Právě je 28.11.2020 22:52:59




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 32 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
 I/69 (R69) Zlín, pravobřežní 
Autor Zpráva
 

Příspěvky: 34
Příspěvek I/69 (R69) Zlín, pravobřežní
Když už se toto OT téma rozjelo, možná bychom mohli požádat adminy o odvětvení...

Skutečně byla R69 příp. pravobřežka nenávratně zahozena či zablokována? Sice není aktuální, ale v územním plánu ten koridor je, včetně míst pro MUK. No, uvidíme, co s tím vymyslí nové zastupitelstvo...


12.11.2010 14:43:21
Profil
 

Příspěvky: 1276
Bydliště: na trase budoucí R49
Příspěvek Re: 0135 Kroměříž-východ – Říkovice
Právě si myslím,že v územním plánu už koridor není ;)


12.11.2010 16:12:00
Profil
Autor

Příspěvky: 9684
Bydliště: na levém břehu Dunaje
Příspěvek Re: R69
vasa píše:
Když už se toto OT téma rozjelo, možná bychom mohli požádat adminy o odvětvení...

Skutečně byla R69 příp. pravobřežka nenávratně zahozena či zablokována? Sice není aktuální, ale v územním plánu ten koridor je, včetně míst pro MUK. No, uvidíme, co s tím vymyslí nové zastupitelstvo...

V roce 2002 Mott MacDonald zpracoval vyhledávací studii R69. V této studii se počítalo s tím, že R69 bude sloužit i jako náhrada za 4902.2 do doby její výstavby. Tomu byl uzpůsoben i přivaděč Zlín. Při projednání s městem, město vzneslo požadavek na vybudování světelných křižovatek na úkor MÚK a další požadavky. Tyto požadavky zcela degradovali R69. Další vývoj byl takový, že město si zajistí vlastní studii i její projednání. A táhne se to dodnes. Západní úsek je již dlouhou dobu stabilizován, ale zbytek ne.

_________________
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)


12.11.2010 16:57:34
Profil
 

Příspěvky: 575
Příspěvek Re: 0135 Kroměříž-východ – Říkovice
Ono by se vyplatilo i postavení západná části, jednak jako přivaděč k R55 a taky na odlehčení komunikace Otrokovice - Zlin. Ale když není vůle...

_________________
Volkswagen Golf V 1.9 TDI


12.11.2010 18:07:15
Profil
Autor

Příspěvky: 9684
Bydliště: na levém břehu Dunaje
Příspěvek Re: 0135 Kroměříž-východ – Říkovice
Jenže kam až ji postavit? Po Louky? Po Prštné? Nebo až po Gahurovu? Trasa je sice stabilizovaná, ale na začátku přípravy.

_________________
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)


12.11.2010 18:12:26
Profil
 

Příspěvky: 575
Příspěvek Re: 0135 Kroměříž-východ – Říkovice
Tak ideálně samozřejmě až po Gahurovu, ale i část po Louky by snad něčemu prospěla.
Já si nemyslím, že by se to dalo začít stavět v blízké době. Spíš mě jen zajímá, jako moc se na tom pracuje a jak velký je odpor.
Předpokládám, že od R55 po Louky by to mělo být průchodné. Problém bude určitě u Prštného a v areálu Svitu vůbec nemám představu.

_________________
Volkswagen Golf V 1.9 TDI


12.11.2010 18:22:26
Profil
 

Příspěvky: 1276
Bydliště: na trase budoucí R49
Příspěvek Re: 0135 Kroměříž-východ – Říkovice
Já si myslím,že pokud to nebude po Gahurovu,tak to nemá význam,protože napojení na I/49 by to zas degradovalo


12.11.2010 18:27:48
Profil
Autor

Příspěvky: 9684
Bydliště: na levém břehu Dunaje
Příspěvek Re: I/69 (R69) Zlín, pravobřežní
Výstavba R55-Louky nepřinese moc užitku. To už je lepší to postavit po Prštné, kde se dá napojit na ul Nábřeží. V obou případech cesta k I/49 vede přes železniční přejezd.

Při výstavbě až po Gahurovu, má komunikace význam pro Jižní Svahy, centrum, Mladcovou, ale už né pro jízdu na Zálešnou, Podvesnou. Problémem je při další jízdě ve směru na východ po stávajících ulicích světelná křižovatka ul. Benešovo nábřeží a Dlouhá, kde ze směru od západu čekat na zelenou na několik minut. Z opačného směru je to lepší díky Tyršově nábřeží.

Někde jsem zahlédl plán přivést pravobřežku až na Cigánov, kde by se doprava se doprava měla rozmělnit v stavající ulicích, čemuž moc nevěřim.

_________________
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)


12.11.2010 19:18:33
Profil
 

Příspěvky: 575
Příspěvek Re: I/69 (R69) Zlín, pravobřežní
Ta komunikace by měla být celá s MÚK?

_________________
Volkswagen Golf V 1.9 TDI


12.11.2010 19:22:19
Profil
Autor

Příspěvky: 9684
Bydliště: na levém břehu Dunaje
Příspěvek Re: I/69 (R69) Zlín, pravobřežní
V jak které části, jsou zde navrženy jak úrovňové tak i mimoúrovňové křižovatky.

_________________
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)


12.11.2010 20:02:33
Profil
 

Příspěvky: 1276
Bydliště: na trase budoucí R49
Příspěvek Re: I/69 (R69) Zlín, pravobřežní
zas takový paskvil :( :kladivo:


12.11.2010 20:08:08
Profil
Autor

Příspěvky: 9684
Bydliště: na levém břehu Dunaje
Příspěvek Re: I/69 (R69) Zlín, pravobřežní
Něco se dá najít v UPm Zlína http://www.zlin.eu/page/70824

_________________
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)


12.11.2010 20:27:19
Profil
 

Příspěvky: 575
Příspěvek Re: I/69 (R69) Zlín, pravobřežní
Ad MÚK: Dává to docela smysl, u Dřevnice už moc místa (žádné) na MÚK není. Podle mě by ta trasa s napojením na Gahurovu byla oproti současné I/49 i s úrovňovým křížením hodně atraktivní. Než projíždět přes třicet semaforů, tak si raději zajedu na tu novou silnici a to asi odkudkoliv ze Zlína...

_________________
Volkswagen Golf V 1.9 TDI


12.11.2010 22:58:09
Profil
VIP

Příspěvky: 3327
Bydliště: Kladno
Příspěvek Re: I/69 (R69) Zlín, pravobřežní
Pěkný sen, skoro jako Baťovo plány :P
Buďte rádi, že se Vám tam staví Malenovice - Otrokovice a že 3.12. to půjde po dálnici až ke Zlínu.

_________________
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!


13.11.2010 14:12:05
Profil
Autor

Příspěvky: 9684
Bydliště: na levém břehu Dunaje
Příspěvek Re: I/69 (R69) Zlín, pravobřežní
Zajímavé je, že minimálně od 60. let je v trase pravobřežní komunikace uvažována nějaká komunikace (dálnice, rychlostní silnice, silnice, městská silnice) a stále zůstalo jen u úvah.

_________________
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)


15.3.2012 21:05:28
Profil
 

Příspěvky: 211
Příspěvek Re: I/69 (R69) Zlín, pravobřežní
Úvahy o pravobřežce ve Zlíně jsou podle mne zcestné a odvádí jenom pozornost. Pro ZL je dúležitá R 49. Ta veme 90% tranzitu přes Zlín.Zlín se btáhne v dlouhém a místy velmi úzkém údolí podél řeky.Proč už Baťa rozvíjel směr Otrokovice + Napajedla - šel k vodě - pomohl si kanálem. Vše rozvíjel na západ - pravobřežka je nesmysl z hlediska drahé dostavby I/49 k R 55. Místo pravobřežky cyklotrasu - levnější a zdravější .Postavme pravobřežku a dopadnem jak s křižovatkou Antonínova + problémy s provozem v areálu Svitu. Dnes ale super příjezd pro úředníky na krajský úřad k 21. budově.Parkování pro sebe mají ošéfováno zdarma v sousedním patrovémé baráku a pokud tam jedete jednat tak normální člověk nemá kde zaparkovat.O chaosu a kvalitě komunikací v areálu Svitu raději nemluvit. Zapmeňme na pravobřežku.


15.3.2012 22:00:36
Profil
Autor

Příspěvky: 9684
Bydliště: na levém břehu Dunaje
Příspěvek Re: I/69 (R69) Zlín, pravobřežní
Pravobřežní pomůže, pokud bude s MÚK a nenacpou na ní 50 a jiné nesmysle. Byl by to pěkný průtah, rozhodně lepší než ten dnešní...

_________________
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)


15.3.2012 22:07:39
Profil
 

Příspěvky: 211
Příspěvek Re: I/69 (R69) Zlín, pravobřežní
Proč stavět další nesmyslný průtah - tady se řeší v diskusi spousta obchvatů.Rychle obchvat R49 minimálně po Vizovice.Nedovedu si představit a zdůvodnit pravobřežku cca 100m od 4 prunu na I/49.Pokud budou za 50 let prachy tak řešit radši tunel pod Syrákovem než pravobřežku.A co tak oprášit a řešit návrh z 80.let - stavme nad korytem Dřevnice?.


15.3.2012 22:25:23
Profil
Autor

Příspěvky: 9684
Bydliště: na levém břehu Dunaje
Příspěvek Re: I/69 (R69) Zlín, pravobřežní
Proč? Bo problém Zlína je městská a příměstská doprava. Tranzitní tvoří cca 5% podle průzkumu. A ta jedna dlouhá ulice, dnes I/49 se jednoho dne pořádně ucpe, proto stavět další trasu, aby se neucpala.

most nad dřevnicí je dle mě návrh z 90. let, někdy v roce 1994 jsem o něm poprvé slyšel.

_________________
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)


15.3.2012 22:48:34
Profil
 

Příspěvky: 211
Příspěvek Re: I/69 (R69) Zlín, pravobřežní
Stavět nad řekou je rok 1986 - zavlečený návrh soudruhú kteří to viděli a navrhli podle kapialistického Japonska.V 96 to mohl nějaký soudruh oprášit jako vlastní novou ideologií nezatíženou myšlenku.Velmi správný postřeh řešit píměstskou dopravu. Ideálně takto Vizovice - Zlín - Malenovice- Otrokovice- Napajedla / ??-Tlumačov- Hulín - Kroměříž- ??/. Otrokovice -Vizovice - zrušit trať ČD - zdvojkolejnit - rychlá příměstská tamvaj + dopnění sitě trolejbus.Je vyřešena jedna dlouhá ulice. Taky nic nového - návrh 1986.Kde udělali soudruzi ze Zlína chybu?


15.3.2012 23:28:46
Profil
 

Příspěvky: 34
Příspěvek Re: I/69 (R69) Zlín, pravobřežní
Významným důvodem pro pravobřežku je taky fakt, který tu naznačil už Lenny: I/49 nemá povětšinou prakticky, ale často ani fakticky, alternativu. Kdyby se tam někdy nedejbože např. převrátil kamion napříč, tak to nejde objet, ani po trávníku. Dost to bylo poznat, když se I/49 rozšiřovala.

Dalším argumentem je, že ač tranzit není významný (i když já bych tipl, že v kategorii NA vyznamný bude), tak velkou část dopravy na západní části I/49 tvoří vozidla, která jedou ze východní části Zlína a hlavně Jižních svahů. Kdyby existovala pravobřežka, tak velkou část tohoto "polotranzitu" odvede z I/49. To také napovídá, jak pravobřežku ukončit -- v křižovatce pod Jížními Svahy je to IMHO téměř ideální, nakonec, jen JS samotné mají 30k obyvatel a generují tak nemalý provoz, z něhož část západním směrem jede (to je vidět na té cestě k Intersparu).

Nevím, jaký zlomek předpokládaných nákladů na plnou variantu by byla třeba realizace půlprofilu od Jižních Svahů po konec Malenovic či Centro (nevím, jak jsou v této oblasti navržené propojky). Tato varianta by IMHO přinesla největší "zisk", zvlášť, když by tam byla povolená rychlost 70 či víc.


16.3.2012 10:42:41
Profil
 

Příspěvky: 495
Bydliště: Brno, kousek od VMO
Příspěvek Re: I/69 (R69) Zlín, pravobřežní
pohrabáč píše:
Rychle obchvat R49 minimálně po Vizovice

O hodně věcech jsem ochoten diskutovat, umím uznat, že leckdy pravdu nemám. Ale tady jsem si stopro jist, že v případě stavby v dohledné době by byla R49 nejméně využitou R nebo D v Česku. Hodně lidí nadává na D47, jak je zbytečná, dokud nemá napojení za hranicema. A tady by to bylo ještě míň využito, neboť Zlín je menší než Ostrava a navíc do jeho aglomerace již vede R55. Pravobřežní komunikace by měla mít nejen ve Zlíně, ale i v celém kraji jeden z hlavních významů. Jediná silnice, byť čtypřoudá, ale se spoustou semaforů fakt nestačí. Souhlasím s tím, že většinu dopravy zde tvoří doprava příměstská. A tranzit? Kam by jel? jediné větší sídlo je Vsetín, na Slovensko zatím téměř nic, i proto rád jezdím na SK po I/49, neb tam je prázdno, žádné předjíždění kamionů jako na I/50.


19.3.2012 20:09:44
Profil
 

Příspěvky: 543
Příspěvek Re: I/69 (R69) Zlín, pravobřežní
Lenny píše:
Proč? Bo problém Zlína je městská a příměstská doprava. Tranzitní tvoří cca 5% podle průzkumu.

Je to jen 5%, protože víc se tam už neprocpe. Navíc tomu číslu nevěřím, 5% je statistická chyba.
adi88 píše:
A tranzit? Kam by jel? .... proto rád jezdím na SK po I/49,

Že by tam přece jen někdo jezdil, třeba adi88 :?: ;)


21.3.2012 22:00:21
Profil
 

Příspěvky: 34
Příspěvek Re: I/69 (R69) Zlín, pravobřežní
GiuseppeS píše:
Navíc tomu číslu nevěřím, 5% je statistická chyba.


Já bych tomu i věřil -- stačí se podívat, kolik aut třeba vjíždí co centra od západu a kolik vyjíždí dál na východ, to je fakt zlomek (třeba dopoledne, abychom vyloučili osobní příměstkou dopravu). Potíž je v tom, že významná část z těch 5% jsou kamiony a jiná nákladní auta, a tudíž tato část působí mnohem "mohutnějším" dojmem. Kdyby se tranzit počítal na tonáž, tak by to nebylo 5%, ale třeba 15 či 20.

Navíc je i otázkou, jak je vlastně "tranzit" počítán. Když jede někdo třeba z Lípy autem do Zlína do práce, tak to má zjevně příměstský charakter. Ale co kamion, který jede z Lípy z Metransu někam doprčic?

Mimochodem, zdůvodnění pravobřežky není snad jen "kvůli tranzitu", ne? Zlín, kvůli své údolní topografii, holt generuje ve své ose nezanedbatelný provoz, a I/49 má problém ho zvládnout (hlavně kvůli tomu, že funguje vlastně jako kolektor, tj. spousta odbočujících aut, semaforů atd.). Paralelní cesta, která bude mít víc průtahový charakter, je nevyhnutelná. I kvůli těm kritickým bodům, jak jsem psal výše. Časové hledisko je samozřejmě věc jiná.


22.3.2012 9:07:21
Profil
 

Příspěvky: 654
Bydliště: ValMez
Příspěvek Re: I/69 (R69) Zlín, pravobřežní
Já bych stejně počkal, jak s tím zamíchá R49. Je zjevné, že Zlín trápí městská a příměstská doprava, ale R49 by mohla odvést nějakých 15-20% intenzit. I pak by I/49 byla pro současnost na hraně a výhledově nedostačující. Problém je však v jejím "kolektorovém" významu. Ta silnice skutečně napájí sídliště a fabriky na centra Otrokovic a Zlína. Z osobní zkušenosti vnímám nejnižší intenzity při křížení s R55 a největší průser mezi "21" a Loukama - a tento se nevyřeší novou rychlostní komunikací ale novou městskou obslužnou.


22.3.2012 10:55:21
Profil
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 32 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další




Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Český překlad – phpBB.cz