Stránka 1 z 2

Přerušené trasy silnic

Napsal: 16.10.2010 13:03:36
od František2
Zajímá mě, jestli víte důvod označení silnice II/373 v celé délce, když mezi obcemi "Benešov" a Brodek u Konice neexistuje propojení a trasa je přerušena. Vedla tady snad nějaká silnice historicky?

Re: II/373

Napsal: 16.10.2010 13:17:34
od Martin z Ostravy
Možná jestli nezasahoval až do těch míst vojenský újezd Březina.

Mimochodem, nevíte někdo co je toto?
http://www.mapy.cz/#mm=FP@sa=s@st=s@ssq=Brodek%20u%20k34018320@z=1

Re: II/373

Napsal: 16.10.2010 13:38:46
od Domis
Nad tímto jsem také několikrát přemýšlel, silnice II/373 by mohla být značena tudy - přes Bukovou, Lipovou a Jandov. Možná, že ta chybějící silnice mezi Benešovem a Brodkem se bude jednou stavět v nové trase (dnes ale velmi nepravděpodobné).

Podobný chybějící kus silnice je i na silnici II/390 mezi Žďárcem (Víckovem) a Drahonínem - tady.

Re: II/373

Napsal: 16.10.2010 16:30:17
od Majkii
Nebo na II/414 mezi Božicemi a Pravicemi.

Re: II/373

Napsal: 16.10.2010 16:45:06
od Pavel Q
A v době, kdy byla I/21, se tento úsek nepovažoval za I. třídu, asi se čekalo na stavbu zkratky, ke které by nedošlo.

Re: II/373

Napsal: 16.10.2010 17:12:45
od Lenny
V historické mapě je vidět pro II/373 tato cesta http://mapy.cz/#mm=PA@dm=138558976+1339 ... 66944@z=12

Re: II/373

Napsal: 16.10.2010 18:16:33
od JirkaS
Lenny píše:V historické mapě je vidět pro II/373 tato cesta http://mapy.cz/#mm=PA@dm=138558976+1339 ... 66944@z=12
Tak ona je vidět stopa i dnes na fotomapě.

Re: II/373

Napsal: 16.10.2010 18:19:11
od JirkaS
Pavel Q píše:A v době, kdy byla I/21, se tento úsek nepovažoval za I. třídu, asi se čekalo na stavbu zkratky, ke které by nedošlo.
Stejně tak nebyla značena I/23 v tomto úseku a někde i I/18 tady.

Re: II/373

Napsal: 16.10.2010 19:50:56
od elrondecuba
Také mě vždy zajímalo, proč jsou silnice značeny pod jedním číslem, když nejsou v kuse (mimo peáží). Zatím jediná rozumná odpověď byla, že silnice nevyhovuje II.třídě a že se možná v budoucnu počítá s dostavbou.
Ještě vím o:
II/121
http://mapy.cz/#mm=TP@x=132059136@y=133638144@z=11
II/191
http://mapy.cz/#mm=TP@x=131404544@y=133977600@z=12
II/221
http://mapy.cz/#mm=TTtTcP@x=130121728@y=136537088@z=10
II/374
http://mapy.cz/#mm=TP@x=138239232@y=133228800@z=12
II/440
http://mapy.cz/#mm=TP@x=140290048@y=134621184@z=10

Re: II/373

Napsal: 16.10.2010 20:25:54
od elrondecuba

Re: II/373

Napsal: 16.10.2010 21:51:55
od JirkaS
elrondecuba píše:Také mě vždy zajímalo, proč jsou silnice značeny pod jedním číslem, když nejsou v kuse (mimo peáží). Zatím jediná rozumná odpověď byla, že silnice nevyhovuje II.třídě a že se možná v budoucnu počítá s dostavbou.
Je to tak. Při tom poválečném návrhu číslování byla vyznačena kompletní síť, silnice ale v některých úsecích nesplňovaly parametry. Z těch odkazů to ale neplatí pro II/221 a II/240, tam jde o prostory vojenských újezdů, kam byl vjezd zakázán později. I I/18 byla původně trasována přes Brdy na Rokycany než byla kvůli újezdu odkloněna na Rožmitál.

Re: II/373

Napsal: 17.10.2010 10:19:10
od viky
U II/440 je to jistě taky tak,určitě existovala,než vzniknul VÚ Libavá

Re: II/373

Napsal: 17.10.2010 12:39:28
od multi
Tak to křížení s letišti je ovšem drsné. :D Na těch letištích asi není normální provoz, ne? :P

Re: II/373

Napsal: 17.10.2010 12:55:06
od Vizi
Zajímavé téma, plkám zbytečnosti jinde a tady kde se můžu vyžít to přehlédnu :( Až vyvenčím dceru tak to napravím.
Prozatím toliko - u většiny se jedná o nedostavěné úseky či úseky historických cest nevhodné pro dopravu, které byly v řadě map vyznačeny čárkovaně jako že se stavět budou, to platí o I/21, ex I/23, II/373, II/390 co vím či jsem zatím zkouknul. Pokud jde o I/18, tak tohle by mělo být místo, kde původně začínala I/19 (podle jiné mapy vedly z Rokycan souběžně I/18 s I/19 a zde se rozdělily), osmnáctka vedla na Nepomuk a Láz, devatenáctka na Věšín. Na druhou stranu vedla I/18 po hrázi Dolejšího padrtťského rybníka do Skořic a přes Mirošov do Rokycan

Re: II/373

Napsal: 17.10.2010 12:56:34
od viky
multi píše:Tak to křížení s letišti je ovšem drsné. :D Na těch letištích asi není normální provoz, ne? :P
Asi ne,ale na Gibraltaru ano.A kříží jej dálnice,ne žádná okreska.Takže si myslím,že to žádná hrůza nebude.Prostě když letí letadlo,tak půjde někdo z řídící věže s červeným praporkem, zastaví provoz a hotovo!

Re: II/373

Napsal: 17.10.2010 13:24:39
od Bobek
Těch letišť je víc, vesměs nepoužívaných. U Bechyně se jezdí přes manipulační plochu/záložní ranvej spojující hlavní dráhu a ÚLy, místní cesty kříží dráhu v Příbrami, Všechově nebo u Věžné (Kámen) (ale jak je to tam s průjezdností, nevím). No a pak tu máme známé případy R46 Vyškov a D1 Měřín.

Ad Gibraltar - dálnice to zrovna není.

Re: II/373

Napsal: 17.10.2010 20:25:00
od viky
Bobek píše:

Ad Gibraltar - dálnice to zrovna není.
samozřejmě,měl jsem tím na mysli víceproudou komunikaci

Re: II/373

Napsal: 18.10.2010 10:36:06
od Jardaf
Bobek píše:Těch letišť je víc, vesměs nepoužívaných. U Bechyně se jezdí přes manipulační plochu/záložní ranvej spojující hlavní dráhu a ÚLy, místní cesty kříží dráhu v Příbrami, Všechově nebo u Věžné (Kámen) (ale jak je to tam s průjezdností, nevím). No a pak tu máme známé případy R46 Vyškov a D1 Měřín.

Ad Gibraltar - dálnice to zrovna není.
Pochybuji, že dráhu řádně scháleného a provozovaného letiště může oficiálně jen tak křížit veřejná komunikace, jedině snad se semaforovým systémem ovládaným z věže jako v Gibraltaru.
Místní cesty také oficiálně dráhu nekříží, akorát u dráhy končí a za dráhou zase začínají, takže místní je samozřejmě normálně používají a pak se kolikrát nestačí divit. :shock:
Kolem letišť vůbec raději dávat majzla, letos na MS plachtařů v Maďarsku si to řidič kamiónu klidně šinul po silnici kolem letiště a najednou měl křídlo v kabině - vina pilota.

Re: II/373

Napsal: 18.10.2010 11:21:09
od Bobek
Však píšu vesměs nepoužívaných, u těch používaných jsou pak zkrácené ranveje apod.

Re: II/373

Napsal: 18.10.2010 13:42:19
od Vizi
Jardaf píše:Pochybuji, že dráhu řádně scháleného a provozovaného letiště může oficiálně jen tak křížit veřejná komunikace
Dráhu hořovického letiště skutečně místní komunikace kříží a letový provoz je tomu uzpůsoben viz. dokumenty na webu http://www.letistehorovice.cz/. Letiště Tchořovice je opuštěné bývalé záložní letiště, tudíž jej taky silnice křížila a režim byl pravděpodobně takový, že v případě potřeby se silnice přes letiště trvale uzavřela.

Re: II/373

Napsal: 18.10.2010 21:47:37
od GiuseppeS
Vizi píše: Dráhu hořovického letiště skutečně místní komunikace kříží a letový provoz je tomu uzpůsoben viz. dokumenty na webu http://www.letistehorovice.cz/.
Letiště má prostě posunutý práh východně od křížení se cestou ....

Re: II/373

Napsal: 19.10.2010 6:44:21
od elrondecuba
U přerušených "dvojek" jsem si vzpomněl ještě na II/322 v Pardubicích.

Zběžně jsem prolistoval atlas ČSSR z roku 1972 a vysvětlilo se mi pár věcí :jidlo:
Z dosavadního značení jsem pochopil, že číslování dvojek je v kuse od dříve II/100, dnes od II/101 po II/498, dále II/5XX jsou doplňky, které se nevešly do současného systému a II/6XX jsou degradované "jedničky".

Při pohledu do mapy mi nehráli II/639 a II/644. V historické mapě je současná II/639 plnohodnotnou 39 a při přeznačovaní ji nezařadily do schématu dvojek, ale zvolili odlišně tento způsob. Stejně tak I/44 vedla od Jeseníku, přes Mohelnici dále do Městečka Trnávky, kde končila na silnici II. třídy a poté byla přečíslovány také tímto schématem.

U některých II/5XX je jejich vznik poměrně jednoduše odhadnutelný. Zatím jsem neměl čas zkoumat všechny, pouze letmo: II/523 je v úseku Jihlava - Větrný Jeníkov bývalá I/2 (která dále pokračovala na Velešov a končila v Herálci).

Re: II/373

Napsal: 19.10.2010 7:58:04
od Vizi
elrondecuba píše:U přerušených "dvojek" jsem si vzpomněl ještě na II/322 v Pardubicích.
Nemám teď po ruce jeden ze svých historických atlasů, ale nebyla náhodou číslem II/322 původně značena dnešní I/2 v úseku Přelouč - Pardubice?
elrondecuba píše:Zběžně jsem prolistoval atlas ČSSR z roku 1972 a vysvětlilo se mi pár věcí :jidlo:
Z dosavadního značení jsem pochopil, že číslování dvojek je v kuse od dříve II/100, dnes od II/101 po II/498, dále II/5XX jsou doplňky, které se nevešly do současného systému a II/6XX jsou degradované "jedničky".
Přesně tak, číslování začínalo klasicky "pragocentristicky" kolem Prahy, pokračovala na severozápad a pak se otočila přes jih až na úplný východ. 5XX nebyly původně doplňky, ale vyšly na Slovensko, nicméně po očíslování základního systému se už tak užívaly.

Re: Přerušené trasy silnic

Napsal: 19.10.2010 15:35:38
od elrondecuba
Vizi píše:Nemám teď po ruce jeden ze svých historických atlasů, ale nebyla náhodou číslem II/322 původně značena dnešní I/2 v úseku Přelouč - Pardubice?
Podle mě určitě. Šlo mi hlavně o tento úsek http://mapy.cz/#mm=T@x=136186752@y=135737344@z=13 ale v budoucnu ho asi nahradí I/2, pokud se uskuteční tato stavba http://www.rsd.cz/catalog/Stavime-pro-v ... bchvat.pdf
Když už jsme u Pardubic, tak kdysi I/36 vedla z Pardubic do Hrochova Týnce ve stopě současné II/355

Re: Přerušené trasy silnic

Napsal: 19.10.2010 17:58:49
od poljaq
Já vím ještě o přerušené II/181 u Nového Sedla, ale na mapy.cz je to vyznačené špatně, nutno se podívat na http://www.rsd.cz/sdb_intranet/sdb/img/kraje/ka.png. Ale tam je to dané důlní činností, sice nechápu, proč se to po dostavbě navazující silnice nedalo do souladu, ale budiš.