I/17 Čáslav - Chrudim - Zámrsk
I/17 Čáslav - Chrudim - Zámrsk
Aktualizovaný leták
I/17 Heřmanův Městec-Bylany
Do mapy doplněno více podrobností. Další technická příprava stavby bude zahájena po ukončení procesu hodnocení vlivů stavby na životní prostředí, ze kterého by měla být doporučena nejvhodnější varianta vedení trasy přeložky I/17 se zohledněním technických parametrů nových úseků silnice.
I/17 Heřmanův Městec-Bylany
Do mapy doplněno více podrobností. Další technická příprava stavby bude zahájena po ukončení procesu hodnocení vlivů stavby na životní prostředí, ze kterého by měla být doporučena nejvhodnější varianta vedení trasy přeložky I/17 se zohledněním technických parametrů nových úseků silnice.
Naposledy upravil(a) Jirka L dne 14.11.2015 19:00:28, celkem upraveno 1 x.
-
- Příspěvky: 1223
- Registrován: 27.5.2014 14:28:00
- Bydliště: D11 - exit 62
Re: I/17 Čáslav - Chrudim - Zámrsk
Ani jsem netušil, že tento záměr pokračuje, dobrá zpráva. V letáku (i v Jirkově textu) je chybně uvedena silnice I/43 namísto I/17.
Re: I/17 Čáslav - Chrudim - Zámrsk
Díky za upozornění, napsal jsem to odpovědné osobě na ŘSD.
Re: I/17 Čáslav - Chrudim - Zámrsk
Mezi Chrudimí a Zámrskem probíhá v těchto dnech oprava povrchu. Konkrétně v Čankovicích. Vůbec to ale nechápu. Silnice tam byla dle mého v solidním stavu. Žádné výmoly. Teď je to tam tak nepravidelně vyfrézované v obou směrech. Vždy v celé šíři. Dělají se tam kolony. Myslím, že mnohem horších silnic by si spíše zasloužilo opravu, než zrovna I/17 v tomto úseku.
Re: I/17 Čáslav - Chrudim - Zámrsk
Nemáte někdo podrobnější informace jak to vypadá s přípravou severozápadního obchvatu Chrudimi? Měl by navazovat na přeložku silnice I/17 viz leták ŘSD
Re: I/17 Čáslav - Chrudim - Zámrsk
Oprava úseku Stradouň - Zámrsk má po měsíci v provozu první vadu na "kráse". Viz: http://pardubice.idnes.cz/oprava-silnic ... zpravy_msv
-
- Příspěvky: 1223
- Registrován: 27.5.2014 14:28:00
- Bydliště: D11 - exit 62
Re: I/17 Čáslav - Chrudim - Zámrsk
Článek se okrajově dotýká i severního obchvatu Chrudimi (přeložka I/17):
https://pardubice.idnes.cz/chrudim-herm ... zpravy_skn
(autor: David Půlpán)
https://pardubice.idnes.cz/chrudim-herm ... zpravy_skn
(autor: David Půlpán)
Re: I/17 Čáslav - Chrudim - Zámrsk
Vzniká nám nový kruháček pro "plynulejší" průjezd křižovatkou u Heřmnova Městce.
I když zde to možná opravdu někdy pomůže a provoz na I/17 by kruhák měl zvládnout.
https://pardubice.rozhlas.cz/u-hermanov ... zd-8261061
Článek včetně mapky.
I když zde to možná opravdu někdy pomůže a provoz na I/17 by kruhák měl zvládnout.
https://pardubice.rozhlas.cz/u-hermanov ... zd-8261061
Článek včetně mapky.
-
- Příspěvky: 1223
- Registrován: 27.5.2014 14:28:00
- Bydliště: D11 - exit 62
Re: I/17 Čáslav - Chrudim - Zámrsk
Nová OK na I/17 s II/341 u Heřmanova Městce (část Nový Dvůr) je zprovozněna a průjezd je již bez omezení.
https://mapy.cz/s/pujalocenu
https://mapy.cz/s/pujalocenu
Re: I/17 Čáslav - Chrudim - Zámrsk
Na tw několik fotek...
https://twitter.com/RSD_Pardubicky/stat ... 61249?s=20
https://twitter.com/RSD_Pardubicky/stat ... 61249?s=20
Re: I/17 Čáslav - Chrudim - Zámrsk
ale bypasy CR -PCe a PCe-HM v realu chybi
-
- Příspěvky: 1223
- Registrován: 27.5.2014 14:28:00
- Bydliště: D11 - exit 62
Re: I/17 Čáslav - Chrudim - Zámrsk
Z FB stránek města Chrudim:
Přeložka I/17, alias severní obchvat Chrudimi
V lednu proběhla dvě setkání výrobního výboru ke studii přeložky silnice I/17 od Heřmanova městce. Jednání proběhla v Chrudimi za účasti zástupců projekční firmy, ŘSD a dotčených obcí Bylan, Třibřich a Chrudimi. Výsledkem jednání jsou tři varianty vedení této komunikace a nyní budou probíhat jednání na úrovni obcí a kraje za účelem vzájemné dohody a zanesení vybraného záměru do územních dokumentací. Očekávat lze četná veřejná projednávání.
Původně plánovaný koridor pro tuto přeložku musel být aktualizován kvůli kolizi s vedením železniční tratě na Heřmanův Městec. I když se zde bude samotná trať nejspíš rušit, její koridor musí být zachován mimoúrovňovým křížením. To by znemožnilo například i přímé napojení průmyslové zóny.
Vzhledem k tomu, že záměr bude vyžadovat změny územních dokumentací a následně budou probíhat složité výkupy dotčených pozemků, je k samotné stavbě severního obchvatu ještě dlouhá cesta. Podaří-li se dojít až do konce, dojde k zásadní změně vnitroměstské dopravy, odkud zmizí téměř veškerá tranzitní doprava a Palackého třída se stane městskou komunikací.
Všechny varianty se napojují na I/37 u Vestce (východní obchvat) a počítají s přímým napojením průmyslové zóny, které bude respektovat aktuální záměry v oblasti. Křížení s Pardubickou ulicí lze řešit variantně kruhovým objezdem u Medlešic, nebo jejím mimoúrovňovým křížením.
Varianta č. 1 obchází jižně obec Bylany, mezi rybníkem a Markovicemi kříží trať i silnici a severně obchází Chrudim. Respektuje územní plány Bylan a částečně Chrudimi. Je veden komfortními směrovými oblouky. Nevýhodou je 350 metrů dlouhá estakáda v místě křížení s tratí a současnou I/17, která ovlivní krajinný ráz a úzké spojení Markovic s rybníkem.
Varianta č. 2 - Tato varianta obchází jižně Bylany, ostřejším obloukem překonává postupně trať, následně současnou I/17 a prochází mezi Třibřichy a rybníkem a severně obchází Chrudim. Respektuje pouze částečně územní dokumentaci Chrudimi. Je přívětivější krajinnému rázu, ale zabírá více zemědělské půdy. Oproti variantě 1 je delší o 200 metrů.
Varianta č. 3 obchází Bylany severně a následuje 4,4 km dlouhý rovný úsek jižně od Třibřich a severně od Chrudimi. Respektuje pouze územní plán Chrudimi. Nevýhodou je nutnost rozsáhlé přeložky vysokého napětí, větší zábor zemědělské půdy i menší směrové oblouky. Oproti variantě 1 je delší o 500 metrů.
Přeložka I/17, alias severní obchvat Chrudimi
V lednu proběhla dvě setkání výrobního výboru ke studii přeložky silnice I/17 od Heřmanova městce. Jednání proběhla v Chrudimi za účasti zástupců projekční firmy, ŘSD a dotčených obcí Bylan, Třibřich a Chrudimi. Výsledkem jednání jsou tři varianty vedení této komunikace a nyní budou probíhat jednání na úrovni obcí a kraje za účelem vzájemné dohody a zanesení vybraného záměru do územních dokumentací. Očekávat lze četná veřejná projednávání.
Původně plánovaný koridor pro tuto přeložku musel být aktualizován kvůli kolizi s vedením železniční tratě na Heřmanův Městec. I když se zde bude samotná trať nejspíš rušit, její koridor musí být zachován mimoúrovňovým křížením. To by znemožnilo například i přímé napojení průmyslové zóny.
Vzhledem k tomu, že záměr bude vyžadovat změny územních dokumentací a následně budou probíhat složité výkupy dotčených pozemků, je k samotné stavbě severního obchvatu ještě dlouhá cesta. Podaří-li se dojít až do konce, dojde k zásadní změně vnitroměstské dopravy, odkud zmizí téměř veškerá tranzitní doprava a Palackého třída se stane městskou komunikací.
Všechny varianty se napojují na I/37 u Vestce (východní obchvat) a počítají s přímým napojením průmyslové zóny, které bude respektovat aktuální záměry v oblasti. Křížení s Pardubickou ulicí lze řešit variantně kruhovým objezdem u Medlešic, nebo jejím mimoúrovňovým křížením.
Varianta č. 1 obchází jižně obec Bylany, mezi rybníkem a Markovicemi kříží trať i silnici a severně obchází Chrudim. Respektuje územní plány Bylan a částečně Chrudimi. Je veden komfortními směrovými oblouky. Nevýhodou je 350 metrů dlouhá estakáda v místě křížení s tratí a současnou I/17, která ovlivní krajinný ráz a úzké spojení Markovic s rybníkem.
Varianta č. 2 - Tato varianta obchází jižně Bylany, ostřejším obloukem překonává postupně trať, následně současnou I/17 a prochází mezi Třibřichy a rybníkem a severně obchází Chrudim. Respektuje pouze částečně územní dokumentaci Chrudimi. Je přívětivější krajinnému rázu, ale zabírá více zemědělské půdy. Oproti variantě 1 je delší o 200 metrů.
Varianta č. 3 obchází Bylany severně a následuje 4,4 km dlouhý rovný úsek jižně od Třibřich a severně od Chrudimi. Respektuje pouze územní plán Chrudimi. Nevýhodou je nutnost rozsáhlé přeložky vysokého napětí, větší zábor zemědělské půdy i menší směrové oblouky. Oproti variantě 1 je delší o 500 metrů.
- Přílohy
-
- s17_prelozka_v1.jpg (152.26 KiB) Zobrazeno 16441 x
-
- s17_prelozka_v2.jpg (152.44 KiB) Zobrazeno 16441 x
-
- s17_prelozka_v3.jpg (125.09 KiB) Zobrazeno 16441 x
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: I/17 Čáslav - Chrudim - Zámrsk
Ta varianta s přímým úsekem má být pokusnou, kolik mrtvých za rok?
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
-
- Příspěvky: 2757
- Registrován: 27.4.2018 23:10:42
Re: I/17 Čáslav - Chrudim - Zámrsk
Na těch 4 500 metrech to můžeš pěkně rozpumprlíkovat. A energetici budou mít radost; vede to kolem vedení.
Re: I/17 Čáslav - Chrudim - Zámrsk
Ty prudké oblouky co to vrací na starou silnici se mi nelíbí u žádné z variant. Přitom tam nejsou potřeba. Je to výsledek toho, že se uvažuje omezeně a salámovou metodou, tedy řeší se jen obchvat Chrudimi a přilehlých obcí a ne aby se řešil nový souvislý tah. Přitom v tomto případě se to přímo nabízí udělat celkovou delší přeložku, protože dále je potřeba udělat další obchvaty, dalších obcí, mimo jiné Heřmanova Městce. Není proto přece potřeba vracet tu silnici násilně zpět na starou trasu ještě před Městcem.
Řešení je tedy podle mého názoru na tu rovinku rovnou navázat obchvatem Heřmanova Městce a dalších obcí. Třeba takto:
https://mapy.cz/s/gesanavucu
Řešení je tedy podle mého názoru na tu rovinku rovnou navázat obchvatem Heřmanova Městce a dalších obcí. Třeba takto:
https://mapy.cz/s/gesanavucu
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: I/17 Čáslav - Chrudim - Zámrsk
Na mapě ty oblouky klamou a prudké nejsou. Tedy pokud neplánujeme jezdit 110 U té kompletní severní přeložky by se zase muselo vybudovat spousty přivaděčů.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
-
- Příspěvky: 2757
- Registrován: 27.4.2018 23:10:42
Re: I/17 Čáslav - Chrudim - Zámrsk
Musí se to nějak vybalancovat. Když se nad silnicemi I. třídy člověk zamyslí a popustí svou fantazii,Lynx píše:Je to výsledek toho, že se uvažuje omezeně a salámovou metodou, tedy řeší se jen obchvat Chrudimi a přilehlých obcí a ne aby se řešil nový souvislý tah.
vymyslel by vlastně úplně novou síť. To platí obecně.
V případě I/17 je před obchvatem Chrudimí plánován úsek Heřmanův Městec - Bylany.
Re: I/17 Čáslav - Chrudim - Zámrsk
V určitých případech bych s tím souhlasil, ale tady ne. Tím, že se obchvat Bylan vrátí do původní stopy a obchvat Heřmanova Městce bude také začínat na stávající silnic, se o dost zvýší jeho dopravní účinnost. Za mě osobně není I/17 nějakou páteřní jedničkou, kterou by to chtělo komplet v nové trase dohromady se zákazem pro pomalou a nemotorovou dopravu. Naopak je to silnice, kde by to chtělo co nejvíce využívat současnou silnici. Tyhle obchvaty jsou navíc za mě to poslední, co by se mělo postavit, více pozornosti bych klonil k I/17 na východ od Chrudimi a postavil obchvaty obcí, které vlastně budou přivaděčem Chrudimi na D35.Lynx píše:Ty prudké oblouky co to vrací na starou silnici se mi nelíbí u žádné z variant. Přitom tam nejsou potřeba. Je to výsledek toho, že se uvažuje omezeně a salámovou metodou, tedy řeší se jen obchvat Chrudimi a přilehlých obcí a ne aby se řešil nový souvislý tah. Přitom v tomto případě se to přímo nabízí udělat celkovou delší přeložku, protože dále je potřeba udělat další obchvaty, dalších obcí, mimo jiné Heřmanova Městce. Není proto přece potřeba vracet tu silnici násilně zpět na starou trasu ještě před Městcem.
Řešení je tedy podle mého názoru na tu rovinku rovnou navázat obchvatem Heřmanova Městce a dalších obcí. Třeba takto:
https://mapy.cz/s/gesanavucu
Re: I/17 Čáslav - Chrudim - Zámrsk
V tomto směru budiž dobrou zprávou, že Čankovice a Kočí mají ve svých územních plánech koridor pro případné obchvaty. Tedy Čankovice dosti široký, Kočí jen lehký náčrt. Hrošárna nic.
- Přílohy
-
- koci.jpg (329.79 KiB) Zobrazeno 16113 x
-
- cankovice.jpg (284.86 KiB) Zobrazeno 16113 x
Re: I/17 Čáslav - Chrudim - Zámrsk
V tomto případě jsou Chrudim a Heřmanův Městec natolik blízko, že by si to podle mého společnou přeložku (obchvat) zasloužilo. Bylo by to nejen výhodnější pro dálkovou dopravu, ale také by to s vysokou pravděpodobností vyšlo levněji, než se vracet zpět ke staré silnici a pak zase znovu obkružovat další větší obec.theodor less píše:Musí se to nějak vybalancovat. Když se nad silnicemi I. třídy člověk zamyslí a popustí svou fantazii,Lynx píše:Je to výsledek toho, že se uvažuje omezeně a salámovou metodou, tedy řeší se jen obchvat Chrudimi a přilehlých obcí a ne aby se řešil nový souvislý tah.
vymyslel by vlastně úplně novou síť. To platí obecně.
V případě I/17 je před obchvatem Chrudimí plánován úsek Heřmanův Městec - Bylany.
Podle mého nikoliv. Je tam dost stávajících příčných přípojek, které by i lokální dopravní účinnost zajistily.Aram96 píše:V určitých případech bych s tím souhlasil, ale tady ne. Tím, že se obchvat Bylan vrátí do původní stopy a obchvat Heřmanova Městce bude také začínat na stávající silnic, se o dost zvýší jeho dopravní účinnost.
Jsou tam již stávající příčné komunikace. Některé by možná zasloužily rozšíření, ale celkově by to určitě bylo mnohem méně finnčně náročné, než s celou trasou kličkovat a kroutit jí jako had od nové trasy směrem ke staré trase a zase hned zpátky ....Honey72 píše:U té kompletní severní přeložky by se zase muselo vybudovat spousty přivaděčů.
Viz třeba:
https://mapy.cz/s/bobejujebo
https://mapy.cz/s/nuremecacu
Takže "přivaděče", jsou již na místě.
Re: I/17 Čáslav - Chrudim - Zámrsk
Tak je asi pravdou, že kdyby se měla realizovat varianta 3, tak by to takhle smysl asi už dávalo. Při realizaci variant 1 a 2 nikoli.
Navíc, kolik je na této silnici tranzitní dopravy ? Mě přijde, že to napojuje Chrudim z východu a západu na zbytek republiky + je to regionální meziměstská doprava. Takovéhle silnice jsou často i silnicemi druhé třídy, většinou tedy těmi "hlavnějšími", kde se alespoň plánují nějaké obchvaty, to ano, ale úplně bych tu nestavěl nějaké 10,15,20 km dlouhé jednolité přeložky. Myslím si, že význam I/17 po dostavbě právě budovaných úseků D35 ještě o něco poklesne.
Navíc, kolik je na této silnici tranzitní dopravy ? Mě přijde, že to napojuje Chrudim z východu a západu na zbytek republiky + je to regionální meziměstská doprava. Takovéhle silnice jsou často i silnicemi druhé třídy, většinou tedy těmi "hlavnějšími", kde se alespoň plánují nějaké obchvaty, to ano, ale úplně bych tu nestavěl nějaké 10,15,20 km dlouhé jednolité přeložky. Myslím si, že význam I/17 po dostavbě právě budovaných úseků D35 ještě o něco poklesne.
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: I/17 Čáslav - Chrudim - Zámrsk
Nikdo není proti kompletní přeložce. Jenže i kdyby obchvat obou měst najednou byl sebevýhodnější, nikdo tak dlouhý úsek neprotlačí. Obzvlášť v době, kdy se i dálnice stavějí po mini úsecích, že se dá dohlédnout z jednoho konce na druhý . A pokud by se přece jen úseky rozdělily a byla nutnost napojení na starou silnici, ty příčné komunikace co by mohly být přivaděčem nepomohou
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: I/17 Čáslav - Chrudim - Zámrsk
Tak zrovna v tomhle případě je "dvojobchvat" výhodný po všech stránkách. Není důvod dělat obchvaty dva, které vyjdou dráž a jsou klikatější. A příčné přivaděče pomohou, co by nepomohly ? !
Vaříte z vody pánové, uměle vymýšlíte argumenty proti, ale žádné skutečné nemáte.
Vaříte z vody pánové, uměle vymýšlíte argumenty proti, ale žádné skutečné nemáte.
Re: I/17 Čáslav - Chrudim - Zámrsk
Vy tady zase argumentujete dálkovou dopravou... Kolik vozidel by ten Váš dvojobchvat asi využilo celý?
wazer.cz
Pište česky, prosím!
Pište česky, prosím!