R20 - zatím teoericky

I/x, I/xx
Odpovědět
vondr
Příspěvky: 2907
Registrován: 7.11.2009 19:52:08
Bydliště: vodňany

R20 - zatím teoericky

Příspěvek od vondr »

Od nového úseku až po Písek by se už komunikace mohla zařadit do R20 (když už je hotová), začalo by se vybírat mýto a byly by peníze na další úseky a rychlost by se mohla zvýšit na 130 km/h. A od Budějovic se navíc plánuje stávající silnice č.I/20 rozšířit na čtyřpruh,tak by R20 měla smysl. A někdy v budoucnu by se mohla dotáhnout až do Plzně. Člověk, když kouká na mapu dálnic a rychlostních silnic,tak v jížních čechách jich je nedostatek a brání to rozvoji kraji jako celku.
mapman
Autor
Příspěvky: 5756
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: R20 - zatím teoericky

Příspěvek od mapman »

No chtělo by to alespoň 110ku na ten úsek od Písku k R4...
Jarda Š.
Příspěvky: 880
Registrován: 14.3.2009 12:14:56

Re: R20 - zatím teoericky

Příspěvek od Jarda Š. »

vondr píše:Od nového úseku až po Písek by se už komunikace mohla zařadit do R20 (když už je hotová), začalo by se vybírat mýto a byly by peníze na další úseky a rychlost by se mohla zvýšit na 130 km/h. A od Budějovic se navíc plánuje stávající silnice č.I/20 rozšířit na čtyřpruh,tak by R20 měla smysl. A někdy v budoucnu by se mohla dotáhnout až do Plzně. Člověk, když kouká na mapu dálnic a rychlostních silnic,tak v jížních čechách jich je nedostatek a brání to rozvoji kraji jako celku.
Se čtyřpruhem se na I/20 od Č. Budějovic počítá jen k odbočce na Netolice a Prachatice u Češnovic (II/145). Jižní Čechy mají proti většině ČR nižší hustotu osídlení, proto tam nejsou s výjimkou I/3 a Č. Budějovic ani nijak vysoké intenzity dopravy.
MiKu
Příspěvky: 327
Registrován: 21.3.2009 21:01:00
Bydliště: u Kbelské, schovaný za PHS

Re: R20 - zatím teoericky

Příspěvek od MiKu »

Jarda Š. píše:Jižní Čechy mají proti většině ČR nižší hustotu osídlení, proto tam nejsou s výjimkou I/3 a Č. Budějovic ani nijak vysoké intenzity dopravy.
Podle sčítání z roku 2005 je na tom I/20 z Budějovic do Písku co se týče intenzit srovnatelně s I/3 do Veselí nad Lužnicí - kolem 10 tisíc vozidel.

Otázka je, jaká část se po dostavbě D3 k Budějovicím přesune z I/20 na I/3...
Jarda Š.
Příspěvky: 880
Registrován: 14.3.2009 12:14:56

Re: R20 - zatím teoericky

Příspěvek od Jarda Š. »

MiKu píše:
Jarda Š. píše:Jižní Čechy mají proti většině ČR nižší hustotu osídlení, proto tam nejsou s výjimkou I/3 a Č. Budějovic ani nijak vysoké intenzity dopravy.
Podle sčítání z roku 2005 je na tom I/20 z Budějovic do Písku co se týče intenzit srovnatelně s I/3 do Veselí nad Lužnicí - kolem 10 tisíc vozidel.

Otázka je, jaká část se po dostavbě D3 k Budějovicím přesune z I/20 na I/3...
Relace Č. Budějovice-Praha, která by se měla přesunout na D3 je dle mého názoru tak 1/4 intenzity na I/20 do Písku.
balik
Příspěvky: 125
Registrován: 15.3.2009 22:01:43

Re: R20 - zatím teoericky

Příspěvek od balik »

Dosud při volbě I/3 nebo R4+I/20 záleželo taky na tom, odkud/kam v Praze. Po otevření SOKP je to jedno (ze západu Strakonická->R1->I/3, z východu po uvolněné JS->Strakonická->R4). Osobně bych si teď tipnul spíš ještě větší přesun na R4, je to jednoznačně rychlejší a prakticky po Novou Hospodu jde i celkem slušně předjíždět, akorát těch posledních 30km do Budějic se člověk musí smířit s jízdou v koloně (husté to je, ale každopádně tu zatím ani ve špičkách nehrozí kolaps ve stylu Veselí-Tábor).
prof2
Příspěvky: 212
Registrován: 16.8.2009 9:37:10

Re: R20 - zatím teoericky

Příspěvek od prof2 »

balik píše:... prakticky po Novou Hospodu jde i celkem slušně předjíždět, akorát těch posledních 30km do Budějic se člověk musí smířit s jízdou v koloně (husté to je, ale každopádně tu zatím ani ve špičkách nehrozí kolaps ve stylu Veselí-Tábor).
Stačí jedna nehoda a silnice je neprůjezdná. Od Újezdu u Vodňan k MÚK s II/105 jsou tam, pokud se nepletu, dva na sebe navazující označené úseky smrtelných nehod. To samozřejmě souvisí se současnou kvalitou silnice - ve většině bez pořádné krajnice a s horizonty.

Jediná otázka je: třípruh, nebo čtyřpruh? Bohužel, se střídajícím se třípruhem nemám v českých podmínkách zkušenosti.
Odpovědět

Zpět na „Silnice I. třídy“