R19 (D19) - zatím hypotetická
-
- Příspěvky: 45
- Registrován: 14.3.2009 16:24:34
R19 (D19) - zatím hypotetická
Jelikož se tady v různých vláknech za poslední půlrok objevují různé hypotézy zatím v oficiálních plánech nikde neuváděné R19 případně i D19 v přibližném průběhu trati: Humpolec - Tábor - Plzeň - k odlehčení přetížené D1 a D5, dovoluji si uvést tady - v sekci >Rychlostní silnice< 2 odkazy na hypotetické mapky autora pana Warcz-e. Věřím, že pan Warcz se na mě za to nebude zlobit. Myslím si totíž, že R19 (D19) si zaslouží, aby měla své samostatné vlákno alespoň tady, v diskuzi.
2009-03-28 D19 dle návrhu pana Warcz-e
varianta 1
http://www.mapy.cz/#x=133758976@y=13370 ... 8064+53248
varianta 2
http://www.mapy.cz/#x=132464640@y=13470 ... 2768+58368
2009-03-28 D19 dle návrhu pana Warcz-e
varianta 1
http://www.mapy.cz/#x=133758976@y=13370 ... 8064+53248
varianta 2
http://www.mapy.cz/#x=132464640@y=13470 ... 2768+58368
Re: R19 (D19) - zatím hypotetická
Musí spojovat významná města,, a ne že si povedu 170km po poli jen proto abych si zkrátil cestu o 30km,,,
Re: R19 (D19) - zatím hypotetická
Muj navrh se mi jevi uzitecnejsi, prevezme na sebe vetsinu tranzitu z Nemecka a navic vnitrostatni relace krajskych mest Plzen-Brno a Plzen-Ceske Budejovice a nabidne zajimave dalnicni pripojeni Pisku, Taboru a Jihlave.
Re: R19 (D19) - zatím hypotetická
Jen nevím, proč táhnete R19 na Jihlavu územím nikoho, když by mohla mezi Pelhřimovem a Humpolcem nahradit I/34, zvlášt kdyby na ni mohl navazovat obchvat. Zas tak bohatí nejsme, abychom tahali podobné projekty mimo stávající tahy. A v případě téhle silnice nejde o nejkratší spojení mezi Plzní a Brnem. a tak by se k tomu, i když jen v těch našich hypotézách, mělo přistupovat. Když třeba kouknu na Váš náčrtek, tak i když tomu neubírám, že jde o "ideový" nákres pro představu kudy, to, že táhnete tu silnice přes Tábor, i když má na severu čtyřproudý obchvat,Vaše snažení o řešení okamžitě handikepuje. Moje řešení není moje, přišel by s ním asi každý, kdo nad tím bude jen trochu přemýšlet, jistě se na starém foru objevilo nesčetněkrát.
mapa
Není to amozřejmě úplně relevantní, ale Vaše trasa je o 24 km delší než "moje". Čili to je nějakých 8-12 miliard czhledem k terénu?
mapa
Není to amozřejmě úplně relevantní, ale Vaše trasa je o 24 km delší než "moje". Čili to je nějakých 8-12 miliard czhledem k terénu?
Re: R19 (D19) - zatím hypotetická
Tento projekt je opravdu rozsáhlý a hlavně, smysl má opravdu a pouze tehdy, pokud bude kompletní. Dle mého názoru musí opravdu obsloužit vše hlavní po cestě. Úspora vzdálenost na trase Plzeň - Brno nehraje až takovou roli. Musí to na sebe nasát maximum dopravy a využívat to, co už je nebo se plánuje ve směrově děleném čtyřpruhu. Čili, koridor E49 v trase Plzeň - Písek je dobře, zachovat. Dále od Písku v trase I/20 až na severní obchvat ČB. Odsud po trase I/34 přes Třeboň a Jindřichův Hradec (zde se I/34 na směrově dělený čtyřpruh připravuje). Dále přes Telč a Třebíč až do Rosic na D1, uprostřed křižovatka s R38. U Rosic alternativa k napojení na D1 je na napojení na "velký okruh Brna" (napojení přes Ivančice na R52 a D2 a následně na východ od Brna napojit na D1). Je pravda, že je to na velmi obsáhlou studii, kterou zatím nikdo nezpracoval, ale téma např. na diplomku by to pro někoho mohlo být zajímavé. Mám pocit, že takovéhle plkání od stolu totiž skoro nic nepřináší...
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: R19 (D19) - zatím hypotetická
Jste se do toho teda pořádně opřel
-
- Příspěvky: 196
- Registrován: 14.3.2009 18:46:48
Re: R19 (D19) - zatím hypotetická
Obávám se, že R19 je hudba příšerný budoucnosti. Ona by to byla tak trochu "horská dálnice". Napojení v oblasti Humpolce/Jihlavy znamená se s ní vysápat na vrchol Vysočiny. A ten megamost přes Orlík vidím už teď v živejch barvách. Vemte si jakej je řev okolo megamostu přes Sázavu. A to sem ani nestudoval kolik se v těch nákresech povedlo trefit "ptačí, žabí nebo jaký oblasti".
Re: R19 (D19) - zatím hypotetická
Vidíte, já říkám, že je to miminálně na kvalitní diplomovou práci, ale ještě spíše na nějakou projekční kancelář... Výškový profil totiž kresliče do mapy příliš obvykle netrápí.Jakub Šponar píše:Obávám se, že R19 je hudba příšerný budoucnosti. Ona by to byla tak trochu "horská dálnice". Napojení v oblasti Humpolce/Jihlavy znamená se s ní vysápat na vrchol Vysočiny. A ten megamost přes Orlík vidím už teď v živejch barvách. Vemte si jakej je řev okolo megamostu přes Sázavu. A to sem ani nestudoval kolik se v těch nákresech povedlo trefit "ptačí, žabí nebo jaký oblasti".
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: R19 (D19) - zatím hypotetická
Za sebe osobne musim oponovat - ja jsem vyskovy profil v uvahu bral, alespon do te miry, do jake mi ho zobrazi mapy.cz... A most pres Orlik jsem uvazoval jako rozsireni (zdvojeni) Zdakovskeho mostu, takze by to nemusela byt takova tragedie. Ale samozrejme to je vsechno sci-fi, kterym se mozna budu bavit v duchodu...
Re: R19 (D19) - zatím hypotetická
Někdo tady kdysi navrhoval mírně upravené martiniho trasování: Plzeň - Písek (zhruba v trase I/20), dál rovnou na Veselí (zhruba v trase II/159), na JH (I/23) a dál jak píše martini. Výhodou by byla o něco kratší trasa, připojení oblasti kolem Týna n.V., která zatím nemá ani jedničku, a dálniční napojení JH na Prahu, nevýhodou je nevyužitelnost trasy pro cestu Plzeň - ČB a nenapojení Třeboně (v obou případech by ale mohly kvalitní jedničky stačit, navíc se "D19" či spíše "D20" nebo "D23" vyhne CHKO Třeboňsko).
Ještě mě napadla kompromisní alternativa jižního trasování (ale nejsem si jistý, jestli to není kompromis na úkor funkčnosti): od Písku na Týn v trase II/159, od Týna v trase II/147 na Dolní Bukovsko, dále přímo na D3 (nová MÚK Bošilec), v peáži s D3 až na MÚK Dráchov a dál na JH v trase I/23. To by bylo použitelné i pro dopravu Plzeň - ČB s napojením Třeboně po I/24 (jako od D3). Asi takhle (předem upozorňují, že jsem si s trasou moc nehrál a je vyloženě schematická ) : http://www.mapy.cz/#x=135176192@y=13364 ... 9936-69632 .
Ještě mě napadla kompromisní alternativa jižního trasování (ale nejsem si jistý, jestli to není kompromis na úkor funkčnosti): od Písku na Týn v trase II/159, od Týna v trase II/147 na Dolní Bukovsko, dále přímo na D3 (nová MÚK Bošilec), v peáži s D3 až na MÚK Dráchov a dál na JH v trase I/23. To by bylo použitelné i pro dopravu Plzeň - ČB s napojením Třeboně po I/24 (jako od D3). Asi takhle (předem upozorňují, že jsem si s trasou moc nehrál a je vyloženě schematická ) : http://www.mapy.cz/#x=135176192@y=13364 ... 9936-69632 .
Re: R19 (D19) - zatím hypotetická
Vidítě, CHKO Třeboňsko jsem zase opominul já, opravdu to není jednoduché, ale odmítám se tím osobně hlouběji zajímat
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: R19 (D19) - zatím hypotetická
Myslím, že jsme v tomto vlákně pro D19 ? D20 ? D23 všichni udělali, co bylo v našich silách, takže můžeme jen doufat, že to padne do oka někomu, kdo má na plánování a stavby dálnic větší vliv .
Re: R19 (D19) - zatím hypotetická
Hmm, už ani nepamatuji, kdy někdo na nějaké oficiální úrovni naposledy prosadil nějakou "novou" dálnici. Tipnul bych si, že nejnověji přidaná dálnice do základní páteřní sítě bude R55, je tam tuším od roku 1993. Novější mne nenapadá, ale můžete si na tom dost dobře představit, kolik času je od čáry v mpaě k realizaci
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: R19 (D19) - zatím hypotetická
Jejkuty to se rozjelo...
Já to kreslil jako skicu "sever" "jih" a snažil jsem se vyhnout se horám ( Brdum ) a městům kde by vznikali komplikace... Bylo to navrženo za 2 minuty, bez hlubšího projektování...
Já to kreslil jako skicu "sever" "jih" a snažil jsem se vyhnout se horám ( Brdum ) a městům kde by vznikali komplikace... Bylo to navrženo za 2 minuty, bez hlubšího projektování...
Re: R19 (D19) - zatím hypotetická
Tak přidám taky svou trošku do mlýna:
Červeně jsou přidané nové tahy dálničního typu, uvažuju že R a D jsou jedna kategorie a že značka silnice pro motorová vozidla se užívá u silnic 1. třídy, kde je potřeba vyloučit nemotorový provoz a je možné zrychlit např na 110kmh. Fialové silnice první třídy jsou určeny k optmalizaci s maximem obchvatů a MÚK.
Uspořádání jízdních pruhů tady:
Oranžová: 3+3
Červená: 2+2
Fialová: 1+1 resp. střídavě 2+1
Červeně jsou přidané nové tahy dálničního typu, uvažuju že R a D jsou jedna kategorie a že značka silnice pro motorová vozidla se užívá u silnic 1. třídy, kde je potřeba vyloučit nemotorový provoz a je možné zrychlit např na 110kmh. Fialové silnice první třídy jsou určeny k optmalizaci s maximem obchvatů a MÚK.
Uspořádání jízdních pruhů tady:
Oranžová: 3+3
Červená: 2+2
Fialová: 1+1 resp. střídavě 2+1
Re: R19 (D19) - zatím hypotetická
Zkoušel jsem zakreslit "svou" variantu od Humpolce do turistické mapy na základě bližšího poznání trasy. Samozřejmě to člověku neukáže ptačí oblasti apod... Ale jedno je jisté. Budeme rádi, když se zmodernizuje silnice 1. třídy. To Rko by stálo tolik, že běda... A to jsem nedošel ani k Táboru...
Re: R19 (D19) - zatím hypotetická
RE: Mapman
určitě bych Váš návrh R19 viděl jako racionální...
dále bych ale nevěděl co se zachycenou trasou na Vídeň (označenou jako 20) - trasa Plzeň, ČB, Vídeň je zajímavá, ale není to alternativní cesta pro cestu z Prahy;
z tohoto pohledu by bylo zajímavější odbočit z Veselí přes J. Hradec, nebo Třeboň... ale pak nejsou napojeny ČB.
proč jste tedy volil ty Budějice?
určitě bych Váš návrh R19 viděl jako racionální...
dále bych ale nevěděl co se zachycenou trasou na Vídeň (označenou jako 20) - trasa Plzeň, ČB, Vídeň je zajímavá, ale není to alternativní cesta pro cestu z Prahy;
z tohoto pohledu by bylo zajímavější odbočit z Veselí přes J. Hradec, nebo Třeboň... ale pak nejsou napojeny ČB.
proč jste tedy volil ty Budějice?
-
- Příspěvky: 749
- Registrován: 15.3.2009 1:28:45
- Bydliště: Most
Re: R19 (D19) - zatím hypotetická
Mapmane, vy jste umělec!!
Přesně tak bych si to představoval já, jak ty všechny silnice, trasy i to uspořádání pruhů! Je vidět, že to vidíme stejně!
Teda akorát bych tam přidal ještě nějakou kvalitní silnici Praha-Kolín nebo Praha-Kutná Hora (jedno z toho) a pak 3+3 pruh na R10 až do Mladý Boleslavi, na R7čce do Kladna a stejně tak i R6 do Kladna.
Pak už by to byla opravdová dálniční síť.
Přesně tak bych si to představoval já, jak ty všechny silnice, trasy i to uspořádání pruhů! Je vidět, že to vidíme stejně!
Teda akorát bych tam přidal ještě nějakou kvalitní silnici Praha-Kolín nebo Praha-Kutná Hora (jedno z toho) a pak 3+3 pruh na R10 až do Mladý Boleslavi, na R7čce do Kladna a stejně tak i R6 do Kladna.
Pak už by to byla opravdová dálniční síť.
D0, D6, D7, D8, I/13, I/15, I/16, I/27, I/28, I/30, I/63
Re: R19 (D19) - zatím hypotetická
Důvodem je CHKO Třeboňsko... Přesně takovýto dotaz jsem od někoho očekávalJaroslav píše:RE: Mapman
proč jste tedy volil ty Budějice?
Musíte vzít v potaz při plánování i limity využití území. Ty by už musela popsat podrobněji nějaká studie, jak píše martini. Kdyby tu dopravku studoval tak bych si na to tu ročníkovou práci s chutí udělal ale holt jsem v trochu jiném oboru a fušuju jiným do práce
Zpět k věci:
Ona i ta 20ka směrem na Gmünd a dále St.Polten a Vídeň je dobrou alternativou pro spojení Praha - Vídeň, určitě lepší než drátem do oka, to se shodneme. Není to určitě ale její hlavní smysl, využití si najde i pro rakouské a německé řidiče při různých cestách napříč Evropou, bral bych onu 20ku sekundárně i jako důležitou tranzitní tangentu napříč republikou...
K tomu co píše Fox: S těmi připomínkami rámcově souhlasím, ty jsem už nezanášel do té mapy spíš proto, že s tím co jsme diskutovali téměř nesouvisejí, to už bych se mohl rovnou zaměřit na celou republiku K tomu rámcově, ten třípruh na R10 by stačil dle mého stačil po exit Stará Boleslav a potom až na úseku Bezděčín - Kosmonosy (i když tady bych spíš pro kolektorový systém v celé délce alá Udine, ať se nám nemíchá dálniční doprava z R10 s regionální na 16ce, 38ce a lokální Mladé Boleslavi. Co se týče R7, třípruh po Buštěhrad souhlas. Na R6 je podle mého už nadbytečný...
Re: R19 (D19) - zatím hypotetická
Mapmanovo řešení je asi nejkomplexnější, jenom mě trápí ten úsek Pelhřimov - Humpolec, to asi bude hodně náročná stavba (jak už píše Michal). Jenže varianta ve trase I/23 je mezi JH a Telčí možná ještě horší.
-
- Příspěvky: 123
- Registrován: 15.3.2009 14:12:09
- Bydliště: Praha 4
Re: R19 (D19) - zatím hypotetická
to Mapman:
Vypadá to, že takto máte upravenou celou mapu ČR. Protože mám na zobrazené území téměř stejný názor, zajímala by mě i celá republika Šlo by zveřejnit celou mapu?
Díky,
Martin.
Vypadá to, že takto máte upravenou celou mapu ČR. Protože mám na zobrazené území téměř stejný názor, zajímala by mě i celá republika Šlo by zveřejnit celou mapu?
Díky,
Martin.
Re: R19 (D19) - zatím hypotetická
Možná to tak vypadá ale není tomu tak, udělal jsem to ad hoc příležitostně ono dopoledne ale tu republiku bych si stejně dokreslil někdy o víkendu, když zbyde čas... Slibuju ale už dlouho i jiné věcielrondecuba píše:to Mapman:
Vypadá to, že takto máte upravenou celou mapu ČR. Protože mám na zobrazené území téměř stejný názor, zajímala by mě i celá republika Šlo by zveřejnit celou mapu?
Díky,
Martin.
-
- Příspěvky: 809
- Registrován: 29.5.2009 7:47:12
- Bydliště: Ostrava (předtím Bruntál a předtím Havířov) - když se stěhuji, tak jedině někam, kudy vede I/11 :)
Re: R19 (D19) - zatím hypotetická
Mapmanovo řešení se mi jeví také jako nejlepší, protože napojuje poměrně významná města Tábor a Písek. Já bych se ale ještě přikláněl k silnici 34 jako čtyřpruhu a to až po Moravskou Třebovou. Zkrátil výrzně by se zkrátila cesta od Olomouce do Plzně a tedy veškerý export z ostravské aglomerace směr západní Evropa.
Re: R19 (D19) - zatím hypotetická
Tohle je podle me blbost, pokud pojede nekdo z olomouce tak pojede po R35, D11, R1 a na D5. Ta tva trasa by byla delsi nez pres prahu.rumpeak píše:Mapmanovo řešení se mi jeví také jako nejlepší, protože napojuje poměrně významná města Tábor a Písek. Já bych se ale ještě přikláněl k silnici 34 jako čtyřpruhu a to až po Moravskou Třebovou. Zkrátil výrzně by se zkrátila cesta od Olomouce do Plzně a tedy veškerý export z ostravské aglomerace směr západní Evropa.
-
- Příspěvky: 809
- Registrován: 29.5.2009 7:47:12
- Bydliště: Ostrava (předtím Bruntál a předtím Havířov) - když se stěhuji, tak jedině někam, kudy vede I/11 :)
Re: R19 (D19) - zatím hypotetická
Kotislaw píše:Tohle je podle me blbost, pokud pojede nekdo z olomouce tak pojede po R35, D11, R1 a na D5. Ta tva trasa by byla delsi nez pres prahu.rumpeak píše:Mapmanovo řešení se mi jeví také jako nejlepší, protože napojuje poměrně významná města Tábor a Písek. Já bych se ale ještě přikláněl k silnici 34 jako čtyřpruhu a to až po Moravskou Třebovou. Zkrátil výrzně by se zkrátila cesta od Olomouce do Plzně a tedy veškerý export z ostravské aglomerace směr západní Evropa.
Máš pravdu, nechal jsem si to hrubě změřit na mapy.cz a vychází to +- na stejno. Takže potřeba další dálnice je opravdu zbytečná.