Plzeň – Nečekaně chudě končí letošní rok, přijde-li na dopravní stavby. Ředitelství silnic a dálnic dnes otevřelo nový dálniční přivaděč do Plzně, který převzal dopravu z domažlické silnice. Kapacitní přeložka u Nové Hospody je posledním plánovaným přivaděčem od dálnice D5 a současně také poslední velkou silniční stavbou, kterou letos stát dokončil. Přitom ještě nedávno mělo ŘSD v plánu otevřít ještě letos další dvě dálniční komunikace. Nakonec však dokončení sokolovské R6 i bílinecké D8 odsunulo na jaro.
Nová Hospoda bude klidnější
Přeložka státní silnice I/26, která vede od hranic s Bavorskem u Furth im Wald, respektive Folmavy kolem Domažlic přes Horšovský Týn, Staňkov a Stod do Plzně – a dále napříč krajským městem až k Ejpovicím – je zhruba dvoukilometrová. Začíná v oblasti Lesního Zátiší, kde dosud končil čtyřpruhový úsek, a vede k okružní křižovatce v Nové Hospodě. Vede souběžně se starou silnicí, oproti ní je však kapacitnější a vyhýbá se úrovňovým křížením s novohospodskými ulicemi, které zůstávají napojeny na starou Domažlickou ulici.
Součástí stavby za půl miliardy jsou dvě protihlukové stěny, které by měly ochránit obyvatele plzeňské Nové Hospody, a také lávka pro pěší, která jim umožní přístup k nákupní zóně na druhé straně přeložené silnice. "Nejtěžší byla překládka zemního kabelu 110 kilovoltů," doplnil ředitel plzeňské pobočky ŘSD Zdeněk Kuťák.
Nová trasa tahu I/26 vznikala v dubnu 2009, původní termín uvedení do provozu byl stanoven na letošní září, ale nakonec ho ŘSD posunulo až na prosinec. "Jsme hotovi, i když kontrakt je až do poloviny roku 2012, abychom stačili změřit hluk a zareagovat na případný problém," podotkl však ředitel Kuťák.
Informace o stavbě
* Název stavby: Silnice I/26, Plzeň-Nová Hospoda, přeložka
* Délka: 1 926 m
* Cena: 528 707 335 Kč
* Zahájení: duben 2009
* Zprovoznění: prosinec 2011
Od dálnice D5 vede do Plzně sedm přivaděčů, domažlický je poslední z nich. Výstavba některých se takřka nekonečně vlekla, protože státu často nezbývaly peníze. Mezi dokončením jednotlivých tahů tak je až patnáctiletý odstup. První i poslední přivaděč leží na silnici I/26, ten rokycanský je v provozu už od roku 1995.
Další velké silnice budou až na jaře
Kvůli pomalému postupu prací se podobným způsobem zdrželo dokončení dalších dvou velkokapacitních komunikací, a tak budou letošní Vánoce pro řidiče obzvlášť chudé. Nebudou zatím moci projíždět po obou pásech rychlostní silnice R6 mezi Sokolovem a Novým Sedlem, zcela mimo provoz zatím zůstává dálnice D8 mezi Lovosicemi a Bílinkou. Tam nestihli stavebníci včas dokončit technicky náročný most nad obcí Vchynice, který má být obalen skleněným tubusem, aby se z dálnice nešířil hluk.
Celkem tak letos zahájilo ŘSD provoz pouze na třech dálničních úsecích a na dalším v omezené míře. Rychlostní silnice R6 letos v dubnu dostala úsek Sokolov–Tisová, ke kterému v červenci přibyl ještě úsek Sokolov – Nové Sedlo zprovozněný však pouze v polovičním profilu. V červenci se také rozrostla dálnice D1 o krátký úsek Hulín–Říkovice a konečně v listopadu byla otevřena mimoúrovňová křižovatka u Příboru na rychlostní silnici R48. Řidiči tak za dvanáct měsíců přišli k 6,8 kilometru dálnic a 6,9 kilometru rychlostních silnic. Navíc ŘSD dokončilo dva přivaděče v Plzni a jeden ve Studénce.
http://www.ceskatelevize.cz/ct24/region ... nici-roku/
(P) Domažlický přivaděč do Plzně je poslední silnicí roku
Články z novin a internetu - domácí
Přejít na
- Dálnice a silnice v Česku
- ↳ Všeobecné
- ↳ Dálnice
- ↳ D0
- ↳ D1
- ↳ D1 Modernizace
- ↳ D2
- ↳ D3
- ↳ D4
- ↳ D5
- ↳ D6
- ↳ D7
- ↳ D8
- ↳ D10
- ↳ D11
- ↳ D35
- ↳ D43
- ↳ D46
- ↳ D48
- ↳ D49
- ↳ D52
- ↳ D55
- ↳ D56
- ↳ Dálniční odpočívky
- ↳ Rychlostní silnice
- ↳ Silnice I. třídy
- ↳ I/2
- ↳ I/3
- ↳ I/4
- ↳ I/9
- ↳ I/10
- ↳ I/11
- ↳ I/12
- ↳ I/13
- ↳ I/14
- ↳ I/15
- ↳ I/16
- ↳ I/17
- ↳ I/18
- ↳ I/19
- ↳ I/20
- ↳ I/21
- ↳ I/22
- ↳ I/23
- ↳ I/26
- ↳ I/27
- ↳ I/28
- ↳ I/30
- ↳ I/31
- ↳ I/33
- ↳ I/34
- ↳ I/35
- ↳ I/36
- ↳ I/37
- ↳ I/38
- ↳ I/39
- ↳ I/43
- ↳ I/44
- ↳ I/45
- ↳ I/46
- ↳ I/49
- ↳ I/50
- ↳ I/53
- ↳ I/54
- ↳ I/55
- ↳ I/56
- ↳ I/57
- ↳ I/58
- ↳ I/59
- ↳ I/60
- ↳ I/62
- ↳ I/63
- ↳ I/67
- ↳ I/68
- ↳ I/73
- ↳ Ostatní silnice
- ↳ Jihočeský kraj
- ↳ Jihomoravský kraj
- ↳ Karlovarský kraj
- ↳ Kraj Vysočina
- ↳ Královéhradecký kraj
- ↳ Liberecký kraj
- ↳ Moravskoslezský kraj
- ↳ Olomoucký kraj
- ↳ Pardubický kraj
- ↳ Plzeňský kraj
- ↳ Středočeský kraj
- ↳ Ústecký kraj
- ↳ Zlínský kraj
- ↳ Praha
- ↳ Pražský okruh D0
- ↳ Městský okruh
- ↳ Brno
- ↳ Galerie foto a video
- ↳ Dotazy a diskuze
- Dálnice a silnice v zahraničí
- ↳ Evropská unie
- ↳ Německo
- ↳ Rakousko
- ↳ Slovensko
- ↳ D1 (SK)
- ↳ D3 (SK)
- ↳ R1 (SK)
- ↳ R2 (SK)
- ↳ R3 (SK)
- ↳ R4 (SK)
- ↳ R7 (SK)
- ↳ Silnice I. třídy (SK)
- ↳ Francie
- ↳ Polsko
- ↳ Chorvatsko
- ↳ Evropa mimo EU
- ↳ Amerika
- ↳ USA
- ↳ Kanada
- ↳ Asie
- ↳ Afrika
- ↳ Austrálie a Oceánie
- ↳ Austrálie
- ↳ Interkontinentální a globální témata
- Odpočívka
- ↳ Odpočívka Na České dálnici
- ↳ Dopravní značky a zařízení, semafory
- ↳ Městská hromadná doprava (MHD)
- ↳ Pravidla silničního provozu
- ↳ Vodní doprava
- ↳ Vozidla - technika
- ↳ Železniční doprava
- ↳ O tomto fóru a o portálu ceskedalnice.cz
- ↳ Odpadkový koš
- Monitoring
- ↳ Tisk a média online
- ↳ Archiv Česko
- ↳ 2023 Česko
- ↳ 2022 Česko
- ↳ 2021 Česko
- ↳ 2020 Česko
- ↳ 2019 Česko
- ↳ 2018 Česko
- ↳ 2017 Česko
- ↳ 2016 Česko
- ↳ 2015 Česko
- ↳ 2014 Česko
- ↳ 2013 Česko
- ↳ 2012 Česko
- ↳ 2011 Česko
- ↳ 2010 Česko
- ↳ 2009 Česko
- ↳ Archiv Svět
- ↳ 2022 Svět
- ↳ 2021 Svět
- ↳ 2020 Svět
- ↳ 2019 Svět
- ↳ 2018 Svět
- ↳ 2017 Svět
- ↳ 2016 Svět
- ↳ 2015 Svět
- ↳ 2014 Svět
- ↳ 2013 Svět
- ↳ 2012 Svět
- ↳ 2011 Svět
- ↳ 2010 Svět
- ↳ 2009 Svět
- ↳ 2023 Svět
- ↳ 2024 Česko
- ↳ 2024 Svět
- ↳ Internet
- ↳ ŘSD
- ↳ Historie
- International corner
- ↳ English section
- ↳ Deutsche Sektion