Přerušené trasy silnic

I/x, I/xx
elrondecuba
Příspěvky: 123
Registrován: 15.3.2009 14:12:09
Bydliště: Praha 4

Re: Přerušené trasy silnic

Příspěvek od elrondecuba »

Ještě pár poznatků k pětistovkám. Pokud někdo ví více, budu rád za doplnění.
Silnice, které vypadají na povýšení "trojek" dodatečně a s tím spojenou nutnost přeznačit by měly být 501, 508, 522, 528, 567, 568, 570, 592 a 599. Tady by mě zajímal systém, jakým bylo voleno číslo dané komunikace. Snad jen mimo 599, kde to je logické vzhledem k existenci bývalých 600 a 601.

523 je zmíněná výše a 502 v Jičíně je bývalá I/32 (zde by bylo logičtější II/632).

Prý existovala II/569, kterou nahradila současná I/28 (Skršín - Odolice http://mapy.cz/#mm=T@x=131644928@y=137278208@z=12), ví někdo něco bližšího?
Vizi
Příspěvky: 434
Registrován: 8.5.2009 15:31:12
Bydliště: Beroun nad Mží

Re: Přerušené trasy silnic

Příspěvek od Vizi »

elrondecuba píše:Ještě pár poznatků k pětistovkám. Pokud někdo ví více, budu rád za doplnění.
Silnice, které vypadají na povýšení "trojek" dodatečně a s tím spojenou nutnost přeznačit by měly být 501, 508, 522, 528, 567, 568, 570, 592 a 599. Tady by mě zajímal systém, jakým bylo voleno číslo dané komunikace. Snad jen mimo 599, kde to je logické vzhledem k existenci bývalých 600 a 601.
Původní číslování končilo 499 na Moravě, od 500 pak byly číslovány silnice slovenské, v první verzi bylo nejvyšší číslo pravděpodobně 560 Stakčín - Ubl'a - Malyj Bereznyj, patrně při změně v roce 1950 pak byly silnice "dočíslovány" podle potřeby (teprve v roce 1949 převzal veškeré silnice stát a rozdělil je na tři třídy, některé do té doby silnice nestátní se staly dvojkami, to přečíslování chvilku trvalo), nejvyšší číslo dle vojenského atlasu z roku 1968 jsem našel 577 Dolná Štubňa - Ul'anka (dnešní slovenská I/14).
II/522 - původně značena II/242 přerušená Vltavou, původní II/522 Kral'ovany - Dolný Kubín byla přeznačena na I/70
II/528 - původně na Slovensku Lučenec - Rároš a dál do Maďarska, přeznačená na I/71 (tahle silnice má na starších mapách zřetelné pokračování v Maďarsku, ale nikdy tam nebyl hraniční přechod), dnes zčásti II/585

Přerušenou silnicí byla v minulosti i II/146, která z Lišova pokračovala do Zvíkova a následně ze Zalin do Ledenic a dál jako nynější II/157 do Kaplice-nádraží
Vizi
Příspěvky: 434
Registrován: 8.5.2009 15:31:12
Bydliště: Beroun nad Mží

Re: Přerušené trasy silnic

Příspěvek od Vizi »

elrondecuba píše:Prý existovala II/569, kterou nahradila současná I/28 (Skršín - Odolice http://mapy.cz/#mm=T@x=131644928@y=137278208@z=12), ví někdo něco bližšího?
Pravděpodobně ano, pokud se nepletu I/28 původně začínala na křižovatce I/15 x II/257 jako přímé pokračování II/257
Musítobýtčtyřpruhové všech zemí, spojte se!
JirkaS
Příspěvky: 2805
Registrován: 14.3.2009 19:25:07

Re: Přerušené trasy silnic

Příspěvek od JirkaS »

poljaq píše:Já vím ještě o přerušené II/181 u Nového Sedla, ale na mapy.cz je to vyznačené špatně, nutno se podívat na http://www.rsd.cz/sdb_intranet/sdb/img/kraje/ka.png. Ale tam je to dané důlní činností, sice nechápu, proč se to po dostavbě navazující silnice nedalo do souladu, ale budiš.
To je ještě nezajímavé přerušení. NA Slovensku při výstavbě přehrady Nová Bystrica přerušili II/520 mezi Novou Bystricou a Oravskou Lesnou. Úsek se objížděl víc než 60km objížďkou, pro osobáky pak časem vznikly zkratky. Silnici dobudovali někdy předloni - asi po 30 letech.
Vizi
Příspěvky: 434
Registrován: 8.5.2009 15:31:12
Bydliště: Beroun nad Mží

Re: Přerušené trasy silnic

Příspěvek od Vizi »

JirkaS píše:To je ještě nezajímavé přerušení. NA Slovensku při výstavbě přehrady Nová Bystrica přerušili II/520 mezi Novou Bystricou a Oravskou Lesnou. Úsek se objížděl víc než 60km objížďkou, pro osobáky pak časem vznikly zkratky. Silnici dobudovali někdy předloni - asi po 30 letech.
Nejkurioznější na tomhle je, že původně totiž mezi Novou Bystricou a Oravskou Lesnou sjízdná silnice nebyla a při poválečném číslování byla II/520 přerušená, později dostavěná a opět přerušená :shock:
Musítobýtčtyřpruhové všech zemí, spojte se!
Vizi
Příspěvky: 434
Registrován: 8.5.2009 15:31:12
Bydliště: Beroun nad Mží

Re: Přerušené trasy silnic

Příspěvek od Vizi »

Vizi píše:... nejvyšší číslo dle vojenského atlasu z roku 1968 jsem našel 577 Dolná Štubňa - Ul'anka (dnešní slovenská I/14)
Opravuji se, v roce 1968 existovala již i silnice II/581 (alespoň v části své nynější trasy), naopak dnešní II/582 ještě ne. Jinak nevím jak u nás, ale na Slovensku ještě přerušené silnice z důvodu plánované výstavby stále mají, např. II/578
zač. CK II/578, križ. II/578, R/1, Banská Bystrica; križ. II/578, III/578001, okr.Banská Bystrica; zač. CK III/578002, križ. II/578, III/578002, Tajov, okr.Banská Bystrica;
zač.nevyb.úseku II/578, Kordíky, okr.Banská Bystrica, kon. CK II/578; kon.nevyb.úseku II/578, okr.Žiar nad Hronom; križ. II/578, III/578003, okr.Žiar nad Hronom; križ.
II/578, III/050079, hr.spr.BB RSC - ZH/Obec, hr.vl. BB SK/OBEC, Kremnica, okr.Žiar nad Hronom; križ. I/65, II/578, hr.spr.BB RSC - ZH/SSC - IVSC BB, hr.vl. BB
SK/STAT, Kremnica, okr.Žiar nad Hronom
Musítobýtčtyřpruhové všech zemí, spojte se!
elrondecuba
Příspěvky: 123
Registrován: 15.3.2009 14:12:09
Bydliště: Praha 4

Re: Přerušené trasy silnic

Příspěvek od elrondecuba »

Na Slovensku tak kovaný nejsem, ale něco přihodím. II/578 už byla zmíněna a pokud se situace nezměnila, tak jsou přerušené ještě II/558 Ruská Volová - Ulič, II/584 Damänovská Dolina - Srdiečko a II/526 Holý Vršok - Oremov Laz.
JirkaS
Příspěvky: 2805
Registrován: 14.3.2009 19:25:07

Re: Přerušené trasy silnic

Příspěvek od JirkaS »

Vizi píše:Původní číslování končilo 499 na Moravě, od 500 pak byly číslovány silnice slovenské...
Vlastně se docela divím, že to nebylo jako u silnic I. třídy, tedy Slovensko od II/600.
kik
Příspěvky: 1006
Registrován: 18.5.2009 15:27:52
Bydliště: Hradec Králové - Labská II

Re: II/373

Příspěvek od kik »

Vizi píše:
elrondecuba píše:U přerušených "dvojek" jsem si vzpomněl ještě na II/322 v Pardubicích.
Nemám teď po ruce jeden ze svých historických atlasů, ale nebyla náhodou číslem II/322 původně značena dnešní I/2 v úseku Přelouč - Pardubice?
elrondecuba píše:Zběžně jsem prolistoval atlas ČSSR z roku 1972 a vysvětlilo se mi pár věcí :jidlo:
Z dosavadního značení jsem pochopil, že číslování dvojek je v kuse od dříve II/100, dnes od II/101 po II/498, dále II/5XX jsou doplňky, které se nevešly do současného systému a II/6XX jsou degradované "jedničky".
Přesně tak, číslování začínalo klasicky "pragocentristicky" kolem Prahy, pokračovala na severozápad a pak se otočila přes jih až na úplný východ. 5XX nebyly původně doplňky, ale vyšly na Slovensko, nicméně po očíslování základního systému se už tak užívaly.
Dnesni I/2 je v useku Pardubice - Lhota pod Prelouci opravdu puvodni II/322. Byvala I/33 je v useku HK - Prelouc vedena jako II/333, v useku Prelouc - Kutna Hora pro zmenu jako I/2, z Kutne Hory do Horek u Zruce jako II/126, pak je to II/336, nasleduje II/150 coz je byvala I/18 a nakonec z Naceradce to Tabora je to II/137. Tady proste doslo k prodlouzeni ci presmerovani starych dvojek na trasu byvale jednicky.
Trosku podobna situace je u I/37 ktera byla ve stare trase od Placic do Medlesic precislovana na II/324.
Pokud se tyka I/18 a I/19 tak opravdu na starych autoatlasech vedly z Rokycan pres Brdy, kde se rozdelily jak je popsano vyse.
Uplne bych nesouhlasil s tim, ze dnesni 6XX jsou degradovane jednicky, protoze prave preznaceni I/18 na II/150, preznaceni I/17 na II/339 mezi Caslavi a Stipoklasy ci zmena I/36 na II/355 mezi Pardubicemi a Hrochovym Tyncem jsou vyjimky, ktere potrzuji pravidlo.
Martin_L
Příspěvky: 381
Registrován: 21.2.2010 19:39:20

Re: II/373

Příspěvek od Martin_L »

kik píše: Uplne bych nesouhlasil s tim, ze dnesni 6XX jsou degradovane jednicky, protoze prave preznaceni I/18 na II/150, preznaceni I/17 na II/339 mezi Caslavi a Stipoklasy ci zmena I/36 na II/355 mezi Pardubicemi a Hrochovym Tyncem jsou vyjimky, ktere potrzuji pravidlo.
Ale to se nevylučuje. Tvrzení, že silnice s číslem II/6xx jsou degradované I/xx je zcela pravdivé. Váš logický argument by se dal použít proti tvrzení, že "všechny degradované I/xx jsou nyní II/6xx", což pravda není.

Matematicky řečeno:
II/6xx ⇒ degradovaná I/xx Toto tvrzení je pravdivé.
degradovaná I/xx ⇒ II/6xx Toto tvrzení není pravdivé.
II/6xx ⇔ degradovaná I/xx Toto tvrzení také není pravdivé.

:mrgreen: ;)
mapman
Autor
Příspěvky: 5756
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: Přerušené trasy silnic

Příspěvek od mapman »

Martin_L píše:II/6xx ⇒ degradovaná I/xx Toto tvrzení je pravdivé.
Výborně, zrovna jsem to chtěl nějak jednoduše napsat :D Nicméně i tady jsou výjimky viz bývalé II/600 a II/601 v Praze...
viky
Příspěvky: 1288
Registrován: 16.3.2009 17:41:34
Bydliště: na trase budoucí R49

Re: Přerušené trasy silnic

Příspěvek od viky »

Přece II/6XX jsou degradované jedničky,coby doprovodné komunikace v případě výstavby dálnice ,nebo je to i jinak?

Samozřejmě od jisté doby a ne v případě D1,teda ne v celé trase...
JirkaS
Příspěvky: 2805
Registrován: 14.3.2009 19:25:07

Re: Přerušené trasy silnic

Příspěvek od JirkaS »

viky píše:Přece II/6XX jsou degradované jedničky,coby doprovodné komunikace v případě výstavby dálnice ,nebo je to i jinak?

Samozřejmě od jisté doby a ne v případě D1,teda ne v celé trase...
Jsou i další. Třeba II/639 na místě bývalé I/39 nebo II/644 na místě kousku I/44.
kik
Příspěvky: 1006
Registrován: 18.5.2009 15:27:52
Bydliště: Hradec Králové - Labská II

Re: Přerušené trasy silnic

Příspěvek od kik »

viky píše:Přece II/6XX jsou degradované jedničky,coby doprovodné komunikace v případě výstavby dálnice ,nebo je to i jinak?

Samozřejmě od jisté doby a ne v případě D1,teda ne v celé trase...
Spise mi pripada ze II/6XX byly pouzity jeste za socialismu, kdy byl pouzivan system cislovani silnic tak jak je popsano vyse. Me spis pripada ze v soucasne dobe to je tak nejak na libovuli uredniku ministerstva dopravy, protoze kdyz se podivame na soucasny stav, tak napriklad misto II/621 je II/230, z byvale I/23 mezi J. Hradcem a Strmilovem je II/164, z I/23 mezi Sobeslavi a Piskem je II/159 apod. Me spis pripada ze preznaceni na II/6XX se tyka silnic, ktere byly nahrazeny bud dalnici (viz II/603 u Tabora) nebo rychlostni silnici. Ale ani tohle neplati uplne, protoze treba byvala I/47 je dnes vedena jako II/430 a silnice II/646 ani neexistuje.
Podobna situace je i s povysenim silnic II. tridy na jednicky, kdy v minulosti platilo pravidlo, ze tyto silnice byvaly znacene I/6X nebo I/7X. Pokud bychom se drzeli tohoto pravidla tak dnesni I/39 by treba byla I/69, I/24 pak treba I/64 nebo I/74 apod.
Ale to uz je vec nazoru.
Martin_L
Příspěvky: 381
Registrován: 21.2.2010 19:39:20

Re: Přerušené trasy silnic

Příspěvek od Martin_L »

kik píše: Podobna situace je i s povysenim silnic II. tridy na jednicky, kdy v minulosti platilo pravidlo, ze tyto silnice byvaly znacene I/6X nebo I/7X. Pokud bychom se drzeli tohoto pravidla tak dnesni I/39 by treba byla I/69, I/24 pak treba I/64 nebo I/74 apod.
Ale to uz je vec nazoru.
A není to spíše tak, že pravidlo o tom, že "II povýšená na I má číslo I/6x nebo I/7x" vzniklo naprostou náhodou tak, že se nová čísla silnic první třídy přidělovala v číselné řadě v návaznosti za stávajícími čísly? A nebo se vyplňovala čísla v minulosti uvolněná. Podle mě žádné pravidlo o tom, že nová jednička má nějak specifikované číslo nikdy neexistovalo a neexistuje.
kik píše:Me spis pripada ze preznaceni na II/6XX se tyka silnic, ktere byly nahrazeny bud dalnici (viz II/603 u Tabora) nebo rychlostni silnici.
Anebo jen přeloženou silnicí I. třídy. Třeba II/627 procházející Šlovicemi...
kik píše:Spise mi pripada ze II/6XX byly pouzity jeste za socialismu, kdy byl pouzivan system cislovani silnic tak jak je popsano vyse. Me spis pripada ze v soucasne dobe to je tak nejak na libovuli uredniku ministerstva dopravy, protoze kdyz se podivame na soucasny stav, tak napriklad misto II/621 je II/230
Ale II/6xx se používají i teď, naopak případy, kdy místo II/6xx bylo použito jiné "nesystémové" číslo jsou známy i ze socialismu. Takže ta libovůle úředníka v tom hrála roli vždy.
Podle mě by silnice s číslem II/6xx měly být definovány jako oficiální doprovodné komunikace, naopak pro degradované jedničky z jiných důvodů jiné číslo - ať už to, které je zrovna volné, anebo prostým protažením nějaké existující silnice (což je zrovna případ II/230).

V této souvislosti mě napadá, že připravovaný západní okruh v Plzni má být po dokončení silnicí druhé třídy, takže by mě zajímalo, jaké dostane číslo. Protáhnout něco stávajícího tam není možné.
Jarda Š.
Příspěvky: 880
Registrován: 14.3.2009 12:14:56

Re: Přerušené trasy silnic

Příspěvek od Jarda Š. »

Na západní obchvat Plzně by bylo možné protáhnout II/233 (peáží po budoucí přeložce I/20).
kik
Příspěvky: 1006
Registrován: 18.5.2009 15:27:52
Bydliště: Hradec Králové - Labská II

Re: Přerušené trasy silnic

Příspěvek od kik »

Jeste jsem si vzpomnel na jednu prerusenou silnici II. tridy a to 272, ktera kdysi vedla Ceskeho Brodu pres Belou p. Bezdezem na Kurivody a dale do Osecne a Chrastavy. Ten usek mezi Belou a Osecnou byl myslim na starych mapach znacen jako silnice II. tridy, ale nekdy v 70. letech z map zmizel a silnice pokracovala jako II/272 az z Osecne. Duvodem byl vojensky ujezd Ralsko a pobyt spratelenych vojsk. Usek z Osecne pres Chrastavu do Mnisku je dneska znacen jako II/592.
prof2
Příspěvky: 212
Registrován: 16.8.2009 9:37:10

Re: Přerušené trasy silnic

Příspěvek od prof2 »

Další podobné přerušení bývalo na silnici II/122, která končila u Ktiše a pak se náhle objevila kousek před Horní Planou. Na vině je samozřejmě vojenský újezd Boletice.

Přesto mě v některých případech mrzí, že se o dostavbě propojení neuvažuje. Jako by nebylo potřebné mít kompletní silniční síť. A někdy tento stav dokonce přináší nemalé problémy: http://pisecky.denik.cz/zpravy_region/z ... 30501.html
Odpovědět

Zpět na „Silnice I. třídy“