(R1) Jižní část pražského okruhu bude dražší o dvě miliardy

Články z novin a internetu - domácí
Zamčeno
kasme
VIP
Příspěvky: 3945
Registrován: 25.2.2009 23:11:18
Bydliště: ano
Kontaktovat uživatele:

(R1) Jižní část pražského okruhu bude dražší o dvě miliardy

Příspěvek od kasme »

Jižní část pražského okruhu bude dražší o dvě miliardy
http://praha.idnes.cz/jizni-cast-prazsk ... -zpravy_jj

ČTK, jj 20. listopadu 2011 20:38
Stát za výstavbu jižní části pražského okruhu zaplatí o dvě miliardy korun víc, než se čekalo. Úsek ze Slivence do Vestce se prodražil především kvůli technologiím, které zajišťují bezpečnost tunelů. Požadavky stavebních firem zkoumá Státní fond dopravní infrastruktury.

Úsek mezi Lahovicemi a Slivencem, který stavělo konsorcium Strabag-Hochtief-Max Bögl, podraží z 6,8 miliardy korun bez DPH o více než miliardu. Za výstavbu sousedního okruhu spojující Lahovice a Vestec bude společnost Skanska místo 4,5 miliard korun požadovat o téměř 900 milionů víc, informoval týdeník Euro.

Stavba úseků se překročením nákladů jen těsně vešla do maximálního povoleného limitu víceprací, který umožňuje zákon o veřejných zakázkách. Oba úseky byly otevřené loni v září.

Úředníci zkoumají, zda jsou všechny nároky stavebních firem oprávněné. "Státní fond v tuto chvíli řeší problém takzvaných víceprací na celém okruhu. Provádíme analýzu, nakolik byly jednotlivé práce nezbytné a jestli byly opravdu objektivně nepředvídatelné v době vypsání soutěže," řekl ředitel Státního fondu dopravní infrastruktury Tomáš Čoček.

V případě pochybení by fond nebo ministerstvo dopravy musely podat podnět k šetření Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže ÚOHS, které by mohlo vést až k vrácení evropských dotací.

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) tvrdí, že za stamiliony navíc může nedokonalá legislativa a zpřísněné normy na bezpečnost tunelů. "Vždyť my stavíme miliardové dálnice podle stejných zákonů jako rodinný domek. Jenže pokud bychom u dálnice čekali na všechna stavební povolení, kterých je třeba i několik desítek, ta první by nám propadla," uvedl pověřený ředitel ŘSD René Poruba.

Největší položku znamená dodatečné rozhodnutí rozšířit v tunelu Cholupice jednu troubu o 75 centimetrů. To stálo 417 milionů korun, spolu s technologií za 133 milionů korun vychází dílo o více než půl miliardy dráž proti původním propočtům.
Zamčeno

Zpět na „2011 Česko“