II/105 Týn n. Vlt. - České Budějovice

ElWapp
Příspěvky: 1640
Registrován: 14.3.2009 11:42:45
Bydliště: Praha 4

II/105 Týn n. Vlt. - České Budějovice

Příspěvek od ElWapp »

Na tomto úseku (Týn n. Vlt. - České Budějovice) je silnice 105 postavena ve velmi dobrých parametrech, za které by se ani některé I nemusely stydět. A tedy otázka - proč? Pokud vím tak I tam nikdy nevedla...?
siesa
Příspěvky: 1244
Registrován: 15.3.2009 20:22:40
Bydliště: R43

Re: II/105 Týn n. Vlt. - České Budějovice

Příspěvek od siesa »

ElWapp píše:Na tomto úseku (Týn n. Vlt. - České Budějovice) je silnice 105 postavena ve velmi dobrých parametrech, za které by se ani některé I nemusely stydět. A tedy otázka - proč? Pokud vím tak I tam nikdy nevedla...?
Tak muj prosty usudek je, ze kvuli JE Temelin.
Vizi
Příspěvky: 434
Registrován: 8.5.2009 15:31:12
Bydliště: Beroun nad Mží

Re: II/105 Týn n. Vlt. - České Budějovice

Příspěvek od Vizi »

Je pravda, že silnici Praha - Sedlčany - Milevsko - Týn nad Vltavou - České Budějovice byl v období druhé republiky a protektorátu kladen větší význam než dnes a řada jejich úseků byla přestavěna, nicméně v případě tohohle konkrétního úseku bych se přikláněl k odpovědi kolegy, čili že to souvisí s JETE, ostatně nezapomínejme že po silnici měl jezdit i trolejbus.
Musítobýtčtyřpruhové všech zemí, spojte se!
ElWapp
Příspěvky: 1640
Registrován: 14.3.2009 11:42:45
Bydliště: Praha 4

Re: II/105 Týn n. Vlt. - České Budějovice

Příspěvek od ElWapp »

díky za odpověď, něco takového jsem si myslel, ale přece jen jsem si myslel, že materiál vozili (asi?) po železnici a zaměstnanců tam snad není zas tolik...
JirkaS
Příspěvky: 2805
Registrován: 14.3.2009 19:25:07

Re: II/105 Týn n. Vlt. - České Budějovice

Příspěvek od JirkaS »

ElWapp píše:díky za odpověď, něco takového jsem si myslel, ale přece jen jsem si myslel, že materiál vozili (asi?) po železnici a zaměstnanců tam snad není zas tolik...
Dnes tam zas tolik zaměstnanců není, ale v době výstavby jich bylo hodně.
jonáš
Příspěvky: 4080
Registrován: 15.3.2009 8:32:12

Re: II/105 Týn n. Vlt. - České Budějovice

Příspěvek od jonáš »

Podobně "snovej" je i úsek silnice 322 od odbočení z č.2 u Přelouče až k elektrárně Chvaletice .. prostě pro velkou stavbu postavená i extra dimenzovaná komunikace. Příkladů se určitě najde víc. Mimochodem ta železniční trať Týn n/Vlt.-Číčenice se kvůli Temelínu rekonstruovala a zesilovala taky. Ono se to ČEZu bude při dostavbě hodit.
Jarda Š.
Příspěvky: 880
Registrován: 14.3.2009 12:14:56

Re: II/105 Týn n. Vlt. - České Budějovice

Příspěvek od Jarda Š. »

Vizi píše:Je pravda, že silnici Praha - Sedlčany - Milevsko - Týn nad Vltavou - České Budějovice byl v období druhé republiky a protektorátu kladen větší význam než dnes a řada jejich úseků byla přestavěna, nicméně v případě tohohle konkrétního úseku bych se přikláněl k odpovědi kolegy, čili že to souvisí s JETE, ostatně nezapomínejme že po silnici měl jezdit i trolejbus.
V době Protektorátu byla v úseku Sedlčany - Kamenný Přívoz silnice pro veřejnost uzavřená, protože tam byl vojenský prostor jednotek SS.
Vizi
Příspěvky: 434
Registrován: 8.5.2009 15:31:12
Bydliště: Beroun nad Mží

Re: II/105 Týn n. Vlt. - České Budějovice

Příspěvek od Vizi »

Jarda Š. píše:
Vizi píše:Je pravda, že silnici Praha - Sedlčany - Milevsko - Týn nad Vltavou - České Budějovice byl v období druhé republiky a protektorátu kladen větší význam než dnes a řada jejich úseků byla přestavěna, nicméně v případě tohohle konkrétního úseku bych se přikláněl k odpovědi kolegy, čili že to souvisí s JETE, ostatně nezapomínejme že po silnici měl jezdit i trolejbus.
V době Protektorátu byla v úseku Sedlčany - Kamenný Přívoz silnice pro veřejnost uzavřená, protože tam byl vojenský prostor jednotek SS.
To samozřejmě ano, nicméně se zřizováním výcvikového prostoru a vysídlováním obyvatelstva se započalo až v roce 1942, plány na modernizaci silnice jsou z let 1938-40.
Musítobýtčtyřpruhové všech zemí, spojte se!
Jarda Š.
Příspěvky: 880
Registrován: 14.3.2009 12:14:56

Re: II/105 Týn n. Vlt. - České Budějovice

Příspěvek od Jarda Š. »

Vizi píše:
Jarda Š. píše:
Vizi píše:Je pravda, že silnici Praha - Sedlčany - Milevsko - Týn nad Vltavou - České Budějovice byl v období druhé republiky a protektorátu kladen větší význam než dnes a řada jejich úseků byla přestavěna, nicméně v případě tohohle konkrétního úseku bych se přikláněl k odpovědi kolegy, čili že to souvisí s JETE, ostatně nezapomínejme že po silnici měl jezdit i trolejbus.
V době Protektorátu byla v úseku Sedlčany - Kamenný Přívoz silnice pro veřejnost uzavřená, protože tam byl vojenský prostor jednotek SS.
To samozřejmě ano, nicméně se zřizováním výcvikového prostoru a vysídlováním obyvatelstva se započalo až v roce 1942, plány na modernizaci silnice jsou z let 1938-40.
Kromě úseku Týn n. Vlt. - České Budějovice, úseku kolem Netvořic a několika krátkých úseků mezi, ale II/105 zatím nemá vyhovující parametry pro silnici II. třídy.
Drak
Příspěvky: 198
Registrován: 15.3.2009 11:12:05

Re: II/105 Týn n. Vlt. - České Budějovice

Příspěvek od Drak »

ElWapp píše:díky za odpověď, něco takového jsem si myslel, ale přece jen jsem si myslel, že materiál vozili (asi?) po železnici a zaměstnanců tam snad není zas tolik...
Není to kvůli zaměstnancům, ani materiálu. Ale ze strategických důvodů. Zejména kvůli evakuaci obyvatelstva a možnosti rychlého příjezdu záchranných složek z Budějovic k JETE. Z těchto důvodů je ČEZ dokonce povinen se podílet na udržování silniční sítě v dobrém stavu v okolí elektrárny. Obdobná situace je v okolí Dukovan.
Vizi
Příspěvky: 434
Registrován: 8.5.2009 15:31:12
Bydliště: Beroun nad Mží

Re: II/105 Týn n. Vlt. - České Budějovice

Příspěvek od Vizi »

Vizi píše:... plány na modernizaci silnice jsou z let 1938-40 ...
Malé historické okénko - Lidové noviny ze dne 11.10.1940 :ugeek:
Přílohy
povltavska.jpg
povltavska.jpg (134.11 KiB) Zobrazeno 49101 x
Musítobýtčtyřpruhové všech zemí, spojte se!
dálničář
Příspěvky: 2
Registrován: 10.10.2009 15:49:20

Re: II/105 Týn n. Vlt. - České Budějovice

Příspěvek od dálničář »

Pro Viziho, kde jsi nalezl takovýto zajímavý historický článek z lidovek? Mají lidovky nějaký archiv ročníků novin na netu? zajímali by mě i články o jiných stavbách, Díky!
jonáš
Příspěvky: 4080
Registrován: 15.3.2009 8:32:12

Re: II/105 Týn n. Vlt. - České Budějovice

Příspěvek od jonáš »

No mně v týhle souvislosti napadlo, jestli s tim plánem třeba nesouvisí most přes Sázavu u Krhanic .. na takovou okresku nečekaně luxusní. Docela si umim představit že by se ta 105 od Neveklova právě tudy přetrasovala na Prahu do údolí směr Kamenice. Kterýho by ovšem byla taky dost škoda .. byť na kole se tam při současnym provoze už skoro jezdit nedá.
Nemá někdo dobový plány a trasování?
kik
Příspěvky: 1006
Registrován: 18.5.2009 15:27:52
Bydliště: Hradec Králové - Labská II

Re: II/105 Týn n. Vlt. - České Budějovice

Příspěvek od kik »

Dnes jsem cetl na iDnes prohlaseni ministra dopravy Dobese o uvazonem prevodu silnice 2. tridy c. 105 v useku CB - Tyn nad Vltavou do silnic 1. tridy. Nebyl tam uvedeny ani termin ani uvazovane cislo. Ale pravdou je ze ten usek je na silnici 2. tridy opravdy luxusni a ma lepsi parametry nez lecktera jednicka.
mbmat
Příspěvky: 1381
Registrován: 16.7.2010 21:20:33
Kontaktovat uživatele:

Re: II/105 Týn n. Vlt. - České Budějovice

Příspěvek od mbmat »

Není to náhodou v souvislosti s dostavbou JETE?
JirkaS
Příspěvky: 2805
Registrován: 14.3.2009 19:25:07

Re: II/105 Týn n. Vlt. - České Budějovice

Příspěvek od JirkaS »

Zaručeně to je v souvislosti s Temelínem, jiný smysl takovýto kousek jedničky nemá. Kdysi už přes Týn jednička vedla - I/23 v trase současné II/159 Písek-Týn-křižovatka s I/3 a dál po své trase.
Označit by se to mohlo jako prodloužení I/39, v části úseku peáž s I/3 a I/22.
mapman
Autor
Příspěvky: 5756
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: II/105 Týn n. Vlt. - České Budějovice

Příspěvek od mapman »

Když už tak s I/3 a I/20 (22ka tu kdysi sice byla ale došlo k přečíslování), ale osobně bych preferoval třeba I/72. A má to být v úseku CB - Týn - Tábor a v té souvislosti ČEZ zafinancuje do 2016 obchvaty na trase dnešní II/137 tak, aby tam mohla být jednička převedena....
Nystrom
Příspěvky: 607
Registrován: 21.11.2009 16:04:12
Bydliště: J.Hradec / Č.Budějovice

Re: II/105 Týn n. Vlt. - České Budějovice

Příspěvek od Nystrom »

zafinancuje do roku 2016 = výkřik do tmy. Smysl by měla jednička Tábor - Týn ve stopě II/137 se zkratkou kolem býv. vojenského letiště Bechyně a Týn - JETE- ČB ve stopě II/105 a pokračování II/156 na Trhové Sviny a Nové Hrady na hraniční přechod s Rakouskem. Zátěže v úseku TA-Týn cca 4 tis., Týn-Hluboká cca 7 tis., Hluboká-ČB 11tis. a ČB-Trhové Sviny cca 5 - 7 tis. vozidel denně.
mapman
Autor
Příspěvky: 5756
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: II/105 Týn n. Vlt. - České Budějovice

Příspěvek od mapman »

Nystrom píše:Smysl by měla jednička Tábor - Týn ve stopě II/137 se zkratkou kolem býv. vojenského letiště Bechyně a Týn - JETE- ČB ve stopě II/105 ...
Ano, toto je preferovaná varianta pod podmínkou, že se obchvaty realizují a ČEZ je zaplatí. Viz přeložky v ZÚR Jihočeského kraje.
FlakY`
Příspěvky: 1489
Registrován: 14.3.2009 21:34:15
Bydliště: F-M - Praha

Re: II/105 Týn n. Vlt. - České Budějovice

Příspěvek od FlakY` »

K povýšení silnice už mnoho nezbývá, ovšem hned to nebude.
http://www.ceskatelevize.cz/ct24/region ... -temelinu/

"Krajská silnice, která vede kolem temelínské elektrárny, by se měla stát státní klíčovou tepnou. Energetici potvrdili, že kolem elektrárny postaví 40 kilometrů nových silnic včetně 11 obchvatů. Zaměří se na trasy, po kterých by firmy měly vozit při dostavbě bloků miliony tun materiálu. "Investujeme 1,6 miliardy do dopravních opatření v sedmnácti obcích," potvrdil Petr Šuleř z ČEZu."
Jezdím na plný plyn... brzdy jsem už odmontoval
Centrum dopravních informačních systémů
Viados
Příspěvky: 18
Registrován: 29.1.2014 13:59:30

Re: II/105 Týn n. Vlt. - České Budějovice

Příspěvek od Viados »

Víte někdo, kdy byl postaven obchvat Netvořic?
Lenny
Autor
Příspěvky: 10771
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: II/105 Týn n. Vlt. - České Budějovice

Příspěvek od Lenny »

Zprovozněný v roce 1962. Délka 5,695 km. Kategorie S 8,5.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
MickeyMouse
Příspěvky: 847
Registrován: 13.8.2014 22:52:52

Re: II/105 Týn n. Vlt. - České Budějovice

Příspěvek od MickeyMouse »

II/105 ma byt zmenena na I. tridu v cele sve delce nebo jen od MUK s I/20 po Tyn n/V?
Budu rád, až z toho něco smažu:
0136
0301-0305/I a 3011-3012/II
0511
D35 Ostrov-Mohelnice
5501-5502
D49
hoki2
Příspěvky: 7
Registrován: 6.12.2015 12:10:57

Re: II/105 Týn n. Vlt. - České Budějovice

Příspěvek od hoki2 »

Zdravím,

nemá někdo představu, proč jsou na silnici ČB-Týn za temelínskými věžemi ostrůvky oddělené zebrou? Viz. https://mapy.cz/s/1KMUq. Vypadá to jako nástupiště autobusové zastávky :-)

Nebo to je nějaké odpočívadlo? Ale proč a proč takové...

Díky za tip.
Sudr
Příspěvky: 686
Registrován: 22.5.2013 11:01:28

Re: II/105 Týn n. Vlt. - České Budějovice

Příspěvek od Sudr »

MickeyMouse píše:II/105 ma byt zmenena na I. tridu v cele sve delce nebo jen od MUK s I/20 po Tyn n/V?
No bylo by to takové pěkné až stylové mít pro relaci Pha - ČB ještě jednu trasu po silnici první třídy... koneckonců hodila by se do foroty, co kdyby se jednou D3 opravdu dostavěla? :-D
Odpovědět

Zpět na „Jihočeský kraj“