R20 - zatím teoericky
R20 - zatím teoericky
Od nového úseku až po Písek by se už komunikace mohla zařadit do R20 (když už je hotová), začalo by se vybírat mýto a byly by peníze na další úseky a rychlost by se mohla zvýšit na 130 km/h. A od Budějovic se navíc plánuje stávající silnice č.I/20 rozšířit na čtyřpruh,tak by R20 měla smysl. A někdy v budoucnu by se mohla dotáhnout až do Plzně. Člověk, když kouká na mapu dálnic a rychlostních silnic,tak v jížních čechách jich je nedostatek a brání to rozvoji kraji jako celku.
Re: R20 - zatím teoericky
No chtělo by to alespoň 110ku na ten úsek od Písku k R4...
Re: R20 - zatím teoericky
Se čtyřpruhem se na I/20 od Č. Budějovic počítá jen k odbočce na Netolice a Prachatice u Češnovic (II/145). Jižní Čechy mají proti většině ČR nižší hustotu osídlení, proto tam nejsou s výjimkou I/3 a Č. Budějovic ani nijak vysoké intenzity dopravy.vondr píše:Od nového úseku až po Písek by se už komunikace mohla zařadit do R20 (když už je hotová), začalo by se vybírat mýto a byly by peníze na další úseky a rychlost by se mohla zvýšit na 130 km/h. A od Budějovic se navíc plánuje stávající silnice č.I/20 rozšířit na čtyřpruh,tak by R20 měla smysl. A někdy v budoucnu by se mohla dotáhnout až do Plzně. Člověk, když kouká na mapu dálnic a rychlostních silnic,tak v jížních čechách jich je nedostatek a brání to rozvoji kraji jako celku.
Re: R20 - zatím teoericky
Podle sčítání z roku 2005 je na tom I/20 z Budějovic do Písku co se týče intenzit srovnatelně s I/3 do Veselí nad Lužnicí - kolem 10 tisíc vozidel.Jarda Š. píše:Jižní Čechy mají proti většině ČR nižší hustotu osídlení, proto tam nejsou s výjimkou I/3 a Č. Budějovic ani nijak vysoké intenzity dopravy.
Otázka je, jaká část se po dostavbě D3 k Budějovicím přesune z I/20 na I/3...
Re: R20 - zatím teoericky
Relace Č. Budějovice-Praha, která by se měla přesunout na D3 je dle mého názoru tak 1/4 intenzity na I/20 do Písku.MiKu píše:Podle sčítání z roku 2005 je na tom I/20 z Budějovic do Písku co se týče intenzit srovnatelně s I/3 do Veselí nad Lužnicí - kolem 10 tisíc vozidel.Jarda Š. píše:Jižní Čechy mají proti většině ČR nižší hustotu osídlení, proto tam nejsou s výjimkou I/3 a Č. Budějovic ani nijak vysoké intenzity dopravy.
Otázka je, jaká část se po dostavbě D3 k Budějovicím přesune z I/20 na I/3...
Re: R20 - zatím teoericky
Dosud při volbě I/3 nebo R4+I/20 záleželo taky na tom, odkud/kam v Praze. Po otevření SOKP je to jedno (ze západu Strakonická->R1->I/3, z východu po uvolněné JS->Strakonická->R4). Osobně bych si teď tipnul spíš ještě větší přesun na R4, je to jednoznačně rychlejší a prakticky po Novou Hospodu jde i celkem slušně předjíždět, akorát těch posledních 30km do Budějic se člověk musí smířit s jízdou v koloně (husté to je, ale každopádně tu zatím ani ve špičkách nehrozí kolaps ve stylu Veselí-Tábor).
Re: R20 - zatím teoericky
Stačí jedna nehoda a silnice je neprůjezdná. Od Újezdu u Vodňan k MÚK s II/105 jsou tam, pokud se nepletu, dva na sebe navazující označené úseky smrtelných nehod. To samozřejmě souvisí se současnou kvalitou silnice - ve většině bez pořádné krajnice a s horizonty.balik píše:... prakticky po Novou Hospodu jde i celkem slušně předjíždět, akorát těch posledních 30km do Budějic se člověk musí smířit s jízdou v koloně (husté to je, ale každopádně tu zatím ani ve špičkách nehrozí kolaps ve stylu Veselí-Tábor).
Jediná otázka je: třípruh, nebo čtyřpruh? Bohužel, se střídajícím se třípruhem nemám v českých podmínkách zkušenosti.