Stránka 1 z 1

R20 - zatím teoericky

Napsal: 21.9.2010 9:08:52
od vondr
Od nového úseku až po Písek by se už komunikace mohla zařadit do R20 (když už je hotová), začalo by se vybírat mýto a byly by peníze na další úseky a rychlost by se mohla zvýšit na 130 km/h. A od Budějovic se navíc plánuje stávající silnice č.I/20 rozšířit na čtyřpruh,tak by R20 měla smysl. A někdy v budoucnu by se mohla dotáhnout až do Plzně. Člověk, když kouká na mapu dálnic a rychlostních silnic,tak v jížních čechách jich je nedostatek a brání to rozvoji kraji jako celku.

Re: R20 - zatím teoericky

Napsal: 21.9.2010 14:07:53
od mapman
No chtělo by to alespoň 110ku na ten úsek od Písku k R4...

Re: R20 - zatím teoericky

Napsal: 22.9.2010 16:55:36
od Jarda Š.
vondr píše:Od nového úseku až po Písek by se už komunikace mohla zařadit do R20 (když už je hotová), začalo by se vybírat mýto a byly by peníze na další úseky a rychlost by se mohla zvýšit na 130 km/h. A od Budějovic se navíc plánuje stávající silnice č.I/20 rozšířit na čtyřpruh,tak by R20 měla smysl. A někdy v budoucnu by se mohla dotáhnout až do Plzně. Člověk, když kouká na mapu dálnic a rychlostních silnic,tak v jížních čechách jich je nedostatek a brání to rozvoji kraji jako celku.
Se čtyřpruhem se na I/20 od Č. Budějovic počítá jen k odbočce na Netolice a Prachatice u Češnovic (II/145). Jižní Čechy mají proti většině ČR nižší hustotu osídlení, proto tam nejsou s výjimkou I/3 a Č. Budějovic ani nijak vysoké intenzity dopravy.

Re: R20 - zatím teoericky

Napsal: 22.9.2010 17:18:06
od MiKu
Jarda Š. píše:Jižní Čechy mají proti většině ČR nižší hustotu osídlení, proto tam nejsou s výjimkou I/3 a Č. Budějovic ani nijak vysoké intenzity dopravy.
Podle sčítání z roku 2005 je na tom I/20 z Budějovic do Písku co se týče intenzit srovnatelně s I/3 do Veselí nad Lužnicí - kolem 10 tisíc vozidel.

Otázka je, jaká část se po dostavbě D3 k Budějovicím přesune z I/20 na I/3...

Re: R20 - zatím teoericky

Napsal: 22.9.2010 17:35:21
od Jarda Š.
MiKu píše:
Jarda Š. píše:Jižní Čechy mají proti většině ČR nižší hustotu osídlení, proto tam nejsou s výjimkou I/3 a Č. Budějovic ani nijak vysoké intenzity dopravy.
Podle sčítání z roku 2005 je na tom I/20 z Budějovic do Písku co se týče intenzit srovnatelně s I/3 do Veselí nad Lužnicí - kolem 10 tisíc vozidel.

Otázka je, jaká část se po dostavbě D3 k Budějovicím přesune z I/20 na I/3...
Relace Č. Budějovice-Praha, která by se měla přesunout na D3 je dle mého názoru tak 1/4 intenzity na I/20 do Písku.

Re: R20 - zatím teoericky

Napsal: 26.9.2010 14:19:36
od balik
Dosud při volbě I/3 nebo R4+I/20 záleželo taky na tom, odkud/kam v Praze. Po otevření SOKP je to jedno (ze západu Strakonická->R1->I/3, z východu po uvolněné JS->Strakonická->R4). Osobně bych si teď tipnul spíš ještě větší přesun na R4, je to jednoznačně rychlejší a prakticky po Novou Hospodu jde i celkem slušně předjíždět, akorát těch posledních 30km do Budějic se člověk musí smířit s jízdou v koloně (husté to je, ale každopádně tu zatím ani ve špičkách nehrozí kolaps ve stylu Veselí-Tábor).

Re: R20 - zatím teoericky

Napsal: 11.6.2013 9:21:37
od prof2
balik píše:... prakticky po Novou Hospodu jde i celkem slušně předjíždět, akorát těch posledních 30km do Budějic se člověk musí smířit s jízdou v koloně (husté to je, ale každopádně tu zatím ani ve špičkách nehrozí kolaps ve stylu Veselí-Tábor).
Stačí jedna nehoda a silnice je neprůjezdná. Od Újezdu u Vodňan k MÚK s II/105 jsou tam, pokud se nepletu, dva na sebe navazující označené úseky smrtelných nehod. To samozřejmě souvisí se současnou kvalitou silnice - ve většině bez pořádné krajnice a s horizonty.

Jediná otázka je: třípruh, nebo čtyřpruh? Bohužel, se střídajícím se třípruhem nemám v českých podmínkách zkušenosti.