I/51 Hodonín-obchvat
I/51 Hodonín-obchvat
24. června 2015 byla prodloužena platnost stavebního povolení z března 2009 o dalších 5 let.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: I/51 Hodonín-obchvat
Rozhodnutí, kterým byla prodloužena platnost SP, se ruší a věc se vrací k novému projednání
http://www.mdcr.cz/NR/rdonlyres/25FF060 ... /0/164.pdf
http://www.mdcr.cz/NR/rdonlyres/25FF060 ... /0/164.pdf
Re: I/51 Hodonín-obchvat
Aktualizovaný leták:
I/51 Hodonín - obchvat
Posouzení ekonomické proveditelnosti stavby (HDM-4) z roku 2011 má výrazně nevyhovující výsledek. Podklady pro jednání Centrální komise Ministerstva dopravy k ukončení přípravy stavby byly odeslány v 07/2015. Předpokládá se, že příprava stavby bude ukončena vzhledem k ekonomické neefektivnosti. V případě dalšího postupu přípravy bude zadána nová technická studie, která zapracuje navrhovaná opatření z projednání úspor a úpravy projektů vzhledem k rozsahu záplavového území. Předpokládaná cena stavby: 1 167 000 000 Kč (-321mil.)
I/51 Hodonín - obchvat
Posouzení ekonomické proveditelnosti stavby (HDM-4) z roku 2011 má výrazně nevyhovující výsledek. Podklady pro jednání Centrální komise Ministerstva dopravy k ukončení přípravy stavby byly odeslány v 07/2015. Předpokládá se, že příprava stavby bude ukončena vzhledem k ekonomické neefektivnosti. V případě dalšího postupu přípravy bude zadána nová technická studie, která zapracuje navrhovaná opatření z projednání úspor a úpravy projektů vzhledem k rozsahu záplavového území. Předpokládaná cena stavby: 1 167 000 000 Kč (-321mil.)
Re: I/51 Hodonín-obchvat
opět aktualizovaný leták
Opraven překlep ve stavu přípravy.
Opraven překlep ve stavu přípravy.
-
- Příspěvky: 1223
- Registrován: 27.5.2014 14:28:00
- Bydliště: D11 - exit 62
Re: I/51 Hodonín-obchvat
Nový leták (07/2018):
https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/335 ... bchvat.pdf
změny od minula (12/2017):
nic, jenom datum (!)
https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/335 ... bchvat.pdf
změny od minula (12/2017):
nic, jenom datum (!)
Re: I/51 Hodonín-obchvat
Snad by mohl ministr říci svým jednotlivým úřadům, co kdo chystá a aby se informovali navzájem. Neb z letáku vůbec není jasné, zda se v těch studiích počítá s navýšením dopravy po dostavbě kanálu a rozšíření přístavu.
https://brnensky.denik.cz/z-regionu/nov ... 80724.html
https://brnensky.denik.cz/z-regionu/nov ... 80724.html
Re: I/51 Hodonín-obchvat
Nový informační leták k 04/2020 - https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/475 ... bchvat.pdf
Je zde vidět znovuoživení přípravných prací, oproti minulému letáku (04/2019) doplněn orientační harmonogram stavby. Do 09/2020 má být zpracována technická studie, která poslouží jako podklad pro schválení nového záměru projektu, bude také znovu hodnotit ekonomický přínos stavby... Bohužel území, jímž má trasa obchvatu procházet je komplikované z důvodu množství inženýrských sítí, inundačního území Moravy, zachování povodňové ochrany města apod.
Doufám, že se příprava stavby definitivně neukončí, priority jsou sice pochopitelně jinde, ale tato stavba by měla zůstat ve výhledu do následujících 10 let.
Je zde vidět znovuoživení přípravných prací, oproti minulému letáku (04/2019) doplněn orientační harmonogram stavby. Do 09/2020 má být zpracována technická studie, která poslouží jako podklad pro schválení nového záměru projektu, bude také znovu hodnotit ekonomický přínos stavby... Bohužel území, jímž má trasa obchvatu procházet je komplikované z důvodu množství inženýrských sítí, inundačního území Moravy, zachování povodňové ochrany města apod.
Doufám, že se příprava stavby definitivně neukončí, priority jsou sice pochopitelně jinde, ale tato stavba by měla zůstat ve výhledu do následujících 10 let.
Re: I/51 Hodonín-obchvat
No, prvně jsem chtěl napsat, jak by 3,4 km stavba na rovině nemohla udělat ekonomiku při intenzitách z roku 2016 .. ale pak jsem mrknul na cenu a pokud je ta cena reálná, pak to už docela chápu. Nejspíš je to kvůli povodňové ochraně ? Jinak si neumím vysvětlit cenu cca 350 mega za km 2-pruhové silnice na rovince s pár mosty. Takovéhle stavby jinak velice často staví kraje, ne ŘSD.
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: I/51 Hodonín-obchvat
Stačí kouknout na podrobnou mapu. Vidím tu mrtě přeložek všeho co se přeložit dá A přetnutí těch dvou popílkových uložišť asi také není levné.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: I/51 Hodonín-obchvat
Jak zmiňuje Honey, v trase obchvatu se nachází asi 2 lokality, na nichž se v minulosti intenzivně ukládal elektrárenský popílek (průmyslová zóna Hodonín-Kapřiska poblíž křížení s I/55 a cca zahrádkářská lokalita u Moravy). Tyto uložené vrstvy popílku kladou značné nároky při zakládání staveb, např. v průmyslové zóně Kapřiska se s komplikacemi v důsledku nestabilního podloží potýkají jak stávající stavby, tak nové výrobní haly.
Dále stavbou dochází ke křížení mnoha inženýrských sítí s přihlédnutím k tomu, o jak krátký úsek jde - nadzemní produktovod, VVN/VN, 2x železniční trať (Hodonín-Holíč a tranzitní koridor Břeclav-Přerov), vodní toky - městské rameno Moravy, místní vodoteče, komunikace a další vedení. Nadto vše přidejme poměrně rozsáhlé záplavové území Moravy, kdy stavba obchvatu nesmí ohrozit či negativně ovlivnit povodňovou ochranu města a řekl bych, že takto vysoká cena je bohužel reálná.
Dále stavbou dochází ke křížení mnoha inženýrských sítí s přihlédnutím k tomu, o jak krátký úsek jde - nadzemní produktovod, VVN/VN, 2x železniční trať (Hodonín-Holíč a tranzitní koridor Břeclav-Přerov), vodní toky - městské rameno Moravy, místní vodoteče, komunikace a další vedení. Nadto vše přidejme poměrně rozsáhlé záplavové území Moravy, kdy stavba obchvatu nesmí ohrozit či negativně ovlivnit povodňovou ochranu města a řekl bych, že takto vysoká cena je bohužel reálná.
Re: I/51 Hodonín-obchvat
Ty úložiště popílku jsem si neuvědomil, každopádně i pohledem na objem násypů je mě jasné, že ta stavba není na rovině, to souvisí právě asi s tou protipovodňovou ochranou. Přeložek je dost, ale to by pořád nevydalo na takový nárůst ceny. Obávám se, že zakopaný pes bude v těch úložištích v kombinaci s tou protipovodňovou ochranou. Nikterak jsem se však nesnažil tu cenu zpochybňovat, jen mě to prostě zarazilo no. S takovou cenovkou to bude opravdu ještě na dlouho.
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: I/51 Hodonín-obchvat
V Trutnově D11 také přetne bývalou skládku komunálu nebo její malou část. Snad ani tam nebudou komplikace.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: I/51 Hodonín-obchvat
Zdá se, že obchvatu odzvonilo: https://www.idnes.cz/brno/zpravy/hodoni ... zpravy_azu
Re: I/51 Hodonín-obchvat
V tom případě je rozhodně na místě celou I/51 zrušit, převést na dvojku a NA zakázat.
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: I/51 Hodonín-obchvat
Takže do ekonomiky stavby se nepřipočítávají životy a zdraví obyvatel? Hezké. Jako odložit přípravu stavby z ekonomických důvodů chápu, ale zrušit jí?
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: I/51 Hodonín-obchvat
To snad není finální rozhodnutí, ne ?
Re: I/51 Hodonín-obchvat
Nebral bych to tak tragicky, tranzit přes Hodonín není tak velký, aby byl obchvat nutný. Intenzity provozu jsou sice vysoké, jenže většina dopravy má v Hodoníně cíl.
Souhlas, D2, respektive I/70 tranzitní dopravu do SK v pohodě poberou.Aram96 píše:V tom případě je rozhodně na místě celou I/51 zrušit, převést na dvojku a NA zakázat.
Re: I/51 Hodonín-obchvat
Tak tak. Já osobně jsem tento obchvat nikdy úplně nechápal. Spíše jako pomoc městu jako takovému za státní peníze. Principiálně je to ale špatně, není to žádný dálkový ani tranzitní tah. Tudíž osobáky tady holt zůstanou, přesně jak píšeš, bude většina mít zdroj v Hodoníně, jejich počet není argument, a kamiony "vyhnat silou".
Na druhou stranu je to jednání ale dost sprosté, město s tím počítá dekádu, možná dvě, UP nachystán, projekt běžel, leták byl (už není) a najednou šlus. A je to jen tím, že ŘSD připravuje všude možně stavby, které vůbec připravovat nemá, protože těch jedniček je příliš. Část z nich svojí funkcí vůbec nejsou silnice první třídy.
Na druhou stranu je to jednání ale dost sprosté, město s tím počítá dekádu, možná dvě, UP nachystán, projekt běžel, leták byl (už není) a najednou šlus. A je to jen tím, že ŘSD připravuje všude možně stavby, které vůbec připravovat nemá, protože těch jedniček je příliš. Část z nich svojí funkcí vůbec nejsou silnice první třídy.
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: I/51 Hodonín-obchvat
Jsem jiného názoru. I když nemá silnice kdoví jakou intenzitu, což nemá většina přeshraničních, jednou je to státní silnice a stát by se měl o obyvatele podél ní postarat. Toto byla vždy významná trasa z Brna na Slovensko a jen díky dálnicím byla téměř celá silnice 51 přeložena, až na tento hraniční cancour.
Do dvojky bych jí určitě nikdy neházel, to spíš sousední silnice 70 a 71
Jedniček není hodně. Hodně je nerealizovaných staveb, které se nyní snažíme dohnat najednou a kvůli násobně zvýšené dopravě než před třiceti lety nám nic jiného ani nezbývá
Do dvojky bych jí určitě nikdy neházel, to spíš sousední silnice 70 a 71
Jedniček není hodně. Hodně je nerealizovaných staveb, které se nyní snažíme dohnat najednou a kvůli násobně zvýšené dopravě než před třiceti lety nám nic jiného ani nezbývá
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: I/51 Hodonín-obchvat
Já bych do dvojek dal celou tuto trojici. Kdo tu 51 využije dnes ? Jen doprava z Hodonína a jeho bezprostředního okolí, nic "dálkovějšího". A taková doprava může zůstat i na dvojce. To, že na Slovensku ji mají mezi první třídou, kvůli vnitrostátním potřebám, to je jiná věc.
Jinak na dvojku bych tu 51 přečísloval jen kvůli tomu, aby tam šel dát zákaz NA. Ten obchvat mi prostě nikdy nepřišel nějak zvlášť potřeba. Napojení průmyslovky mimo městský průtah je sice hezké, ale troufám si říct, že v republice je tak pár set potřebnějších obchvatů.
Takovýto průtah má skoro každé město a to i s dost podobnými intenzitami a obchvaty nebývají často ani v územních plánech, natož v přípravě. A je jedno, jestli je to jednička nebo dvojka, peníze jsou to pořád nás všech.
Jinak na dvojku bych tu 51 přečísloval jen kvůli tomu, aby tam šel dát zákaz NA. Ten obchvat mi prostě nikdy nepřišel nějak zvlášť potřeba. Napojení průmyslovky mimo městský průtah je sice hezké, ale troufám si říct, že v republice je tak pár set potřebnějších obchvatů.
Takovýto průtah má skoro každé město a to i s dost podobnými intenzitami a obchvaty nebývají často ani v územních plánech, natož v přípravě. A je jedno, jestli je to jednička nebo dvojka, peníze jsou to pořád nás všech.
Re: I/51 Hodonín-obchvat
Nezapomínejte na to, že na mostě přes Moravu je omezení na 12 tun.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: I/51 Hodonín-obchvat
Tu to máme. Tak proto tam není tak vysoká průjezdnost. Každopádně, 7 tisíc aut denně se mi na hraniční úsek zdá docela dost. Víc na Slovensko má jen přechod na D2. Je mi jasné, že značnou část provozu tvoří dojíždění mezi přeshraničními městy.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: I/51 Hodonín-obchvat
Intenzity ve městech se kolikrát zdají závratně vysoké, jenže se kolikrát dojde k tomu, že kdyby se postavil obchvat, tak odvede 2, 3 tisíce, a to je prostě žalostně málo. Obávám se, že by to byl přesně tento případ, proto neprošel.
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: I/51 Hodonín-obchvat
5,5 tis. km silnic I. třídy pro docela husté osídlení ČR rozhodně "není mnoho". (mnoho je 7 tis. km pro Chorvatsko) Pokud vezmeme v potaz, že je to stát, který staví, tedy ne kraje, které staví, pak nepostavit dloudohobě plánovanou stavbu, na kterou se vynaložilo mnoho času a peněz pro 25+ tis. město s okolím a 2 tis. kamionů za den, které tam nemusí jezdit, pokládám za špatné rozhodnutí. Praha snadno rozhoduje o opačném konci země, ale špatně. Obchvat se předse nestaví pro "dálkový tranzit" ani "dálkový cíl". Co to jsou za argumenty? Obchvat je správně lokální stavba, která má usnadnit provoz a vytvořit mj. i pro tranzit alternativu. Jiná věc by byla, že by ŘSD zamítlo dálniční přivaděč po D2, tam bych jim dal za pravdu, že to není opodstatněná investice. Praha kdysi zalepila místním oči průtahem, který na krátkou dobu něco málo zlepšil.
Další argument, že D2 stáhne provoz. My vidíme jak 2x do týdne musí být D2 uzavírána, protože se stane těžká DN a tranzit jde na paralelní silnice, včetně této trasy. To bohužel ...
Další argument, že D2 stáhne provoz. My vidíme jak 2x do týdne musí být D2 uzavírána, protože se stane těžká DN a tranzit jde na paralelní silnice, včetně této trasy. To bohužel ...