České dálnice > Diskusní fórum
http://forum.ceskedalnice.cz/

Spojka Branišovská - Na Sádkách
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=171&t=5790
Stránka 1 z 1

Autor:  Sudr [ 8.2.2017 10:34:04 ]
Předmět příspěvku:  Spojka Branišovská - Na Sádkách

Snad tu tu příliš neznepřehledním, když pro tuto připravovanou stavbu založím nové téma. V současnosti zde probíhá v režii města majetková příprava, stavba by měla vypadat nějak takto:

http://www.c-budejovice.cz/attachment.ashx?id=69661

Dokument pocházejí z materiálů pro jednání zastupitelstva města dne 13.2.2017, kde se jako bod 21.12 projednává výkup (směna) pozemků pro tuto komunikaci http://www.c-budejovice.cz/cz/mesto/vol ... ls&sid=879

Autor:  MickeyMouse [ 8.2.2017 13:21:41 ]
Předmět příspěvku:  Re: Spojka Branišovská - Na Sádkách

Pekny. K cemu je ta krizovatka uprostred? Bude se tam neco stavet? A jaky smysl ta spojka ma bez pokracovani do Litvinovic na I/3?

Autor:  mishak [ 8.2.2017 18:38:24 ]
Předmět příspěvku:  Re: Spojka Branišovská - Na Sádkách

Je na Švábáku dost velká zástavba, smysl má velký pro rozvoj města tímto směrem. Přivedení dopravy MHD apod.

Autor:  Sudr [ 29.3.2017 17:56:39 ]
Předmět příspěvku:  Re: Spojka Branišovská - Na Sádkách

Zahájení procesu EIA na tuhle stavbu:

http://www.c-budejovice.cz/Lists/edn%20 ... 124048.pdf

Na portálu eia.cenia.cz zatím nejsou žádné podrobnější informace k oznámení.

Autor:  Sudr [ 30.3.2017 14:22:30 ]
Předmět příspěvku:  Re: Spojka Branišovská - Na Sádkách

Text oznámení záměru:

http://portal.cenia.cz/eiasea/download/ ... nameni.zip

http://portal.cenia.cz/eiasea/detail/EIA_JHC817

Autor:  AUTOsro [ 6.4.2017 12:35:25 ]
Předmět příspěvku:  Re: Spojka Branišovská - Na Sádkách

Paukejová mobilizuje

budejovice.idnes.cz/nova-ulice-za-stromovkou-budejovice-odpurci-f3g-/budejovice-zpravy.aspx?c=A170406_083850_budejovice-zpravy_khr

Autor:  mishak [ 6.4.2017 16:56:33 ]
Předmět příspěvku:  Re: Spojka Branišovská - Na Sádkách

Chtějí napadnou spojku Máj Vltava no to už je moc. Doufám že se jim už nic nepovede.

Autor:  Bobek [ 7.4.2017 8:59:27 ]
Předmět příspěvku:  Re: Spojka Branišovská - Na Sádkách

Nejdřív si postavili město, ale jezdili jim tam lidi.

Autor:  prof2 [ 30.4.2018 12:38:50 ]
Předmět příspěvku:  Re: Spojka Branišovská - Na Sádkách

Mě zaráží, jak propojení sídlišť a výpadovek někdo nazývá "obchvat", např. tady: https://www.irozhlas.cz/node/5935329 (ale viděl jsem to i jinde, jen se mi momentálně nedaří článek dohledat).

Přitom situace na levém břehu Vltavy bude taky potřebovat vyřešit, a to nejlépe západním obchvatem - myslím tím skutečný obchvat vně zastavěné části Budějovic. Např. prodloužit II/105 od křižovatky z I/20, proplést ji mezi rybníky, obejít západně letiště a napojit ji poblíž Koroseků - Dvora na II/143. Myslím si, že taková stavba by pomohla jak obyvatelům sídlišť, tak obyvatelům vsí na západ od ČB, kde momentálně vyrůstají satelitní městečka jak houby po dešti.

Ale zodpovědní politici a úředníci mají na všechno zřejmě dost času a klidně nechají nejdříve trasu zastavět novými domky, než pak přijdou na to, že taková stavba je zapotřebí jako sůl, ale není už ji kudy vést.

Autor:  prof2 [ 27.1.2019 22:54:34 ]
Předmět příspěvku:  Re: Spojka Branišovská - Na Sádkách

Připojuji náčrt: https://mapy.cz/s/3mwv1

Autor:  Nystrom [ 26.2.2019 21:26:07 ]
Předmět příspěvku:  Re: Spojka Branišovská - Na Sádkách

prof2: Ten náčrt je naprostý nesmysl - přísně chráněné území, samá Natura a Evropsky významná lokalita, Ptačí oblast a kdoví co ještě. Stačí spojnice Branišovská - Litvínovická - Lidická. Musí to odvádět hlavně vnitroměstské vztahy.

Autor:  MickeyMouse [ 27.2.2019 11:45:16 ]
Předmět příspěvku:  Re: Spojka Branišovská - Na Sádkách

prof2: To, co navrhujete jako západní obchvat mají řešit severní a jižní tangenta a D3. Prostě se doprava z I/20 převede po severní tangentě na D3 a pak příp. po jižní tangentě na I/3 a obráceně. Příp. se místo jížní tangenty použije až přeložka I/39 napojující na D3 Č. Krumlov, ap.
A protože se D3 začíná stavět a jižní tangenta se snad začne taky, zbývá jen ta severní, kterou bude muset suplovat severní spojka. Postavit severní tangentu kolem Bavorovic, přes Vltavou a kolem Borku, kde je poddolované území, a pak ji napojit na D3 nebo I/34 je ale dost těžko realizovatelný úkol. Přesto je reálnější, než něco táhnout přes Vrbenské rybníky a kolem těch satelitů. Ty navíc potřebují tangenciální spojení, tzn. rozšíření Branišovské a E. Rošického.

Autor:  AUTOsro [ 27.2.2019 16:06:23 ]
Předmět příspěvku:  Re: Spojka Branišovská - Na Sádkách

Souhlasím s tím, že zaměňování pojmů "okruh" a "obchvat" je problém, protože to komlikuje projednávání staveb. Lidem ty pojmy splývají a toho rádi využívají různí aktivisté, kteří prezentují městské komunikace jako "obchvaty pro kamiony vezoucí mandarinky z Istanbulu do Hamburku". Podobný problém je s pojmem "vnitroměstský tranzit", kde lidé slyší jen "tranzit" a vybaví si opět zmíněný transport mandarinek. Přitom za tranzit lze označit i to, když soused bydlící v baráku vlevo ode mě poveze sousedovi bydlícímu vpravo ode mě na kárce zbytek písku ze stavby - je to tranzit kolem mého domu. Asi by to chtělo sestavit nějaký stavební "newspeak", kde by tyto záležitosti byly definovány pro laiky nezaměnitelnými pojmy, které by se pak použivali při jednání s veřejností.

Západní obchvat podle mého Budějovice nepotřebují, dobře to popsal MickeyMouse. Při pohledu z dálky se sice zdá, že levobřežka vede centrem města, při bližším pohledu je ale vidět, že ve skutečnosti nevede žádnou obytnou zástavbou a netvoří ani bariéru (tu tvoří řeka,). Myslím, že tahle strategická poloha Levobřežky by se měla využít a po odklonění tranzitní dopravy by bylo vhodné z ní udělat páteř pro vnitroměstskou dopravu ve směru sever-jih, k tomu je ovšem potřeba postavit chybějící mosty - L. B. Schneidera, U Trojice, jižní tangenta atd. Pro dopravu ze sídlišť k nemocnici je však vhodnější jezdit přes budoucí spojku Branišovská - Litvínovická, protože vede méně zastavěným územím a navíc je to rychlejší. A čím méně aut na Husovce, tím rychlejší bude i MHD apod., vydělají na tom všichni kromě těch, co si (s vědomím budoucí stavby silnice) postavili domky na Švábově hrádku (a možná těch pár lidí v Litvínovicích), bilance však vychází jasně pro stavbu.

Něco k propojce z médií: https://www.idnes.cz/ceske-budejovice/z ... zpravy_jkr

Autor:  Sudr [ 27.2.2019 17:11:35 ]
Předmět příspěvku:  Re: Spojka Branišovská - Na Sádkách

Já si dokonce myslím, že by na to vydělali i ti lidé bydlící na Švábově hrádku i v Litvínovicích. Jsem celkem zvědavej, jak se projeví dokončení bytových domů, které se teď staví v ul. na Sádkách. Skoro tuším, že by se pak obyvatelům další napojení hodilo...

Autor:  MickeyMouse [ 28.2.2019 13:48:42 ]
Předmět příspěvku:  Re: Spojka Branišovská - Na Sádkách

AUTOsro píše:
Při pohledu z dálky se sice zdá, že levobřežka vede centrem města, při bližším pohledu je ale vidět, že ve skutečnosti nevede žádnou obytnou zástavbou a netvoří ani bariéru (tu tvoří řeka,). Myslím, že tahle strategická poloha Levobřežky by se měla využít a po odklonění tranzitní dopravy by bylo vhodné z ní udělat páteř pro vnitroměstskou dopravu ve směru sever-jih, k tomu je ovšem potřeba postavit chybějící mosty - L. B. Schneidera, U Trojice, jižní tangenta atd.


"Páteř vnitroměstské dopravy" = BRT systém (https://cs.wikipedia.org/wiki/Metrobus)?
Linka 1: (Hluboká) - Globus (P+R) - Vltava - Tesco (P+R) - Výstaviště (P+G) - Stromovka (P+G) - Dynamo - Nemocnice - (Včelná/Boršov/K. Újezd)

Problém je, že v ČB se většina lidí přesouvá nikoliv v ose sever-jih, ale východ-západ a na Máj nevede tangenciální komunikace z centra. Urbanisticky je to velmi zvláštní, ale ani L. B. Schneidera ani Branišovská neodpovídají svou kapacitou spojení tak velkého sídliště jako je Máj s centrem. Samozřejmě tomu spojky Vltava-Máj a Branišovská-Papírenská pomohou, ale hlavní problém to neřeší.

Autor:  AUTOsro [ 2.3.2019 3:14:49 ]
Předmět příspěvku:  Re: Spojka Branišovská - Na Sádkách

Vnitroměstskou dopravou jsem myslel automobilovou dopravu v rámci města, ne městskou hromadnou dopravu :) Že by to šlo takhle zaměnit mě nenapadlo, pokud by to takhle pochopili i různí aktivisté, vůbec bych se nezlobil :twisted:

Levobřežku jsem nemyslel jako páteř pro dojíždění z Máje do centra, ale obecně pro cesty ve směru S-J. Např. aby lidé jedoucí z Pražského sídliště k nemocnici nejeli po Pražské a Sadech, ale přes most Boreckého najeli na Levobřežku a z ní sjeli až u mostu L. B. Schneidera.

Dopravu z Máje bych směřoval na Linecké předměstí přes spojku Litvínovická - Branišovská a přes Mánesovu (podle toho, jestli by jeli severněji nebo jižněji). Do centra by se jezdilo přes Husovku, na Pražské předměstí přes Strakonickou nebo most Boreckého (podle toho, do které části by se jelo). K Rudolfovské a Okružní by se jelo přes Strakonickou a pak Nádražní/Zanádražní/Okružní podle cíle cesty.

Stavebně bych Levobřežku a Strakonickou viděl zhruba na způsob I/13 v Karlových Varech (ale hezčí :) , hlavně se k tomu nesmí přistupovat stylem "na vzhled to nejezdí", ale naopak si pohrát s detaily (ne však na úkor funkčnosti)). Problém vidím trochu v tom, že v momentě, kdy by se o něčem takovém začalo mluvit, tak ještě dříve, než by se nechal zpracovat projekt a nějaká vizualizace, by se objevily fotomontáže s umírajícími dětmi, MÚK Modletice na náměstí P. O. II. apod.

Autor:  MickeyMouse [ 5.3.2019 15:18:10 ]
Předmět příspěvku:  Re: Spojka Branišovská - Na Sádkách

Problem jsou ale ty dominantni relace:
- Branisovska-Na sadkach-Manesova resi jen vzah Maj-nemocnice a vyjezd z Maje na jih.
- Spojka Maj-Vltava zase Maj-nakupni zony a Maj-D3, Maj-I/20 a Maj I/34.
- Nejvetsi intenzita je ale na relaci Maj-centrum, ktera se kryje s dalsi vyznamnou relaci Maj-nadrazi. S tou se kryje dalsi vyzbamna relace univerzita-nadrazi.
Takze uprava levobrezky by mela smysl az tehdy, kdyby byly vyresene ty dominantni relace:
Univerzita-Maj-Nadrazi by MHD mohlo pri preferenci (vyhrazene pruhy v cele trase) stihnout pres spojku Maj-Vltava, Strakonicka-Nadrazni rychleji nez pres centrum.
Pro rychle spojeni centra a Maje by ale musela byt obdobna preference po cele Husove od krizeni s L.B.Schneidera po Marianske namesti.
Aby byla levobrezka paterni komunikaci pro IAD proto asi neni az tak dulezite.

Autor:  AUTOsro [ 8.3.2019 1:13:06 ]
Předmět příspěvku:  Re: Spojka Branišovská - Na Sádkách

Nemyslím si, nemyslel jsem to tak, že po levobřežce, spojce Máj - Litvínovická a spojce Máj - Strakonická bude jezdit MHD (byť může, zejména k té nemocnici by to bylo lákavé), ale že se na tyto komunikace odkloní část automobilové dopravy z centra, kde díky tomu budou menší intenzity aut.

Kdo by jel do centra z Máje, ten by jel i nadále přes Branišovskou a přes Husovu, ale:

- na Branišovské by nebyla auta jedoucí na Linecké předměstí a opačně (protože spojka Máj - Litvínovická a most L. B. Schneidera)
- na Husovce by nebyla auta jedoucí ze severní části Pražského předměstí na Linecké předměstí a opačně (protože most Boreckého, levobřežka bez kolon a most L. B. Schneidera)

Další benefity by byly na Pražské, Na Sadech, na Lidické, v Boženy Němcové.

Pro směr východ - západ bych podobně jako levobřežku předělal Strakonickou, tu by pak využívali např. lidé z Máje jedoucí směrem na východ od železniční trati (pro někoho by ale byla výhodnější Mánesova a podjezd pod nádražím).

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/