Přerušené trasy silnic
-
- Příspěvky: 123
- Registrován: 15.3.2009 14:12:09
- Bydliště: Praha 4
Re: Přerušené trasy silnic
Ještě pár poznatků k pětistovkám. Pokud někdo ví více, budu rád za doplnění.
Silnice, které vypadají na povýšení "trojek" dodatečně a s tím spojenou nutnost přeznačit by měly být 501, 508, 522, 528, 567, 568, 570, 592 a 599. Tady by mě zajímal systém, jakým bylo voleno číslo dané komunikace. Snad jen mimo 599, kde to je logické vzhledem k existenci bývalých 600 a 601.
523 je zmíněná výše a 502 v Jičíně je bývalá I/32 (zde by bylo logičtější II/632).
Prý existovala II/569, kterou nahradila současná I/28 (Skršín - Odolice http://mapy.cz/#mm=T@x=131644928@y=137278208@z=12), ví někdo něco bližšího?
Silnice, které vypadají na povýšení "trojek" dodatečně a s tím spojenou nutnost přeznačit by měly být 501, 508, 522, 528, 567, 568, 570, 592 a 599. Tady by mě zajímal systém, jakým bylo voleno číslo dané komunikace. Snad jen mimo 599, kde to je logické vzhledem k existenci bývalých 600 a 601.
523 je zmíněná výše a 502 v Jičíně je bývalá I/32 (zde by bylo logičtější II/632).
Prý existovala II/569, kterou nahradila současná I/28 (Skršín - Odolice http://mapy.cz/#mm=T@x=131644928@y=137278208@z=12), ví někdo něco bližšího?
Re: Přerušené trasy silnic
Původní číslování končilo 499 na Moravě, od 500 pak byly číslovány silnice slovenské, v první verzi bylo nejvyšší číslo pravděpodobně 560 Stakčín - Ubl'a - Malyj Bereznyj, patrně při změně v roce 1950 pak byly silnice "dočíslovány" podle potřeby (teprve v roce 1949 převzal veškeré silnice stát a rozdělil je na tři třídy, některé do té doby silnice nestátní se staly dvojkami, to přečíslování chvilku trvalo), nejvyšší číslo dle vojenského atlasu z roku 1968 jsem našel 577 Dolná Štubňa - Ul'anka (dnešní slovenská I/14).elrondecuba píše:Ještě pár poznatků k pětistovkám. Pokud někdo ví více, budu rád za doplnění.
Silnice, které vypadají na povýšení "trojek" dodatečně a s tím spojenou nutnost přeznačit by měly být 501, 508, 522, 528, 567, 568, 570, 592 a 599. Tady by mě zajímal systém, jakým bylo voleno číslo dané komunikace. Snad jen mimo 599, kde to je logické vzhledem k existenci bývalých 600 a 601.
II/522 - původně značena II/242 přerušená Vltavou, původní II/522 Kral'ovany - Dolný Kubín byla přeznačena na I/70
II/528 - původně na Slovensku Lučenec - Rároš a dál do Maďarska, přeznačená na I/71 (tahle silnice má na starších mapách zřetelné pokračování v Maďarsku, ale nikdy tam nebyl hraniční přechod), dnes zčásti II/585
Přerušenou silnicí byla v minulosti i II/146, která z Lišova pokračovala do Zvíkova a následně ze Zalin do Ledenic a dál jako nynější II/157 do Kaplice-nádraží
Re: Přerušené trasy silnic
Pravděpodobně ano, pokud se nepletu I/28 původně začínala na křižovatce I/15 x II/257 jako přímé pokračování II/257elrondecuba píše:Prý existovala II/569, kterou nahradila současná I/28 (Skršín - Odolice http://mapy.cz/#mm=T@x=131644928@y=137278208@z=12), ví někdo něco bližšího?
Musítobýtčtyřpruhové všech zemí, spojte se!
Re: Přerušené trasy silnic
To je ještě nezajímavé přerušení. NA Slovensku při výstavbě přehrady Nová Bystrica přerušili II/520 mezi Novou Bystricou a Oravskou Lesnou. Úsek se objížděl víc než 60km objížďkou, pro osobáky pak časem vznikly zkratky. Silnici dobudovali někdy předloni - asi po 30 letech.poljaq píše:Já vím ještě o přerušené II/181 u Nového Sedla, ale na mapy.cz je to vyznačené špatně, nutno se podívat na http://www.rsd.cz/sdb_intranet/sdb/img/kraje/ka.png. Ale tam je to dané důlní činností, sice nechápu, proč se to po dostavbě navazující silnice nedalo do souladu, ale budiš.
Re: Přerušené trasy silnic
Nejkurioznější na tomhle je, že původně totiž mezi Novou Bystricou a Oravskou Lesnou sjízdná silnice nebyla a při poválečném číslování byla II/520 přerušená, později dostavěná a opět přerušenáJirkaS píše:To je ještě nezajímavé přerušení. NA Slovensku při výstavbě přehrady Nová Bystrica přerušili II/520 mezi Novou Bystricou a Oravskou Lesnou. Úsek se objížděl víc než 60km objížďkou, pro osobáky pak časem vznikly zkratky. Silnici dobudovali někdy předloni - asi po 30 letech.
Musítobýtčtyřpruhové všech zemí, spojte se!
Re: Přerušené trasy silnic
Opravuji se, v roce 1968 existovala již i silnice II/581 (alespoň v části své nynější trasy), naopak dnešní II/582 ještě ne. Jinak nevím jak u nás, ale na Slovensku ještě přerušené silnice z důvodu plánované výstavby stále mají, např. II/578Vizi píše:... nejvyšší číslo dle vojenského atlasu z roku 1968 jsem našel 577 Dolná Štubňa - Ul'anka (dnešní slovenská I/14)
zač. CK II/578, križ. II/578, R/1, Banská Bystrica; križ. II/578, III/578001, okr.Banská Bystrica; zač. CK III/578002, križ. II/578, III/578002, Tajov, okr.Banská Bystrica;
zač.nevyb.úseku II/578, Kordíky, okr.Banská Bystrica, kon. CK II/578; kon.nevyb.úseku II/578, okr.Žiar nad Hronom; križ. II/578, III/578003, okr.Žiar nad Hronom; križ.
II/578, III/050079, hr.spr.BB RSC - ZH/Obec, hr.vl. BB SK/OBEC, Kremnica, okr.Žiar nad Hronom; križ. I/65, II/578, hr.spr.BB RSC - ZH/SSC - IVSC BB, hr.vl. BB
SK/STAT, Kremnica, okr.Žiar nad Hronom
Musítobýtčtyřpruhové všech zemí, spojte se!
-
- Příspěvky: 123
- Registrován: 15.3.2009 14:12:09
- Bydliště: Praha 4
Re: Přerušené trasy silnic
Na Slovensku tak kovaný nejsem, ale něco přihodím. II/578 už byla zmíněna a pokud se situace nezměnila, tak jsou přerušené ještě II/558 Ruská Volová - Ulič, II/584 Damänovská Dolina - Srdiečko a II/526 Holý Vršok - Oremov Laz.
Re: Přerušené trasy silnic
Vlastně se docela divím, že to nebylo jako u silnic I. třídy, tedy Slovensko od II/600.Vizi píše:Původní číslování končilo 499 na Moravě, od 500 pak byly číslovány silnice slovenské...
Re: II/373
Dnesni I/2 je v useku Pardubice - Lhota pod Prelouci opravdu puvodni II/322. Byvala I/33 je v useku HK - Prelouc vedena jako II/333, v useku Prelouc - Kutna Hora pro zmenu jako I/2, z Kutne Hory do Horek u Zruce jako II/126, pak je to II/336, nasleduje II/150 coz je byvala I/18 a nakonec z Naceradce to Tabora je to II/137. Tady proste doslo k prodlouzeni ci presmerovani starych dvojek na trasu byvale jednicky.Vizi píše:Nemám teď po ruce jeden ze svých historických atlasů, ale nebyla náhodou číslem II/322 původně značena dnešní I/2 v úseku Přelouč - Pardubice?elrondecuba píše:U přerušených "dvojek" jsem si vzpomněl ještě na II/322 v Pardubicích.Přesně tak, číslování začínalo klasicky "pragocentristicky" kolem Prahy, pokračovala na severozápad a pak se otočila přes jih až na úplný východ. 5XX nebyly původně doplňky, ale vyšly na Slovensko, nicméně po očíslování základního systému se už tak užívaly.elrondecuba píše:Zběžně jsem prolistoval atlas ČSSR z roku 1972 a vysvětlilo se mi pár věcí
Z dosavadního značení jsem pochopil, že číslování dvojek je v kuse od dříve II/100, dnes od II/101 po II/498, dále II/5XX jsou doplňky, které se nevešly do současného systému a II/6XX jsou degradované "jedničky".
Trosku podobna situace je u I/37 ktera byla ve stare trase od Placic do Medlesic precislovana na II/324.
Pokud se tyka I/18 a I/19 tak opravdu na starych autoatlasech vedly z Rokycan pres Brdy, kde se rozdelily jak je popsano vyse.
Uplne bych nesouhlasil s tim, ze dnesni 6XX jsou degradovane jednicky, protoze prave preznaceni I/18 na II/150, preznaceni I/17 na II/339 mezi Caslavi a Stipoklasy ci zmena I/36 na II/355 mezi Pardubicemi a Hrochovym Tyncem jsou vyjimky, ktere potrzuji pravidlo.
Re: II/373
Ale to se nevylučuje. Tvrzení, že silnice s číslem II/6xx jsou degradované I/xx je zcela pravdivé. Váš logický argument by se dal použít proti tvrzení, že "všechny degradované I/xx jsou nyní II/6xx", což pravda není.kik píše: Uplne bych nesouhlasil s tim, ze dnesni 6XX jsou degradovane jednicky, protoze prave preznaceni I/18 na II/150, preznaceni I/17 na II/339 mezi Caslavi a Stipoklasy ci zmena I/36 na II/355 mezi Pardubicemi a Hrochovym Tyncem jsou vyjimky, ktere potrzuji pravidlo.
Matematicky řečeno:
II/6xx ⇒ degradovaná I/xx Toto tvrzení je pravdivé.
degradovaná I/xx ⇒ II/6xx Toto tvrzení není pravdivé.
II/6xx ⇔ degradovaná I/xx Toto tvrzení také není pravdivé.
Re: Přerušené trasy silnic
Výborně, zrovna jsem to chtěl nějak jednoduše napsat Nicméně i tady jsou výjimky viz bývalé II/600 a II/601 v Praze...Martin_L píše:II/6xx ⇒ degradovaná I/xx Toto tvrzení je pravdivé.
Re: Přerušené trasy silnic
Přece II/6XX jsou degradované jedničky,coby doprovodné komunikace v případě výstavby dálnice ,nebo je to i jinak?
Samozřejmě od jisté doby a ne v případě D1,teda ne v celé trase...
Samozřejmě od jisté doby a ne v případě D1,teda ne v celé trase...
Re: Přerušené trasy silnic
Jsou i další. Třeba II/639 na místě bývalé I/39 nebo II/644 na místě kousku I/44.viky píše:Přece II/6XX jsou degradované jedničky,coby doprovodné komunikace v případě výstavby dálnice ,nebo je to i jinak?
Samozřejmě od jisté doby a ne v případě D1,teda ne v celé trase...
Re: Přerušené trasy silnic
Spise mi pripada ze II/6XX byly pouzity jeste za socialismu, kdy byl pouzivan system cislovani silnic tak jak je popsano vyse. Me spis pripada ze v soucasne dobe to je tak nejak na libovuli uredniku ministerstva dopravy, protoze kdyz se podivame na soucasny stav, tak napriklad misto II/621 je II/230, z byvale I/23 mezi J. Hradcem a Strmilovem je II/164, z I/23 mezi Sobeslavi a Piskem je II/159 apod. Me spis pripada ze preznaceni na II/6XX se tyka silnic, ktere byly nahrazeny bud dalnici (viz II/603 u Tabora) nebo rychlostni silnici. Ale ani tohle neplati uplne, protoze treba byvala I/47 je dnes vedena jako II/430 a silnice II/646 ani neexistuje.viky píše:Přece II/6XX jsou degradované jedničky,coby doprovodné komunikace v případě výstavby dálnice ,nebo je to i jinak?
Samozřejmě od jisté doby a ne v případě D1,teda ne v celé trase...
Podobna situace je i s povysenim silnic II. tridy na jednicky, kdy v minulosti platilo pravidlo, ze tyto silnice byvaly znacene I/6X nebo I/7X. Pokud bychom se drzeli tohoto pravidla tak dnesni I/39 by treba byla I/69, I/24 pak treba I/64 nebo I/74 apod.
Ale to uz je vec nazoru.
Re: Přerušené trasy silnic
A není to spíše tak, že pravidlo o tom, že "II povýšená na I má číslo I/6x nebo I/7x" vzniklo naprostou náhodou tak, že se nová čísla silnic první třídy přidělovala v číselné řadě v návaznosti za stávajícími čísly? A nebo se vyplňovala čísla v minulosti uvolněná. Podle mě žádné pravidlo o tom, že nová jednička má nějak specifikované číslo nikdy neexistovalo a neexistuje.kik píše: Podobna situace je i s povysenim silnic II. tridy na jednicky, kdy v minulosti platilo pravidlo, ze tyto silnice byvaly znacene I/6X nebo I/7X. Pokud bychom se drzeli tohoto pravidla tak dnesni I/39 by treba byla I/69, I/24 pak treba I/64 nebo I/74 apod.
Ale to uz je vec nazoru.
Anebo jen přeloženou silnicí I. třídy. Třeba II/627 procházející Šlovicemi...kik píše:Me spis pripada ze preznaceni na II/6XX se tyka silnic, ktere byly nahrazeny bud dalnici (viz II/603 u Tabora) nebo rychlostni silnici.
Ale II/6xx se používají i teď, naopak případy, kdy místo II/6xx bylo použito jiné "nesystémové" číslo jsou známy i ze socialismu. Takže ta libovůle úředníka v tom hrála roli vždy.kik píše:Spise mi pripada ze II/6XX byly pouzity jeste za socialismu, kdy byl pouzivan system cislovani silnic tak jak je popsano vyse. Me spis pripada ze v soucasne dobe to je tak nejak na libovuli uredniku ministerstva dopravy, protoze kdyz se podivame na soucasny stav, tak napriklad misto II/621 je II/230
Podle mě by silnice s číslem II/6xx měly být definovány jako oficiální doprovodné komunikace, naopak pro degradované jedničky z jiných důvodů jiné číslo - ať už to, které je zrovna volné, anebo prostým protažením nějaké existující silnice (což je zrovna případ II/230).
V této souvislosti mě napadá, že připravovaný západní okruh v Plzni má být po dokončení silnicí druhé třídy, takže by mě zajímalo, jaké dostane číslo. Protáhnout něco stávajícího tam není možné.
Re: Přerušené trasy silnic
Na západní obchvat Plzně by bylo možné protáhnout II/233 (peáží po budoucí přeložce I/20).
Re: Přerušené trasy silnic
Jeste jsem si vzpomnel na jednu prerusenou silnici II. tridy a to 272, ktera kdysi vedla Ceskeho Brodu pres Belou p. Bezdezem na Kurivody a dale do Osecne a Chrastavy. Ten usek mezi Belou a Osecnou byl myslim na starych mapach znacen jako silnice II. tridy, ale nekdy v 70. letech z map zmizel a silnice pokracovala jako II/272 az z Osecne. Duvodem byl vojensky ujezd Ralsko a pobyt spratelenych vojsk. Usek z Osecne pres Chrastavu do Mnisku je dneska znacen jako II/592.
Re: Přerušené trasy silnic
Další podobné přerušení bývalo na silnici II/122, která končila u Ktiše a pak se náhle objevila kousek před Horní Planou. Na vině je samozřejmě vojenský újezd Boletice.
Přesto mě v některých případech mrzí, že se o dostavbě propojení neuvažuje. Jako by nebylo potřebné mít kompletní silniční síť. A někdy tento stav dokonce přináší nemalé problémy: http://pisecky.denik.cz/zpravy_region/z ... 30501.html
Přesto mě v některých případech mrzí, že se o dostavbě propojení neuvažuje. Jako by nebylo potřebné mít kompletní silniční síť. A někdy tento stav dokonce přináší nemalé problémy: http://pisecky.denik.cz/zpravy_region/z ... 30501.html