Právě je 9.7.2020 9:32:47




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 1058 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 38, 39, 40, 41, 42, 43  Další
 Polsko všeobecně 
Autor Zpráva
 

Příspěvky: 1172
Bydliště: Království Haličské a Vladimiřské
Příspěvek Re: Polsko všeobecně
Ano, tohle je hlavní zdroj, ale pár věcí jsem z toho vyfiltroval (např. úseky S6, které jsou sice formálně v tendru, ale reálně se s nimi už 5 let nic neděje).


10.1.2020 16:10:03
Profil
 

Příspěvky: 114
Bydliště: Praha 4
Příspěvek Re: Polsko všeobecně
Měl bych několik otázek ke GOPu.
1) S86 - plánuje se návazná "eskyzace" DK86 na sever, nebo na jih?
2) DK88 - parametry v jakých je teď, to je cílový stav, nebo se plánují úpravy na kompletní čtyřpruh?
2) DTŚ (DK79 a DW902) - ukončení na západě v DK88 je definitivní a dál se již protažení neplánuje? Východní konec je na openstreetmap kreslen v hlavním směru na ulici Bończyka a směr západní obchvat Mysłowic jen jako odbočka. To stále platí?


11.1.2020 21:57:25
Profil
 

Příspěvky: 302
Příspěvek Re: Polsko všeobecně
K čerstvě dodané spojce Valbřich - Svídnice - Vratislav: Stále mi v Polsku chybí následující spojka: A4xA18 - Hlohov - Lešno Ta by umožnila dopravě z Drážďan a Hradce Králové směřovat na Štětín aniž by jel kolem Lodže a tím zatěžoval A1.
Jinak se nám na té jejich mapě tvoří hezké základní kroužky. První je Poznaň - Vratislav - Katovice - Krakov - Řešov - Lubín - Bialystok - Olštýn - Bydhošť. Druhý je Štětín - Zelená Hora - Legnice - Katovice - Čenstochová - Varšava - Olštýn - Gdaňsk - Košalín.


14.1.2020 11:35:03
Profil
 

Příspěvky: 1671
Příspěvek Re: Polsko všeobecně
Hradec/Drazdany - Stetin pres A1?

8-O


14.1.2020 11:41:03
Profil
 

Příspěvky: 302
Příspěvek Re: Polsko všeobecně
Pravdu máš. Kecám. Ne Štětín. Gdaňsk. Linie Linec - Budějovice- HavlBrod/Praha - Hradec -Legnice - ...


14.1.2020 12:00:10
Profil
 

Příspěvky: 1671
Příspěvek Re: Polsko všeobecně
Tak to jo. Taky bych bral :-)


14.1.2020 12:17:34
Profil
 

Příspěvky: 352
Příspěvek Re: Polsko všeobecně
Vyhnout se Lodži může tranzit od Saska/Čech směrem na Gdaňsk/Mazury už nyní (resp. v blízké době) po S5. Pokud do toho chce jet jen po dálnicích, tak si ale zbytečně zajede k Vratislavi. Spojení S3-S5 kolem Hlohova k Lešnu tak vidím především jako odlehčení A4 v tragickém úseku Lehnice-Vratislav, což považuji za ještě důležitější, než vyhnutí se Lodži, už jsem to tu nedávno navrhoval.
A to pokračování spojky od S3 směrem na jih k A4 vypadá také velmi logicky. Kdyby se tím zkrátilo spojení Poznaň-Drážďany na 2,5 hodiny, to by byl učiněný zázrak. Otevření naprosto nových možností, protože od Saska směrem na střední a severní Polsko se nyní jezdí vždy jen oklikou buď kolem Berlína, nebo kolem Vratislavi. Dokonce by to bylo výhodné i pro Čechy, protože by z toho těžil Liberecký kraj a Mladá Boleslav (vše co je na D10). Dnes je sice rychlé a pohodlné se dostat kolem Liberce a Žitavy na německou A4, ale potom se stejně musíte rozhodnout, zda na východ nebo na západ a opět si zajedete buď k Vratislavi nebo k Berlínu. Vzít to kolmo na Poznaň a Gdaňsk, to zatím není nijak výhodné.

No ale pokud se do plánů výstavby už dostala "podsudetská" spojka a S8 na Kladsko, tak věřím, že časem dojde čas i na S12, že si toho všimnou v Polsku.

Mimochodem, Hlohov je velmi zajímavé město. Bylo to jedno z významných center Slezska před průmyslovou revolucí, krásná historická městská pevnost. Ačkoliv se v 19. století dostal do stínu jiných, více průmyslových, měst, tak si stále držel ve Slezsku své významné postavení.
Bohužel, právě díky svému významu se zde při ústupu držela početná německá vojska a tak bylo město po dlouhém obléhání v roce 1945 zcela srovnáno se zemí. Když sem přišli po nabytí území polští kolonisté, tak nenalezli prakticky nic, co by stálo za osídlení. Dlouhou dobu tak tady byly ruiny, postupně těžené pro stavební materiál, a z města o 35 tis. obyvatelích byla najednou vesnice o pár tisícovkách. Tak se to drželo až do 70. let, kdy byla u Hlohova vybudována velká huť mědi (protože město se nachází na severním konci bohatých nalezišť mědi, které jsou mezi Lehnicí a Hlohovem od 60. let dolovány). Hlohovu sice narostl počet obyvatel až na 75 tis., ale vesměs se jednalo o panelová sídliště a novou zástavbu. Nic nenaznačovalo původní bohatou historii a staré město, na jehož místě bylo stále jen zarostlé pole ruin.
Až po pádu komunismu se toto vlastně začalo měnit. Hlohov začal objevovat své kořeny a v místě starého centra města se začaly znovu objevovat domy v půdorysech původních bloků.
Je nesmírně zajímavé sledovat obnovu tohoto města po 70 letech. Jsou zde nové bloky v historizující podobě, některé v méně historizující podobě. Veřejné budovy a kostely jsou pomalu obnovovány. Pomalu zde roste nové staré město. Všechno, co v historickém centru uvidíte, jsou vlastně novostavby staré ani ne půl století.
Ano, takových znovu postavených měst je v Polsku i v Německu hodně, ale tady je zajímavé to, že ta obnova a výstavba stále ještě trvá. Takže jestli někoho zajímá, jak se staví staré město v nových reáliích, tak má možnost v Hlohově.

_________________
Jsem chodec, řidič, cyklista, cestující VHD. Get over it.


15.1.2020 14:56:09
Profil
 

Příspěvky: 254
Bydliště: Jablunkovsko
Příspěvek Re: Polsko všeobecně
Všichni kecáte,
na Novinkách.cz pisálkové napsali, že "V Polsku od roku 2017 neotevřeli ani kilometr nové dálnice ...".
A pokud to napsal tak důvěryhodný portál, musí to být pravda ... fachowcy ! :ko:

https://www.novinky.cz/ekonomika/clanek ... i-40309758


16.1.2020 19:20:40
Profil
 

Příspěvky: 401
Bydliště: Pardubice - S37, I/36, I/2
Příspěvek Re: Polsko všeobecně
Robert píše:
Všichni kecáte,
na Novinkách.cz pisálkové napsali, že "V Polsku od roku 2017 neotevřeli ani kilometr nové dálnice ...".
A pokud to napsal tak důvěryhodný portál, musí to být pravda ... fachowcy ! :ko:

https://www.novinky.cz/ekonomika/clanek ... i-40309758

Tak to je totální "bulls..t" :zvraci:
Právě Polsko jde teď příkladem všem okolním zemím, protože jejich tempo výstavby je neskutečné. A my a Slováci jen koukáme...


17.1.2020 0:59:28
Profil Zobrazit autorovy stránky
 

Příspěvky: 3
Příspěvek Re: Polsko všeobecně
Pozor... Slovíčkaření... Dálnice 0, doopravdy nula, až letos kolem Czestochowy!
Ale mají tam neskutečné km v rychlostních silnicích. Takže jak říkam, slovíčkaření


17.1.2020 8:01:15
Profil
 

Příspěvky: 352
Příspěvek Re: Polsko všeobecně
To není slovíčkaření.

To je důkaz toho, že statistika je sice silný nástroj na přetavení dat v informace, ale aby se informace přetavily ve znalosti, tak na konci procesu musí být člověk, který informace správně interpretuje.
V tomto případě je na konci procesu žurnalistický vemeno, co si ke článku o dálnicích odskočilo někde mezi článkem o poplatku na psy a článkem o nových prsách nějaké hérečky. Anebo ještě hůř, je za tím článkem nějaký vládní píárista, co měl zájem pustit do světa informaci, co bude znít příznivě pro ty méně inteligenčně zdatné voliče. Přesně ve stylu "nekecáme, oblbujeme".

_________________
Jsem chodec, řidič, cyklista, cestující VHD. Get over it.


17.1.2020 9:15:42
Profil
 

Příspěvky: 1172
Bydliště: Království Haličské a Vladimiřské
Příspěvek Re: Polsko všeobecně
Ještě se jenom vrátím k těm různým novým plánům a spojkám mezi už hotovými nebo plánovanými silnicemi. To je obecně věc, která se bude týkat více tras a dá se předpokládat, že se o to postupně budou plány doplňovat a už se to vlastně několik let děje. Přesně proto se totiž relativně nedávno dostala do plánů výstavby třeba S5 od Grudziądzu směrem na Olsztyn a dál po S16 do Ełku a Białystoku, S10 od Toruně přes Płock na Varšavu nebo S52 od Bílska na Krakov. Z mého okolí se tenhle problém typicky týká silnice DK73 v úseku od dálnice A4 u Tarnova směrem na Jasło kudy teď jezdí veškerý provoz na Krakov. I když se totiž postaví S19 z Řešova směrem ke Krosnu, tak se bude od Krakova do oblasti Jasło-Krosno-Sanok (mimochodem ono se to nezdá, ale je to docela hustě osídlený region) kvůli vzdálenosti stejně pořád jezdit tudy. Je proto jasné, že se to v nějaké delší perspektivě bude muset řešit. Nemusí to být nutně rychlostní silnice, ale třeba přeložka současné silnice v kategorii GP – něco jako se např. plánuje dotáhnout do města Nowy Sącz v Malopolsku.


18.1.2020 18:54:13
Profil
 

Příspěvky: 2945
Bydliště: Snad někdy 13 km od D(S)43
Příspěvek Re: Polsko všeobecně
Mě to teda došlo úplně hned při čtení na těch novinkách, že si hrají se slovíčky a dálnice nepřibyla, za to přibylo "pár" (set) km rychlostek. :D
Nebo druhá možnost, že byl pisálek tak hloupý, že opravdu mrkl na dálnice, viděl 0, napsal 0, ale že tam většinu sítě tvoří rychlostní silnice nevěděl :mrgreen:


18.1.2020 20:04:21
Profil
VIP

Příspěvky: 13860
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Polsko všeobecně
výstavba dálnic 1932- 2018 v provedení mapy:

https://preview.redd.it/tc419p4w53b41.g ... 579337b448

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Přehled 2019
čtěte+hlasujte


19.1.2020 9:56:03
Profil Zobrazit autorovy stránky
 

Příspěvky: 1172
Bydliště: Království Haličské a Vladimiřské
Příspěvek Re: Polsko všeobecně
Na webu GDDKiA se objevil článek o tom, že byl vybraný vítěz tendru na přestavbu další části A18. Normálně bych to sem nedával, ale objevila se v něm jedna zajímavá informace. Ministr infrastruktury Andrzej Adamczyk totiž v souvislosti s tím prohlásil, že do roku 2025 by měla být hotová celá síť dálnic (chápu to tak, že to měl na mysli bez jižní části velkého obchvatu Varšavy, který je ve velmi rané fázi přípravy a u kterého se také počítá s kategorií A). Vzhledem k tomu, že už v podstatě chybí pustit do realizace posledních cca 30 km A2 u hranic s Běloruskem (jak jsem tu nedávno psal, u úseků k městu Biała Podlaska se letos počítá s tendrem), tak to rozhodně není nerealistické. Ale jak to skutečně dopadne si musíme počkat. K dokončení všech tří páteřní dálnic je ale relativně blízko.

https://www.gddkia.gov.pl/pl/a/36455/Ws ... dcinek-A18


30.1.2020 11:29:36
Profil
 

Příspěvky: 1172
Bydliště: Království Haličské a Vladimiřské
Příspěvek Re: Polsko všeobecně
Ještě dlužím jednu novinku, která je tentokrát ode mě z regionu. V pátek byl otevřen obchvat okresního města Sanok (cca 38 tisíc obyvatel) v Podkarpatském vojvodství na jihovýchodě Polska (pozorní čtenáři znají město z románu Osudy dobrého vojáka Švejka za světové války :)). Nová silnice je dlouhá 6,7 km, je postavená v uspořádání 2+1 a spojuje silnici č. 28 (Krosno-Sanok-Přemyšl) se silnicí č. 84 (Sanok-Ustrzyki Dolne-UA). Obchvat sice není kompletní, takže pro směr na Přemyšl se stále musí projíždět městem (k tomu by bylo potřeba postavit nový most přes řeku San), ale to není pro město až takový problém. Sanok je totiž vstupní bránou do mezi turisty velmi oblíbeného pohoří Bieszczady (Bukovské vrchy) na polsko-slovensko-ukrajinském pomezí, takže prioritou bylo odlehčit tomuto směru.

https://www.gddkia.gov.pl/pl/a/36474/Sz ... -obwodnica


2.2.2020 16:58:20
Profil
 

Příspěvky: 1172
Bydliště: Království Haličské a Vladimiřské
Příspěvek Re: Polsko všeobecně
V sobotu vyhlásil ministr infrastruktury Andrzej Adamczyk nový ambiciózní plán. Podle něj by mělo být v letech 2020–2030 na státních silnicích (DK) vybudováno 100 obchvatů měst a vesnic o celkové délce 820 km. Mnoho z nich už částečný obchvat má (např. nedávno zmiňovaný Sanok, Tarnov nebo proslulý Augustów) a program počítá s jeho plnou dostavbou. Mezi projekty jsou jak ty, kde už je příprava v pokročilejší fázi, tak i ty, kde teprve začíná (část obchvatů se má začít tendrovat už letos). V projektu je řada vcelku malých vesnic, ale i poměrně velká města jako je Stargard (68 tisíc obyvatel), Zamość (64 tisíc), Siedlce (78 tisíc), Přemyšl (61 tisíc), Słupsk (90 tisíc), Kalisz (100 tisíc), Tarnov (108 tisíc), Lehnice (99 tisíc), Hlohov (68 tisíc) či Olsztyn (173 tisíc). Z našeho pohledu jsou asi nejzajímavější dva nové obchvaty na DK46 mezi Kladskem a Opolem (A4), které se týkají města Złoty Stok (kdysi Rychleby) a vesnice Sidzina. Kromě toho se v blízkosti hranic s ČR počítá ještě se stavbou obchvatu města Prudnik (křížení DK40 ze směru od Jeseníku k městu Zabrze v hornoslezské konurbaci a DK41 ze směru od Krnova do Nisy) a vesnice Kaczorów nedaleko Jelení Hory (DK3 směrem na Bolków). Mě samozřejmě těší, že je tam i pár míst u mě, obzvlášť si to zaslouží Miejsce Piastowe, kde se uprostřed vesnice na OK kříží DK19 a DK28 a ve špičce (hlavně když se do toho ještě motají NA) je to opravdu lahůdka nebo města na DK73, odkud jezdí tranzit od dálnice A4. Určitě bych si dovedl představit i víc míst (klasicky Rymanów, kde teď jezdí veškerá doprava přes náměstí), ale třeba se toho taky někdy dočkáme.

https://www.gddkia.gov.pl/pl/a/36572/Pr ... 0-obwodnic

Podrobnější informace o jednotlivých projektech jsou zde: https://www.gov.pl/web/infrastruktura/p ... 020---2031

Interaktivní mapa (bohužel bez žádných podrobností) zde: http://100obwodnic.pl/



Přílohy:
mapa 100 obwodnic_szareKN-01.jpg
mapa 100 obwodnic_szareKN-01.jpg [ 126.4 KiB | Zobrazeno 2980 krát ]
10.2.2020 9:12:33
Profil
 

Příspěvky: 1671
Příspěvek Re: Polsko všeobecně
To zas asi byla tlacenka... Sztum obchvat na DK55 dostane, vedle lezici Malbork na krizovatce DK22 a DK55 ne, i kdyz ma vetsi intenzity.


10.2.2020 10:15:40
Profil
 

Příspěvky: 1671
Příspěvek Re: Polsko všeobecně
Mel bych jeden dotaz k mapce, kterou asi znate.

Co znamena "oddane do ruchu" chapu. Co ale znamena "prejezdne"?


21.2.2020 12:29:37
Profil
 

Příspěvky: 780
Příspěvek Re: Polsko všeobecně
prejezdne = průjezdné

většinou to je stav, kdy se už jezdí po nově vybudované pásu dálnice, ale jsou tam omezení a nedodělky, pohyb stavební techniky, zúžení, není povolená cílová rychlost, tj. omezení rychlost 80km i míň.

Obchav Czenstochove je typický příklad.


21.2.2020 12:48:38
Profil
 

Příspěvky: 1671
Příspěvek Re: Polsko všeobecně
Diky, ptam se kvuli S5 u mesta Smigiel, co jsem nasel, tak dodelavaji oploceni, tak snad to bude v lete OK. Diky


21.2.2020 18:28:36
Profil
 

Příspěvky: 1172
Bydliště: Království Haličské a Vladimiřské
Příspěvek Re: Polsko všeobecně
Přesně, je to stav, kdy je pro provoz otevřená hlavní trasa, ale ještě není dokončená celá stavba a jsou tam nějaká omezení (většinou rychlostní, někdy taky ještě nejsou otevřené všechny MÚK atp.)


21.2.2020 18:32:19
Profil
Autor

Příspěvky: 6062
Bydliště: Ostrava a okolí
Příspěvek Re: Polsko všeobecně
Prostě provizorní zprovoznění.

_________________
R48 -> D48 se podařilo!


21.2.2020 21:00:09
Profil ICQ
 

Příspěvky: 1172
Bydliště: Království Haličské a Vladimiřské
Příspěvek Re: Polsko všeobecně
V Česku a i tady na fóru se často mnozí rozplývají nad tím, jak v Polsku všechno funguje skvěle a staví se "ostošest". Samozřejmě je to bohužel nesrovnatelné s ČR, ale ani v Polsku není vše růžové a je tu celá řada problémů, z nichž o některých jsem tu už opakovaně psal. Teď přidám pro zajímavost další dva příklady problémových úseků, kde dochází ke skluzům oproti původnímu harmonogramu. V jednom případě se jedná o problémy kolem získání pravomocné EIA a v druhém o problém s výběrovým řízením.

1) První případ se týká S52 v úseku Bílsko-Krakov (také známá jako "Beskidzka Droga Integracyjna"), která prochází skrz velmi hustě osídlenou oblast kolem měst Kalwaria Zebrzydowska, Wadowice, Andrychów a Kęty. Už v roce 2016 získala celá trasa o délce více než 50 km EIA, jenže ta pořád není pravomocná. Vydání EIA totiž napadli u soudu ekologičtí aktivisté a představitelé města Wadowice v čele s tehdejším (dnes už bývalým) starostou. Momentálně vojvodský správní soud všechny žaloby zamítl, ale počítá se s tím, že ještě přijde odvolání k nejvyššímu správnímu soudu a poté je případně možné podat kasační stížnost. Termín výstavby se proto posunuje a už nyní GDDKiA přiznává, že pokud skutečně dojde na další soudní procesy, tak se bude stavět až někdy v letech 2026–2030. Čistě teoreticky může příprava probíhat dál, tak aby se po případném zamítnutí všech stížností dalo rovnou přejít k realizaci. Jenže GDDKiA nechce riskovat, že soud všechno shodí ze stolu a veškeré přípravné práce bude muset vyhodit do koše, a proto nyní příprava stojí na místě. Takže i v Polsku se dá stavbu nové silnice poměrně snadno výrazně zdržet skrze soudy.

2) Druhý případ se týká rychlostní silnice S19 v úseku Rzeszów Południe-Babica čili prvního úseku z Řešova směrem na jih. Na něj byl loni na podzim vypsán tendr a firmy podaly nabídky. A právě tady začíná problém. Objevil se snad vůbec největší rozdíl mezi nejnižší a nejvyšší nabídkou v historii výstavby polských silnic. Do hry se totiž znovu chtějí vrátit Číňané (tady je to konkrétně firma China Harbour Engineering), kteří nabídli cenu o 570 milionů złotých (cca 3,36 mld. Kč) nižší než plánovaný rozpočet a o cca miliardu złotých nižší než druhá firma v pořadí, kterou je polská Motostal Warszawa (nejvyšší nabídka rakouského konsorcia Porr je o cca 2 miliardy złotých vyšší než nabídka Číňanů). Nejde zdaleka jenom o to, že přidělení takové zakázky může být potenciálně značně rizikové, ale především o to, že vstup takového hráče drasticky změní podmínky na polském stavebním trhu. Píše se o tom, že Číňané tuto strategii zvolili záměrně a stavbu chtějí doplatit ze svého výměnou za to, že se vrátí na polský trh. Podle neoficiálních informací GDDKiA počítá s vyloučením čínské firmy z důvodu příliš nízké nabídky, jenže to musí projít formálními procesy (čínská firma se určitě bude odvolávat) a pak je otázka, co s tendrem, když druhá nabídka překračuje rozpočet. Velmi pravděpodobně se tak tendr bude rušit a vypisovat znovu, čímž dojde k dalším průtahům.


4.3.2020 12:09:22
Profil
 

Příspěvky: 1172
Bydliště: Království Haličské a Vladimiřské
Příspěvek Re: Polsko všeobecně
Dnes bylo vydáno stavební povolení na 14km úsek S7 Napierki Mława (trasa Varšava-Gdaňsk). Vzhledem k tomu, že další 3 navazující úseky směrem k Varšavě už jsou rozestavěné, tak je nyní ve výstavbě souvislý úsek S7 v celkové délce více než 70 km od hranice mezi Mazovským a Varmijsko-mazurským vojvodstvím až k městu Płońsk (jeho obchvat je v provozu od roku 2009). Další 3 úseky od města Płońsk směrem k Varšavě se soutěží (část z toho je modernizace stávající silnice z roku 1990) a poslední dva úseky k obchvatu Varšavy jsou v přípravě.

https://www.gddkia.gov.pl/pl/a/36910/Ko ... odcinek-S7

V souvislosti se sanitárními kontrolami ohledně výskytu koronaviru bude na dálnici A1 u české hranice stažen provoz do jednoho pruhu s omezením rychlosti až na 20 km/h. Podobné opatření se týká i dalších 4 míst na hranici s Německem (A6 u Štětína, A2, DK18 a A4). Kontroly se budou týkat především autobusů s více než 8 cestujícími.

https://www.gddkia.gov.pl/pl/a/36909/Zm ... i-Czechami


10.3.2020 10:11:15
Profil
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 1058 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 38, 39, 40, 41, 42, 43  Další




Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Český překlad – phpBB.cz