I/69 (R69) Zlín, pravobřežní
I/69 (R69) Zlín, pravobřežní
Když už se toto OT téma rozjelo, možná bychom mohli požádat adminy o odvětvení...
Skutečně byla R69 příp. pravobřežka nenávratně zahozena či zablokována? Sice není aktuální, ale v územním plánu ten koridor je, včetně míst pro MUK. No, uvidíme, co s tím vymyslí nové zastupitelstvo...
Skutečně byla R69 příp. pravobřežka nenávratně zahozena či zablokována? Sice není aktuální, ale v územním plánu ten koridor je, včetně míst pro MUK. No, uvidíme, co s tím vymyslí nové zastupitelstvo...
Re: 0135 Kroměříž-východ – Říkovice
Právě si myslím,že v územním plánu už koridor není
Re: R69
V roce 2002 Mott MacDonald zpracoval vyhledávací studii R69. V této studii se počítalo s tím, že R69 bude sloužit i jako náhrada za 4902.2 do doby její výstavby. Tomu byl uzpůsoben i přivaděč Zlín. Při projednání s městem, město vzneslo požadavek na vybudování světelných křižovatek na úkor MÚK a další požadavky. Tyto požadavky zcela degradovali R69. Další vývoj byl takový, že město si zajistí vlastní studii i její projednání. A táhne se to dodnes. Západní úsek je již dlouhou dobu stabilizován, ale zbytek ne.vasa píše:Když už se toto OT téma rozjelo, možná bychom mohli požádat adminy o odvětvení...
Skutečně byla R69 příp. pravobřežka nenávratně zahozena či zablokována? Sice není aktuální, ale v územním plánu ten koridor je, včetně míst pro MUK. No, uvidíme, co s tím vymyslí nové zastupitelstvo...
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: 0135 Kroměříž-východ – Říkovice
Ono by se vyplatilo i postavení západná části, jednak jako přivaděč k R55 a taky na odlehčení komunikace Otrokovice - Zlin. Ale když není vůle...
Re: 0135 Kroměříž-východ – Říkovice
Jenže kam až ji postavit? Po Louky? Po Prštné? Nebo až po Gahurovu? Trasa je sice stabilizovaná, ale na začátku přípravy.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: 0135 Kroměříž-východ – Říkovice
Tak ideálně samozřejmě až po Gahurovu, ale i část po Louky by snad něčemu prospěla.
Já si nemyslím, že by se to dalo začít stavět v blízké době. Spíš mě jen zajímá, jako moc se na tom pracuje a jak velký je odpor.
Předpokládám, že od R55 po Louky by to mělo být průchodné. Problém bude určitě u Prštného a v areálu Svitu vůbec nemám představu.
Já si nemyslím, že by se to dalo začít stavět v blízké době. Spíš mě jen zajímá, jako moc se na tom pracuje a jak velký je odpor.
Předpokládám, že od R55 po Louky by to mělo být průchodné. Problém bude určitě u Prštného a v areálu Svitu vůbec nemám představu.
Re: 0135 Kroměříž-východ – Říkovice
Já si myslím,že pokud to nebude po Gahurovu,tak to nemá význam,protože napojení na I/49 by to zas degradovalo
Re: I/69 (R69) Zlín, pravobřežní
Výstavba R55-Louky nepřinese moc užitku. To už je lepší to postavit po Prštné, kde se dá napojit na ul Nábřeží. V obou případech cesta k I/49 vede přes železniční přejezd.
Při výstavbě až po Gahurovu, má komunikace význam pro Jižní Svahy, centrum, Mladcovou, ale už né pro jízdu na Zálešnou, Podvesnou. Problémem je při další jízdě ve směru na východ po stávajících ulicích světelná křižovatka ul. Benešovo nábřeží a Dlouhá, kde ze směru od západu čekat na zelenou na několik minut. Z opačného směru je to lepší díky Tyršově nábřeží.
Někde jsem zahlédl plán přivést pravobřežku až na Cigánov, kde by se doprava se doprava měla rozmělnit v stavající ulicích, čemuž moc nevěřim.
Při výstavbě až po Gahurovu, má komunikace význam pro Jižní Svahy, centrum, Mladcovou, ale už né pro jízdu na Zálešnou, Podvesnou. Problémem je při další jízdě ve směru na východ po stávajících ulicích světelná křižovatka ul. Benešovo nábřeží a Dlouhá, kde ze směru od západu čekat na zelenou na několik minut. Z opačného směru je to lepší díky Tyršově nábřeží.
Někde jsem zahlédl plán přivést pravobřežku až na Cigánov, kde by se doprava se doprava měla rozmělnit v stavající ulicích, čemuž moc nevěřim.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: I/69 (R69) Zlín, pravobřežní
Ta komunikace by měla být celá s MÚK?
Re: I/69 (R69) Zlín, pravobřežní
V jak které části, jsou zde navrženy jak úrovňové tak i mimoúrovňové křižovatky.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: I/69 (R69) Zlín, pravobřežní
zas takový paskvil
Re: I/69 (R69) Zlín, pravobřežní
Něco se dá najít v UPm Zlína http://www.zlin.eu/page/70824
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: I/69 (R69) Zlín, pravobřežní
Ad MÚK: Dává to docela smysl, u Dřevnice už moc místa (žádné) na MÚK není. Podle mě by ta trasa s napojením na Gahurovu byla oproti současné I/49 i s úrovňovým křížením hodně atraktivní. Než projíždět přes třicet semaforů, tak si raději zajedu na tu novou silnici a to asi odkudkoliv ze Zlína...
Re: I/69 (R69) Zlín, pravobřežní
Pěkný sen, skoro jako Baťovo plány
Buďte rádi, že se Vám tam staví Malenovice - Otrokovice a že 3.12. to půjde po dálnici až ke Zlínu.
Buďte rádi, že se Vám tam staví Malenovice - Otrokovice a že 3.12. to půjde po dálnici až ke Zlínu.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: I/69 (R69) Zlín, pravobřežní
Zajímavé je, že minimálně od 60. let je v trase pravobřežní komunikace uvažována nějaká komunikace (dálnice, rychlostní silnice, silnice, městská silnice) a stále zůstalo jen u úvah.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: I/69 (R69) Zlín, pravobřežní
Úvahy o pravobřežce ve Zlíně jsou podle mne zcestné a odvádí jenom pozornost. Pro ZL je dúležitá R 49. Ta veme 90% tranzitu přes Zlín.Zlín se btáhne v dlouhém a místy velmi úzkém údolí podél řeky.Proč už Baťa rozvíjel směr Otrokovice + Napajedla - šel k vodě - pomohl si kanálem. Vše rozvíjel na západ - pravobřežka je nesmysl z hlediska drahé dostavby I/49 k R 55. Místo pravobřežky cyklotrasu - levnější a zdravější .Postavme pravobřežku a dopadnem jak s křižovatkou Antonínova + problémy s provozem v areálu Svitu. Dnes ale super příjezd pro úředníky na krajský úřad k 21. budově.Parkování pro sebe mají ošéfováno zdarma v sousedním patrovémé baráku a pokud tam jedete jednat tak normální člověk nemá kde zaparkovat.O chaosu a kvalitě komunikací v areálu Svitu raději nemluvit. Zapmeňme na pravobřežku.
Re: I/69 (R69) Zlín, pravobřežní
Pravobřežní pomůže, pokud bude s MÚK a nenacpou na ní 50 a jiné nesmysle. Byl by to pěkný průtah, rozhodně lepší než ten dnešní...
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: I/69 (R69) Zlín, pravobřežní
Proč stavět další nesmyslný průtah - tady se řeší v diskusi spousta obchvatů.Rychle obchvat R49 minimálně po Vizovice.Nedovedu si představit a zdůvodnit pravobřežku cca 100m od 4 prunu na I/49.Pokud budou za 50 let prachy tak řešit radši tunel pod Syrákovem než pravobřežku.A co tak oprášit a řešit návrh z 80.let - stavme nad korytem Dřevnice?.
Re: I/69 (R69) Zlín, pravobřežní
Proč? Bo problém Zlína je městská a příměstská doprava. Tranzitní tvoří cca 5% podle průzkumu. A ta jedna dlouhá ulice, dnes I/49 se jednoho dne pořádně ucpe, proto stavět další trasu, aby se neucpala.
most nad dřevnicí je dle mě návrh z 90. let, někdy v roce 1994 jsem o něm poprvé slyšel.
most nad dřevnicí je dle mě návrh z 90. let, někdy v roce 1994 jsem o něm poprvé slyšel.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: I/69 (R69) Zlín, pravobřežní
Stavět nad řekou je rok 1986 - zavlečený návrh soudruhú kteří to viděli a navrhli podle kapialistického Japonska.V 96 to mohl nějaký soudruh oprášit jako vlastní novou ideologií nezatíženou myšlenku.Velmi správný postřeh řešit píměstskou dopravu. Ideálně takto Vizovice - Zlín - Malenovice- Otrokovice- Napajedla / ??-Tlumačov- Hulín - Kroměříž- ??/. Otrokovice -Vizovice - zrušit trať ČD - zdvojkolejnit - rychlá příměstská tamvaj + dopnění sitě trolejbus.Je vyřešena jedna dlouhá ulice. Taky nic nového - návrh 1986.Kde udělali soudruzi ze Zlína chybu?
Re: I/69 (R69) Zlín, pravobřežní
Významným důvodem pro pravobřežku je taky fakt, který tu naznačil už Lenny: I/49 nemá povětšinou prakticky, ale často ani fakticky, alternativu. Kdyby se tam někdy nedejbože např. převrátil kamion napříč, tak to nejde objet, ani po trávníku. Dost to bylo poznat, když se I/49 rozšiřovala.
Dalším argumentem je, že ač tranzit není významný (i když já bych tipl, že v kategorii NA vyznamný bude), tak velkou část dopravy na západní části I/49 tvoří vozidla, která jedou ze východní části Zlína a hlavně Jižních svahů. Kdyby existovala pravobřežka, tak velkou část tohoto "polotranzitu" odvede z I/49. To také napovídá, jak pravobřežku ukončit -- v křižovatce pod Jížními Svahy je to IMHO téměř ideální, nakonec, jen JS samotné mají 30k obyvatel a generují tak nemalý provoz, z něhož část západním směrem jede (to je vidět na té cestě k Intersparu).
Nevím, jaký zlomek předpokládaných nákladů na plnou variantu by byla třeba realizace půlprofilu od Jižních Svahů po konec Malenovic či Centro (nevím, jak jsou v této oblasti navržené propojky). Tato varianta by IMHO přinesla největší "zisk", zvlášť, když by tam byla povolená rychlost 70 či víc.
Dalším argumentem je, že ač tranzit není významný (i když já bych tipl, že v kategorii NA vyznamný bude), tak velkou část dopravy na západní části I/49 tvoří vozidla, která jedou ze východní části Zlína a hlavně Jižních svahů. Kdyby existovala pravobřežka, tak velkou část tohoto "polotranzitu" odvede z I/49. To také napovídá, jak pravobřežku ukončit -- v křižovatce pod Jížními Svahy je to IMHO téměř ideální, nakonec, jen JS samotné mají 30k obyvatel a generují tak nemalý provoz, z něhož část západním směrem jede (to je vidět na té cestě k Intersparu).
Nevím, jaký zlomek předpokládaných nákladů na plnou variantu by byla třeba realizace půlprofilu od Jižních Svahů po konec Malenovic či Centro (nevím, jak jsou v této oblasti navržené propojky). Tato varianta by IMHO přinesla největší "zisk", zvlášť, když by tam byla povolená rychlost 70 či víc.
Re: I/69 (R69) Zlín, pravobřežní
O hodně věcech jsem ochoten diskutovat, umím uznat, že leckdy pravdu nemám. Ale tady jsem si stopro jist, že v případě stavby v dohledné době by byla R49 nejméně využitou R nebo D v Česku. Hodně lidí nadává na D47, jak je zbytečná, dokud nemá napojení za hranicema. A tady by to bylo ještě míň využito, neboť Zlín je menší než Ostrava a navíc do jeho aglomerace již vede R55. Pravobřežní komunikace by měla mít nejen ve Zlíně, ale i v celém kraji jeden z hlavních významů. Jediná silnice, byť čtypřoudá, ale se spoustou semaforů fakt nestačí. Souhlasím s tím, že většinu dopravy zde tvoří doprava příměstská. A tranzit? Kam by jel? jediné větší sídlo je Vsetín, na Slovensko zatím téměř nic, i proto rád jezdím na SK po I/49, neb tam je prázdno, žádné předjíždění kamionů jako na I/50.pohrabáč píše:Rychle obchvat R49 minimálně po Vizovice
Re: I/69 (R69) Zlín, pravobřežní
Je to jen 5%, protože víc se tam už neprocpe. Navíc tomu číslu nevěřím, 5% je statistická chyba.Lenny píše:Proč? Bo problém Zlína je městská a příměstská doprava. Tranzitní tvoří cca 5% podle průzkumu.
Že by tam přece jen někdo jezdil, třeba adi88adi88 píše:A tranzit? Kam by jel? .... proto rád jezdím na SK po I/49,
Re: I/69 (R69) Zlín, pravobřežní
Já bych tomu i věřil -- stačí se podívat, kolik aut třeba vjíždí co centra od západu a kolik vyjíždí dál na východ, to je fakt zlomek (třeba dopoledne, abychom vyloučili osobní příměstkou dopravu). Potíž je v tom, že významná část z těch 5% jsou kamiony a jiná nákladní auta, a tudíž tato část působí mnohem "mohutnějším" dojmem. Kdyby se tranzit počítal na tonáž, tak by to nebylo 5%, ale třeba 15 či 20.GiuseppeS píše:Navíc tomu číslu nevěřím, 5% je statistická chyba.
Navíc je i otázkou, jak je vlastně "tranzit" počítán. Když jede někdo třeba z Lípy autem do Zlína do práce, tak to má zjevně příměstský charakter. Ale co kamion, který jede z Lípy z Metransu někam doprčic?
Mimochodem, zdůvodnění pravobřežky není snad jen "kvůli tranzitu", ne? Zlín, kvůli své údolní topografii, holt generuje ve své ose nezanedbatelný provoz, a I/49 má problém ho zvládnout (hlavně kvůli tomu, že funguje vlastně jako kolektor, tj. spousta odbočujících aut, semaforů atd.). Paralelní cesta, která bude mít víc průtahový charakter, je nevyhnutelná. I kvůli těm kritickým bodům, jak jsem psal výše. Časové hledisko je samozřejmě věc jiná.
Re: I/69 (R69) Zlín, pravobřežní
Já bych stejně počkal, jak s tím zamíchá R49. Je zjevné, že Zlín trápí městská a příměstská doprava, ale R49 by mohla odvést nějakých 15-20% intenzit. I pak by I/49 byla pro současnost na hraně a výhledově nedostačující. Problém je však v jejím "kolektorovém" významu. Ta silnice skutečně napájí sídliště a fabriky na centra Otrokovic a Zlína. Z osobní zkušenosti vnímám nejnižší intenzity při křížení s R55 a největší průser mezi "21" a Loukama - a tento se nevyřeší novou rychlostní komunikací ale novou městskou obslužnou.