Městský okruh České Budějovice
Re: Městský okruh České Budějovice
Ještě k těm pozemkům pro MH-S, pokud vím, tak povolení mají pro cyklostezku, osvětlení a nevím co ještě, nemohou kvůli těmto stavbám už výkupy probíhat?
Potřeba jsou okruhy, radiály, metro i železnice. Kdo tvrdí, že se na něco z toho můžeme vykašlat, je extremista.
Re: Městský okruh České Budějovice
To jsme se špatně pochopili. Myslel jsem to tak, že nemohou probíhat, protože na tuhle stavbu je už dávno vykoupeno - ostatně už na ni bylo vydáno i stavební povolení, které by nebylo bez vykoupených pozemků.
Z jiného vlákna jsem zaregistroval, že jsi byl na radnici na prezentaci IPODu. Padla tam nějaká zajímavá informace k západnímu okruhu, jižní spojce a vůbec padla tam nějaká zajímavá informace k čemukoliv v ČB?
Z jiného vlákna jsem zaregistroval, že jsi byl na radnici na prezentaci IPODu. Padla tam nějaká zajímavá informace k západnímu okruhu, jižní spojce a vůbec padla tam nějaká zajímavá informace k čemukoliv v ČB?
Re: Městský okruh České Budějovice
Jižní spojka je ve stádiu úvah, zvažují se dvě místa pro překřížení Vltavy, a to do Papírenské a do L. B. Schneidera. Zájem na ní prý má nějakým způsobem i nemocnice, kvůli propojení s letištěm. Část přes Malák je prý zbytečná, ale v ÚP zůstala. Celkově na mě projakt působí tak, že byl zmražen pro případ co kdyby někdy náhodou s tím, že s mostem přes Vltavu se do budoucna s určitostí počítá.
Připravuje 4-pruh na Okružní od kruhového objezdu po Pražskou.
Na podjezd pod nádražím zrušeno ÚR, připravuje se nový projekt. Náklady cca 500 - 700 mil. Kč. Kdyby se nekašlalo na přípravu, mohl se už kvůli využití evropských dotací stavět. V novém projektu se jedná i s místními, kterým vadil, trochu se bojím, aby nakonec nebylo vyústění někam do prázda, na Dobrodskou má největší dopravní význam.
Hlinský přivaděč měl být hlavně kvůli napojení plánované průmyslové zóny kolem něj, prozatím je u ledu, ale počítá s komunikací propojující Rudolfovskou a Dobrovoskou.
Litvínovický most se bude opravovat do 18. 7.
V ČB druhá nejvyšší motorizace po Praze, cca 500 aut/1000 lidí.
Připravuje se prodloužení buspruhu na Mariánském až na zastávku Poliklinika Sever.
Připravuje se telematika, bude zde naváděcí systém na záchytná parkoviště, dynamické váhy, hlídání jízdy na červenou a myslím že i nějaké radary. Dále je v plnánu pořídit zařízení na sčítání chodců a cyklistů. Má být i nové dopravní informační a řídící centrum ČB, kde by měl být dispečink DPMČB, MP a možná i krizový štáb + samozřejmě řízení dopravy. To je ale dlouhodobější výhled
Parkovací zóny budou v první etapě realizovány pouze v prostoru Pražská - Na Sadech - Rudolfovská - Nádražní - stará Nádražní - U Trojice. Cena se zatím neví, stejně tak jestli si bude moci parkovací kartu pro Pražské předměstí pořídit i člověk z Máje nebo jak se budou řešit podnájmy. Realizace je plánována na polovinu roku 2017, další etapy neznámo kdy. Plánuje se nákup elektrobusů, přičemž dotace na ně nebude podmíněna realizací parkovacích zón, takže je teoreticky možné zavést jen e-busy, město to ale chce komplet se zónama.
Předělávat by se nějak měla i křižovatka Nádražní X I/34, ale jak netuším, v podstatě bylo jen konstatováno, že stávající stav není potěšující.
A pak klasicky hlas lidu, část obyvatel Srubce chce jižní obchvat, hnutí Domovina žije v naivní předstravě, že všichni chtějí jezdit na kole, akorát to ještě sami neví a tak se jim to musí říct a ukázat (dle toho, co jsem odposlechl, když se bavili s někým z radnice, tak chtěli cyklopruhy na Litvínovickém mostě a navazující MÚK), někdo zase, že se mělo vybrat, jestli se postaví železnice nebo dálnice a ne oboje, co se bude dít s překladištěm v Nemanicích, a pak připomínky, že by nebylo špatné postavit více garáží.
Další přezentace (ta samá, ale patrně s doplňujícími informacemi k některým dotazům) bude 3. 5. 2016
Připravuje 4-pruh na Okružní od kruhového objezdu po Pražskou.
Na podjezd pod nádražím zrušeno ÚR, připravuje se nový projekt. Náklady cca 500 - 700 mil. Kč. Kdyby se nekašlalo na přípravu, mohl se už kvůli využití evropských dotací stavět. V novém projektu se jedná i s místními, kterým vadil, trochu se bojím, aby nakonec nebylo vyústění někam do prázda, na Dobrodskou má největší dopravní význam.
Hlinský přivaděč měl být hlavně kvůli napojení plánované průmyslové zóny kolem něj, prozatím je u ledu, ale počítá s komunikací propojující Rudolfovskou a Dobrovoskou.
Litvínovický most se bude opravovat do 18. 7.
V ČB druhá nejvyšší motorizace po Praze, cca 500 aut/1000 lidí.
Připravuje se prodloužení buspruhu na Mariánském až na zastávku Poliklinika Sever.
Připravuje se telematika, bude zde naváděcí systém na záchytná parkoviště, dynamické váhy, hlídání jízdy na červenou a myslím že i nějaké radary. Dále je v plnánu pořídit zařízení na sčítání chodců a cyklistů. Má být i nové dopravní informační a řídící centrum ČB, kde by měl být dispečink DPMČB, MP a možná i krizový štáb + samozřejmě řízení dopravy. To je ale dlouhodobější výhled
Parkovací zóny budou v první etapě realizovány pouze v prostoru Pražská - Na Sadech - Rudolfovská - Nádražní - stará Nádražní - U Trojice. Cena se zatím neví, stejně tak jestli si bude moci parkovací kartu pro Pražské předměstí pořídit i člověk z Máje nebo jak se budou řešit podnájmy. Realizace je plánována na polovinu roku 2017, další etapy neznámo kdy. Plánuje se nákup elektrobusů, přičemž dotace na ně nebude podmíněna realizací parkovacích zón, takže je teoreticky možné zavést jen e-busy, město to ale chce komplet se zónama.
Předělávat by se nějak měla i křižovatka Nádražní X I/34, ale jak netuším, v podstatě bylo jen konstatováno, že stávající stav není potěšující.
A pak klasicky hlas lidu, část obyvatel Srubce chce jižní obchvat, hnutí Domovina žije v naivní předstravě, že všichni chtějí jezdit na kole, akorát to ještě sami neví a tak se jim to musí říct a ukázat (dle toho, co jsem odposlechl, když se bavili s někým z radnice, tak chtěli cyklopruhy na Litvínovickém mostě a navazující MÚK), někdo zase, že se mělo vybrat, jestli se postaví železnice nebo dálnice a ne oboje, co se bude dít s překladištěm v Nemanicích, a pak připomínky, že by nebylo špatné postavit více garáží.
Další přezentace (ta samá, ale patrně s doplňujícími informacemi k některým dotazům) bude 3. 5. 2016
Potřeba jsou okruhy, radiály, metro i železnice. Kdo tvrdí, že se na něco z toho můžeme vykašlat, je extremista.
-
- Příspěvky: 847
- Registrován: 13.8.2014 22:52:52
Re: Městský okruh České Budějovice
Tak to jsem zvedavej, co z toho rednice opravdu realizuje...
Budu rád, až z toho něco smažu:
0136
0301-0305/I a 3011-3012/II
0511
D35 Ostrov-Mohelnice
5501-5502
D49
0136
0301-0305/I a 3011-3012/II
0511
D35 Ostrov-Mohelnice
5501-5502
D49
Re: Městský okruh České Budějovice
Šest důležitých silnic za šest let. To je velký plán Českých Budějovic
Zdroj: http://budejovice.idnes.cz/sest-silnic- ... zpravy_khr
Zdroj: http://budejovice.idnes.cz/sest-silnic- ... zpravy_khr
-
- Příspěvky: 847
- Registrován: 13.8.2014 22:52:52
Re: Městský okruh České Budějovice
Budu rád, až z toho něco smažu:
0136
0301-0305/I a 3011-3012/II
0511
D35 Ostrov-Mohelnice
5501-5502
D49
0136
0301-0305/I a 3011-3012/II
0511
D35 Ostrov-Mohelnice
5501-5502
D49
Re: Městský okruh České Budějovice
Obě stavby vítám, ale nějak si nedovedu představit, že by zvládly obě najednou (opravu mostu a vybudování odbočovacího pruhu). Ale tak uvidíme....
http://www.budejckadrbna.cz/zpravy/dopr ... -roku.html
http://www.budejckadrbna.cz/zpravy/dopr ... -roku.html
-
- Příspěvky: 847
- Registrován: 13.8.2014 22:52:52
Re: Městský okruh České Budějovice
Pristi tyden zacne oprava a castecna uzavirka Litvinovickeho mostu: http://budejovice.idnes.cz/oprava-ochro ... zpravy_mrl
Budu rád, až z toho něco smažu:
0136
0301-0305/I a 3011-3012/II
0511
D35 Ostrov-Mohelnice
5501-5502
D49
0136
0301-0305/I a 3011-3012/II
0511
D35 Ostrov-Mohelnice
5501-5502
D49
-
- Příspěvky: 847
- Registrován: 13.8.2014 22:52:52
Re: Městský okruh České Budějovice
Zpráva o začátku uzavírky a objízdné trasy, vč. videa: (http://ceskobudejovicky.denik.cz/zpravy ... 60418.html)
Natáčeno to bylo ovšem v neděli.
Natáčeno to bylo ovšem v neděli.
Budu rád, až z toho něco smažu:
0136
0301-0305/I a 3011-3012/II
0511
D35 Ostrov-Mohelnice
5501-5502
D49
0136
0301-0305/I a 3011-3012/II
0511
D35 Ostrov-Mohelnice
5501-5502
D49
Re: Městský okruh České Budějovice
Jestli to chápu správně, tak mi z toho nepřímo vyplývá, že by od května do července mělo proběhnout i vybudování odbočovacího pruhu...
http://www.c-budejovice.cz/cz/magistrat ... tail=16238
http://www.c-budejovice.cz/cz/magistrat ... tail=16238
-
- Příspěvky: 847
- Registrován: 13.8.2014 22:52:52
Re: Městský okruh České Budějovice
Budu rád, až z toho něco smažu:
0136
0301-0305/I a 3011-3012/II
0511
D35 Ostrov-Mohelnice
5501-5502
D49
0136
0301-0305/I a 3011-3012/II
0511
D35 Ostrov-Mohelnice
5501-5502
D49
Re: Městský okruh České Budějovice
No nevím, ony ty semafory pro chodce nejsou zas taková tragedie, jak se na první pohled zdá (z hlediska řidičů) - stejně teď když stojí chodci u přechodu tak je podle mojí zkušenosti nejpozději tak třetí, čtvrtý auto zastaví a nechá je přejít..... právě proto si ale si ale myslím, že to celé nebude mít tak velkej přínos pro ty chodce, kteří budou často čekat ještě déle, zejména pokud nebude zrovna souvislá kolona, nemluvě o tom, že ony ty semafory dávají jen falešnou iluzi bezpečí pro chodce. A v neposlední řadě nevím, zda v rámci vybudování semaforu nedojde ke zrušení jednoho ze dvou přechodů v místě....
Naopak ono "přeznačení na třípruh" mně přijde jako hodně dobrý nápad.
Smysl zjednosměrnění té dukelské nechápu vůbec - snad jedině, že by se tam zavedlo šikmé či kolmé parkování? Ale nevím, nejsem si schopen vybavit jak to tam vlastně vypadá.....
Naopak ono "přeznačení na třípruh" mně přijde jako hodně dobrý nápad.
Smysl zjednosměrnění té dukelské nechápu vůbec - snad jedině, že by se tam zavedlo šikmé či kolmé parkování? Ale nevím, nejsem si schopen vybavit jak to tam vlastně vypadá.....
-
- Příspěvky: 847
- Registrován: 13.8.2014 22:52:52
Re: Městský okruh České Budějovice
V Dukelske je to smerem k Malemu jezu sama vilka, tam to parkovani tolik potreba neni. Asi jde o tu krizovatku a provoz v ni.
On je tam hlavne vedle podchod, diky kteremu muzou chodci i cykliste bezpecne krizovat Manesovu ulici a pak o kus dal i Lidickou.
On je tam hlavne vedle podchod, diky kteremu muzou chodci i cykliste bezpecne krizovat Manesovu ulici a pak o kus dal i Lidickou.
Budu rád, až z toho něco smažu:
0136
0301-0305/I a 3011-3012/II
0511
D35 Ostrov-Mohelnice
5501-5502
D49
0136
0301-0305/I a 3011-3012/II
0511
D35 Ostrov-Mohelnice
5501-5502
D49
Re: Městský okruh České Budějovice
Tak pokud máte rádi informace z "primárních zdrojů" nejen mediální výstupy z radnice, tak tady je smlouva na vypracování projektové dokumentace nového řešení na křižovatce Na Sadech x Krajinská x 28. října - zajímavá je zejména studie v příloze smlouvy, kde je popsáno co by se vlastně mělo realizovat .. http://www.c-budejovice.cz/smlouva.ashx ... doc=227352
-
- Příspěvky: 847
- Registrován: 13.8.2014 22:52:52
Re: Městský okruh České Budějovice
Tohle je myslím zrovna docela rozumné, jen bych tu MHD rovnou vedl centrem všechnu - kdysi tudy tak jezdila tramvaj, a zastávky Na sadech nechal jako záložní pro případ, kdy bude na náměstí nějaký větší event. Samozřejmě by to vyžadovalo zneprůjezdnění Kanovnické ulice, ale MHD jedoucí po trase Krajinská - nám. Přemysla Otakara II. - Kanovnická - Lannova vyhrazeným koridorem by nekolidovalo s IAD a zavezla lidi tam, kam potřebují.
Budu rád, až z toho něco smažu:
0136
0301-0305/I a 3011-3012/II
0511
D35 Ostrov-Mohelnice
5501-5502
D49
0136
0301-0305/I a 3011-3012/II
0511
D35 Ostrov-Mohelnice
5501-5502
D49
Re: Městský okruh České Budějovice
JJ. Nicméně v tom projektu je toho víc - například prodloužení BUS pruhu až do té zastávky v ul. Na Sadech...
-
- Příspěvky: 847
- Registrován: 13.8.2014 22:52:52
Re: Městský okruh České Budějovice
Pokud nebude veškerá MHD vedená historickým centrem, pak je to prodloužení preferenčního pruhu z Husovy do Na sadech logické. Spíš se divím, že to neudělali hned. Teď tam vznikají paradoxní situace, kdy na křižovatce Husova x Mariánské nám. semafory zastaví IAD a pustí bus. Na křížovatce Mariánské nám. x Krajinská pak semafor ten bus zastaví a pustí IAD, kterou po průjezdu busu pustil ten předchozí semafor...
Jinak, aby ty preferenční pruhy měly smysl, měly by být asi průběžné, tzn. aby MHD fungovala jako tramvaj na pneumatikách - tzn. oddělená trať od konečné na konečnou, resp. např. z Máje/Vltavy na nádraží.
Jinak, aby ty preferenční pruhy měly smysl, měly by být asi průběžné, tzn. aby MHD fungovala jako tramvaj na pneumatikách - tzn. oddělená trať od konečné na konečnou, resp. např. z Máje/Vltavy na nádraží.
Budu rád, až z toho něco smažu:
0136
0301-0305/I a 3011-3012/II
0511
D35 Ostrov-Mohelnice
5501-5502
D49
0136
0301-0305/I a 3011-3012/II
0511
D35 Ostrov-Mohelnice
5501-5502
D49
Re: Městský okruh České Budějovice
S tím, souhlasím, že pokud má ten preferenční pruh mít nějaký smysl tak to musí být souvislý a jen kousky a fragmenty...
Re: Městský okruh České Budějovice
Tak jsem nedávno byl ve srovnatelném městě na Slovensku - v Žilině. Městský okruh celý čtyřproudý a kromě jedné křižovatky se SSZ samé MÚK. Když vidím, jak to děláme my tady, to by mě šlak trefil.
Re: Městský okruh České Budějovice
Tak koukám, že se dle EIA posuzuje kde co, například i aktualizace "integrovaného plánu organizace dopravy" http://portal.cenia.cz/eiasea/download/ ... fOznam.pdf
Což je ale vlastně dobře, protože se pak můžeme dostat k textu toho dokumentu:
http://portal.cenia.cz/eiasea/download/ ... nameni.pdf
I když tam nic zásadního není, snad kromě potvrzení, že se s jižní spojkou nepočítá a naopak přetrvávající naděje, že spočítá s ostatními stavbami jako je podjezd pod nádražím, M.Horákové-Litvínovická apod.
Což je ale vlastně dobře, protože se pak můžeme dostat k textu toho dokumentu:
http://portal.cenia.cz/eiasea/download/ ... nameni.pdf
I když tam nic zásadního není, snad kromě potvrzení, že se s jižní spojkou nepočítá a naopak přetrvávající naděje, že spočítá s ostatními stavbami jako je podjezd pod nádražím, M.Horákové-Litvínovická apod.
-
- Příspěvky: 847
- Registrován: 13.8.2014 22:52:52
Re: Městský okruh České Budějovice
Tak uz ta zvrhlost propukla: http://ceskobudejovicky.denik.cz/zpravy ... 60708.html
Budu rád, až z toho něco smažu:
0136
0301-0305/I a 3011-3012/II
0511
D35 Ostrov-Mohelnice
5501-5502
D49
0136
0301-0305/I a 3011-3012/II
0511
D35 Ostrov-Mohelnice
5501-5502
D49
Re: Městský okruh České Budějovice
2 Mickey Mouse: Ale výsledek bude přínos - nebo ne ? Díky za názor...
-
- Příspěvky: 847
- Registrován: 13.8.2014 22:52:52
Re: Městský okruh České Budějovice
Pro MHD určitě ano, pro propustnost okruhu ne, a smysl přechodů, když je tam podchod, mi uniká úplně. Kdysi se plánovalo, vyvést podchod do haly vlakového nádraží a osadit ho eskalátory a výtahy. To by smysl mělo, např. spolu se zrušením přechodu z Lannovy třídy. Místo toho se na městském okruhu vybuduje další křižovatka, kde se bude křížit IAD a MHD úrovňově s chodci a cyklisty...
Budu rád, až z toho něco smažu:
0136
0301-0305/I a 3011-3012/II
0511
D35 Ostrov-Mohelnice
5501-5502
D49
0136
0301-0305/I a 3011-3012/II
0511
D35 Ostrov-Mohelnice
5501-5502
D49
Re: Městský okruh České Budějovice
Takže něco jako návrat ke kořenům - 90.léta minulého století...
-
- Příspěvky: 847
- Registrován: 13.8.2014 22:52:52
Re: Městský okruh České Budějovice
http://ceskobudejovicky.denik.cz/zpravy ... 60729.html
Navíc se v tom schématu ztratil jeden pruh od Rudolfovské k Žižkově
Navíc se v tom schématu ztratil jeden pruh od Rudolfovské k Žižkově
Budu rád, až z toho něco smažu:
0136
0301-0305/I a 3011-3012/II
0511
D35 Ostrov-Mohelnice
5501-5502
D49
0136
0301-0305/I a 3011-3012/II
0511
D35 Ostrov-Mohelnice
5501-5502
D49