Spolky i jednotlivci vyrukovali s argumenty proti obchvatu Náchoda
Štěpánka Tůmová 27. listopadu 2011 10:10
Jednotlivci i spolky se ve čtvrtek znovu ohradili proti stavbě obchvatu Náchoda. Tentokrát se jednalo o podobu silnice, která má vést volnou přírodou za zámkem, v územním plánu. Celkově jde stavba obchvatu, na nějž čeká mnoho obyvatel, na svět velmi pomalu.
"Navržená trasa obchvatu se posouvá blíž k domům na Babí. To se nám nelíbí. Mělo by to ještě horší dopad než předchozí návrh," namítá Josef Pozděna z občanského sdružení Zemědělská krajina.
Člen komise pro záměry města Lubor Zoufal zase upozornil, že křižovatka v Bělovsi nebude dost bezpečná, když se tam mají křížit auta směrem na Hronov a proud aut od polské hranice.
O obchvatu se sice mluví od 90. let, zatím však stavba nedospěla ještě ani k územnímu rozhodnutí. Teď právě město jedná o změně územního plánu. Nově se do něj zakreslí nejen trasa silnice, ale i sto metrů široký pás vedle ní, aby projektanti ještě mohli se stavbou hýbat.
Námitky jsou prý předčasné
Jeden vlastník domu v Bělovsi se kvůli tomu zlobí. Územní plán mu prý zasahuje do jeho práv, protože nemůže k domu třeba přistavovat. Město mu za to prý nechce dát žádné náhrady a stát také ne, dokud obchvat nebude mít územní rozhodnutí.
"Proto chci vědět, na jak dlouhou dobu se tento široký pás kolem silnice v územním plánu zarezervuje. Na sto let?" děsil se Petr Korda. Lidé se však žádné odpovědi zatím nedočkali. Zpracovatel změny v územním plánu i úřednice z odboru výstavby vysvětlovali, že leckteré námitky jsou předčasné a lidé je musí uplatnit až v dalším projednávání.
Až zastupitelé změnu v územním plánu schválí, bude pokračovat územní řízení. Zastánci obchvatu se některým argumentům odpůrců nahlas smáli. Podle nich je nesmysl čekat na dostavbu silnice R11 ke Královci.
"Náchodský obchvat se musí postavit. Prach, výfukové plyny nebo chvění mají dopad na zdraví lidí v Pražské ulici, nějakými řečmi se to neodstraní," tvrdí komunistický zastupitel František Rázl z občanského sdružení Obchvat Náchoda.
Obchvat bude nejdřív za osm až deset let
Dokumenty k územnímu plánu opakují jen to, co už před pěti lety uzavřel odborník posuzující vlivy na životní prostředí. Obchvat prý vadit v zásadě nebude ani lidem, ani přírodě. Nutné je však postavit například protihlukové stěny. Také zpracovatel změny územního plánu tvrdí, že obchvatu v zásadě nic nebrání.
Náchodem denně projede na dvacet tisíc aut a kamionů. Se stavbou obchvatu se však dá počítat nejdříve za osm až deset let. "A to v případě, že vše půjde hladce. O penězích teď není řeč, napřed vůbec musíme mít územní rozhodnutí," uvedl starosta Jan Birke.
-----
Obchvat Náchoda
* povede v délce 6,4 km od Vysokova přes Kramolnu, Babí, Dolní Radechovou až do Bělovsi,
* projektant navrhl dva tunely, řadu mostů, součástí je přeložka silnice od Nového Města nad Metují
* náklady se odhadují kolem 2 miliard korun
Zdroj: http://hradec.idnes.cz/spolky-i-jednotl ... zpravy_mav
(H) Spolky i jednotlivci vyrukovali s argumenty proti obchva
Články z novin a internetu - domácí
Přejít na
- Dálnice a silnice v Česku
- ↳ Všeobecné
- ↳ Dálnice
- ↳ D0
- ↳ D1
- ↳ D1 Modernizace
- ↳ D2
- ↳ D3
- ↳ D4
- ↳ D5
- ↳ D6
- ↳ D7
- ↳ D8
- ↳ D10
- ↳ D11
- ↳ D35
- ↳ D43
- ↳ D46
- ↳ D48
- ↳ D49
- ↳ D52
- ↳ D55
- ↳ D56
- ↳ Dálniční odpočívky
- ↳ Rychlostní silnice
- ↳ Silnice I. třídy
- ↳ I/2
- ↳ I/3
- ↳ I/4
- ↳ I/9
- ↳ I/10
- ↳ I/11
- ↳ I/12
- ↳ I/13
- ↳ I/14
- ↳ I/15
- ↳ I/16
- ↳ I/17
- ↳ I/18
- ↳ I/19
- ↳ I/20
- ↳ I/21
- ↳ I/22
- ↳ I/23
- ↳ I/26
- ↳ I/27
- ↳ I/28
- ↳ I/30
- ↳ I/31
- ↳ I/33
- ↳ I/34
- ↳ I/35
- ↳ I/36
- ↳ I/37
- ↳ I/38
- ↳ I/39
- ↳ I/43
- ↳ I/44
- ↳ I/45
- ↳ I/46
- ↳ I/49
- ↳ I/50
- ↳ I/53
- ↳ I/54
- ↳ I/55
- ↳ I/56
- ↳ I/57
- ↳ I/58
- ↳ I/59
- ↳ I/60
- ↳ I/62
- ↳ I/63
- ↳ I/67
- ↳ I/68
- ↳ I/73
- ↳ Ostatní silnice
- ↳ Jihočeský kraj
- ↳ Jihomoravský kraj
- ↳ Karlovarský kraj
- ↳ Kraj Vysočina
- ↳ Královéhradecký kraj
- ↳ Liberecký kraj
- ↳ Moravskoslezský kraj
- ↳ Olomoucký kraj
- ↳ Pardubický kraj
- ↳ Plzeňský kraj
- ↳ Středočeský kraj
- ↳ Ústecký kraj
- ↳ Zlínský kraj
- ↳ Praha
- ↳ Pražský okruh D0
- ↳ Městský okruh
- ↳ Brno
- ↳ Galerie foto a video
- ↳ Dotazy a diskuze
- Dálnice a silnice v zahraničí
- ↳ Evropská unie
- ↳ Německo
- ↳ Rakousko
- ↳ Slovensko
- ↳ D1 (SK)
- ↳ D3 (SK)
- ↳ R1 (SK)
- ↳ R2 (SK)
- ↳ R3 (SK)
- ↳ R4 (SK)
- ↳ R7 (SK)
- ↳ Silnice I. třídy (SK)
- ↳ Francie
- ↳ Polsko
- ↳ Chorvatsko
- ↳ Evropa mimo EU
- ↳ Amerika
- ↳ USA
- ↳ Kanada
- ↳ Asie
- ↳ Afrika
- ↳ Austrálie a Oceánie
- ↳ Austrálie
- ↳ Interkontinentální a globální témata
- Odpočívka
- ↳ Odpočívka Na České dálnici
- ↳ Dopravní značky a zařízení, semafory
- ↳ Městská hromadná doprava (MHD)
- ↳ Pravidla silničního provozu
- ↳ Vodní doprava
- ↳ Vozidla - technika
- ↳ Železniční doprava
- ↳ O tomto fóru a o portálu ceskedalnice.cz
- ↳ Odpadkový koš
- Monitoring
- ↳ Tisk a média online
- ↳ Archiv Česko
- ↳ 2023 Česko
- ↳ 2022 Česko
- ↳ 2021 Česko
- ↳ 2020 Česko
- ↳ 2019 Česko
- ↳ 2018 Česko
- ↳ 2017 Česko
- ↳ 2016 Česko
- ↳ 2015 Česko
- ↳ 2014 Česko
- ↳ 2013 Česko
- ↳ 2012 Česko
- ↳ 2011 Česko
- ↳ 2010 Česko
- ↳ 2009 Česko
- ↳ Archiv Svět
- ↳ 2022 Svět
- ↳ 2021 Svět
- ↳ 2020 Svět
- ↳ 2019 Svět
- ↳ 2018 Svět
- ↳ 2017 Svět
- ↳ 2016 Svět
- ↳ 2015 Svět
- ↳ 2014 Svět
- ↳ 2013 Svět
- ↳ 2012 Svět
- ↳ 2011 Svět
- ↳ 2010 Svět
- ↳ 2009 Svět
- ↳ 2023 Svět
- ↳ 2024 Česko
- ↳ 2024 Svět
- ↳ Internet
- ↳ ŘSD
- ↳ Historie
- International corner
- ↳ English section
- ↳ Deutsche Sektion