Jižní tangenta České Budějovice

Odpovědět
1975
Příspěvky: 4232
Registrován: 2.7.2009 14:40:00
Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520

Re: Jižní tangenta České Budějovice

Příspěvek od 1975 »

...můžete to poslat tomu Narcisovi ze Slavičína? Martin Kuba zase jednou za mě velký palec nahoru.
Lenny
Autor
Příspěvky: 10771
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: Jižní tangenta České Budějovice

Příspěvek od Lenny »

Tím myslel koho?
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Sudr
Příspěvky: 686
Registrován: 22.5.2013 11:01:28

Re: Jižní tangenta České Budějovice

Příspěvek od Sudr »

No pro lidi z Litvínovic to tedy bude celkem opruz, ale tak není to nic dlouhodobého. Bojím se ale, že nejeden se pokusí o kreativní řešení - a to projet "starou litvínovickou" a pokusit se na I/3 nacpat (škemrámím nebo naopak agresivitou) z výjezdu mezi zahrádkami (naproti povodí Vltavy). Což z hlediska plynulosti bude horší než kruhový objezd.... pokud to tedy není v rámci dopravních opatření nějak ošetřeno.
skuby
Příspěvky: 151
Registrován: 11.7.2020 21:36:18
Bydliště: Budějky

Re: Jižní tangenta České Budějovice

Příspěvek od skuby »

Jo, Kuba popsal hezky úpravy dopravy kvůli uzavírce, ok. Ale já pořád nevím, proč vlastně ta uzavírka je.
Pokud budou upravovat provizorní koleje na dočasným přejezdu, ptám se:
proč těch 10 metrů kolejí neudělali v konečný podobě ještě před zprovozněním objížďky?
Pokud budou upravovat původní koleje do finální podoby (navýšení kvůli mostu?):
proč potom bude uzavírka objížďky na 9 dnů znova za 7 měsíců?
Ať mi (nám) tohle někdo vysvětlí. Může za mě někdo položit dotaz na pana Kubu? (nemám FB 8-) )
ArnyVa
Příspěvky: 14
Registrován: 24.5.2020 22:29:19

Re: Jižní tangenta České Budějovice

Příspěvek od ArnyVa »

skuby píše:Tak jsem se dostal k popisu od Kraje, kt. mají dostupné obce. Viz příloha v úschovně.
Jestli dobře čtu, tak je to skutečně 9 dnů jen kvůli přejezdu - "krátká výšková úprava provizorní komunikace" :oops:
Osobáky a busy tudy jezdí 1 měsíc i bez výškový úpravy, proč nemůžou dalších 7?
Závory + signalizaci lze jistě postavit i bez úplný uzavírky...

A až postaví žel. mosty (7 měsíců), dalších 9 dnů uzavírka - převod zpět na původní trať.
Na FB hejtmana Kuby to vysvětloval - Zdroj FB: Antonín Šremer
Nedá mi to, abych panu hejtmanovi nepomohl, když jsem z oboru. Nemáte pravdu, stavba kolejí není tak jednoduchá, jak na první pohled možná vypadá. Kolej se musí ještě směrově a výškově vyrovnat (podbít) a nakonec se kolejnice musí svařit. Ta práce se musí udělat kontinuálně v celém úseku. Podbíjení dělá speciální stroj, velmi drahý, který jezdí po kolejích a může být nasazen až v okamžiku propojení nových kolejí do trati. Při jeho práci musí být přejezd rozebrán. Při svařování je potřeba kolejnice v celé délce uvolnit, aby mohly dilatovat, protože při chladnutí svarů dochází k jejich smrštění. Navíc se mohou upínat při teplotě mezi 17-23°C, jinak by pak mohly v mrazu praskat, nebo vybočovat za letních veder. Zase se to musí udělat kontinuálně včetně přejezdu. Díky tomu, že si stavba dopředu připravila přeložku trati a udělala provizorní přejezd na by-passu, bude ta uzávěra tak krátká. Jinak by Lidická byla zavřená celých 21 dnů výluky trati.
Cajkowski
Příspěvky: 464
Registrován: 5.10.2011 18:01:30

Re: Jižní tangenta České Budějovice

Příspěvek od Cajkowski »

Takze mi to nedalo, protoze jsem byl skepticky, jako "skuby" a ArnyVa ma pravdu. Dnes jsem se tam byl pesky podivat a prejezd je rozebrany a po kolejich pojizdi "bagr", ktery kontinuelne rovna sterk podel koleji a nasledovat budou jine prace - podbijeni, ktere se provadi take kontinuelne. Takze ano. Je to takto potreba. Protoze jsem byl ale skepticky, tak jsem se tam jel podivat i 28.9. a svete div se. Ono se tam dalo cely den jezdit. Ani kruhak v Litvinovich nebyl upraveny dle DIO a navic byl uzavreny jeden pruh a stacil ten jeden zbyvajici. Takze pro mne zaver. Uzavirka mela byt od 25.9. s tim, ze 27.9. beztak pulka mesta nepracovala a podle dopravy v ten den to bylo sakra znat. Zadne bezne zacpy. tj. ze 7pracovnich dni + jeden polopracovni bych udelal 3dny pracovni + 1 polopracovni, protoze kdyz prvni den se dalo jezdit, tak by stacilo na uzavirku 9dni misto 10. ;o)
ArnyVa
Příspěvky: 14
Registrován: 24.5.2020 22:29:19

Re: Jižní tangenta České Budějovice

Příspěvek od ArnyVa »

Cajkowski píše: Takze pro mne zaver. Uzavirka mela byt od 25.9. s tim, ze 27.9. beztak pulka mesta nepracovala a podle dopravy v ten den to bylo sakra znat.
Naprostý souhlas s uzavírkou od 25.9., nechápu, že to tak neudělali. Včera jsem jel na osmou do ČB a kolona stála od Štilce :? Dnes jsem jel na sedmou a kolona stála od Shelky u Boršova. Zítra pojedu trasu ČK-Křemže-Lipí-Branišov.
skuby
Příspěvky: 151
Registrován: 11.7.2020 21:36:18
Bydliště: Budějky

Re: Jižní tangenta České Budějovice

Příspěvek od skuby »

Díky za vysvětlení! Já tušil, že to bude mít souvislost s těma kolejema, ale že to je takovej "voser" i pro provizorní trať, kde se bude jezdit stejně jen 50 km/h... Mělo to bejt zmíněný už v tom popisu od kraje, tam neni o kolejích ani čárka ("mírné vyrovnání přejezdu").

A samozřejmě souhlas s tím, že když je k dispozici "prodlouženej víkend" s min. dopravou, je velká škoda (neschopnost), že ho nevyužili.

No tak aspoň víme, co nás čeká v květnu znova...
skuby
Příspěvky: 151
Registrován: 11.7.2020 21:36:18
Bydliště: Budějky

Re: Jižní tangenta České Budějovice

Příspěvek od skuby »

Tak nám to otevřou už dnes od 17h, tj. o 2 dny dřív, což je fajn.
Svůj účel to splnilo, s kolonami už od Kamenného Újezdu jsme se dostali i do hlavních zpráv ČT :D
skuby
Příspěvky: 151
Registrován: 11.7.2020 21:36:18
Bydliště: Budějky

Re: Jižní tangenta České Budějovice

Příspěvek od skuby »

Jinak Roudenská cesta se dá na kole/pěšky v pohodě použít, jen napojení na provizorní komunikace není - je třeba se vydrápat na 1,5m vysoký val ;) Anebo přejít koleje o kus dál, už je tam vyšlapaná cesta...
skuby
Příspěvky: 151
Registrován: 11.7.2020 21:36:18
Bydliště: Budějky

Re: Jižní tangenta České Budějovice

Příspěvek od skuby »

Je vidět, že nejsem sám, kdo by rád z prov. komunikace na kole/pěšky na Roudenskou cestu: před delší dobou přibyl "nájezd," nicméně je od dočasné stezky pro pěší a cyklisty oddělen "sjezdovkovým" plůtkem. Že to nedává logiku, pochopili místní a plůtek si odhakují, nicméně stavba jej tvrdošíjně vrací zpět a teď tam navíc přibyly prkna... Podotýkám, že to není vstup na staveniště. K tomu je Roudenská cesta zahrazena betonovým blokem, takže autem tam skutečně nelze. Opravdu nechápu smysl té zábrany...
Sudr
Příspěvky: 686
Registrován: 22.5.2013 11:01:28

Re: Jižní tangenta České Budějovice

Příspěvek od Sudr »

Ode dneška by v místě budoucí OK na I/3 mezi Planou a Boršovem měla být doprava převedena na provizorní objízdnou komunikaci, právě z důvodu výstavby OK. Provizorní komunikace vypadala včera už připravená, takže je to možné. :)
skuby
Příspěvky: 151
Registrován: 11.7.2020 21:36:18
Bydliště: Budějky

Re: Jižní tangenta České Budějovice

Příspěvek od skuby »

Já jel okolo min. středu a provizorka už byla nalajnovaná, že jsem čekal převedení i dřív než dnes...
Každopádně dřív než po OK se bude z Boršova do Plané jezdit po cyklostezce podél Vltavy, kolaudace půlka května (já už mám projeto :D )
skuby
Příspěvky: 151
Registrován: 11.7.2020 21:36:18
Bydliště: Budějky

Re: Jižní tangenta České Budějovice

Příspěvek od skuby »

Deník: Tangenta už staví kruháč u silnice na Krumlov, kraj chystá most u papíren
Ale nemám předplatné,tak nevím, jestli tam píšou něco nového. Hlavně o tom mostu u papíren...
Papuanec
Příspěvky: 518
Registrován: 19.10.2018 0:16:37
Bydliště: Střed světa, zkráceně Praha

Re: Jižní tangenta České Budějovice

Příspěvek od Papuanec »

Tady je celý článek:

Tangenta už staví kruháč u silnice na Krumlov, kraj chystá most u papíren

Provizorní objížďka na silnici I/3 ušetří řidičům stání na semaforech. Pro Jižní tangentu se na I/3 staví nový kruháč. Na jihu Budějovic chce kraj stavět i nový most.

"Hodně proměnit by se měly v nejbližších letech dopravní poměry na jihu Českých Budějovic a v blízkosti města. Jihočeský kraj zde financuje stavbu Jižní tangenty a chystá i nový most přes Vltavu u papíren.
Už nyní každý, kdo projíždí po silnici mezi Českými Budějovicemi a Českým Krumlovem (I/3), může u Včelné ze vzdálenosti pár kroků pozorovat stavbu nové kruhové křižovatky. Ta má sloužit poblíž řeky Vltavy k napojení silnice I/3 na takzvanou Jižní tangentu. Tangenta odtud povede k Roudnému, kde bude sjezd a nájezd na dálnici D3.

Objížďka místo semaforů
Kvůli stavbě kruhové křižovatky nechal Jihočeský kraj postavit i krátký oblouk provizorní komunikace. Ta obchází staveniště a doprava tak může zůstat plynulá. Podle jihočeského hejtmana Martina Kuby se původně měla kruhová křižovatka stavět za částečné uzavírky silnice I/3 a projíždělo by se na semafory. „Každý, kdo tuhle silnici zná, si umí představit, co by to znamenalo,“ uvedl Martin Kuba s tím, že v létě tudy jede celá republika na Lipno nebo do Chorvatska. Aby se kraj vyhnul kritickému zatížení silnice I/3 nechal vybudovat zmíněnou objížďku.

Podle náměstka hejtmana Tomáše Hajduška je provizorní komunikace v provozu od 20. dubna. „Od začátku funguje tak, jak jsme si představovali,“ říká Tomáš Hajdušek a připojuje, že dokončení křižovatky se očekává letos v srpnu.

Letos skoro půl miliardy
Necelých půl miliardy korun dá letos Jihočeský kraj na stavbu takzvané Jižní tangenty, která má v roce 2023 spojit silnici I/3 (poblíž Včelné) a vznikající dálnici D3 u Roudného. Na stavbě tangenty pod Včelnou už jsou například vidět železobetonové pilíře, na nichž budou usazeny dva krátké ocelové mosty po nichž povede železnice v nejsložitějším místě budoucí komunikace. Tangenta se zde bude křížit se silnicí z Českých Budějovic na Včelnou, železnicí a stezkou pro pěší a cyklisty. Právě u Včelné také práce na Jižní tangentě vloni začaly.

Také zde provázejí stavbu dopravní omezení, pro automobilový provoz, pěší i cyklisty. Kolem staveniště u Včelné aktuálně vede provizorní stezka pro pěší a cyklisty a průjezd vozidel po provizorní komunikaci smějí jezdit jen vozidla do nosnosti 3,5 tuny. Jižní tangenta má měřit 2,706 kilometru.

Most u papíren
Jihočeský kraj už začal chystat po dohodě s městem a Ředitelstvím silnic a dálnic ČR také nový most přes Vltavu. Měl by stát u papíren a podle hejtmana Martina Kuby se počítá s tím, že by se od kruhové křižovatky u Litvínovic vedla nová silnice k řece Vltavě, kde by vznikl i nový most. Provoz by potom byl převeden do Papírenské ulice.

„Ulevilo by se Mánesově ulici,“ říká k hlavnímu dopravnímu přínosu Martin Kuba a doplňuje, že by se zmenšilo i zatížení ulice Boženy Němcové směrem k Mánesově. Dnes totiž každý, kdo chce například do nemocnice nebo do papíren a přijíždí od Litvínovic, tak musí jet až na Mánesovu a pak se vlastně vrací po druhém břehu Vltavy. Aby kraj získal v Papírenské co nejvíce prostoru pro budoucí komunikaci, chce podle Martina Kuby vykoupit vlečku do papíren. Stavební povolení chce kraj získat v roce 2023. „V roce 2024 bychom mohli začít stavět,“ odhaduje ohledně nového mostu Martin Kuba. Podle vedení města i kraje Českým Budějovicím další most přes Vltavu výrazně schází.
skuby
Příspěvky: 151
Registrován: 11.7.2020 21:36:18
Bydliště: Budějky

Re: Jižní tangenta České Budějovice

Příspěvek od skuby »

Díky!
Takže most u papíren za 2 roky do výstavby? Jsem zvědav. Ty snahy už tu byly, pravda do Schneiderovy ul., odpor obyvatel to stopnul. Pokud vím, i Litvínovice byly proti. Teď budou proti zvýšenému provozu bojovat pro změnu obyvatelé Papírenské a okolí...
Saljack
Příspěvky: 570
Registrován: 10.11.2019 23:52:53

Re: Jižní tangenta České Budějovice

Příspěvek od Saljack »

A nestálo by za to pak udělat z OK u Litvínovic MÚK nebo aspoň tu OK zvětšit. Nevím jak to všechno tam změní otevření dálnice, ale ten provoz tam asi bude pořád velký a Litvínovice by si to zasloužili. Stejně tak by bylo fajn, kdyby se konečně dotáhlo spojení Litvínovic do Milady Horákové nebo aspoň opravit silnic přes Švábův Hrádek na Branišovskou, která už je tankodrom. Tohle jsou věci co se můžou začít dělat pomalu hned.
Obecně, ale nevěřím, že most u papíren (dříve označováno jako Jižní spojka) v následujících 10letech vznikne. On toho taky Kuba naslibuje a zatím tedy skutek utek.
RedBaron
Příspěvky: 356
Registrován: 16.5.2019 22:39:50
Bydliště: Doubravice u ČB

Re: Jižní tangenta České Budějovice

Příspěvek od RedBaron »

Myslím, že skutky utíkají leckomu, ale Kuba má docela fajn tah na branku v posledních letech. A to říkám jako někdo, kdo politiky skutečně nemiluje. Tah k Papírenské je nutnost a po jižní tangentě další potřebný propoj přes řeku. Souhlasím s tím, že u Litvínovic už by si to zasloužilo MÚK a stejně tak propoj do M.Horákové.
skuby
Příspěvky: 151
Registrován: 11.7.2020 21:36:18
Bydliště: Budějky

Re: Jižní tangenta České Budějovice

Příspěvek od skuby »

Tak v MUK u Litvínovic snad nevěří nikdo, když komplet celou Tangentu vč. napojení na I/3 udělali OK... Jako je jasný, že pokud tam budou chtít ten most od papíren napojit, budou ten kruháč předělávat na větší, ale to bude asi tak všechno.
Navíc MUK to už je, protože je tam podchod :D Je to teda trochu vo kejhák, hlavně na kole, protože to je původně jen mostek pro potok, že...
Tom od Budějc
Příspěvky: 209
Registrován: 13.8.2018 20:50:39
Bydliště: u Českých Budějovic

Re: Jižní tangenta České Budějovice

Příspěvek od Tom od Budějc »

Jižní tangenta bude sloužit jako objížďka pro uzavřenou část silnice mezi Včelnou a ČB, až se budou překládat koleje. Další PR prezentace pana hejtmana

https://fb.watch/dm-ySjSyrs/

(ale dělá to sakra dobře, to se musí nechat)
skuby
Příspěvky: 151
Registrován: 11.7.2020 21:36:18
Bydliště: Budějky

Re: Jižní tangenta České Budějovice

Příspěvek od skuby »

Jo, má to zmáknutý dobře. V "novinách" zatím nikde nic, tak to zasáhne zřejmě jen jeho fans.
Obyvatele to začne zajímat až v září, to bude před volbami na magistrát, tak se to určitě hodí ;)
Ale lepší než ten loňský chaos, to je jasný.
kot
Příspěvky: 10365
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: Jižní tangenta České Budějovice

Příspěvek od kot »

Slušný posun na stavbě.
skuby
Příspěvky: 151
Registrován: 11.7.2020 21:36:18
Bydliště: Budějky

Re: Jižní tangenta České Budějovice

Příspěvek od skuby »

Mezitím už také byly usazeny oba mosty na trati do ČK (video vyvěšeno 8.6.). Evidentně se víc "maká" na úseku I/3-III/00354 - na podzim už tudy budeme (asi na chvíli) jezdit.
ppepe
Příspěvky: 279
Registrován: 26.12.2015 0:02:23

Re: Jižní tangenta České Budějovice

Příspěvek od ppepe »

Odpovědět

Zpět na „Jihočeský kraj“