České dálnice > Diskusní fórum
http://forum.ceskedalnice.cz/

Jižní tangenta České Budějovice
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=171&t=4925
Stránka 3 z 3

Autor:  JAnD [ 4.10.2017 20:19:04 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jižní tangenta České Budějovice

Hlavně je tento úsek podmínkou k otevření MÚK Roudné, takže bude legrace, až budou mít hotovou dálnici a nebudou z ní smět sjíždět :-|

Autor:  JAnD [ 4.10.2017 20:32:35 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jižní tangenta České Budějovice

Jinak, co údajně vadí Včelné a Boršovu na Jižní tangentě - kruháč u Včelné, který byl původně navržen jednoduše a se kterým obce souhlasily se změnil na násobně dražší zakopaný ovál s přeložkou železniční tratě.

Autor:  Sudr [ 5.10.2017 4:41:15 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jižní tangenta České Budějovice

JJ. Na druhou stranu tangenta bez dálnice taky nemá smysl (nebo malý a Roudné by z ní pak mělo víc škody než užitku) a jedna z těch dvou staveb prostě bude o alespoň chvilku dřív, než druhá...

Vůbec nevím nic o tom, jestli to vadí někomu v Boršově a v té Včelné mám pocit, že s tím taky nebyl problém dokud si to tam nezačali vykreslovat jako obrovský nevzhledný kráter který prakticky odřízne Včelnou do zbytku světa, můj dojem z toho je ale spíš ten, že takto majitelé pozemků (s developerskými záměry) blíže k tangentě než, že by to tak od začátku vnímali občané Včelné.A následně se toho chytli i ostatní a rozhodli se bojovat za starou krásnou dobrou včelnou...(IMHO k vlastní škodě).

Autor:  JAnD [ 15.1.2018 23:22:57 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jižní tangenta České Budějovice

Návrh na zrušení části opatření obecné povahy – 1. aktualizace zásad územního rozvoje Jihočeského kraje, tedy sporný úsek Roudné-Nová Ves

Autor:  MickeyMouse [ 18.1.2018 11:21:40 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jižní tangenta České Budějovice

A už to jede: https://budejovice.idnes.cz/jizni-tange ... zpravy_khr

Autor:  Cajkowski [ 19.1.2018 12:00:57 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jižní tangenta České Budějovice

Prijdu take s troskou do mlyna. At koukam, jak koukam, tak tangenta od MUK Roudne smerem na Novou ves a dal mi moc smysl nedava. Mel jsem moznost se podivat do planu blize i se studii dopravniho vytizeni ve smeru od Novych Hradu a snad az do roku 2040-2050 ta tangenta nedava smysl a buh vi, jak se budeme v teto dobe dopravovat a co se bude dopravovat. Nechal bych tam uzaveru, udelal bych propojeni od MUK Roudne k letisti a hotovo.

Nehlede na to, ze ty planky co jsem videl jsou v takovem stavu, ze nevim kdo k tomu mohl napsat EIA. V podstate je to plan silnice nereflektujici vubec nic. ;o) Stezka pro cyklisty? No a co. Oni tu silnici a nasep budou prechaze. Proc jim delat podchod. Nejake povodne? Ona ta vode si nejak poradi. ;o) Pak teda projektant pripustil, ze by neuskodilo v tom naspu udelat tech prospusti vice, aby se ta voda nehromadila. Rozdeleni polnosti JZD Roudne? No co. Tak to budou objizdet 10km aby mohli na dalsi pole. atd. atd. atd.


Kruhak pod Vcelnou je kapitola sama pro sebe. Takove megadilo fakt mohl vymyslet jen ..... Mohli jeste chvilku pockat, nechat tam postavit rodinne domky a pak tam rovnou naplanovat tunel s prelozkou zeleznice a s krizovatkou uvnitr. ;o)

Autor:  Sudr [ 19.1.2018 13:20:35 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jižní tangenta České Budějovice

Co na tom kruháku vadí, tedy kromě toho, že je to bude asi nechutně drahé? :) Mně přijde, že tak jak jsem to viděl to bude přínosné pro všechny.

Autor:  Cajkowski [ 19.1.2018 14:38:33 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jižní tangenta České Budějovice

;o) to je to spravne slovo. Nechutne drahe. Kruhak je umisten v takovem miste, aby to stalo co nejvice. ;o) Ma to stat pres miliardu? At me nekdo opravi. Prelozka zeleznice, zahloubeni 5metru oproti terenu?, obri elipsa, .... Je to mistni komunikace CB - Vcelna, kterou protina tangenta. Prijde mi to megastavba na to co to resi za dopravu.

Autor:  MickeyMouse [ 19.1.2018 16:03:54 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jižní tangenta České Budějovice

Ta tangenta má být jihozápadní obchvat ČB a Nové Vsi, Nedabyle a příp. i Hodějovic. Má odvést dopravu z II/156 na D3 před těmi obcemi na periferii ČB a z periferie ČB. Zároveň umožní spojení prostoru na jihozápad od ČB s východní částí ČB, tzn. třeba s nemocnicí, výstavištěm, obchodními zónami u I/20 a Májem, aniž by se muselo projíždět město (Novohradská+Mánesova nebo Novohradská+Nádražní).
Z toho titulu mi to přijde jako dobrý záměr. Z hlediska provedení, co se tu už nějaký čas probírá, je to ale dost zoufalé. Včetně té OK před Včelnou. Tam jsou všude mimoúrovňová křížení silnice a železnice, jen chodník a cyklostezka se mají se železnicí křížit úrovňově.

Autor:  benygod [ 19.1.2018 20:07:56 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jižní tangenta České Budějovice

Nerad bych hodnotil přesné trasování navrhované komunikace a ani provedení jednotlivých stavebních objektů, nicméně kdo zná cestu z ČB směrem na Trhové Sviny, zejména v úseku od Nových Hodějovic až za Novou Ves, tak mi dá za pravdu, že to tam je naprosto zoufalé! Cesta Mezi NH a Nedabylí je naprosto exemplární případ toho, jak cesta, která byla postavena někdy ve druhé polovině 19. století, funguje ve stejném trasování a při stejných šířkových a směrových poměrech i v 21. století. Provoz je tam - s ohledem na výše zmíněné podmínky - extrémně velký.

Minimálně z tohoto pohledu se snad většina soudných lidí shodne, že odvedení dopravy z tohoto úseku silnice je naprosto nezbytné. A když k tomu připojíme fakt, že toto bude vlastně sloužit jako propojení směru od Svinů na dálnici u Roudného a dále propojení směrem na stávající I/3, vidím myšlenku takovéto komunikace dost pozitivně. Ale jak předesílám na začátku, nehodnotím konkrétní podobu navržené komunikace.

Autor:  AUTOsro [ 20.1.2018 23:20:14 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jižní tangenta České Budějovice

Ten kruháč na Včelné je podle mého super, protože na rozdíl od předchozího řešení odstraní železniční přejezd i na silnici Včelná - ČB. V předchozí verzi navíc měl být jeden most na železniční trati a jeden na silnici ČB - Včelná, teď místo toho budou dva železniční mosty, takže ve finále to tak megalomenské řešení není a díky většímu průměru kruháče by to mělo být i komfortnější.

Jak píše MickeyMouse, ta silnice uleví městu tím, že přesměruje dopravu na k tomu vhodnější komunikace, kterým zároveň trochu pomůže dálnice.

Zemědělci opravdu nebudou muset přejíždět na jiné pole 10 km a cyklostezka nebude beznadějně přehrazena, protože v tělese je hromada mostů.

Nevíte někdo, jak mají být zničeny ty zásoby vody? To kvůli drenážím vyschnou?

Autor:  Cajkowski [ 21.1.2018 18:26:03 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jižní tangenta České Budějovice

TO AUTOsro: Asi jsem tedy videl na magistratu CB pri jednani nejakou betaverzi projetku tangenty. ;o) Asi byl tedy dopracovan. V materialu co jsem videl byl jeden dlouhy nasep s jednim mostem pres reku. Jelikoz stezku vyuzivam, tak jsem se na to specialne dival a proste pres ni byl nakresleny nasep a hotovo. Dalsi dotaz na projektanta byl ohledne zaplav a obsluznosti polnosti. Zaplavy ze Plavu nehrozi, ze se voda rozleje do poli a pak se tim jednim mostem vejde a obsluznost polnosti nejak presel a venoval se dalsimu dotazu.
Jinak ano. Kruhak pod Vcelnou je v teto verzi komfortnejsi. Prijde mi akorat na to co resi za dopravu az moc. ;o) Ty dva mosty pro zeleznici mi prijdou prilis. Jeden most a kruhak vedle. Ne pod.

TO benygod: MickeyMouse to nazval lepe. Je to obchvat Nedabyle, Nove Vsi a Starych Hodejovic. Nic vic. Dopravu Nedabyle NH to nijak neovlivni. (viz vase cesta mezi NH a Nedabyle). Jelikoz tangenta je v planech jiz delsi dobu a MUK Hodejovice vypusteno nedavno, tak jeste do nedavna to byl obchvat jen Nove Vsi a Nedabyle. Zalezi take jake pak bude dopravni znaceni a kde budou mytne brany, aby nakonec kamion ve snaze usetrit proste nenajizdel az MUK Pohurka.

Jinak cas ukaze, ale porad si myslim, ze kdo jede z NH pres Trhove Sviny az k Nove Vsi, tak jiste chce na sever, tj. pres CB at uz jede Pisek nebo Tabor a nevim, zda ho tangenta vytrhne. Jedine to letiste a by ho mohlo zlakat. CK a na jih vedou jine silnice a tato tangenta tento smer jiste z NH neresi.

Nova Ves a Nedabyle si jiste obchvat zaslouzi, jen mi prijde, ze tento obchvat odvadi dopravu jinym smerem nez chce jet. Misto na sever ji vede na zapad.

Autor:  AUTOsro [ 21.1.2018 20:46:04 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jižní tangenta České Budějovice

Většina lidí, kteří vjedou z NH do ČB, bude mířit právě do ČB, je to spádové město a je v dostatečné vzdálenosti, aby se tam lidem vyplatilo dojíždě i denně. Jinak pokud by mířili na sever, tak pojedou právě po tangentě a na MÚK Roudné najedou na dálnici, bude to pohodlnější než se matlat přes Nedabyle a Hodějovice na MÚK Pohůrka. Pro lidi jedoucí na Písek bude pohodlnější to vzít přes tangentu na Levobřežku, která se po stvabě dálnice trochu uvolní.

Ty dva mosty na železnici jsou podle mého OK, přechozí varianta byla taky se dvěma mosty, akorát by jeden silniční. Takhle se navíc odstraní i železniční přejezd na silnici na Včelnou. Na Včelnou jezdí už dnes přes 10 000 aut/den, po tangentě jich má jezdit tuším podobně, na takových silnicích podle mého úrovňové přejezdy být namají, stejně tak železniční koridory by měly být bez přejezdů (zvlášť je-li jejich eliminace takhle jednoduchá).

Odkazy na aktuální řešení, původní řešení a EIA s aktuální situací jsou na předchozích stránkách fóra.

Autor:  MickeyMouse [ 21.3.2019 13:08:41 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jižní tangenta České Budějovice

Mj. je zmíněna i jižní tangenta: https://www.jcted.cz/kdy-uz-konecne-doj ... liveMode=1

Autor:  Svodidlo2016 [ 15.5.2019 22:51:57 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jižní tangenta České Budějovice

OZNÁMENÍ O ZAHÁJENÍ STAVEBNÍHO ŘÍZENÍ

Autor:  Svodidlo2016 [ 15.5.2019 22:53:44 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jižní tangenta České Budějovice

OZNÁMENÍ O ZAHÁJENÍ STAVEBNÍHO ŘÍZENÍ „Jižní tangenta České
Budějovice (km 0,000 – km 2,706 – obj. SO 102 Okružní křižovatka na I/3)“.

https://www.kraj-jihocesky.cz/index.php?par[id_v]=64&par[lang]=CS&par[id_tema]=17&par[id_urdeska]=12742&par[vypis]=1

Autor:  Jixm [ 2.7.2019 8:52:38 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jižní tangenta České Budějovice

Vydáno stavební povolení na stavbu Jižní tangenta České Budějovice (km 0,000 - km 2,706) - https://www.c-budejovice.cz/sites/default/files/obsah/urednideska/stavebni-povoleni-jizni-tangenta/soubory/spjiznitangenta.pdf

Autor:  MickeyMouse [ 10.7.2019 10:17:09 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jižní tangenta České Budějovice

V areálu Letiště České Budějovice má vzniknout truck park: https://zdopravy.cz/dalsi-penize-v-bude ... tel-31273/

Jižní tangenta je tam jen zmíněná, ale bez ní by to celé nedávalo v tomhle místě smysl, když se D3 kolem Č.B. už staví.

Autor:  Jixm [ 11.7.2019 9:24:49 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jižní tangenta České Budějovice

Koukal jsem na katastr a výkupy pro Jižní tangentu běží docela slušně. Dost pozemků je již vykoupeno a u spousty dalších běží převody.

Autor:  vondr [ 9.8.2019 8:32:23 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jižní tangenta České Budějovice

Jedna část Jižní tangenty má první povolení, druhá dál čelí žalobě
Zdroj: https://www.idnes.cz/ceske-budejovice/z ... zpravy_khr

Autor:  Tom od Budějc [ 12.8.2019 7:38:26 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jižní tangenta České Budějovice

To jsem na ten kruhák na I/3 zvědavý. Jestli dobře čtu, tak nevznikne v trase I/3, ale vlevo ve směru od ČB? Nevíte, jestli je někde vizualizace? Kolik bude mít ramen a kam povedou?

Autor:  Sudr [ 12.8.2019 7:58:17 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jižní tangenta České Budějovice

Z čeho jsi to vyčetl? Jinak v prvním příspěvku v tomhle vlákně je odkaz na dokumentaci EIA a tam je i přehledná situace, kde je zřejmé vedení tangenty (pouze je tam stará verze křižovatky pod Včelnou, ale k současnému řešení se lze proklikat v dalších příspěvcích). Trasu je zřetelná i z katastrálních map, situace kolem KO na i/3 vypadá nějak takhle (barevně odlišené jsou již vykoupené pozemky).

Přílohy:
tangenta kruhák kagastr.png
tangenta kruhák kagastr.png [ 415.02 KiB | Zobrazeno 1628 krát ]

Autor:  Tom od Budějc [ 13.8.2019 6:22:09 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jižní tangenta České Budějovice

No, usuzuji na to podle tohoto odstavce v tom článku: "Podle projektu bude stát křižovatka nalevo od hlavní silnice ve směru na Český Krumlov a za mostem přes Vltavu. Vznikne také na náspu, protože v místě je záplavové pásmo. Zasáhne do katastrů obcí Planá a Boršov nad Vltavou."

Zdroj: https://www.idnes.cz/ceske-budejovice/z ... zpravy_khr

A co se týká vedení tangenty a křižovatek, tak to jsem samozřejmě viděl, včetně toho obrázku, který jste vložil. Já myslel nějakou vizualizaci, jako má třeba ŘSD na úseky dálnic např. na YouTube. V článku se píše např., že bude mít kruhák 5 ramen, ale nějak nedokáži rozklíčovat, kam povedou...

Autor:  Sudr [ 13.8.2019 7:14:04 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jižní tangenta České Budějovice

Aha, tak to jsem v článku přehlídl, omlouvám se. Nicméně tipuju, že jde spíš jen o novinářskou nepřesnost - autor článku si poznamenal, že tangenta povede z od křižovatky nalevo a do článku napsal, že křižovatka bude nalevo od silnice.

Někde výše ve vláknu také byla mapka (ale odkaz asi už není funkční, nemůžu to najít), kde byly vidět zamyšlené skladové, obchodní či průmyslové zóny u Borošova, tak to bude důvod těch dalších dvou ramen.

Autor:  Tom od Budějc [ 29.10.2019 21:52:15 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jižní tangenta České Budějovice

Nějaké "novinky" ohledně Jižní tangenty a zbytku Zanádražky: https://www.obcaneprobudejovice.cz/neza ... 7p8B3CKtUg

Stránka 3 z 3 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/