Stránka 1 z 2
Přerušené trasy silnic
Napsal: 16.10.2010 13:03:36
od František2
Zajímá mě, jestli víte důvod označení silnice II/373 v celé délce, když mezi obcemi "Benešov" a Brodek u Konice neexistuje propojení a trasa je přerušena. Vedla tady snad nějaká silnice historicky?
Re: II/373
Napsal: 16.10.2010 13:17:34
od Martin z Ostravy
Možná jestli nezasahoval až do těch míst vojenský újezd Březina.
Mimochodem, nevíte někdo co je toto?
http://www.mapy.cz/#mm=FP@sa=s@st=s@ssq=Brodek%20u%20k34018320@z=1
Re: II/373
Napsal: 16.10.2010 13:38:46
od Domis
Nad tímto jsem také několikrát přemýšlel, silnice II/373 by mohla být značena
tudy - přes Bukovou, Lipovou a Jandov. Možná, že ta chybějící silnice mezi Benešovem a Brodkem se bude jednou stavět v nové trase (dnes ale velmi nepravděpodobné).
Podobný chybějící kus silnice je i na silnici II/390 mezi Žďárcem (Víckovem) a Drahonínem -
tady.
Re: II/373
Napsal: 16.10.2010 16:30:17
od Majkii
Re: II/373
Napsal: 16.10.2010 16:45:06
od Pavel Q
A v době, kdy byla I/21, se
tento úsek nepovažoval za I. třídu, asi se čekalo na stavbu zkratky, ke které by nedošlo.
Re: II/373
Napsal: 16.10.2010 17:12:45
od Lenny
Re: II/373
Napsal: 16.10.2010 18:16:33
od JirkaS
Tak ona je vidět stopa i dnes na fotomapě.
Re: II/373
Napsal: 16.10.2010 18:19:11
od JirkaS
Pavel Q píše:A v době, kdy byla I/21, se
tento úsek nepovažoval za I. třídu, asi se čekalo na stavbu zkratky, ke které by nedošlo.
Stejně tak nebyla značena I/23 v tomto
úseku a někde i I/18
tady.
Re: II/373
Napsal: 16.10.2010 19:50:56
od elrondecuba
Také mě vždy zajímalo, proč jsou silnice značeny pod jedním číslem, když nejsou v kuse (mimo peáží). Zatím jediná rozumná odpověď byla, že silnice nevyhovuje II.třídě a že se možná v budoucnu počítá s dostavbou.
Ještě vím o:
II/121
http://mapy.cz/#mm=TP@x=132059136@y=133638144@z=11
II/191
http://mapy.cz/#mm=TP@x=131404544@y=133977600@z=12
II/221
http://mapy.cz/#mm=TTtTcP@x=130121728@y=136537088@z=10
II/374
http://mapy.cz/#mm=TP@x=138239232@y=133228800@z=12
II/440
http://mapy.cz/#mm=TP@x=140290048@y=134621184@z=10
Re: II/373
Napsal: 16.10.2010 20:25:54
od elrondecuba
Re: II/373
Napsal: 16.10.2010 21:51:55
od JirkaS
elrondecuba píše:Také mě vždy zajímalo, proč jsou silnice značeny pod jedním číslem, když nejsou v kuse (mimo peáží). Zatím jediná rozumná odpověď byla, že silnice nevyhovuje II.třídě a že se možná v budoucnu počítá s dostavbou.
Je to tak. Při tom poválečném návrhu číslování byla vyznačena kompletní síť, silnice ale v některých úsecích nesplňovaly parametry. Z těch odkazů to ale neplatí pro II/221 a II/240, tam jde o prostory vojenských újezdů, kam byl vjezd zakázán později. I I/18 byla původně trasována přes Brdy na Rokycany než byla kvůli újezdu odkloněna na Rožmitál.
Re: II/373
Napsal: 17.10.2010 10:19:10
od viky
U II/440 je to jistě taky tak,určitě existovala,než vzniknul VÚ Libavá
Re: II/373
Napsal: 17.10.2010 12:39:28
od multi
Tak to křížení s letišti je ovšem drsné.
Na těch letištích asi není normální provoz, ne?
Re: II/373
Napsal: 17.10.2010 12:55:06
od Vizi
Zajímavé téma, plkám zbytečnosti jinde a tady kde se můžu vyžít to přehlédnu
Až vyvenčím dceru tak to napravím.
Prozatím toliko - u většiny se jedná o nedostavěné úseky či úseky historických cest nevhodné pro dopravu, které byly v řadě map vyznačeny čárkovaně jako že se stavět budou, to platí o I/21, ex I/23, II/373, II/390 co vím či jsem zatím zkouknul. Pokud jde o I/18, tak
tohle by mělo být místo, kde původně začínala I/19 (podle jiné mapy vedly z Rokycan souběžně I/18 s I/19 a zde se rozdělily), osmnáctka vedla na Nepomuk a Láz, devatenáctka na Věšín. Na druhou stranu vedla I/18 po hrázi Dolejšího padrtťského rybníka do Skořic a přes Mirošov do Rokycan
Re: II/373
Napsal: 17.10.2010 12:56:34
od viky
multi píše:Tak to křížení s letišti je ovšem drsné.
Na těch letištích asi není normální provoz, ne?
Asi ne,ale na Gibraltaru ano.A kříží jej dálnice,ne žádná okreska.Takže si myslím,že to žádná hrůza nebude.Prostě když letí letadlo,tak půjde někdo z řídící věže s červeným praporkem, zastaví provoz a hotovo!
Re: II/373
Napsal: 17.10.2010 13:24:39
od Bobek
Těch letišť je víc, vesměs nepoužívaných. U Bechyně se jezdí přes manipulační plochu/záložní ranvej spojující hlavní dráhu a ÚLy, místní cesty kříží dráhu v Příbrami, Všechově nebo u Věžné (Kámen) (ale jak je to tam s průjezdností, nevím). No a pak tu máme známé případy R46 Vyškov a D1 Měřín.
Ad Gibraltar -
dálnice to zrovna není.
Re: II/373
Napsal: 17.10.2010 20:25:00
od viky
samozřejmě,měl jsem tím na mysli víceproudou komunikaci
Re: II/373
Napsal: 18.10.2010 10:36:06
od Jardaf
Bobek píše:Těch letišť je víc, vesměs nepoužívaných. U Bechyně se jezdí přes manipulační plochu/záložní ranvej spojující hlavní dráhu a ÚLy, místní cesty kříží dráhu v Příbrami, Všechově nebo u Věžné (Kámen) (ale jak je to tam s průjezdností, nevím). No a pak tu máme známé případy R46 Vyškov a D1 Měřín.
Ad Gibraltar -
dálnice to zrovna není.
Pochybuji, že dráhu řádně scháleného a provozovaného letiště může oficiálně jen tak křížit veřejná komunikace, jedině snad se semaforovým systémem ovládaným z věže jako v Gibraltaru.
Místní cesty také oficiálně dráhu nekříží, akorát u dráhy končí a za dráhou zase začínají, takže místní je samozřejmě normálně používají a pak se kolikrát nestačí divit.
Kolem letišť vůbec raději dávat majzla, letos na MS plachtařů v Maďarsku si to řidič kamiónu klidně šinul po silnici kolem letiště a najednou měl
křídlo v kabině - vina pilota.
Re: II/373
Napsal: 18.10.2010 11:21:09
od Bobek
Však píšu vesměs nepoužívaných, u těch používaných jsou pak zkrácené ranveje apod.
Re: II/373
Napsal: 18.10.2010 13:42:19
od Vizi
Jardaf píše:Pochybuji, že dráhu řádně scháleného a provozovaného letiště může oficiálně jen tak křížit veřejná komunikace
Dráhu hořovického letiště skutečně místní komunikace kříží a letový provoz je tomu uzpůsoben viz. dokumenty na webu
http://www.letistehorovice.cz/. Letiště Tchořovice je opuštěné bývalé záložní letiště, tudíž jej taky silnice křížila a režim byl pravděpodobně takový, že v případě potřeby se silnice přes letiště trvale uzavřela.
Re: II/373
Napsal: 18.10.2010 21:47:37
od GiuseppeS
Vizi píše:
Dráhu hořovického letiště skutečně místní komunikace kříží a letový provoz je tomu uzpůsoben viz. dokumenty na webu
http://www.letistehorovice.cz/.
Letiště má prostě posunutý práh východně od křížení se cestou ....
Re: II/373
Napsal: 19.10.2010 6:44:21
od elrondecuba
U přerušených "dvojek" jsem si vzpomněl ještě na II/322 v Pardubicích.
Zběžně jsem prolistoval atlas ČSSR z roku 1972 a vysvětlilo se mi pár věcí
Z dosavadního značení jsem pochopil, že číslování dvojek je v kuse od dříve II/100, dnes od II/101 po II/498, dále II/5XX jsou doplňky, které se nevešly do současného systému a II/6XX jsou degradované "jedničky".
Při pohledu do mapy mi nehráli II/639 a II/644. V historické mapě je současná II/639 plnohodnotnou 39 a při přeznačovaní ji nezařadily do schématu dvojek, ale zvolili odlišně tento způsob. Stejně tak I/44 vedla od Jeseníku, přes Mohelnici dále do Městečka Trnávky, kde končila na silnici II. třídy a poté byla přečíslovány také tímto schématem.
U některých II/5XX je jejich vznik poměrně jednoduše odhadnutelný. Zatím jsem neměl čas zkoumat všechny, pouze letmo: II/523 je v úseku Jihlava - Větrný Jeníkov bývalá I/2 (která dále pokračovala na Velešov a končila v Herálci).
Re: II/373
Napsal: 19.10.2010 7:58:04
od Vizi
elrondecuba píše:U přerušených "dvojek" jsem si vzpomněl ještě na II/322 v Pardubicích.
Nemám teď po ruce jeden ze svých historických atlasů, ale nebyla náhodou číslem II/322 původně značena dnešní I/2 v úseku Přelouč - Pardubice?
elrondecuba píše:Zběžně jsem prolistoval atlas ČSSR z roku 1972 a vysvětlilo se mi pár věcí
Z dosavadního značení jsem pochopil, že číslování dvojek je v kuse od dříve II/100, dnes od II/101 po II/498, dále II/5XX jsou doplňky, které se nevešly do současného systému a II/6XX jsou degradované "jedničky".
Přesně tak, číslování začínalo klasicky "pragocentristicky" kolem Prahy, pokračovala na severozápad a pak se otočila přes jih až na úplný východ. 5XX nebyly původně doplňky, ale vyšly na Slovensko, nicméně po očíslování základního systému se už tak užívaly.
Re: Přerušené trasy silnic
Napsal: 19.10.2010 15:35:38
od elrondecuba
Vizi píše:Nemám teď po ruce jeden ze svých historických atlasů, ale nebyla náhodou číslem II/322 původně značena dnešní I/2 v úseku Přelouč - Pardubice?
Podle mě určitě. Šlo mi hlavně o tento úsek
http://mapy.cz/#mm=T@x=136186752@y=135737344@z=13 ale v budoucnu ho asi nahradí I/2, pokud se uskuteční tato stavba
http://www.rsd.cz/catalog/Stavime-pro-v ... bchvat.pdf
Když už jsme u Pardubic, tak kdysi I/36 vedla z Pardubic do Hrochova Týnce ve stopě současné II/355
Re: Přerušené trasy silnic
Napsal: 19.10.2010 17:58:49
od poljaq
Já vím ještě o přerušené II/181 u Nového Sedla, ale na mapy.cz je to vyznačené špatně, nutno se podívat na
http://www.rsd.cz/sdb_intranet/sdb/img/kraje/ka.png. Ale tam je to dané důlní činností, sice nechápu, proč se to po dostavbě navazující silnice nedalo do souladu, ale budiš.