I/50, I/23
I/50, I/23
Tyto dvě silnice jsou na přivaděčích v Brně označeny jako "R", ale na výjezdech z D1 (190 Brno-západ a 203 Brno-východ) jsou příslušné cedule v modré barvě. Nevíte někdo proč?
Re: R50, R23
na R23 je zcela jistě cedule rychlostní silnice při sjezdu z dálnice - jel jsem tam minulý týden. Jestli si dobře pamatuju, je až na mostě, kterým se přejíždí D1 (ve směru od Prahy), nebo z a ním. Cedule rychlostky je vždycky v modré, pokud vím ...
Re: R50, R23
No, koncepčně vzato nejde o Rychlostní silnice ale pouze o silnice I. třídy označené značkou Silnice pro motorová vozidla. Rychlostní silnice jsou definované legislativou a tyto dvě (resp. 3 se stávající R43) v seznamu nejsou, podobně to platí i pro městská eRka v Praze.
Na zeleném podkladu se značí totiž pouze odbočení na dálnici nebo rychlostní silnici, tento fakt tu není, nicméně samotné R23 a R50 mají zelené značení, což samozřejmě běžné uživatele 100%ně opravňuje k tomu tyto silnice za rychlostní považovat, protože se od těch ostatní v terénu NIJAK neliší, dokonce na R50ce je 130ka a je nutno na posledním úseku mít známku (past na řidiče) i když vůbec v seznamu zpoplatněných komunikací není.
Bohužel nevíme o tom že by se s tímto bordelem mělo v blízké budoucnosti něco udělat. Kupodivu to v reálu nijak moc nevadí a rozčiluje to jen nás, co chceme mít v těchto věcech systém
Na zeleném podkladu se značí totiž pouze odbočení na dálnici nebo rychlostní silnici, tento fakt tu není, nicméně samotné R23 a R50 mají zelené značení, což samozřejmě běžné uživatele 100%ně opravňuje k tomu tyto silnice za rychlostní považovat, protože se od těch ostatní v terénu NIJAK neliší, dokonce na R50ce je 130ka a je nutno na posledním úseku mít známku (past na řidiče) i když vůbec v seznamu zpoplatněných komunikací není.
Bohužel nevíme o tom že by se s tímto bordelem mělo v blízké budoucnosti něco udělat. Kupodivu to v reálu nijak moc nevadí a rozčiluje to jen nás, co chceme mít v těchto věcech systém
-
- Příspěvky: 40
- Registrován: 11.5.2009 13:01:51
Re: R50, R23
Aktuální info z Ministerstva dopravy:
Úkol Politiky územního rozvoje ČR 2008 v čl. 122 ukládá Ministerstvu pro místní rozvoj (MMR), v součinnosti s Ministerstvem dopravy (MD), Ministerstvem životního prostředí (MŽP) a dotčenými kraji
"prověřit účelnost a možnosti paralelního jižního spojení západ - východ" jako alternativní spojení jižně dálnice D1.
Na MMR byla ustavena pracovní skupina - MD zastoupeno, která již projednala pracovní podklad, zpracovaný na základě zadání MMR.
MD společně s Ředitelstvím silnic a dálnic (ŘSD) navrhují jednoznačně využití stávajících silnic I/19, I/23 a I/50 s nutností posouzení a řešení jejich propustnosti, s potřebou modernizace vybraných
úseků. MMR zadá vypracování studie, která uvedený záměr vyhodnotí a navrhne příslušná opatření.
MD navrhuje v úseku Brno - Jindřichův Hradec využití silnice I/23.
Předpokládám tedy, že na stole jsou dvě varianty I/50+D1+I/19 a I/50+D1+I/23+I/34+I/20 a obě mají stejnou váhu...
Úkol Politiky územního rozvoje ČR 2008 v čl. 122 ukládá Ministerstvu pro místní rozvoj (MMR), v součinnosti s Ministerstvem dopravy (MD), Ministerstvem životního prostředí (MŽP) a dotčenými kraji
"prověřit účelnost a možnosti paralelního jižního spojení západ - východ" jako alternativní spojení jižně dálnice D1.
Na MMR byla ustavena pracovní skupina - MD zastoupeno, která již projednala pracovní podklad, zpracovaný na základě zadání MMR.
MD společně s Ředitelstvím silnic a dálnic (ŘSD) navrhují jednoznačně využití stávajících silnic I/19, I/23 a I/50 s nutností posouzení a řešení jejich propustnosti, s potřebou modernizace vybraných
úseků. MMR zadá vypracování studie, která uvedený záměr vyhodnotí a navrhne příslušná opatření.
MD navrhuje v úseku Brno - Jindřichův Hradec využití silnice I/23.
Předpokládám tedy, že na stole jsou dvě varianty I/50+D1+I/19 a I/50+D1+I/23+I/34+I/20 a obě mají stejnou váhu...
Re: R50, R23
Výsledkem mého silvestrovského snažení je aktualizace stránky o R23.
Jediným problémem, na jehož řešení jsem nepřišel, je konec přivaděče, resp. tento cca úsek http://mapy.cz/#mm=ZP@dm=138038720+1327 ... 40864@z=14
Rovněž je záhada pro mě, že v roce 1993 existoval rozestavěný nebo nezprovozněný tento úsek, který souvisí s předchozím. http://mapy.cz/#mm=ZP@dm=138047616+1327 ... 40864@z=14
Most na ulice Kamenice je z roku 1991.
Nepamatujete si někdo tuto zapomenutou historii?
Jediným problémem, na jehož řešení jsem nepřišel, je konec přivaděče, resp. tento cca úsek http://mapy.cz/#mm=ZP@dm=138038720+1327 ... 40864@z=14
Rovněž je záhada pro mě, že v roce 1993 existoval rozestavěný nebo nezprovozněný tento úsek, který souvisí s předchozím. http://mapy.cz/#mm=ZP@dm=138047616+1327 ... 40864@z=14
Most na ulice Kamenice je z roku 1991.
Nepamatujete si někdo tuto zapomenutou historii?
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
-
- Autor
- Příspěvky: 591
- Registrován: 25.2.2009 22:39:09
- Bydliště: D1 - km 190,45
- Kontaktovat uživatele:
Re: R50, R23
Mam tu jednu lahudku co se dopravniho znaceni tyce.
Na R23 smerem k D1 byla celkem nedavno (listopad/prosinec 2009) konecne vymenena znacka oznacujici jednotlive smery vyjezdu na D1, umistena tesne za odpojenim prime rampy na Prahu (zde) od hlavniho smeru R23, pokracujiciho mostem pres D1 a napojujiciho se pomoci vratne rampy.
Dlouhou dobu (minimalne nekolik let) tam byla znacka IS6b Navest pred krizovatkou, akorat bez oznaceni cisla vyjezdu (dodatek nahore) a bez napisu 500m vpravo dole, protoze uz se de facto nachazela v krizovatce, nikoliv pred ni.
Na snimku z 22.2.2008 vypadala takto: Samozrejme, ze to nebyla adekvatni znacka pro tuto situaci. Nekolikrat jsme jeji vhodnost s kolegy probirali a vzdy z toho vyslo hodnoceni: paskvil.
Pred cca mesicem jsem si pri ceste domu (vidim presne na ni z chodniku) vsiml, ze vypada nejak jinak (rozlisuju jen tvar a barvu, je prilis daleko) - a to predevsim, ze je rozdelena na 2 znacky.
Na snimku z 20.12.2009 vypadala takto: Nyni se tedy jedna uz o spravny typ znacky, a to IS7a Vyjezd ve dvou provedenich, protoze se jedna o 2 vyjezdy soucasne. Obe jsou rovnez bez oznaceni cisla vyjezdu (dodatek nahore) a take v spravnem barevnem provedeni, ponevadz R23 prechazi primo v D1 (je to videt v podobe znacky IP14a doplnene o dodatkovou tabulku E11 na novem snimku) bez trapneho vypadku dalnicni komunikace na rampach, jako je tomu v pripade obou napojeni z D1 na R23.
Zmenily se rovnez patricne i cile, kdy puvodni OLOMOUC nahradila logictejsi WIEN (mimochodem uvedena hned na prvni dalkove navesti po napojeni na D1, navic je to cilovy bod E461 a z D1 je na teto MUK v obou pripadech znacen i druhy cilovy bod E461, tedy SVITAVY) a pribylo samozrejme i oznaceni statu (SK) pro Bratislavu a (A) pro Viden.
Na R23 smerem k D1 byla celkem nedavno (listopad/prosinec 2009) konecne vymenena znacka oznacujici jednotlive smery vyjezdu na D1, umistena tesne za odpojenim prime rampy na Prahu (zde) od hlavniho smeru R23, pokracujiciho mostem pres D1 a napojujiciho se pomoci vratne rampy.
Dlouhou dobu (minimalne nekolik let) tam byla znacka IS6b Navest pred krizovatkou, akorat bez oznaceni cisla vyjezdu (dodatek nahore) a bez napisu 500m vpravo dole, protoze uz se de facto nachazela v krizovatce, nikoliv pred ni.
Na snimku z 22.2.2008 vypadala takto: Samozrejme, ze to nebyla adekvatni znacka pro tuto situaci. Nekolikrat jsme jeji vhodnost s kolegy probirali a vzdy z toho vyslo hodnoceni: paskvil.
Pred cca mesicem jsem si pri ceste domu (vidim presne na ni z chodniku) vsiml, ze vypada nejak jinak (rozlisuju jen tvar a barvu, je prilis daleko) - a to predevsim, ze je rozdelena na 2 znacky.
Na snimku z 20.12.2009 vypadala takto: Nyni se tedy jedna uz o spravny typ znacky, a to IS7a Vyjezd ve dvou provedenich, protoze se jedna o 2 vyjezdy soucasne. Obe jsou rovnez bez oznaceni cisla vyjezdu (dodatek nahore) a take v spravnem barevnem provedeni, ponevadz R23 prechazi primo v D1 (je to videt v podobe znacky IP14a doplnene o dodatkovou tabulku E11 na novem snimku) bez trapneho vypadku dalnicni komunikace na rampach, jako je tomu v pripade obou napojeni z D1 na R23.
Zmenily se rovnez patricne i cile, kdy puvodni OLOMOUC nahradila logictejsi WIEN (mimochodem uvedena hned na prvni dalkove navesti po napojeni na D1, navic je to cilovy bod E461 a z D1 je na teto MUK v obou pripadech znacen i druhy cilovy bod E461, tedy SVITAVY) a pribylo samozrejme i oznaceni statu (SK) pro Bratislavu a (A) pro Viden.
Re: R50, R23
Jojo, té absenci Vídně jsem se taky dost divil, zvlášť když značka vypadala docela nově, jakoby již byla připravena pro dnešní normy...Teď jsem tama nějakou dobu nejel, tak jsme příjemně překvapen, že to je již jinak. Jinak jsem si všiml, že na Slovensku již praktikují systém s cílem pod čarou. Jak krásně by se hodila 46 a Olomouc na D1 u Brna...Jinak by mě zajímalo, jestli se někdy Ostrava a Bratislava s Vídní s piktogramem státu objeví i uvnitř Brna. Asi jsem puntičkář, ale udělalo by mi to radost
Re: R50, R23
mně jako puntičkáři zase trochu vadí ten sloup veřejného osvětlení těsně před cedulemi...
Re: R50, R23
V ÚPm Brna jsou vyznačeny rampy na R 23 umožňující sjezd a nájezd ve směru D1 - ul. Jemelkova a opačně. Pro některé diskutujicí skvělá zpráva
http://gis.brno.cz/tms/html/uzemni_plan ... _zoombar=1
http://gis.brno.cz/tms/html/uzemni_plan ... _zoombar=1
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: R50, R23
Určitě, ještě aby to i postavili, viď Pavle??!!
Re: R50, R23
Doufám, že nás tam všechny nenanženeš na brigádumapman píše:Určitě, ještě aby to i postavili, viď Pavle??!!
Víš k tomu nějaké podrobnosti?
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
-
- Autor
- Příspěvky: 591
- Registrován: 25.2.2009 22:39:09
- Bydliště: D1 - km 190,45
- Kontaktovat uživatele:
Re: R50, R23
Jako bys mi cetl myslenky, Janiku.mapman píše:Určitě, ještě aby to i postavili, viď Pavle??!!
Absolutne nevim zadne podrobnosti, ale asi by nebylo od veci se na to zeptat - ze by na magistratu? Nebo spravce komunikace (RSD)?Lenny píše: Doufám, že nás tam všechny nenanženeš na brigádu
Víš k tomu nějaké podrobnosti?
No a priznam se, ze na tento ucel bych si snad i tu brigadu dal.
Re: R50, R23
Na R50 se bude snižovat rychlost v levém pruhu ze 130 na 100 km/h a v pravem ze 100 na 80 km/h. Důvodem je hluk.
Viz http://www.kr-jihomoravsky.cz/Default.a ... 6&TypeID=7
Viz http://www.kr-jihomoravsky.cz/Default.a ... 6&TypeID=7
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: R50, R23
Tak se konečně dočkáme opravy povrchu na R50 i směrem od D1 do centra Brna :
Z důvodu souvislé obnovy krytu vozovky silnice I/50 v úseku od ul. Holzovy po mimoúrovňovou křižovatku Ostravská–Otakara Ševčíka byla Odborem dopravy Krajského úřadu Jihomoravského kraje povolena uzavírka jízdního pásu silnice I/50 Ostravská ve směru do Brna (Olomouc–Brno). Uzavírka proběhne ve dvou etapách: Stavba 1 a 1a – úsek Holzova–Bělohorská v termínu 12.09.2011 – 25.09.2011 a Stavba 2 Bělohorská–Ot. Ševčíka v termínu 26.09.2011-16.10.2011.
Objízdná trasa je nařízena po silnici I/50 – protilehlým jízdním pásem (obousměrný provoz) a z důvodu uzavírek větví mimoúrovňových křižovatek rovněž po silnicích II. třídy a místních komunikacích (ul. Holzova, Hviezdoslavova, Bělohorská, Olomoucká, Černovická). Vozidla nad 18 t mají nařízenou objízdnou trasu ulicemi Řípská, Švédské valy a ul. Těžební. Zastávky veřejné linkové osobní dopravy vnitrostátní nebudou uzavírkou dotčeny.
V souvislosti s výše uvedenou stavbou byla stanovena přechodná úprava provozu na dálnici D1, silnici I/50 Ostravská, na silnicích II. třídy Hviezdoslavova, Olomoucká, Bělohorská a na místní pozemní komunikaci Řípská, Těžební, Švédské valy.
Investorem akce je Ředitelství silnic a dálnic ČR.
Z důvodu souvislé obnovy krytu vozovky silnice I/50 v úseku od ul. Holzovy po mimoúrovňovou křižovatku Ostravská–Otakara Ševčíka byla Odborem dopravy Krajského úřadu Jihomoravského kraje povolena uzavírka jízdního pásu silnice I/50 Ostravská ve směru do Brna (Olomouc–Brno). Uzavírka proběhne ve dvou etapách: Stavba 1 a 1a – úsek Holzova–Bělohorská v termínu 12.09.2011 – 25.09.2011 a Stavba 2 Bělohorská–Ot. Ševčíka v termínu 26.09.2011-16.10.2011.
Objízdná trasa je nařízena po silnici I/50 – protilehlým jízdním pásem (obousměrný provoz) a z důvodu uzavírek větví mimoúrovňových křižovatek rovněž po silnicích II. třídy a místních komunikacích (ul. Holzova, Hviezdoslavova, Bělohorská, Olomoucká, Černovická). Vozidla nad 18 t mají nařízenou objízdnou trasu ulicemi Řípská, Švédské valy a ul. Těžební. Zastávky veřejné linkové osobní dopravy vnitrostátní nebudou uzavírkou dotčeny.
V souvislosti s výše uvedenou stavbou byla stanovena přechodná úprava provozu na dálnici D1, silnici I/50 Ostravská, na silnicích II. třídy Hviezdoslavova, Olomoucká, Bělohorská a na místní pozemní komunikaci Řípská, Těžební, Švédské valy.
Investorem akce je Ředitelství silnic a dálnic ČR.
Re: R50, R23
3x hura...tri roky to trvalo
Re: R50, R23
Par momentek z rekonstrukce I/50 (R50) mezi D1 a MUK s I/42.
Re: R50, R23
V pravem pruhu dochazi k vymene podkladnich vrstev
Re: R50, R23
skoda ze nejhorsi usek od MUK s Cernovickou po krizovatku s Charbulovou se uz neopravi...
-
- Příspěvky: 238
- Registrován: 23.6.2010 12:04:28
Re: R50, R23
Na nájezdu z R50 (I/50) na D1 (km 203) už konečně zmizelo to otravné omezení na 60 km/h. Je tam jen postupné omezení na 100 a 80. Změna je zřejmě díky tomu, že se ten nájezd na D1 přemaloval?
Re: R50, R23
vsimnul si tu nekdo toho tak cca. 50metroveho praskleho a propadleho pasu uprostred vozovky? prijde mi, ze posledni dobou ty rekonstrukce stoji za pekne velky hoven.. Vyskovsky prutah ani ne pul roku po reku zacina mit "morske vlnky" na krizovatkach a o kanalech se radeji ani nezminuju... Na nove zrekonstruovanych mostech v Zabinach (I/42 pred tunely) je po pul roce provozu snad pulmetrovy hup pri prejezdu dil. spar. Kdepak se asi stala chyba...
Re: R50, R23
A kde si toho mame vsimnout? Dej bod do mapy ...
Re: R50, R23
je to na te nove zrekonstruovane R50 smer centrum... nekde tady, nejde to prehlidnout.. http://www.mapy.cz/#q=brno&t=r&x=16.687 ... xTpoHh70Cw
Re: R50, R23
Hmm, tama ted moc nejezdim, ale az budu v BM, tak se na to mrknu a dotaz na BKOM nic nepokazi. Ale je potreba si uvedomit, ze se nekde se menila jen obrusna vrstva. Do lozne se sahalo jen nekde a do podlozi vubec.
AD VYSKOV
Ve veci prutahu Vyskovem, zkus na problem upozornit zde: http://www.susjmk.cz/index.php?faq=1
Vetsninou reaguji i na otazky spojene s reklamaci dila.
AD I/42 Zabiny - propadene predmosti
To registruju tez. Spoleham na to, ze to neni predana stavba a ze se to pred predanim jeste opravi ... ja optimista
AD VYSKOV
Ve veci prutahu Vyskovem, zkus na problem upozornit zde: http://www.susjmk.cz/index.php?faq=1
Vetsninou reaguji i na otazky spojene s reklamaci dila.
AD I/42 Zabiny - propadene predmosti
To registruju tez. Spoleham na to, ze to neni predana stavba a ze se to pred predanim jeste opravi ... ja optimista
-
- Příspěvky: 2757
- Registrován: 27.4.2018 23:10:42
Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh
Jihozápadní rampa Pražské radiály spojující Bítešskou a Jihlavskou ulici na jihozápadě Brna v budoucnu kvůli další výstavbě zmizí. Nahradí ji nové připojení do světelně řízené křižovatky Jihlavské a Akademické.
Zdroj: https://brnensky.denik.cz/zpravy_region ... 10227.html
Zdroj: https://brnensky.denik.cz/zpravy_region ... 10227.html
Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh
Která "chytrá" hlava tohle zase vymyslela? Vzhledem k provozu na Jihlavské tam na semaforu budou pěkný kolony. Už teď, když chci jet z Bitešský na Jihlavskou na Bosonohy, tak je v devíti z deseti případů rychlejší sjet až na kampus a pak se přes kruháč vrátit než čekat na semaforu. Jestli se bude čekat na semaforu i druhým smeřem, tak potěš koště.theodor less píše:Jihozápadní rampa Pražské radiály spojující Bítešskou a Jihlavskou ulici na jihozápadě Brna v budoucnu kvůli další výstavbě zmizí. Nahradí ji nové připojení do světelně řízené křižovatky Jihlavské a Akademické.
Zdroj: https://brnensky.denik.cz/zpravy_region ... 10227.html