Spojka M. Horákové - Strakonická (ČB)

Sudr
Příspěvky: 686
Registrován: 22.5.2013 11:01:28

Spojka M. Horákové - Strakonická (ČB)

Příspěvek od Sudr »

Pod dojmem poněkud OT debaty na téma této stavby (ve vláknu Zanádražka) dávám link na zatím poslední publikované rozhodnutí vrámci řízení o stavební povolení - stavební úřad prodlužuje stavebníkovi již více než rok běžící lhůtu k doplnění do 31. 10. 2015

http://webcache.googleusercontent.com/s ... clnk&gl=cz
AUTOsro
Příspěvky: 335
Registrován: 21.1.2015 19:46:53
Bydliště: České Budějovice - Praha

Re: Spojka M. Horákové - Strakonická (ČB)

Příspěvek od AUTOsro »

EIA rozšíření M. Horákové na 4-pruh
http://portal.cenia.cz/eiasea/detail/EIA_JHC435

EIA spojky M. Horákové - Strakonická (4-pruhová varianta)
http://portal.cenia.cz/eiasea/detail/EIA_JHC292

Situace spojky M. Horákové - Strakonická (4-pruhová varianta)
http://www.c-budejovice.cz/cz/rozvoj-me ... ituace.PDF

Vzorové řezy spojky M. Horákové - Strakonická (4-pruhová varianta)
http://www.c-budejovice.cz/cz/rozvoj-me ... verezy.PDF

Další materiály k Parku Čtyři Dvory, v nichž je spojka M. Horákové - Strakonická
1) http://www.babuliak.sk/mbarch/wp-conten ... park02.jpg
2) http://www.c-budejovice.cz/cz/rozvoj-me ... SV1000.pdf
3) http://www.c-budejovice.cz/cz/rozvoj-me ... iciste.PDF
Potřeba jsou okruhy, radiály, metro i železnice. Kdo tvrdí, že se na něco z toho můžeme vykašlat, je extremista.
Sudr
Příspěvky: 686
Registrován: 22.5.2013 11:01:28

Re: Spojka M. Horákové - Strakonická (ČB)

Příspěvek od Sudr »

Čistě na doplnění poznamenávám, že se spojkou M. Horákové - Strakonická se nadále počítá pouze jako dvoupruhovou - jde o výsledky marné snahy vyjít vstříc místním občanům (oběma dvěma, kteří stavbu dlouhodobě blokují)...
Sudr
Příspěvky: 686
Registrován: 22.5.2013 11:01:28

Re: Spojka M. Horákové - Strakonická (ČB)

Příspěvek od Sudr »

Tak se naplnilo moje temné tušení, že JČ kraji se nedaří dodat tu správnou hlukovou studii....

http://www.c-budejovice.cz/Lists/edn%20 ... 1375-8.pdf

Právě vědomí tohoto stavu bylo zjevně důvodem předvčerejšího optimistického prohlášení o oživení plánů na spojku...... abych neztráceli naději, že město a kraj mají řešení. Škoda toho času, který uplynul od podání žádosti o stavební povolení ( 14.9.2012) do současnosti.....když už nic jiného, byly v těchto řízeních alespoň již vyřešeny obstrukční námitky kverulantů, ohledně podjatosti všech magistrátních úředníků apod... No nic jsme znova na startu....přesněji řečeno ještě před startem, neboť nyní se zřejmě bude přepracovávat projetková dokumentace....
AUTOsro
Příspěvky: 335
Registrován: 21.1.2015 19:46:53
Bydliště: České Budějovice - Praha

Re: Spojka M. Horákové - Strakonická (ČB)

Příspěvek od AUTOsro »

Chápu dobře, že byla udělána ještě nějaká další hluková studie, než co je uvedena v EIA, která vyšla pozitivně, ale není součástí projektové dokumentace, takže se musí do ní doplnit? Rozdíly oproti původní jsou pak dány jinými reálnými intenzitami provozu v roce 2010, než s jakými se pro rok 2010 počítalo v dopravním modelu?
Potřeba jsou okruhy, radiály, metro i železnice. Kdo tvrdí, že se na něco z toho můžeme vykašlat, je extremista.
Sudr
Příspěvky: 686
Registrován: 22.5.2013 11:01:28

Re: Spojka M. Horákové - Strakonická (ČB)

Příspěvek od Sudr »

No....já to chápu tak, že kraj požádal o stavební povolení na stavbu v nějaké formě.....v průběhu stavební řízení (které se poměrně táhlo) dospěl ve spolupráci se stavební úřadem a ve snaze reflektovat námitky NIMBYstů k jinému řešení, obsahující protihluková opatření - stavební úřad vyšel stavebníkovi (kraji) vstříc a připustil změnu obsahu žádosti, tak že bude stavba obsahovat i tato protihluková opatření, vyšel mu vstříc i závěrem, že vzhledem k těmto novým stavebním objektům není třeba nové územní rozhodnutí a uložil mu doplnit projektovou dokumentaci, které bude mj. novou hlukovou studií ověřovat, že tato opatření budou dostatečná. Stavebník, však tuto studii a ni v prodloužené lhůtě (opět vnímám vstřícný postoj stavební úřadu) nedodal a tak stavební úřad stavební řízení zastavil. Do toho nám mediálně přišla zpráva, že kraj a magistrát našly řešení problému se spojkou, přičemž řešení, které nabízejí jsou právě ta opatření, ke kterým měl stavební dodat podklady............ na konci textu mám tečky, ale přiléhavější by bylo asi napsat otazníky a vykřičníky....
Sudr
Příspěvky: 686
Registrován: 22.5.2013 11:01:28

Re: Spojka M. Horákové - Strakonická (ČB)

Příspěvek od Sudr »

http://ceskobudejovicky.denik.czv/zprav ... 51210.html


Jako to myslenka vest komunikaci pod zemi me dostava....
Sudr
Příspěvky: 686
Registrován: 22.5.2013 11:01:28

Re: Spojka M. Horákové - Strakonická (ČB)

Příspěvek od Sudr »

http://ceskobudejovicky.denik.cz/zpravy ... 51210.html

Spravny odkaz (byl tam preklep + nejde edit...)
AUTOsro
Příspěvky: 335
Registrován: 21.1.2015 19:46:53
Bydliště: České Budějovice - Praha

Re: Spojka M. Horákové - Strakonická (ČB)

Příspěvek od AUTOsro »

Jestli se chystá legislativa, která zmírní hlukové limity, pak by to bylo super :ok: . Jinak tahle silnice je mezi občany asi nejpodporovanější, i na představení cyklogenerelu, kde se mimo jiné ozývalo strašně moc kritiků automobilové dopravy a padaly tam perly typu "auta víří psí moč," po nichž následoval ohromný aplaus, na závěr všichni požadovali po městu tuto spojku. Tedy až na členy politického uskupení "Společně pro České Budějovice," což je uskupení pirátů, zelených, změny a klíčového hnutí. Ivo Vlasatý namítal, že bychom se o té silnici neměli bavit bez odpůrců, že to není fér... Tak hlavně, že jednání odpůrců vůči zbylým 100 000 obyvatelům fér je :zvraci:

Něco o vývoji Máje:
http://www.cbarchitektura.cz/2012/07/pu ... pavel.html
Vizualizace Máje z minulého století:
https://scontent-fra3-1.xx.fbcdn.net/hp ... e=56ED776B
Potřeba jsou okruhy, radiály, metro i železnice. Kdo tvrdí, že se na něco z toho můžeme vykašlat, je extremista.
Sudr
Příspěvky: 686
Registrován: 22.5.2013 11:01:28

Re: Spojka M. Horákové - Strakonická (ČB)

Příspěvek od Sudr »

NO tak jestli to dobře chápu, tak problém je hluk z M. Horákové nikoliv v úseku plánované spojky, ale v úseku již existujícího průjezdu sídlišťěm, kde jsou ty limity ale překračovány i dnes a v z logiky věci je zřejmé, že vybudování spojky na ně nebude mít žádný vliv (protože je prostě z povahy věci vyloučené, že by přivedla jakousi novou dopravu na sídliště), nicméně v rámci řízení jsme dospěli k tomu, že je kvůli povolení stavby v jiné části je třeba snížit hluk na již existující komunikaci...... nebo to chápu špatně?
AUTOsro
Příspěvky: 335
Registrován: 21.1.2015 19:46:53
Bydliště: České Budějovice - Praha

Re: Spojka M. Horákové - Strakonická (ČB)

Příspěvek od AUTOsro »

Intenzity na M. Horákové se mají po vybudování spojky přibližně ztrojnásobit. Počet aut projíždějícíh sídlištěm vzorste v důsledku vybudování spojky jen stopově, ale zásadně se změní dopravní vztahy, protože např. ti, kdo jedou z A. Barcala, dnes pokračují ulicí O. Nedbala, po vybudování spojky ale ve velkém budou pokračovat přes M. Horákové na novou spojku. Na tom, že hlukové limity nelze dodržet ai při intenzitě 5 000 osobních aut/den je vidět, žebuď zmírníme limity, nebo přestaneme jezdit...
Přílohy
rozdíly intenzit
rozdíly intenzit
horakove.jpg (182.83 KiB) Zobrazeno 44038 x
Potřeba jsou okruhy, radiály, metro i železnice. Kdo tvrdí, že se na něco z toho můžeme vykašlat, je extremista.
Sudr
Příspěvky: 686
Registrován: 22.5.2013 11:01:28

Re: Spojka M. Horákové - Strakonická (ČB)

Příspěvek od Sudr »

pravda, pravda.....

Odkud je ten obrázek? mám pocit, že jsem ho dosud neviděl nebo jsem to již zapomněl :-). a vlastně ani nechápu význam těch hodnot....
AUTOsro
Příspěvky: 335
Registrován: 21.1.2015 19:46:53
Bydliště: České Budějovice - Praha

Re: Spojka M. Horákové - Strakonická (ČB)

Příspěvek od AUTOsro »

Je to z EIA na rozšíření M. Horákové na 4-pruh, odkaz je nahoře (je tam třeba i hluková studie, limity nejsou plněny v horních patrech ani s protihlukovým tunelem). Vychází to z dopravního modelu města od Mott MacDonald. Podobné obrázky jsou i v IPODu na stránkách města, ale pro celé město. Jinak barevné hodnoty vyjadřují úbytek/přírůstek intenzit ve stovkách, druhá hodnota za / udává celkové výhledové intenzity ve stovkách vozidel.
Potřeba jsou okruhy, radiály, metro i železnice. Kdo tvrdí, že se na něco z toho můžeme vykašlat, je extremista.
MickeyMouse
Příspěvky: 847
Registrován: 13.8.2014 22:52:52

Re: Spojka M. Horákové - Strakonická (ČB)

Příspěvek od MickeyMouse »

Me z toho obrazku vyplyva , ze pocita s tim, ze se intenzity zmeni takto proto, ze vetsina Maje jezdi na Strakonickou. To mi ale prijde jako cira spekulace a pokud to plati, pak je tomuntak proto, ze se lide z Maje a obci za Majem chteji jen vyhnout dalsim nedoresenym mistum typu Vystaviste.
Budu rád, až z toho něco smažu:
0136
0301-0305/I a 3011-3012/II
0511
D35 Ostrov-Mohelnice
5501-5502
D49
AUTOsro
Příspěvky: 335
Registrován: 21.1.2015 19:46:53
Bydliště: České Budějovice - Praha

Re: Spojka M. Horákové - Strakonická (ČB)

Příspěvek od AUTOsro »

Neřekl bych, že se počítá s tím, že většina lidí z Máje pojede na Strakonickou, ale že většina lidí z Máje z těch, kteří pojedou na Strakonickou, pojede po nové spojce místo E. Rošického a O. Nedbala. Na Strakonickou se dle obrázku přesune z Husovky 1 200 vozidel. Z obrázku vyplívá i to, že přibližně polovina lidí z Máje jede na sever a polovina na jih. Naopak na ten jih jich dle obrázku jede o něco víc než na sever. Zatímco na sever pojedou ze sídliště prakticky všichni po spojce, na jih pojedou po spojce na Litvínovickou, Branišovské a O. Nedbala.

Myslím, že na Strakonickou by se mohlo přesunout více vozidel, kdyby se upravila do podoby, jakou má třeba průtah KV, tedy kompletně mimoúrovňová po odbočku na propojení okruhů, z té by do Nádražní pokračoval jeden průběžný pruh v každém směru. Pak by vedla ve stávajícím uspořádání až ke křižovatce s Rudolfovskou, kde by vstupovala do tunelu, který by končil u křižovatky s Žižkovou, takže by mohl vzniknout před nádražím kvalitní přestupní terminál na MHD. Je to sice sci-fi, s plánováním by se ale mohlo začít už teď.
Potřeba jsou okruhy, radiály, metro i železnice. Kdo tvrdí, že se na něco z toho můžeme vykašlat, je extremista.
MickeyMouse
Příspěvky: 847
Registrován: 13.8.2014 22:52:52

Re: Spojka M. Horákové - Strakonická (ČB)

Příspěvek od MickeyMouse »

To je vize, ktera se mi libi!
Budu rád, až z toho něco smažu:
0136
0301-0305/I a 3011-3012/II
0511
D35 Ostrov-Mohelnice
5501-5502
D49
MickeyMouse
Příspěvky: 847
Registrován: 13.8.2014 22:52:52

Re: Spojka M. Horákové - Strakonická (ČB)

Příspěvek od MickeyMouse »

Mj. i info o spojce Strakonicke a M. Horakove, pry by tam mel byt rezim jak na Modrem moste... To potes! (http://ceskobudejovicky.denik.cz/zpravy ... 60122.html)
Budu rád, až z toho něco smažu:
0136
0301-0305/I a 3011-3012/II
0511
D35 Ostrov-Mohelnice
5501-5502
D49
AUTOsro
Příspěvky: 335
Registrován: 21.1.2015 19:46:53
Bydliště: České Budějovice - Praha

Re: Spojka M. Horákové - Strakonická (ČB)

Příspěvek od AUTOsro »

Tohle zní docela zajímavě: psp.cz/sqw/text/orig2.sqw?idd=123567&pdf=1

Mohlo by se to použít i na propojce Horákové - Strakonická? Silnice už tam určitě byla v plánu v době, kdy se do paneláků stěhovali první lidé, navíc tehdy platily mírnější hlukové normy, takže s hlukem museli počítat, už když se tam stěhovali.
Potřeba jsou okruhy, radiály, metro i železnice. Kdo tvrdí, že se na něco z toho můžeme vykašlat, je extremista.
Nystrom
Příspěvky: 607
Registrován: 21.11.2009 16:04:12
Bydliště: J.Hradec / Č.Budějovice

Re: Spojka M. Horákové - Strakonická (ČB)

Příspěvek od Nystrom »

Paneláky na Horákovce jsou stavěny jako protihlukové s obytnými místnostmi na druhou stranu. Ale to dneska nikdo nepřizná. Město musí letos zahájit stavbu alespoň cyklostezkou.
MickeyMouse
Příspěvky: 847
Registrován: 13.8.2014 22:52:52

Re: Spojka M. Horákové - Strakonická (ČB)

Příspěvek od MickeyMouse »

Pry(!!!) by se letos melo zacit stavet na obou kocich M.Horakove http://ceskobudejovicky.denik.cz/zpravy ... 60224.html

Tedy aspon neco a aspon trochu...
Budu rád, až z toho něco smažu:
0136
0301-0305/I a 3011-3012/II
0511
D35 Ostrov-Mohelnice
5501-5502
D49
Nystrom
Příspěvky: 607
Registrován: 21.11.2009 16:04:12
Bydliště: J.Hradec / Č.Budějovice

Re: Spojka M. Horákové - Strakonická (ČB)

Příspěvek od Nystrom »

Začít se musí, aspoň kopnout, nebo propadnou ty stavební povolení, který jsou. To hlavní na silnici ale ještě není...
AUTOsro
Příspěvky: 335
Registrován: 21.1.2015 19:46:53
Bydliště: České Budějovice - Praha

Re: Spojka M. Horákové - Strakonická (ČB)

Příspěvek od AUTOsro »

Z prezentace IPODu:

Na silnici se dopracovává nová hluková studie (teď si nejsem jistý, jestli už není hotová), v noci tam bude muset pravděpodobně být nějakým způsobem omezen provoz, protože to nevychází asi o 1 dB (člověk přitom zaregistruje změnu až při rozdílu cca 3 dB...).

Novou legislativu řešící, jestli tam byla dříve silnice nebo stavba nelze použít, protože se vztahuje jen na novostavby domů u komunikací.
Potřeba jsou okruhy, radiály, metro i železnice. Kdo tvrdí, že se na něco z toho můžeme vykašlat, je extremista.
Sudr
Příspěvky: 686
Registrován: 22.5.2013 11:01:28

Re: Spojka M. Horákové - Strakonická (ČB)

Příspěvek od Sudr »

Takovej článek/nečlánek....trochu drbů, zděšení občané a hlavně radikální názor pana Vinklera. Nicméně kdo je znalec místních poměrů a zároveň kardiak, neměl by to raději číst......:-/

http://ceskobudejovicky.denik.cz/zpravy ... 60407.html
mishak
Příspěvky: 137
Registrován: 15.2.2016 19:55:22
Bydliště: České Budějovice

Re: Spojka M. Horákové - Strakonická (ČB)

Příspěvek od mishak »

Sudr píše:Takovej článek/nečlánek....trochu drbů, zděšení občané a hlavně radikální názor pana Vinklera. Nicméně kdo je znalec místních poměrů a zároveň kardiak, neměl by to raději číst......:-/

http://ceskobudejovicky.denik.cz/zpravy ... 60407.html
Nevíte jak to pokračuje čekám na toto propojení jako sůl. Situace v některých dobách na Husově třídě je neúnosná a zanadávám si, že už to tu dávno mělo stát.
Pana Vinklera znám je to soused vycházíme po dobrém, ale v tomhle si dovolím říct, že s ním zásadně nesouhlasím.

1. Veškeré panelové domy podél ulice Horákové mají místnosti jakožto ložnice a dětské pokoje a obývací pokoje orientované na druhou stranu než je silnice.

2. Hlukové limity a v noci? Nyní je tam poměrně silnice v desolátním stavu a provoz po ní je daleko hlučnější než kdyby byla nová. Dále všechny domy mají zatepleno a nová plastová okna které jsou zároveň i hlukový izolant. Beru v potaz, že v létě je třeba spát s otevřeným oknem, ale jak jsem již jak jsou domy situované.

3. Pan Vinkler vůbec neví proč vznikl tunel u D3 na Pohůrce. Přispěli k tomu možná i vlivní lidé, ale také záměr, že tím směrem se očekává územní rozvoj krajského města. A ruku na srdce dělat tunel u silnice II nebo snad i III třídy? Zdravost jeho rozumu pak zůstává na pováženou. To nám to na JE Temelín pracují rozumní lidé, kteří později kandidují i do zastupitelství, takovéhle mít pak na radnici to by jsme se dálnice asi nedočkali ani za 100 let ...

4. Prašnost, exhalace apod. sobecky si myslí, že jsou jediní a co ty obyvatelé na Husově ulici a Oskara Nedbala. Vůbec opomenuli, že je zde škola a zvýšení pohyb dětí a mládeže a rovnoměrným rozmístěním dopravy by se výrazně zvýšila bezpečnost. Opravdu tohle je výborný bojkotovali projekt propojení přes Litvínovice na I/3 a teď argumentují, že každý pro nájezd na dálnici se sídliště využije propojku. Tyhle dvě propojky měli sloužit pro místní obyvatele sídliště nikoli, že by někdo z toho udělal obchvat natáhly by tam kamionovou dopravu atd atd a ještě by to byl hlavní přivaděč k dálnici jak lanařili lidi a sepisovat petice a vybírat od každého 200,- na právníka. Škoda, že hlavní křiklouni a řvouni vozy nemají a nejsou vůbec motoristi a tak praktické zkušenosti s dopravou v ČB 0 a nejvíc kecají.

Z tohodle sem docela znechucen a rád si vyslechnu i jiné názory můžu se mýlit nevím vše rád se dovím.
Odpovědět

Zpět na „Jihočeský kraj“