přes Tábor je to zhruba stejně daleko jako po I/34 a po dostavbě D3 Veselí-Tábor to tudy bude určitě rychlejší. Takže nepotřebnost tohoto úseku bych nepřeceňoval. Byť je fakt, že jsou určitě horší, co by jinde dali za dálnici v polovičním profilu. Co bych však taky rád viděl, tak postavené obchvaty na I/19. Devatenáctka bude v dohledné době o mnoho důležitější než I/34...Takže bych raději přednostně stavěl Chýnov, Obrataň, než třeba Ondřejov.
Re: 0308C a 0309 Veselí n.L. - Úsilné
to adi88: Tak tak.... V zimním semestru mi kolega z dopravní fakulty ČVUT ukazoval práci jeho studenta, který srovnával dvě dopravní řešení.
A) rozšíření na D33,5/120: D5 v úseku Exit 14 " MÚK Beroun-východ" - napojení na SOKP + rozšíření D1 v úseku Exit 10 "MÚK Modletice" - Exit 90 "MÚK Humpolec"
B) novostavba I(R)/19 v kategorii S11,5/90 (místy S15,5/80) v úseku "D5 MÚK Černice" - "D1 MÚK Humpolec" přes Písek a Tábor.
Z dopravního, investičního hlediska, a zejména z pohledu omezení ostatní dopravy počas výstavby varianta B porazila A nahlavu. Politická průchodnost je přesně obráceně. Co k tomu dodat, že.....
A) rozšíření na D33,5/120: D5 v úseku Exit 14 " MÚK Beroun-východ" - napojení na SOKP + rozšíření D1 v úseku Exit 10 "MÚK Modletice" - Exit 90 "MÚK Humpolec"
B) novostavba I(R)/19 v kategorii S11,5/90 (místy S15,5/80) v úseku "D5 MÚK Černice" - "D1 MÚK Humpolec" přes Písek a Tábor.
Z dopravního, investičního hlediska, a zejména z pohledu omezení ostatní dopravy počas výstavby varianta B porazila A nahlavu. Politická průchodnost je přesně obráceně. Co k tomu dodat, že.....
-
- Autor
- Příspěvky: 6839
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: 0308C a 0309 Veselí n.L. - Úsilné
No školy nemám, ale taky mi to přijde z hlediska selského rozumu logičtější.
Akorát, že já bych tu R19 stavěl jako 2x2 nebo minimálně půl profil.
Akorát, že já bych tu R19 stavěl jako 2x2 nebo minimálně půl profil.
R48 -> D48 se podařilo!
Re: 0308C a 0309 Veselí n.L. - Úsilné
ja to neporovnaval, ale ona varianta I/19/34 vs. D5/R1/D1 v useku Plzen-Humpolec asi bude i rychlejsi a myslim, ze pro mnohe TIR i vyhodnejsi (az tedy na to omezeni na moste pres Orlik)
Re: 0308C a 0309 Veselí n.L. - Úsilné
Taky že jo. Souhlas, já na rozdíl od onoho studenta soudím, že dokončení stavby I/19 v poloprofilu je chyba, bo dost kaminonů by tuto trasu volilo raději, než popojíždět na plném pražském okruhu. Logicky pak tento nemalý počet kamionů silnici kategorie S nebo poloprofil ucpe.Martin z Ostravy píše:No školy nemám, ale taky mi to přijde z hlediska selského rozumu logičtější.
Akorát, že já bych tu R19 stavěl jako 2x2 nebo minimálně půl profil.
Tedy standardní R 25,5/100-120, v úseku D5 MÚK Černice přes Nepomuk, Písek, Tábor, Pelhřimov a D1 MÚK Humpolec. Tato stavba je systémově jediným řešením dopravní infrastruktury v okamžiku, kdy doprava v okolí Prahy, zejména pak D5 Beroun - SOKP - D1 Mirošovice, se změní každodenní pravidelné zácpy a kolony, dobře tak známé z obdobných měst jako je Vídeň, Norimberk, Mnichov, Ultrecht. A Praha je srovnatelné evropské město s 1,3 mio obyvatel, takže je to spíše otázkou času, kdy se začnou osazovat v daném úseku proměnné dopravní značky, které řidiče zaseknou na 40km/hod, bo SOKP stojí.
Psát o tom, že stavba R19 dopravně odlehčí dnes již silně přetíženou I/20 z Plzně přes Blatnou a Lnáře k Písku, následně pak kamiony v hojné počtu lze potkat jak na I/19 k Táboru, Chýnovu a Pelhřimovu, tak i směrem na ČB a dál pak na Třeboň, Jindřichův Hradec a dál na východ, je asi zbytečné.
Takže R19 výrazně omezí tranzit v extravilánu Prahy a sníží dopravní intenzity na beztak plných tazích (Plzeň-Pha-Humpolec). Tranzit profrčí republiku rychleji, spálí podstatně méně paliva a vyprodukuje méně emisí.
Trasa R19 nasaje zbytnou kamionovou dopravu z prostoru Plzeň, Tábor, ČB a dál na Vysočinu. Zklidní se doprava ve spoustě měst a obcí, protože stávající trasa projíždí mnohdy náměstím či návsí. Zase tedy méně emisí.
R19 je ekologická stavba.
Re: 0308C a 0309 Veselí n.L. - Úsilné
R19 se současným tempem výstavby bych viděl po roce 2050 a to většina z nás už neocení páč.... )
Re: R19 (D19) - zatím hypotetická
Michale, plne souhlasim s tebou ze R19 je plne ekologicka stavba ale bohuzel podle zkusenosti z vystavby D8 apod. se obavam ze by ti 'spravni' ekologove tam jiste nasli nejake unikatni brouky a celou stavbu by zablokovali...
Bohuzel mi pripada ze v tomto state dnes uz ani nejde o to, co je a neni ekologicke, ale o to, jak si co nejvice nahrabat do vlastni kapsy. Bohuzel se tento stav velmi negativne podepsal na celkove infrastrukture.
Bohuzel mi pripada ze v tomto state dnes uz ani nejde o to, co je a neni ekologicke, ale o to, jak si co nejvice nahrabat do vlastni kapsy. Bohuzel se tento stav velmi negativne podepsal na celkove infrastrukture.
Re: R19 (D19) - zatím hypotetická
ono s tou ekologii je to složitý,,,, Bursík - takovej zelenej až blázen prosazuje hlavně železnici, ale kdyby opravdu byl zelenej, tak musí prosazovat dopravu vodní, protože nad tu nikdy nebude, ale u nás jsou lidi prostě jiný než ve světě..... Jinak D19 dobrá myšlenka a podporuju !!!
Segue 1.4 tce Grand Scenic
-
- Autor
- Příspěvky: 6839
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: R19 (D19) - zatím hypotetická
A sčítání ukázalo, že by se i "uživila" možná by jí to chtělo do koncepce přidat a pomalu (ono to u nás ani jinak nejde) ji připravovat.
R48 -> D48 se podařilo!
Re: R19 (D19) - zatím hypotetická
To mi pripomnelo asi 2 roky starej rozhovor v Tydnu s jednim ze zakladatelu a prvnim sefem Greenpeace ... v dobe, kdy byl na tyhle pozici, zadal studii ohledne jadernejch elektraren a moznejch altenrativach (obnovitelny zdroje atd.) - nakonec mu vyslo, ze pri tehdejsich (a on tvrdil v tom rozhovoru, ze to plati i dneska) technologiich neni mozny realne pokryt potrebu z altenrativ a ze ve vysledku se bez jadernejch elektraren zatim neobejdeme. A on tenhle fakt dokazal prijmout a prestal bejt odpurcem jadernejch elektraren. A ostatni ho za to zmenu nazoru z gp vyhodili
Re: R19 (D19) - zatím hypotetická
No plavební kanál do každý vesnice, za takovej program by vás betonáři nosili na rukou. Ani jsem si nevšim, že by se ve světě něco takovýho po dokončení Donau-Rhein (projekt padesátých let) dělalo, kromě občasnýho zprovoznění starých kanálků pro nostalgický rekreanty alá Baťák takže jsme s tim rubánim u Přelouče a zvedánim mostu v Kolíně takový retardovaný bílý vrány. Jinde se stavěj spíš VRT, dálnice už maj hotový ..seque píše:ono s tou ekologii je to složitý,,,, Bursík - takovej zelenej až blázen prosazuje hlavně železnici, ale kdyby opravdu byl zelenej, tak musí prosazovat dopravu vodní, protože nad tu nikdy nebude, ale u nás jsou lidi prostě jiný než ve světě..
Re: R19 (D19) - zatím hypotetická
Dnes se nestaví kanály ve vyspělých zemích hlavně kvůli pseudoekologii. Ale již postavená vodní díla rádi využíváme. Kdo dnes považuje Lipno, jihočeské rybníky nebo třeba jezy na většině našich řek za ekologickou katastrofu? Být kanál DOL postavený, tak jsme za něj vděční.
EDIT: a jsme zase off topic
EDIT: a jsme zase off topic
Re: R19 (D19) - zatím hypotetická
Těžký prosazovat plavební kanály když to využije jen nákladní lod nebo parník, kdežto dálnice jsou jak pro kamiony tak hlavně pro lidi, ale výpočet je jednoduchej :
Lod 4000 tun 3000 kw
Vlak 1500 tun 7000 kw (2 lokomotivy) - tedy jako lod je potřeba na 4000 tun nákladu cca 18666 kw síly.(To už je kapánek spotřeba)
Lkw Tahač 30 tun 300 kw - tedy jako lod je potřeba 133 tahačů z návěsem na 4000 tun, cca 39900 kw síly. (To je ještě větší kapánek spotřeba)
Nejhorší vůbec ale je že v unii je na plavební kanály 8 miliard euro a když je nevyužije nikdo z nových zemí, tak to lapnou Francouzi na kanál Seina Nord, který se už staví a spojí Paříž z ARA ( A-Dam , R-Dam , Antwerpy ). Prostě ze stavby kanálu se asi nažere mín lidí tak se nikomu moc nechce.
Lod 4000 tun 3000 kw
Vlak 1500 tun 7000 kw (2 lokomotivy) - tedy jako lod je potřeba na 4000 tun nákladu cca 18666 kw síly.(To už je kapánek spotřeba)
Lkw Tahač 30 tun 300 kw - tedy jako lod je potřeba 133 tahačů z návěsem na 4000 tun, cca 39900 kw síly. (To je ještě větší kapánek spotřeba)
Nejhorší vůbec ale je že v unii je na plavební kanály 8 miliard euro a když je nevyužije nikdo z nových zemí, tak to lapnou Francouzi na kanál Seina Nord, který se už staví a spojí Paříž z ARA ( A-Dam , R-Dam , Antwerpy ). Prostě ze stavby kanálu se asi nažere mín lidí tak se nikomu moc nechce.
Segue 1.4 tce Grand Scenic
Re: R19 (D19) - zatím hypotetická
Dost nepřesný srovnání, podle instalovanýho výkonu a ne skutečně využitýho. Loď se většinou brodí vodou furt, zatímco mašina ten výkon využije jen při rozjezdu nebo do většího stoupání, takže střední výkon je určitě pod tisícovku. A do těch 1500 tun se běžně jezdí i na jednu mašinu, dokonce ani nemusí mít 3,5 MW ... na nákladech jezděj aspoň v tuzemsku vesměs starší a slabší stroje.seque píše: Lod 4000 tun 3000 kw Vlak 1500 tun 7000 kw (2 lokomotivy)
Dtto kamion, ten těch 300 kW potřebuje jen ve dvou případech, při rozjezdu na křižovatce a při jízdě do kopce na D1. Ostatně kdyby to využíval furt, tak by bral litr nafty na kilometr.
A pak tam taky chybí časový hledisko, kde to co loď jede celej den, zvládne kamion nebo vlak za pár hodin, tim si to taky musíte pronásobit .. nejen spotřebu, ale i ochotu zákazníka si počkat
A ještě něco pro dd, byl-li by kanál DOL postavenej, tak tu pravděpodobně nestojí ani kilometr dálnice .. náklady na tu megalomanii by byly tak obrovský, že by na to prostě nevyšlo
Re: R19 (D19) - zatím hypotetická
Nešlo by to prosím přesunout? Už nemáme s D19 nic společného.
Pravda je, že porovnávat maximální výkon motoru je nesmysl. Ta loď jede taky jedním směrem po proudu, takže to bude spotřeba minimální.
Jako zákazník neznám přesně náklady na dopravu, ale vím, že na ceně přepravy kontejneru z Turecka do ČR (přes Hamburk) tvoří zhruba 2/3 ceny přeprava kamionem (vlakem je to ještě dražší a bývá plný), zbylá 1/3 je doprava po moři + poplatky.
Říční doprava asi nebude tak efektivní jako ta námořní, ale pořád bude nesrovnatelně levnější než vlak nebo kamion.
Pravda je, že porovnávat maximální výkon motoru je nesmysl. Ta loď jede taky jedním směrem po proudu, takže to bude spotřeba minimální.
Jako zákazník neznám přesně náklady na dopravu, ale vím, že na ceně přepravy kontejneru z Turecka do ČR (přes Hamburk) tvoří zhruba 2/3 ceny přeprava kamionem (vlakem je to ještě dražší a bývá plný), zbylá 1/3 je doprava po moři + poplatky.
Říční doprava asi nebude tak efektivní jako ta námořní, ale pořád bude nesrovnatelně levnější než vlak nebo kamion.
Re: R19 (D19) - zatím hypotetická
No už je to jinde, ale za to nemožu. V kanále žádný "po proudu - proti proudu" neexistuje, na řece zastavený jezama taky ne, takže snad ten kousek od Děčína do Drážďan. Když je tak výhodná, proč se nevyužívá? I to uhlí do Chvaletic už zas jezdí dvacet let vlakama, a tam žádný překážky nejsou.
Re: R19 (D19) - zatím hypotetická
Lod jezdi v pruměru proti proudu na 60% výkonu a po proudu ta na 25%, náklady na stavbu při 25 letech výstavby 20 miliard ročně - to je dost ale když vysajem fondy na to určený, tak to bude 3 miliardy ročně !!!! O tom že to vytvoří Tisíce pracovních míst tu psát ani nemusim. K té rychlosti: no čerstvý rohlíky opravdu lodě nevozej a jak zde někdo psal tak do chvaletic přijížděla každou třetí hodinu lod z uhlím a proč to nefunguje? Prostě po revoluci se začali brát lodě do pronájmu a lidi začali podnikat a tak Klausik rozhodnul že to bude vozit státní společnost české dráhy a bylo vymalováno !!!!!! Od té doby doprava po vodě stále jen upadá
Segue 1.4 tce Grand Scenic
Re: R19 (D19) - zatím hypotetická
Kdybych se měl vratit k puvodni diskuzi tak se mi zda nejlepší trasovani tohle
http://www.mapy.cz/#umc=9l7W-xT9gm9le-y ... =o&u=m&c=z
http://www.mapy.cz/#umc=9l7W-xT9gm9le-y ... =o&u=m&c=z