Právě je 1.5.2017 7:23:34




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 554 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 19, 20, 21, 22, 23  Další
 Polsko všeobecně 
Autor Zpráva
 

Příspěvky: 559
Příspěvek Re: Polsko všeobecně
Shrnutí roku 2016 v Polsku

Tak máme za sebou první plný rok nové vlády strany Právo a Spravedlnost, který si můžeme shrnout. Vezmu to hezky postupně v bodech.

1) V roce 2016 se odevzdalo do provozu relativně málo úseků a síť silnic A a S se zas až tak nerozšířila. S tím se ale vzhledem k tomu jak běží cyklus investic počítalo. Mnohem více dokončených silnic bude v letech 2017-2019. Za minulý rok tedy máme zprovozněných celkem "jen" 118,7 km silnic A a S (z toho 6 km S3 na obchvatu města Międzyrzecz se dostavovalo do plného profilu). Nejdůležitější je, že se po letech průtahů konečně podařilo zprovoznit dva klíčové úseky dálnic A1 a A4 (původně měly být tyto úseky hotové v letech 2012 a 2013). Jedná se o východní obchvat Lodže, díky kterému si město skutečně pořádně oddechlo a 40km úsek A4 mezi městy Řešov a Jarosław. Díky druhému zmíněnému úseku má od loňského roku Polsko konečně kompletně hotovou jednu celou páteřní dálnici. Po A4 už dnes dojedete ze Zhořelce na německé hranici až do Korczowé na hranici s Ukrajinou. Celková délka dálnice A4 je přesně 672,75 km. Celkově platí, že k 1. 1. 2017 tedy mělo Polsko 3145,2 km dálnic a rychlostních silnic, z čehož je 1636,3 km dálnic a 1508,9 km rychlostních silnic (z toho 193,3 km v 1/2 profilu). Zároveň je ještě v Polsku dalších 98,6 km silnic, které svým parametrem odpovídají kategorii S, ale nejsou tak označeny.

2) Výstavba dalších úseků pokračuje i nyní dál a v dalších letech se můžeme těšit na velké množství nových zprovozněných silnic včetně např. celé S3 od Štětína do Bolkowa, S5 z Wroclawi přes Poznaň a Bydgoszcz až po křížení s A1, S8 z Varšavy do Białystoku, S17 z Varšavy do Lublina nebo druhou půlku jižního obchvatu Varšavy. Celkem je nyní v realizaci (po podepsání smlouvy tzn. rozestavěných nebo ve fázi projektování stavebními firmami) téměř 1200 km silnic A a S. Pokud jde o samotný rok 2016, tak byla zahájena stavba celkem 233,6 km silnic A a S (z toho 17,3 km je dostavba do plného profilu).

3) Stále máme velké množství investic v tendrech, takže ani momentálně rozestavěnými úseky to nekončí. V tendru zůstává k 1. 1. 2017 celkem téměř 690 km dálnic a rychlostních silnic. Ovšem tady už se dostáváme k problémům, které minulý rok přinesl:

a) Za současné vlády byl vyhlášen pouze jeden jediný nový tendr a to v dubnu 2016. Konkrétně se jedná o cca 87 km rychlostní silnice S61 (tzv. via Baltica spojující Polsko s Litvou). Více toho rok 2016 v tomto směru nepřinesl.

b) Probíhající tendry se neúměrně prodlužují. V roce 2016 byly podepsány smlouvy u těch úseků, kde už byly tendry tak daleko, že se to prostě nedalo moc protahovat (všechny podepsané smlouvy připadají na první polovinu roku 2016). U těch ostatních je to ale dost problematické. Máme tady pořád ještě v tendru cca 600 km úseků, na které bylo vyhlášeno výběrové řízení v období od července do října 2015 a ani na jeden z nich ještě stále nebyla podepsána smlouva! Toho se dočkáme nejdříve až teď v zimě nebo na jaře, přičemž u řady úseků (např. S6 z Koszalina do Gdaňsku) ještě stále nebyla zahájena druhá fáze výběrového řízení (oficiálně současná vláda tvrdí, že na to předchozí vláda nezajistila financování, což je ale nesmysl, protože v tom případě by se to vůbec do tendru nepouštělo). Pokud tedy tento trend bude pokračovat, tak se výhledově výstavba v Polsku po roce 2020 dost zabrzdí. Vzhledem k tomu, že stále ještě není hotová základní síť silnic (a ani nebude po dostavbě rozestavěných úseků a úseků v tendru), tak to rozhodně není dobrá zpráva.

4) Na závěr bych měl zmínit ještě jednu věc. V květnu 2016 vláda schválila nařízení, podle kterého se lehce mění síť silnic A a S, která by se měla v Polsku postavit. Mezi změny patří: Doplnění rychlostní silnice S16 (původně Olsztyn-Ełk) o úsek Ełk-Białystok; Doplnění o rychlostní silnici S52 v úseku Bielsko-Biała - Głogoczów (napojení na Krakov) a severního obchvatu Krakova; V souvislosti s tím navíc došlo k přejmenování silnic - z původní S1 z Těšína do Bielska-Białé je nyní S52 a z S69 z Bielska-Białé na slovenskou hranici (přechod Zwardoń-Skalité) je nyní S1.

Aktuální mapu stavu výstavby najdete zde: http://ssc.siskom.waw.pl/ nebo zde: http://www.gddkia.gov.pl/userfiles/arti ... 1_2017.pdf

Průběžně aktualizované statistiky se objevují v tomto fóru: http://www.skyscrapercity.com/showthrea ... 3&page=297


8.1.2017 15:02:21
Profil
VIP

Příspěvky: 9020
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Polsko všeobecně
Polsko připravuje velký projekt na propojení ostrovů s pevninou, aby tak zlepšil jejich dostupnost. Jedná se o ostrovy Uznam, Woznin, Karsibor a pevninu u města Swinoujscie. Na projekt přispěje EU a to částkou cca. 179 mil. €, což by mělo odpovídat 85% nákladům na projekt, který se má dokončit v letech 2021/2022.

vizualizace:

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
zpevněné silnice, dualizace silnic
nové video - 2017 made in VINCI
čtěte+hlasujte


16.1.2017 8:34:10
Profil Zobrazit autorovy stránky
 

Příspěvky: 559
Příspěvek Re: Polsko všeobecně
Jenom bych doplnil, že tenhle projekt patří k výstavbě rychlostní silnice S3, která bude vést právě ze Svinoústí na českou hranici. S3 by měla vést právě k tomuto tunelu (bude končit zhruba v těhle místech: https://www.google.pl/maps/place/Du%C5% ... 14.2698681), který městu skutečně výrazně pomůže. Svinoústí totiž dodnes nemá jiné spojení s pevninou než přívozem a přitom je to 40tisícové město (+ tam jezdí v létě spousta turistů).


17.1.2017 19:48:12
Profil
 

Příspěvky: 559
Příspěvek Re: Výběrová řížení / Podepsání smlouvy
viewtopic.php?p=143041#p143041

Ano, tendrů je skutečně hodně. Jenže jak už jsem tu opakovaně psal. Pořád se protahují a u řady z nich není vidět konec. Ten zmiňovaný obchvat Lodži se tendruje už od října 2015. Celkově šlo v období od srpna do října 2015 do tendru cca 580 km silnic A a S a ani jeden úsek se ještě nestaví! V polské sekci fóra skyscrapercity.com jsou z toho dost zoufalí.


21.2.2017 18:33:49
Profil
 

Příspěvky: 559
Příspěvek Re: Výběrová řížení / Podepsání smlouvy
Jen pro ilustraci jak to vypadá s těmi alarmujícími průtahy v tendrech na stavbu silnic A a S. Údaje platí k 26. 2. 2017 a jsou z fóra http://www.skyscrapercity.com/showthrea ... 3&page=298 kde to také najdete graficky.

Zatím platí, že průměrný čas výběrového řízení od jeho záhájení po podepsání smlouvy je 532 dní (medián 483 dní), přičemž od zahájení tendru do otevření nabídek to průměrně trvalo 397 dní (medián 355 dní).

Nyní vypadá u běžících tendrů situace následovně (když vynechám 2 úseky S61, které se soutěží od začátku února):

U 5 úseků S61 trvá tendr 317 dní. Ten byl zahájen už za nové vlády, takže tam ještě nějaký zásadní skluz vidět není.

Ale pak tu máme celkem 47 úseků, které se soutěží už celkem 503-555 dní a jen u 2 z nich byly otevřeny obálky! A to nemluvím o MÚK Lubelska na křížení S2 (jižní obchvat Varšavy) a S17 (Varšava-Lublin), kde už tendr běží se stejným průběhem dokonce 625 dní (v červnu to budou dva roky od jeho zahájení).


27.2.2017 20:50:38
Profil
 

Příspěvky: 1360
Příspěvek Re: Výběrová řížení / Podepsání smlouvy
Mám dotaz, opravdu by Polsko mělo na všechny tendrované úseky peníze?
Přijde mi to, že někdo vyhlásil hromadu tendrů a neřešil financování. Ale je dobré, že je mají připravené, alespoň nedopadnou jak u nás, kdy byla zastavena příprava a nyní není co stavět.


28.2.2017 8:20:59
Profil
 

Příspěvky: 652
Bydliště: v Trutnově, 57 km od nejbližší dálnice, 49 km od rozestavěné polské dálnice.
Příspěvek Re: Výběrová řížení / Podepsání smlouvy
Myslím, že na všechno čerpají dotace EU. Proč to nevyužít. Vždyť Polsko ještě před 20 lety nemělo ani kilometr dálnic, jen to co jim tam nechal Hitler. A kolik toho už mají nyní.

_________________
79 let výstavby dálnic na českém území 1938-2017


28.2.2017 14:53:54
Profil
 

Příspěvky: 559
Příspěvek Re: Výběrová řížení / Podepsání smlouvy
Sosa píše:
Mám dotaz, opravdu by Polsko mělo na všechny tendrované úseky peníze?
Přijde mi to, že někdo vyhlásil hromadu tendrů a neřešil financování. Ale je dobré, že je mají připravené, alespoň nedopadnou jak u nás, kdy byla zastavena příprava a nyní není co stavět.


Současná vláda to skutečně prezentuje tak, že nebylo zajištěné financování těch úseků. Ale moc pravdy bych v tom neviděl, na tom fóru skyscrapercity se tomuhle argumentu dost vysmívají. Hodně se tahle situace dává do souvislosti s velkými populistickými výdaji nové vlády. Obrovskou sekeru do rozpočtu zaťali hlavně zavedením plošného příspěvku 500 zlotých (cca 3000 Kč) na každé druhé dítě (v případě sociálně slabých rodin i na první).

Pokud mě paměť neklame, tak dofinancování skutečně jde na všechno. Nevybavuju si projekt stavby dálnice nebo rychlostní silnice, na který by peníze z evropských fondů nešly.


28.2.2017 17:17:06
Profil
 

Příspěvky: 1360
Příspěvek Re: Výběrová řížení / Podepsání smlouvy
Já to beru podle nás, nebo Slovenska, kde by na takto rozsáhlou výstavbu nejsou dotační peníze. Polsko si mohlo vyjednat více, ale ne určitě o tolik. Proto mi přijde divné, že by jim ještě peníze zůstávali. Přeci jen u nás a na Slovensku je do toho celkem vidět, ale zde nejsou žádná čísla prezentovaná.


1.3.2017 8:05:23
Profil
 

Příspěvky: 1074
Bydliště: F-M - Praha
Příspěvek Re: Výběrová řížení / Podepsání smlouvy
Staví toho poměrně dost, ale po roce 2018 bude velký útlum. Nezapomeňte, že tato vláda masivně investuje do armády a rozpočet podle toho sestavuje. V současnosti plní 2% a do roku 2030 chce plnit 3% HDP.
Očekávám, že po roce 2018 až 2019 dojde k realizaci dlouho odkládaných výběrových řízení v návaznosti k dofinancování současných staveb.

admin: možná by se tyto příspěvky mohly přesunout do jiného vlákna, Polsko všeobecně.

_________________
Jezdím na plný plyn... brzdy jsem už odmontoval
Peugeot 206 1.4 Hdi


1.3.2017 8:52:31
Profil
 

Příspěvky: 559
Příspěvek Re: Výběrová řížení / Podepsání smlouvy
Sosa: To spíš jenom tak vypadá opticky. Teď momentálně je v Polsku rozestavěných nějakých 1200 km rychlostních komunikací a na Slovensku 150 km. Když vezmete v úvahu, že má Polsko 7x více obyvatel, celkově začínalo prakticky od nuly a výrazně příznivější terén, tak to odpovídá. U nás je problém jinde, financování by bylo na spoustu úseků bez problémů zajištěné, ale to by musely být připravené.

Jinak platí přesně to co napsal Flaky, naprostá většina rozestavěných úseků bude do roku 2019 hotová a co bude potom těžko říct. Prozatím vývoj moc optimistický není. Problém je v tom, že současná vláda celou dobu mluví o "investiční ofenzívě", neustále se pořádají tiskové konference u běžících staveb, ale fakticky se nic neděje. Oficiální rétorika zní tak, že se musí pohybovat v mantinelech rozpočtu,který byl špatně nastaven předchozí vládou, ze kterého už byla většina prostředků využita (což je teda dost v rozporu s těmi neustálými bombastickými sliby). Ministerstvo infrastruktury mluví už od loňského roku o tom, že na výstavbu bylo minulou vládou zarezervováno 107 miliard zlotých a na realizaci všeho, co je v tehdy schváleném vládním plánu do roku 2023 tedy chybí dalších 90 miliard.

Hezky je to rozebrané na tom polském fóru, kde jasně dokazují, že současná vláda prostě kecá. Od začátku totiž ta částka nebyla plánovaná jako definitivní, ale mělo se jednat jenom o prostředky zarezervované v době přijímaní onoho vládního plánu, které navíc nebyly určeny na silnice kategorie A a DK (I. třídy). Zároveň v tom plánu bylo od začátku zahrnuté, že na stavby nemá jít jenom tahle částka, ale počítá se s dofinancováním z nové unijní perspektivy a dalších fondů (např. CEF). I při současné výstavbě a započítání několika dalších prioritních projektů, které ještě nezačaly, má být navíc z těch 107 miliard zlotých ještě přes 30 zcela nevyužitých.

Konkrétní příspěvek, kde se o tom píše je zde: http://www.skyscrapercity.com/showpost. ... count=6496


1.3.2017 18:21:40
Profil
 

Příspěvky: 559
Příspěvek Re: Polsko všeobecně
V Krakově pokračuje stavba rychlostní silnice S7 (Gdaňsk-Varšava-Krakov-Rabka Zdrój), která zde tvoří východní obchvat města. Jeho součástí je nový most přes Vislu, který bude po dokončení nejdelším mostem v celém Malopolském vojvodství. Pár fotografií ze stavby najdete zde: http://www.gddkia.gov.pl/pl/a/24815/Naj ... w-Krakowie


4.3.2017 18:17:26
Profil
 

Příspěvky: 559
Příspěvek Re: Polsko všeobecně
Předevčírem tzn. 6. 3. bylo zahájeno ražení 2km tunelu pod horou Mały Luboń, který bude součástí rychlostní silnice S7 na trase z Krakova do Zakopaného.

článek s fotografiemi zde: http://www.gddkia.gov.pl/pl/a/24827/Roz ... m-Luboniem


8.3.2017 16:49:04
Profil
 

Příspěvky: 559
Příspěvek Re: Polsko všeobecně
Dnes byl otevřen obchvat města Wieluń (okresní město s cca 23 tis. obyvatel v Lodžském vojvodství), který je součástí silnice č. 74 (původně silnice č. 8, kterou nahradila rychlostní silnice S8 z Wroclawi do Lodže). Jedná se o 13,2 km dlouhý úsek postavený v profilu 2+1, který město míjí ze severu.

zdroj: http://www.gddkia.gov.pl/pl/a/25131/Obw ... ia-otwarta


30.3.2017 19:32:55
Profil
 

Příspěvky: 220
Příspěvek Re: Polsko všeobecně
Jsou někde k dohledání plány plánované výstavby pro roky od 2020+?

Koukal jsem se na http://ssc.siskom.waw.pl/, ale tam není třebas případné pokračování S8 od Lodzi směrem na S8 na Warszawu. Neb ukončení S8 u Lodzi naznačuje budoucí pokračování tímto směrem. Ale bude tomu tak?

Jinak trošku OT: Bavil jsem se se znýmým z PL ohledně policejního dohledu na autostrádách, a prý policie na to rezignovala. Jde o to, že když někoho nedokázala stáhnout mimo S/A, tak musela volat posili a uzavírat celou cestu aby ho zastavila. Takže když se to dělo opakovaně, tak se na to policie vyprdla a již neprovádí takový dohled. Proto tam potkat auta, které tam lítají na Skách i přes 160 km/h. K tomu pokuta max. 500 PLZ a dva body. Takže to i polici za to nestojí a raději se zaměřuje na kontrolu v městech a vesnicích či v okolí S/A, kde jsou pokuty razantně vyšší a stačí "lehčí" nasazení.


3.4.2017 11:42:24
Profil
 

Příspěvky: 652
Bydliště: v Trutnově, 57 km od nejbližší dálnice, 49 km od rozestavěné polské dálnice.
Příspěvek Re: Polsko všeobecně
První část S8 z Vratislavi končí u Lodže a dál do Varšavy se musí pokračovat po A1+A2. Druhá část S8 sice pokračuje do Varšavy jižně od Lodže, ale slouží spíše dopravě od Katovic. Nepočítá se moc s tím, že by tyto dvě části někdo používal najednou a proto ani nejsou propojeny. Na druhou část se od Lodže (zatím) nedá najet. Což je divné, protože takto vede E67.

Rovněž se v brzké době nepočítá s přímým pokračováním S8 z Lodže dál na Varšavu, i když je tvar křižovatky A1/S8 s již dnes zaslepenou dálnicí.

_________________
79 let výstavby dálnic na českém území 1938-2017


3.4.2017 12:31:21
Profil
 

Příspěvky: 559
Příspěvek Re: Polsko všeobecně
Petanecek:

To co je na téhle mapě je teoreticky v plánu do roku 2025, ale pochopitelně je to nerealistický plán, určitě se to výrazně protáhne: https://www.gddkia.gov.pl/userfiles/art ... 3_2017.pdf

Pokud jde o tu S8, tak tam je to spíš o značení (vede v trase bývalé silnice č. 8), pokud se jede z Wroclawi do Varšavy, tak je daleko přirozenější S8-A1-A2. Pokud vím, tak se o dostavbě skutečně zatím neuvažuje, což je ostatně i logické, přeci jen jsou tu daleko větší priority. Jinak podle mě s tou neúplnou MÚK u Piotrkowa se bude něco dít nejdřív až v momentě, kdy se tam bude dostavovat poslední část A1 z Čenstochové.


4.4.2017 18:17:49
Profil
 

Příspěvky: 220
Příspěvek Re: Polsko všeobecně
Mě ta otázka napdala jenom kvůli tomu, že to je ukončené jako případné pokračování. Ale jak stojí v různých mapách, tak nikde není její pokračovaní. Takže jsem se ptal, zda jsem něco přehlédl či což..

Jinak za mě by určitě prospěla upgrade DK 50 na něco lepšího, jako velkého okruhu okolo War., neb i v noci je tam hezký provoz a ve dne, te je jeden dlouhý šnek tíráků sem tam s osobákem. A zrovna u této DK mě mrzí, že není v plánu na Sko.

A ještě jedna zajímavá věc: A1 v okolí katowic se jim také začíná krabatit, s lokálníma omezeníma. Jestliže to nestavěla ta samá firma?? :D


4.4.2017 22:47:03
Profil
 

Příspěvky: 11
Příspěvek Re: Polsko všeobecně
Dnešní průjezd po silnici 17 (E372): Budoucí S17 Varšava - Lublin tam, kde ještě není rychlostní silnice, se hýbe kupředu. Možná asi tak 20 km za Varšavou začínají vykácené úseky. Většinou po obou stranách silnice 17/E372 leží čerstvě pokácené stromy. Kudy povede rychlostní silnice až do Varšavy, jsem nepostřehl. Vše je vykolíkováno a na několika místech (nejdelší několikakilometrový úsek je před Lublinem) už hrabou hlínu. Mají můj obdiv, že dodělají celý zbytek S17 najednou.


17.4.2017 17:36:52
Profil
 

Příspěvky: 1074
Bydliště: F-M - Praha
Příspěvek Re: Polsko všeobecně
Polsko je velká země a otevření 10 - 15 km neznamená žádné zlepšení. Úsek mají otevírat až za 2 roky, pak už budou zbývat úseky za Lublinem. Je ovšem otázkou, kdy se začnou stavět (S19,S12,S17).
Do roku 2019 mají rozestavěno spoustu dlouhých ucelených úseků. S17, S7, A1, S8, S5, S6 a S3 jsou dálnice, kde se staví nejvíce úseků najednou. Letos se budou otevírat úseky na S7 a příští rok S3, zbytek v roce 2019. Západní Polsko je na tom poměrně dobře a má řadu dálnic dostavěných, to se se třeba o východě nedá vůbec říct... kromě dokončené A4 žádné jiné dálnice nejsou a dlouho nebudou.

článek o nedostatku peněz pro výstavbu dálnic v Polsku:
http://www.msn.com/pl-pl/finanse/gospod ... d=1PRCDEFE

_________________
Jezdím na plný plyn... brzdy jsem už odmontoval
Peugeot 206 1.4 Hdi


18.4.2017 18:37:47
Profil
 

Příspěvky: 559
Příspěvek Re: Polsko všeobecně
FlakY` píše:
to se se třeba o východě nedá vůbec říct... kromě dokončené A4 žádné jiné dálnice nejsou a dlouho nebudou.


To není tak úplně pravda. Pokud jde čistě o dálnice, tak máte pravdu, je tam jenom A4, dostavba A2 až k běloruským hranicím se ještě protáhne (pokud se bude stavět dál, tak to bude v první fázi jen po město Siedlce). Ale musíte brát v úvahu i rychlostní silnice kategorie S. Do roku 2019 budou na síť rychlostních silnic napojena všechna tři hlavní města vojvodství, která leží u východních hranic Polska - Białystok (S8), Lublin (S17) a Řešov (A4 + by se letos měly podepsat smlouvy na celou S19 mezi Lublinem a Řešovem, což by vyřešilo spojení z Řešova do Varšavy). Navíc už běží tendr prakticky na celou S61 na litevskou hranici.


18.4.2017 19:17:48
Profil
 

Příspěvky: 1074
Bydliště: F-M - Praha
Příspěvek Re: Polsko všeobecně
Myslel jsem rozšířený pojem slova dálnice i pro rychlostní silnice. V odkazu článku se píše o změnách priorit z nedostatku financí. I když běží tendr na obchvat Lodže, tak kvůli předražení bude zrušen a úseky s malou intenzitou a nebo duplicitou tahu s jinou S či A budou pozastaveny. Prioritu má nyní dobudování S3 a S1. S19 (Lublin-Ržešov) a celý tah S61 není ohroženo, zbytek čeká odklad.

_________________
Jezdím na plný plyn... brzdy jsem už odmontoval
Peugeot 206 1.4 Hdi


18.4.2017 20:09:16
Profil
 

Příspěvky: 559
Příspěvek Re: Polsko všeobecně
Bohužel je to důsledek rozhazovačné politiky PiSu, to co se píše v tom článku není pravda (už jsem tu o tom jednou psal), ale všichni novináři to přebírají. Minulá vláda na výstavbu plánovaných silnic vyčlenila nižší částku, než bylo potřeba, ale to bylo protože a) to měly být peníze jen na první etapu výstavby a na další se měly finance vyčlenit později a za b) to byly peníze určené jen na rychlostní silnice (S) a ne dálnice (A). PiS to teď ale prezentuje tak jako že to mělo být na všechny silnice, které byly v plánu do roku 2023 a tvrdí, že minulá vláda nezajistila financování.

Jinak se ještě pravděpodobně pohne ještě S19 z Řešova směrem ke slovenské hranici, protože to bylo velké předvolební téma PiSu. Zatím ale tahle trasa není ani připravená, letos by se měla rozběhnout teprve tzv. "Koncepcja programowa" (přiznám se, že přesně nevím, co by tomu odpovídalo v ČR, snad studie proveditelnosti). Bylo by fajn mít na východě ty silnice dotažené k hranicím, ale upřímně to vzhledem k intenzitám není zas až taková priorita dokud nejsou propojena všechna velká polská města. Tím spíš třeba taková silnice Białystok-Lublin, to opravdu žádný hlavní tah není. Mimochodem když už zmiňujete ten obchvat Lodže na S14, tak za tohle budou místní vládu nenávidět. Ono se sice zdá, že jeden obchvat stačí, ale není to pravda. Aglomerace Lodže je opravdu velká a ta S14 měla třeba obsloužit 60tisícové okresní město Pabianice, které leží hned za jihozápadní hranicí Lodže.


18.4.2017 21:10:13
Profil
 

Příspěvky: 1048
Bydliště: Praha
Příspěvek Re: Polsko všeobecně
ML90 píše:
Mimochodem když už zmiňujete ten obchvat Lodže na S14, tak za tohle budou místní vládu nenávidět. Ono se sice zdá, že jeden obchvat stačí, ale není to pravda. Aglomerace Lodže je opravdu velká a ta S14 měla třeba obsloužit 60tisícové okresní město Pabianice, které leží hned za jihozápadní hranicí Lodže.


To tedy nevím, jak by se museli cítit obyvatelé Prahy, kde kvůli neschopnosti připravit 511 čekáme pořád i na ten 1. obchvat :)

_________________
Rzeczpospolita


21.4.2017 11:34:19
Profil
 

Příspěvky: 1074
Bydliště: F-M - Praha
Příspěvek Re: Polsko všeobecně
Marooned17: Obchvat Prahy je neschopnost našeho státu připravit tuto stavbu, Warszawa taky nemá kompletní obchvat... problémy ČR sem netahejte, ČR je diametrálně menší stát s jinými problémy. Jak by se asi Poláci cítili, kdyby mohli mít skoro u každého okresního města dálnici nebo silnici jí podobnou...

_________________
Jezdím na plný plyn... brzdy jsem už odmontoval
Peugeot 206 1.4 Hdi


21.4.2017 13:52:08
Profil
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 554 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 19, 20, 21, 22, 23  Další




Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Český překlad – phpBB.cz