Budoucí rozvoj silnic II. třídy v JČ kraji

Jixm
Příspěvky: 271
Registrován: 19.4.2018 21:37:50

Re: Budoucí rozvoj silnic II. třídy v JČ kraji

Příspěvek od Jixm »

Vydáno stavební povolení na stavbu - Přeložka silnice II/156 vobci Strážkovice - https://www.c-budejovice.cz/sites/defau ... kovice.pdf
prof2
Příspěvky: 212
Registrován: 16.8.2009 9:37:10

Re: Budoucí rozvoj silnic II. třídy v JČ kraji

Příspěvek od prof2 »

prof2 píše:V Křemži na českokrumlovsku je nyní dlouhodoběji zavřena havarovaná silnice II/143.
Už ne.
https://ceskobudejovicky.denik.cz/zprav ... 90820.html
Jixm
Příspěvky: 271
Registrován: 19.4.2018 21:37:50

Re: Budoucí rozvoj silnic II. třídy v JČ kraji

Příspěvek od Jixm »

Obchvat Střážkovic + most u Trocnova

RedBaron
Příspěvky: 371
Registrován: 16.5.2019 22:39:50
Bydliště: Doubravice u ČB

Re: Budoucí rozvoj silnic II. třídy v JČ kraji

Příspěvek od RedBaron »

A může mi někdo říct, co na tomhle chtějí dělat další rok a čtvrt?
ArnyVa
Příspěvky: 14
Registrován: 24.5.2020 22:29:19

Re: Budoucí rozvoj silnic II. třídy v JČ kraji

Příspěvek od ArnyVa »

RedBaron píše:A může mi někdo říct, co na tomhle chtějí dělat další rok a čtvrt?
proč rok a čtvrt? do konce září se otevře první část, do konce listopadu zbytek.
https://ceskobudejovicky.denik.cz/zprav ... 02108.html
RedBaron
Příspěvky: 371
Registrován: 16.5.2019 22:39:50
Bydliště: Doubravice u ČB

Re: Budoucí rozvoj silnic II. třídy v JČ kraji

Příspěvek od RedBaron »

Tak to je jen dobře. 8-) :ok:
Krom tohohle článku se totiž snad všude jinde psalo výhradně o listopadu 2022, což mi vzhledem k náročnosti a postupu na stavbě naprosto nedávalo smysl.

https://budejcka.drbna.cz/zpravy/spolec ... korun.html
https://www.idnes.cz/ceske-budejovice/z ... zpravy_khr
https://www.kraj-jihocesky.cz/krajsky-r ... 022-stavba
prof2
Příspěvky: 212
Registrován: 16.8.2009 9:37:10

Re: Budoucí rozvoj silnic II. třídy v JČ kraji

Příspěvek od prof2 »

Tak jsem se, inspirován Páteřní silniční sítí kraje Vysočina, rozhodl udělat něco podobného i pro Jihočeský kraj. Jde o první jakž takž kompletní náčrt. Je tam spousta věcí, kterými si nejsem moc jistý, ale diskuzi se určitě nebráním.

Vysvětlivky: modrá = dálnice; fialová = silnice I. třídy; červená = krajská silnice S9.5; oranžová = krajská silnice S7.5
.
JCK.jpg
JCK.jpg (234.37 KiB) Zobrazeno 1933 x
vondr
Příspěvky: 2917
Registrován: 7.11.2009 19:52:08
Bydliště: vodňany

Re: Budoucí rozvoj silnic II. třídy v JČ kraji

Příspěvek od vondr »

Při dalším rozvoji silnic II.tříd bych to viděl na dělání obchvatů měst a obcí podle intenzit. Nejde mi do hlavy třeba ohchvat Žďáru, kde tak velké intenzity nejsou. rád bych viděl např. obchvat Vodňan, Bavorova.
prof2
Příspěvky: 212
Registrován: 16.8.2009 9:37:10

Re: Budoucí rozvoj silnic II. třídy v JČ kraji

Příspěvek od prof2 »

vondr píše: 26.9.2023 8:09:12 Při dalším rozvoji silnic II.tříd bych to viděl na dělání obchvatů měst a obcí podle intenzit. Nejde mi do hlavy třeba ohchvat Žďáru, kde tak velké intenzity nejsou. rád bych viděl např. obchvat Vodňan, Bavorova.
Můj návrh vychází do značné míry z intenzit. Jenomže pouhé obchvaty a silnice pochybné kvality mezi nimi taky nejsou trvalé řešení. Silnici II/141 mám v plánu zařazenou v celé délce, takže pokud by se plán takhle komplexně řešil, tak by kromě homogenizace do normy S7.5 (od MÚK Běleč do Prachatic bych to nejspíš viděl na střídavý trojpruh asi i s širšími pruhy) nepochybně zahrnoval i obchvaty Vodňan a Bavorova.
PetrN
Příspěvky: 353
Registrován: 8.3.2022 10:50:52
Bydliště: 1km od budoucí MUK D2xD52

Re: Budoucí rozvoj silnic II. třídy v JČ kraji

Příspěvek od PetrN »

ve Vodňanech vychází v běžný pracovní den v čase 6-18h tranzit západ-východ v trase II/141 v součtu obou směrů cca 1000 vozidel (z toho 10% N nad 3,5t). K tomu max. 600 tranzitujících vozidel mezi jedním z jižních výjezdů silnic III.tříd a východní či západní II/141. Suma sumárum na obchvatu nebude víc jak 1500 voz/6-18h -> za den 2000, do toho nikdo nepůjde... Silná doprava v centru je hlavně vnitřní či zdrojová/cílová
vondr
Příspěvky: 2917
Registrován: 7.11.2009 19:52:08
Bydliště: vodňany

Re: Budoucí rozvoj silnic II. třídy v JČ kraji

Příspěvek od vondr »

PetrN píše: 26.9.2023 16:09:16 ve Vodňanech vychází v běžný pracovní den v čase 6-18h tranzit západ-východ v trase II/141 v součtu obou směrů cca 1000 vozidel (z toho 10% N nad 3,5t). K tomu max. 600 tranzitujících vozidel mezi jedním z jižních výjezdů silnic III.tříd a východní či západní II/141. Suma sumárum na obchvatu nebude víc jak 1500 voz/6-18h -> za den 2000, do toho nikdo nepůjde... Silná doprava v centru je hlavně vnitřní či zdrojová/cílová
Podle nejnovějšího sčítání, které si město nechalo udělat v rámci zpracování generelu ty čísla jsou o dost větší. proto hovořím o obchvatu VOdňan.
JAnD
Příspěvky: 419
Registrován: 13.9.2016 22:11:24
Bydliště: km 139,6 budoucí D3

Re: Budoucí rozvoj silnic II. třídy v JČ kraji

Příspěvek od JAnD »

prof2 píše: 25.9.2023 20:56:47 Tak jsem se, inspirován Páteřní silniční sítí kraje Vysočina, rozhodl udělat něco podobného i pro Jihočeský kraj. Jde o první jakž takž kompletní náčrt. Je tam spousta věcí, kterými si nejsem moc jistý, ale diskuzi se určitě nebráním.

Vysvětlivky: modrá = dálnice; fialová = silnice I. třídy; červená = krajská silnice S9.5; oranžová = krajská silnice S7.5
.
JCK.jpg
Žár není kvůli intenzitám, ale kvůli profilu (hráz s chráněnou alejí). Podobně třeba "obchvat" Horní Plané je kvůli ostré zatáčce a zúženému místu.
V návrhu postrádám již plánovanou propojku silnic západně od Kaplice.
A nejsem si jistý reálností silnice kolem Nových Hradů na Velenice - výškové řešení u zámeckého parku.
Průbežně doplňované fotky ze stavby 0310/II kolem Malše
Mám alespoň částečně prsty v: 1104/II, 4704, 4705, D48 Bělotín-Rybí, I/19 obchvaty Obrataň a Kámen, II/114 Dobříš, II/602 Vysočina a dalších...
prof2
Příspěvky: 212
Registrován: 16.8.2009 9:37:10

Re: Budoucí rozvoj silnic II. třídy v JČ kraji

Příspěvek od prof2 »

JAnD píše: 26.9.2023 20:11:13 Žár není kvůli intenzitám, ale kvůli profilu (hráz s chráněnou alejí).

Podobně třeba "obchvat" Horní Plané je kvůli ostré zatáčce a zúženému místu.
To je reakce na mě? Já ale nikde nedávám jednoznačnou souvislost mezi dopravním zatížením a realizací obchvatů, naopak o několik postů výš kladu důraz na komplexní řešení silnice podle vzoru toho, jak dělají páteřní síť na Vysočině.

Z toho vyplývá - je silnice II/156 dostatečně dopravně zatížena, aby měla být homogenizována na S7.5? Naprosto jednoznačně, naopak je mi líto, že se to neudělá v S9.5 podle návrhu z doby, kdy Dolní Rakousko (Zwettl, Weitra) mělo zájem napojovat se na D3 po II/156.

No a homogenním parametrům se v Žáru a okolí kvůli silnici vedené na hrázi rybníka ani nepřiblížíme, takže obchvat je logické řešení.
JAnD píše: 26.9.2023 20:11:13 V návrhu postrádám již plánovanou propojku silnic západně od Kaplice.
Propojku II/154 na D3? Tohle je zjednodušený export do PNG (a dále do JPG) a ta propojka tam jednoduše zanikne. Klikněte na výše odkazovaný link, propojku tam najdete.
JAnD píše: 26.9.2023 20:11:13 A nejsem si jistý reálností silnice kolem Nových Hradů na Velenice - výškové řešení u zámeckého parku.
To není z mé hlavy, ale z těchto návrhů: textová část a grafická část.

Je dost pravděpodobné, že jsem to nenakreslil nijak zvlášť přesně.
PetrN
Příspěvky: 353
Registrován: 8.3.2022 10:50:52
Bydliště: 1km od budoucí MUK D2xD52

Re: Budoucí rozvoj silnic II. třídy v JČ kraji

Příspěvek od PetrN »

vondr píše: 26.9.2023 16:25:18 Podle nejnovějšího sčítání, které si město nechalo udělat v rámci zpracování generelu ty čísla jsou o dost větší. proto hovořím o obchvatu VOdňan.
By mě zajímaly ty čísla :) Protože jestli máte na mysli směrovy průzkum, který probíhal v rámci generelu dopravy v červnu 2023, tak data z něho nikde zveřejněná nejsou, protože ještě není finálně zpracován v rámci analytické části projektu...
vondr
Příspěvky: 2917
Registrován: 7.11.2009 19:52:08
Bydliště: vodňany

Re: Budoucí rozvoj silnic II. třídy v JČ kraji

Příspěvek od vondr »

PetrN píše: 26.9.2023 21:49:20
vondr píše: 26.9.2023 16:25:18 Podle nejnovějšího sčítání, které si město nechalo udělat v rámci zpracování generelu ty čísla jsou o dost větší. proto hovořím o obchvatu VOdňan.
By mě zajímaly ty čísla :) Protože jestli máte na mysli směrovy průzkum, který probíhal v rámci generelu dopravy v červnu 2023, tak data z něho nikde zveřejněná nejsou, protože ještě není finálně zpracován v rámci analytické části projektu...
ano mám na mysli čísla ze směrového průzkumu. Ano čísla nejsou volně k dispozici, jelikož stále se na generelu pracuje. Já je z pozice zadavatele průzkumu mám k dispozici :D
PetrN
Příspěvky: 353
Registrován: 8.3.2022 10:50:52
Bydliště: 1km od budoucí MUK D2xD52

Re: Budoucí rozvoj silnic II. třídy v JČ kraji

Příspěvek od PetrN »

vondr píše: 27.9.2023 14:19:03 ano mám na mysli čísla ze směrového průzkumu. Ano čísla nejsou volně k dispozici, jelikož stále se na generelu pracuje. Já je z pozice zadavatele průzkumu mám k dispozici :D
Chápu, v tom případě ale máte k dispozici maximálně profilové intenzity dopravy na jednotlivých měřicích profilech a křižovatkách, které ale neříkají nic o skutečných tranzitní vazbách. Jednoduše protože matice ze směrového průzkumu jsou teprve ve fázi zpracování a zatím neexistují ;) počkejte na výsledky a uvidíte že budou ukazovat +/- to co jsem psal..
prof2
Příspěvky: 212
Registrován: 16.8.2009 9:37:10

Re: Budoucí rozvoj silnic II. třídy v JČ kraji

Příspěvek od prof2 »

Ve svém návrhu páteřní sítě krajských silnic jsem vyměnil úsek S7,5 II/135 Záluží - Soběslav za úsek II/159 Záluží - I/3 U sloupu s tím, že by se vybudovaly obchvaty Záluží a Dráchova a cesta se na jednom úseku narovnala. Tím pádem by nastala situace, že vozidla, která by nejela přímo do Soběslavi, by do ní vůbec nemusela zajíždět, protože při využití D3 by jak při cestě na Tábor, tak při cestě po II/135, by se dokonce nějaký čas ušetřil. Zároveň II/159 skoro přímo navazuje na I/23.

Také jsem napřímil navrhovanou hlavní silnici kolem Bechyně a Sudoměřic u Bechyně.
JCK_2023-10-15.jpg
JCK_2023-10-15.jpg (316.98 KiB) Zobrazeno 1489 x
prof2
Příspěvky: 212
Registrován: 16.8.2009 9:37:10

Re: Budoucí rozvoj silnic II. třídy v JČ kraji

Příspěvek od prof2 »

Další aktualizace mého návrhu páteřní sítě krajských silnic:
Upravil jsem šířku některých úseků z S9,5 na S7,5:
* II/603 MÚK Kamenný Újezd - státní hranice
* II/604 MÚK Nová Hospoda - hranice kraje
Kraj tam zjevně široké silnice kolem dálnice očividně nechce a vzhledem k jejich současnému a výhledovému vytížení se asi nelze divit.

Naopak jsem upravil šířku z S7,5 na S9,5 zde:
* II/143 OK Boršov - OK Roudné, neboli několik měsíců stará Jižní tangenta

Oblasti, které mě ale celkem trápí, protože je až tak moc neznám a / nebo jsou problematické, jsou dvě, vymezeny těmito místy:
* Strakonice - Blatná - Mirotice - Mirovice
* Planá nad Lužnicí - Chýnov - hranice Kraje - Deštná - Soběslav

Dost by se mi hodily názory a zkušenosti řidičů, kteří to tam znají.
JCK_2023-11-06.jpg
JCK_2023-11-06.jpg (238.3 KiB) Zobrazeno 1204 x
prof2
Příspěvky: 212
Registrován: 16.8.2009 9:37:10

Re: Budoucí rozvoj silnic II. třídy v JČ kraji

Příspěvek od prof2 »

Tak nakonec jsem po dlouhém uvažování vyřešil všechno, co mě v mém návrhu páteřní silniční sítě pro Jihočeský kraj trápilo.

Musel jsem tedy přidat nějaké "camfoury", jejichž příznivcem právě nejsem, ale tak či onak se jim nevyhnu, byť třeba jen kvůli hranici kraje, nebo proto, že druhá třída končí a dál už jsou hory. Nové "camfoury jsou tyto":

* II/123: Jistebnice - I/19 (příjezd do Tábora)
* II/409: Chýnov - hranice kraje (směr Černovice)
* II/135: Soběslav - křižovatka s II/136 (za Tučapami)

Naopak jsem eliminoval "camfour" na II/153 z II/24 do Chlumu u Třeboně tím, že jsem do páteře zahrnul i severní úsek od Chlumu, který se u Dolní Lhoty napojuje na I/34 (směr Jindřichův Hradec). Říkal jsem si, jestli bych tím nevytvořil příliš lákavou cestu pro tranzit, jenž by tudy jezdil místo po I/24 do Třeboně a pak po I/34, ale domnívám se, že ten tranzit není tak velký a II/153 je především pro dopravní obslužnost Chlumu samotného. V této oblasti také jezdí kupa cyklistů a širší silnice by pro ně měla být bezpečnější.

Dále jsem navrhl dálniční přivaděč Blatná - D4 po II/175 částečně v nové stopě a dále novostavbu II/121 navazující na tutéž silnici v Miroticích. Současný úsek II/121 Blatná - Buzice by mohl zůstat, jak je, a II/121 by prostě dál byla nespojitá.

A ještě jsem zakreslil tenkou, tmavě šedou čárou stavby, které by nebyly součástí páteřní sítě. Jsou to jednak
* Spojka II/175 od křižovatky s II/121 zpátky na současnou trasu v Myšticích.
* Spojka III. třídy od I/39 u Šebanova na II/162 u Světlíku, který by zlepšil dopravní obslužnost Frymburka a okolí a umožnil řidičům vyhnout se Českému Krumlovu a Větřní.

Tímto bych považoval návrh v současné situaci víceméně za kompletní - detaily, kde udělat obchvat, a kde ne, fakt na všech páteřních komunikacích řešit nebudu.

Jediné, čím si nejsem jist, jsou plány ŘSD na severní obchvat Písku na I/29 v současné situaci, kdy jim do toho jedna dotčená obec hodila vidle, a její případné pokračování zhruba v trase II/139 pro propojení Písku a Strakonic první třídou.

A samozřejmě až přijde ŘSD s uvažovanými dálničními propojkami, kde doufejme nebude chybět D19, také to situaci do určité míry změní.
JCK_2023-11-12.jpg
JCK_2023-11-12.jpg (267.17 KiB) Zobrazeno 1021 x
darwousek
Příspěvky: 937
Registrován: 21.10.2021 20:28:02
Bydliště: I/4 v budoucnu snad M4

Re: Budoucí rozvoj silnic II. třídy v JČ kraji

Příspěvek od darwousek »

https://prachaticky.denik.cz/zpravy_reg ... tavba.html
Jojo pojďme zmršit jeden z posledních úseků na silnici 2. třídy kde se dá jet víc. Zrovna II/145 by zasloužila místo kruháčů MÚK.
Křižovatky I/_ × II/__ mají být MÚK nikdy ne OK .
D4 Má být minimálně do Strakonic.
HBA
Příspěvky: 24
Registrován: 18.3.2009 12:59:57

Re: Budoucí rozvoj silnic II. třídy v JČ kraji

Příspěvek od HBA »

Třeba II/145 by možná mohla patřit do silnic I. třídy, alespoň od Češňovic do Vimperka. A hodně se vylepšila a pokud se dořeší Husinec, pak to bude skoro v pořádku.
darwousek
Příspěvky: 937
Registrován: 21.10.2021 20:28:02
Bydliště: I/4 v budoucnu snad M4

Re: Budoucí rozvoj silnic II. třídy v JČ kraji

Příspěvek od darwousek »

No právě, intenzity tam jsou to samé s kvalitou. Ten úsek Husinec - Vimperk je trošku horší ale i tak. Stejně tak jako II/141 x II/145 tohle má být múk.
Křižovatky I/_ × II/__ mají být MÚK nikdy ne OK .
D4 Má být minimálně do Strakonic.
HBA
Příspěvky: 24
Registrován: 18.3.2009 12:59:57

Re: Budoucí rozvoj silnic II. třídy v JČ kraji

Příspěvek od HBA »

Souhlas, pamatuju, jak se otvíral obchvat Bělče a měnila přednost, a pak se dělal narychlo kruháč. U té Stopařky je zase významná zkratka do Prachatic.
darwousek
Příspěvky: 937
Registrován: 21.10.2021 20:28:02
Bydliště: I/4 v budoucnu snad M4

Re: Budoucí rozvoj silnic II. třídy v JČ kraji

Příspěvek od darwousek »

Na múk II/141 x II/145 dokonce existuje i EIA https://portal.cenia.cz/eiasea/detail/E ... 97?lang=cs poslední úpravy 2007 to nevypadá moc nadějně. Já rozumím tomu že stopařka je nebezpečná ale kruháč mi přijde jako krok zpět, múk by tam prostě seděla víc.
Křižovatky I/_ × II/__ mají být MÚK nikdy ne OK .
D4 Má být minimálně do Strakonic.
prof2
Příspěvky: 212
Registrován: 16.8.2009 9:37:10

Re: Budoucí rozvoj silnic II. třídy v JČ kraji

Příspěvek od prof2 »

Múk II/141 x II/145 je jen a pouze problém přeložky II/141 skrz okrajovou část Prachatic a pod II/141 do Těšovic. Projekt byl ale u ledu tak dlouho, že je v současné době docela zastaralý. Odpůrci se vymlouvají na zdevastovanou památku jménem Kralova vila, dokonce padají argumenty jako že nedaleký Krumlov taky obchvat nemá a je to v pořádku - to by měl pronést v Krumlově a se zlou by se potázal - nebo že by se měla kritická severní část města objíždět po trojce na Stopařku a pak po II/145 zpátky na současný kruhák. A nevidím nikde vůli projekt předělat (vlečka do lomu byla zrušena a částečně její trasou by to šlo) ani ho protlačit v současné podobě.
Odpovědět

Zpět na „Jihočeský kraj“