I/25

I/x, I/xx
Odpovědět
dvs
Příspěvky: 3621
Registrován: 8.6.2009 12:42:45

I/25

Příspěvek od dvs »

Tak objevili štolu(y) při opravě zatáčky nad Jáchymovem
idnes píše:Rekonstrukci zatáčky zajišťuje Ředitelství silnic a dálnic a podle mluvčí Niny Ledvinové objev historických důlních děl stavbu nezdrží. "Předpokládané dokončení je 30. října 2015. Náklady na sanaci důlních děl zatím činní zhruba milion korun," uvedla.
Zdroj: http://vary.idnes.cz/stavbari-objevili- ... -zpravy_pl
Asi jde o tuto zatáčku.
https://maps.google.com/?ll=50.376373,1 ... 9,,0,16.84

Také by se měla posunout silnice na náměstí.
http://karlovarsky.denik.cz/zpravy_regi ... 40412.html
Loni na podzim uzavřelo ŘSD smír s městem ohledně silnice na náměstí
http://vary.idnes.cz/jachymov-chce-opra ... -zpravy_pl
dvs
Příspěvky: 3621
Registrován: 8.6.2009 12:42:45

Re: I/25

Příspěvek od dvs »

Práce v zatáčce nad Jáchymovem letos pokračovala. Opěrné zdi jsou a přes zimu je obousměrný provoz.

Archeologové neuspěli http://vary.idnes.cz/archeologove-se-ne ... -zpravy_ba
http://www.ceskatelevize.cz/ct24/region ... -nezmohli/
z časopisu Metrostavu
Serpentiny, které čekají řidiče na cestě z radonových lázní na Boží Dar, jsou docela slušným testem šoférského umění. Jsou strmé a prudké, stoupání místy dosahuje až 17 %. Silnice je navíc v zatáčkách dosti úzká, a tak se tu autobusy i nákladní auta vytáčely jen s velkými obtížemi a musely často zajet až do protisměru. Denně tu přitom projede v průměru skoro 4000 vozidel, a proto zde docházelo k poměrně častým nehodám. To vše je však již minulostí, neboť odpovědné orgány přistoupily k opravě serpentin a jejich celkovému vylepšení. Horní ze dvou toček již tímto procesem prošla a letos v dubnu začaly práce i na té spodní (foto). V průběhu dvou stavebních sezon – během kterých bude opraven nejdříve jeden a poté druhý jízdní pruh – zde pracovníci divize 4 nejen rozšíří samotnou vozovku a sníží maximální stoupání na 12,5 %, ale postaví i dvě nové zárubní zdi po jejích okrajích. Ty dosavadní jsou totiž v havarijním stavu. Stavbaři tu také vybudují nový mostek nad Jáchymovským potokem, který pod dolní točkou protéká, a upraví jeho koryto. Postaví opěrnou zeď mezi vodním tokem a silnicí a udělají přeložku vodovodu i vedení nízkého napětí. Vše je vyprojektováno tak, aby dílo vydrželo povodně až do úrovně stoleté vody. Dělníci však musí pracovat co nejopatrněji, protože stavba se nachází v místě, kde od počátku 16. až do století minulého probíhala rozsáhlá důlní činnost. A opatrnost je tu opravdu na místě. Kromě známých a zdokumentovaných důlních děl (překopu z roku 1945 v hloubce 150 metrů a čtyř blízkých vchodů do štol) zde stavbaři při počátečních pracích narazili i na tři staré báňské šachty, které nebyly zaznamenány v žádné dokumentaci. „Akce se tak o něco zdržela, protože bylo nutno nejprve vyřešit způsob sanace těchto starých důlních děl,“ přibližuje počáteční komplikace vedoucí projektu Ing. Zdeněk Rozsypálek. „Museli jsme také postupovat přesně podle horního zákona a pro silniční stavbu nezvykle ustanovit i takzvaného závodního dolu. Při řešení situace nám ale velmi pomohli odborníci z naší centrály,“ doplňuje stavbyvedoucí Karol Humeník, který ocenil i spolupráci se jmenovaným závodním dolu Ing. Marianem Hrkem z úseku výrobně-technického ředitele centrály a Vladimírem Pravdou z provozu tunelů divize 5, který vytvořil projekt likvidace nalezených důlních děl. Po dobu stavebních prací se řidiči u Jáchymova musí smířit s jednosměrným provozem řízeným semafory. Od září roku 2015 zde však budou mít hlavně šoféři větších vozidel výrazně jednodušší práci. Serpentinami by totiž bez problémů a nutnosti využít protisměrný pruh měly projet i dálkové a linkové autobusy s délkou 15 m.
https://www.metrostav.cz/pdf/noviny/102014.pdf
Ještě doplním info k předchozí etapě, kdy se rekonstruovala horní točka.
http://www.azsanace.cz/i-25-jachymov-tocka-i-etapa.html
V googlu už je dnešní dílo
https://maps.google.cz/maps?ll=50.37472 ... 3,,0,-8.74
Odpovědět

Zpět na „Silnice I. třídy“