Stavbu obchvatu stále brzdí výkupy pozemků
Zdroj: Deník; 15.11.2011
Slatina - Kolony aut, špatný vzduch, mizivá šance přejít silnici. To vše trápí obyvatele brněnské městské části Slatina. Problém může vyřešit plánovaný obchvat. Jeho stavbu ale brzdí výkupy pozemků.
Krajský úřad stavbu obchvatu posvětil už začátkem minulého roku. „Tehdy stavbu zastavily právě problémy s výkupy pozemků. Nyní je dopravní situace tak špatná, že jsme si vyžádali z kraje potřebné materiály a v nejbližší době začneme s majiteli pozemků znovu vyjednávat. V našem katastru vlastní dotčené pozemky patnáct soukromníků a firem,“ uvedl slatinský starosta Jiří Ides.
Slatinští tak musejí zatím jen čekat. „Nejhorší je asi situace ve Šlapanické ulici. V dopravní špičce tam není možné odbočit na hlavní silnici. Přitom je to přímé spojení z nedalekých Šlapanic. Jezdí tam i trolejbusy, které mnohdy nabírají zpoždění,“ uvedla například Jaroslava Hedvábná, která ve Slatině žije už několik desítek let.
Problémy potvrdila i mluvčí brněnského dopravního podniku Linda Škrancová. „Zvlášť v ranních špičkách čekají trolejbusy na křižovatce Šlapanické a Krejčího ulice několik minut. Na nutnost lepšího řešení této křižovatky už upozorňujeme delší dobu,“ sdělila mluvčí.
Priorita silničářů
Výstavbu obchvatu má na starosti Správa a údržba silnic Jihomoravského kraje. Podle jejího ředitele Jana Zouhara kraj se stavbou počítá v roce 2014. „Je to jedna z našich největších priorit. V současnosti ji může urychlit pouze získání souhlasu majitelů dotčených nemovitostí,“ vysvětlil Zouhar.
Obchvat propojí Šlapanickou ulici a kruhový objezd na křižovatce Bedřichovické a Hviezdoslavovy ulice. Odvede tak dopravu směřující ze Šlapanic do Brna mimo slatinskou zástavbu. Stavba si vyžádá víc než sto milionů korun. „Kraj s touto investicí počítá. Tato částka pokryje i náklady spojené s výkupem pozemků. Budeme se snažit získat peníze z programů dotovaných Evropskou unií. Pokud se nám to nepodaří, jsme připravení zaplatit stavbu z našich úvěrových zdrojů,“ přislíbil náměstek hejtmana Václav Horák.
Slatinským doprava komplikuje život i v dalších místech. „Velký problém je například v Řípské ulici. Její kapacitu projíždějící auta naprosto vyčerpala. Pokud se chcete dostat na druhou stranu ulice, máte prostě smůlu. S přispěním kolon v Šlapanické ulici se v období smogu ve Slatině téměř nedá dýchat,“ poznamenal slatinský místostarosta Jiří Navrátil.
Jeho slova potvrzují místní. „Jsem astmatik a někdy to tu bývá pro mě opravdu peklo. Navíc řidiči mě často nenechají přejít silnici. Mnohdy nezastaví ani před přechodem,“ svěřil se například student Ondřej Jarolím.
Situaci v ulici komplikuje především chybějící nájezd na dálnici D1 z blízké průmyslové zóny. Ten má vzniknout v Průmyslové ulici a kraj s jeho stavbou počítá i ve svém územním plánu. „Bohužel kvůli nedostatku peněz je jeho výstavba v nedohlednu,“ dodal místostarosta.
(B) Stavbu obchvatu Slatiny stále brzdí výkupy pozemků
Články z novin a internetu - domácí
Přejít na
- Dálnice a silnice v Česku
- ↳ Všeobecné
- ↳ Dálnice
- ↳ D0
- ↳ D1
- ↳ D1 Modernizace
- ↳ D2
- ↳ D3
- ↳ D4
- ↳ D5
- ↳ D6
- ↳ D7
- ↳ D8
- ↳ D10
- ↳ D11
- ↳ D35
- ↳ D43
- ↳ D46
- ↳ D48
- ↳ D49
- ↳ D52
- ↳ D55
- ↳ D56
- ↳ Dálniční odpočívky
- ↳ Rychlostní silnice
- ↳ Silnice I. třídy
- ↳ I/2
- ↳ I/3
- ↳ I/4
- ↳ I/9
- ↳ I/10
- ↳ I/11
- ↳ I/12
- ↳ I/13
- ↳ I/14
- ↳ I/15
- ↳ I/16
- ↳ I/17
- ↳ I/18
- ↳ I/19
- ↳ I/20
- ↳ I/21
- ↳ I/22
- ↳ I/23
- ↳ I/26
- ↳ I/27
- ↳ I/28
- ↳ I/30
- ↳ I/31
- ↳ I/33
- ↳ I/34
- ↳ I/35
- ↳ I/36
- ↳ I/37
- ↳ I/38
- ↳ I/39
- ↳ I/43
- ↳ I/44
- ↳ I/45
- ↳ I/46
- ↳ I/49
- ↳ I/50
- ↳ I/53
- ↳ I/54
- ↳ I/55
- ↳ I/56
- ↳ I/57
- ↳ I/58
- ↳ I/59
- ↳ I/60
- ↳ I/62
- ↳ I/63
- ↳ I/67
- ↳ I/68
- ↳ I/73
- ↳ Ostatní silnice
- ↳ Jihočeský kraj
- ↳ Jihomoravský kraj
- ↳ Karlovarský kraj
- ↳ Kraj Vysočina
- ↳ Královéhradecký kraj
- ↳ Liberecký kraj
- ↳ Moravskoslezský kraj
- ↳ Olomoucký kraj
- ↳ Pardubický kraj
- ↳ Plzeňský kraj
- ↳ Středočeský kraj
- ↳ Ústecký kraj
- ↳ Zlínský kraj
- ↳ Praha
- ↳ Pražský okruh D0
- ↳ Městský okruh
- ↳ Brno
- ↳ Galerie foto a video
- ↳ Dotazy a diskuze
- Dálnice a silnice v zahraničí
- ↳ Evropská unie
- ↳ Německo
- ↳ Rakousko
- ↳ Slovensko
- ↳ D1 (SK)
- ↳ D3 (SK)
- ↳ R1 (SK)
- ↳ R2 (SK)
- ↳ R3 (SK)
- ↳ R4 (SK)
- ↳ R7 (SK)
- ↳ Silnice I. třídy (SK)
- ↳ Francie
- ↳ Polsko
- ↳ Chorvatsko
- ↳ Evropa mimo EU
- ↳ Amerika
- ↳ USA
- ↳ Kanada
- ↳ Asie
- ↳ Afrika
- ↳ Austrálie a Oceánie
- ↳ Austrálie
- ↳ Interkontinentální a globální témata
- Odpočívka
- ↳ Odpočívka Na České dálnici
- ↳ Dopravní značky a zařízení, semafory
- ↳ Městská hromadná doprava (MHD)
- ↳ Pravidla silničního provozu
- ↳ Vodní doprava
- ↳ Vozidla - technika
- ↳ Železniční doprava
- ↳ O tomto fóru a o portálu ceskedalnice.cz
- ↳ Odpadkový koš
- Monitoring
- ↳ Tisk a média online
- ↳ Archiv Česko
- ↳ 2023 Česko
- ↳ 2022 Česko
- ↳ 2021 Česko
- ↳ 2020 Česko
- ↳ 2019 Česko
- ↳ 2018 Česko
- ↳ 2017 Česko
- ↳ 2016 Česko
- ↳ 2015 Česko
- ↳ 2014 Česko
- ↳ 2013 Česko
- ↳ 2012 Česko
- ↳ 2011 Česko
- ↳ 2010 Česko
- ↳ 2009 Česko
- ↳ Archiv Svět
- ↳ 2022 Svět
- ↳ 2021 Svět
- ↳ 2020 Svět
- ↳ 2019 Svět
- ↳ 2018 Svět
- ↳ 2017 Svět
- ↳ 2016 Svět
- ↳ 2015 Svět
- ↳ 2014 Svět
- ↳ 2013 Svět
- ↳ 2012 Svět
- ↳ 2011 Svět
- ↳ 2010 Svět
- ↳ 2009 Svět
- ↳ 2023 Svět
- ↳ 2024 Česko
- ↳ 2024 Svět
- ↳ Internet
- ↳ ŘSD
- ↳ Historie
- International corner
- ↳ English section
- ↳ Deutsche Sektion