Jenom dodám, že úplně nejblíž byly české země světové špičce před 1. světovou válkou. Po ní už jsme ztráceli mimo jiné kvůli tomu, že zmizel obrovský vnitřní trh, který jsme měli k dispozici v rámci Rakouska. Ale to už je hodně OT Fakt je, že situace Polska po druhé světové válce (ale i na začátku 90. let) byla dost nezáviděníhodná a to co se jim povedlo dodnes udělat si zasluhuje obdiv - ještě v roce 2005 bylo podle eurostatu v HDP (PPP) na hlavu na 50 % průměru EU a v roce 2016 už to bylo 68 %.FlakY` píše:ČSR byla před 2sv. válkou jedna z nejvyspělejších ekonomik světa, ale po ní se jen propadala.
Polsko všeobecně
Re: Polsko všeobecně
Re: Polsko všeobecně
je to trochu mimo Ot
K rustu Polska jim paradoxne pomohla krizev USA .
Během ni se vratilo plno Polaku domu a nakupovali.
Takze Polsko jako jedine v Evrope nezazilo recesi .
K rustu Polska jim paradoxne pomohla krizev USA .
Během ni se vratilo plno Polaku domu a nakupovali.
Takze Polsko jako jedine v Evrope nezazilo recesi .
Re: Polsko všeobecně
Výhled pro budování silniční infrastruktury v Polsku https://www.pb.pl/gddkia-do-2025-r-moze ... ych-902037 a možné problémy s financováním http://forsal.pl/artykuly/1060330,autos ... -mapa.html
Re: Polsko všeobecně
Výstavba rychlostní silnice S7 mezi Varšavou a Krakovem se bohužel protáhne. Na jednom z úseků (od hranice Svatokřížského vojvodství k městu Miechów) došlo po protestech a soudním sporu ke zrušení EIA na krátký pětikilometrový úsek kolem vesnice Poradów. Kvůli tomu musel být zrušen už probíhající tendr. Zbytek úseku platnou EIA má, takže se brzy zase výběrové řízení vyhlásí, ale bude tam tahle pětikilometrová díra (až se zanedlouho podepíše smlouva na úsek přímo u Krakova, tak bude celá S7 z Varšavy do Krakova až na tenhle úsek celá hotová nebo v realizaci).
Více o tomhle problému třeba zde: http://www.radiokrakow.pl/wiadomosci/ak ... okrzyskim/
Více o tomhle problému třeba zde: http://www.radiokrakow.pl/wiadomosci/ak ... okrzyskim/
Re: Polsko všeobecně
Polská GDDKiA zahájila první analýzy týkající se výstavby velkého dálničního obchvatu Varšavy, který by odvedl tranzitní dopravu mimo město. Ten současný totiž prochází přímo městem a už dnes v některých místech nestačí. Například na mostu přes Vislu na S8 dosahují už teď průměrné denní intenzity 140 tisíc vozidel, přičemž v některých dnech je to až 200 tisíc. Prozatím se bude řešit, v jaké vzdálenosti od města by takový okruh měl být (na severu se musí vyhnout Kampinoskému pralesu a přehradě na řece Narew a na jihu velmi husté zástavbě). Předběžně se počítá s tím, že by jako součást tohoto okruhu mohla posloužit část plánované rychlostní silnice S10 (ta se bude podle plánů u města Nowy Dwór Mazowiecki oddělovat od S7 Varšava-Gdaňsk a povede zhruba podél Visly směrem na Płock a Toruň), a že na něj bude napojený tzv. Centralny Port Komunikacyjny mezi Varšavou a Lodží (projekt velkého dopravního uzlu, jehož součástí je fantasmagorický plán na stavbu nového letiště, které by mělo nahradit letiště Chopina ve Varšavě a obsluhovat kolem 45 milionů cestujících ročně s výhledem až ke 100 milionům - pro srovnání v roce 2017 varšavské letiště Chopina obsloužilo necelých 16 milionů cestujících a druhé letiště Modlin necelé 3 miliony).
Re: Polsko všeobecně
O tomto problému už jsem přemýšlel a v jižní části by mohl být vedený v trase Dk50. Neb už tak je přetížená kamionama, tak by se mohl vyřešit problém i s obchvatama a dnešní nedostatečnou kapacitou komunikace.
Zdržuji se hlavně jižně od Dunaje, ale rád se podívám i na severní břeh a sem tam i na západ od Rýna.
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: Polsko všeobecně
Dk50 beztak tvoří velký silniční okruh.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: Polsko všeobecně
Plus na severu mezi městy Wyszków a Wyszogród DK62
Re: Polsko všeobecně
Dnes byl zprovozněn 6,5 km dlouhý úsek rychlostní silnice S3 u Legnice (Legnica Zachód-Legnica Południe) včetně napojení na dálnici A4.
https://www.gddkia.gov.pl/pl/a/29191/Na ... ostrada-A4
https://www.gddkia.gov.pl/pl/a/29191/Na ... ostrada-A4
Re: Polsko všeobecně
GDDKiA vypověděla smlouvu na stavbu rychlostní silnice S8 v úseku Marki-Kobyłka (jedná se o výjezd z Varšavy směrem na Białystok). Samotná silnice už je v provozu, týká se to hlavně dodělávek na MÚK a dalších menších věcech jako je nadchod pro pěší, chodníky, cyklostezky atp.
https://www.gddkia.gov.pl/pl/a/29324/Ro ... -i-Kobylka
https://www.gddkia.gov.pl/pl/a/29324/Ro ... -i-Kobylka
Re: Polsko všeobecně
Dnes byl otevřen krátký 3,7 km dlouhý úsek rychlostní silnice S11, který tvoří první část obchvatu města Kępno ve Velkopolském vojvodství. Jedná se o úsek, který spojuje rychlostní silnici S8 mezi Vratislaví a Lodží a směrem na Poznaň se napojuje na DK11. Jinak S11 (Koszalin-Poznaň-Katovice) není v bezprostředních plánech, takže se zatím staví jen obchvaty některých větších měst. V dohledné době by se mělo začít pracovat jen na severním úseku od moře k městu Szczecinek.
https://www.gddkia.gov.pl/pl/a/29391/I- ... y-do-ruchu
https://www.gddkia.gov.pl/pl/a/29391/I- ... y-do-ruchu
Re: Polsko všeobecně
Dnes byl otevřen obchvat Kladska, který spojuje silnice DK8, 33 a 46. Celkem bylo postaveno 9 km nové silnice a 2,5 km stávající opraveno. Součástí stavby jsou i dvě estakády o délce 500 a 1000 m.
https://www.gddkia.gov.pl/pl/a/29438/Ob ... zka-gotowa
https://www.gddkia.gov.pl/pl/a/29438/Ob ... zka-gotowa
Re: Polsko všeobecně
Jo Poláci se činí. Klodzko, Paczkow, Otmuchow, Nysa.. A teď ještě až se dokončí obchvat Niemodlina u polské A4, tak vznikne zajímavější propojka od A4 na Prahu přes Náchod. V Jaroměři a neřešeném Náchodě se bohužel nemáme na co těšit..
A stejně tak díky novému obchvatu Klodzka na Kralicku, Šumpersku, Lanškrounsku a zřejmě celé 1/43. .
Ale je zajímavé, že obchvat Klodzka se určitě dal řešit jinak, ale vede ve stopě exteritoriální dálnice Vídeň Vratislav?
A stejně tak díky novému obchvatu Klodzka na Kralicku, Šumpersku, Lanškrounsku a zřejmě celé 1/43. .
Ale je zajímavé, že obchvat Klodzka se určitě dal řešit jinak, ale vede ve stopě exteritoriální dálnice Vídeň Vratislav?
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: Polsko všeobecně
Obchvat Kladska hlavně úplně zapomíná na propojení západ-východ, tedy od Náchoda do Nisy. Jakoby s touto trasou vůbec nepočítali, takže vybudovali dva nezávislé obchvaty, což jsem nepochopil.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: Polsko všeobecně
Pomůže to i takhle, pomohla hned první větev v ose jih - východ a teď bude pryč i největší špunt - křižující se tranzit/kamiony z několika směrů u centra.
Zřejmě to souvisí s plánem "ekspresówki " do Klodzka a zřejmě úvahám pokračovat dál na jih, když postavili obchvat tímto směrem.
Zřejmě to souvisí s plánem "ekspresówki " do Klodzka a zřejmě úvahám pokračovat dál na jih, když postavili obchvat tímto směrem.
-
- Příspěvky: 1223
- Registrován: 27.5.2014 14:28:00
- Bydliště: D11 - exit 62
Re: Polsko všeobecně
Honey72: Pravda, nedávno jsem Kladsko ve směru západ-východ objížděl a vrchem vás to zažene zpět do města po 33. Spodem to je ještě větší zajížďka. Líbilo by se mi tam něco takového (hodně jednoduše řečeno) https://mapy.cz/s/2GQvv
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: Polsko všeobecně
Vše naznačuje, že to tak jednou bude. Jinak bych se divil, kdo používá východní obchvat třeba pro spojení 33 s 46.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: Polsko všeobecně
Trasa Králíky - Náchod už tedy bude jednoznačně rychlejší přes Kladsko. Ještě by to chtělo obchvat Červený vody, Boříkovic, Boboszowa a Mezilesí a nejlépe všeho v trase Hitlerovi dálnice.
-
- Příspěvky: 550
- Registrován: 3.11.2016 10:11:25
- Bydliště: Pardubice - S37, I/36, I/2
- Kontaktovat uživatele:
Re: Polsko všeobecně
V PL S8 do Kladska a u nás by mohli navazovat... Přeložka I/43 mezi D35 a hranicí CZ/PL + výstavba D43... Ale toho se jen tak nedočkáme. Tak v budoucnu by to mohla být atraktivní alternativa ve spojení západ PL - A/SK, která by mohla odlehčit D11 (proud směr Praha a směr JZ) či D1 (proud od středu či východu PL)...
-
- Příspěvky: 1053
- Registrován: 25.2.2014 11:34:01
- Bydliště: Javorník/Obertaufkirchen
- Kontaktovat uživatele:
Re: Polsko všeobecně
Přesně tak, postavili dva obchvaty, které na sebe nenavazují a pokud nevletíte do města ve špičce, je to stále rychlejší přes město. Vyzkoušeno kamarády, kteří dnes cca v 17 projížděli od Prahy do Javorníku dvouma autama.Honey72 píše:Obchvat Kladska hlavně úplně zapomíná na propojení západ-východ, tedy od Náchoda do Nisy. Jakoby s touto trasou vůbec nepočítali, takže vybudovali dva nezávislé obchvaty, což jsem nepochopil.
Na konci světa: I/60 a kousek od civilizace: A 94, jinak na cestě mezi nimi.
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: Polsko všeobecně
A jeden jel přes město a druhý po obchvatu ? A pak na sebe dlouho čekali
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
-
- Příspěvky: 1053
- Registrován: 25.2.2014 11:34:01
- Bydliště: Javorník/Obertaufkirchen
- Kontaktovat uživatele:
Re: Polsko všeobecně
Dlouho ne, ale čekali
Na konci světa: I/60 a kousek od civilizace: A 94, jinak na cestě mezi nimi.
-
- Příspěvky: 1053
- Registrován: 25.2.2014 11:34:01
- Bydliště: Javorník/Obertaufkirchen
- Kontaktovat uživatele:
Re: Polsko všeobecně
Tak mám bližší informace ohledně průjezdu přes Klodzko nebo po obchvatu. Exoti (prej kamoši) vyjížděli z Orlenu na DK 8 před Klodzkem v cca 17:15 a sešli se po několika minutách v Jaszkowce na DK 46. Průjezd městem v pondělí odpoledne je o minutu a 6,4km kratší. Z rozhovoru jsem pochopil, že jedním obchvatem je člověk tlačen na Bystrycu aby se potom musel vracet na sever po DK 33 zhruba 3km na napojení druhého obchvatu směrem na Nysu.
Hodnocení: přínos pro cestu je pouze ve špičce nebo snad jen pokračovat po prvním ochvatu ještě kousek na jih do Želazna (taky asi 3km), tam odbočit na Ladek Zdroj a přes Travnou do Javorníku.
Tam by se mohl možná nějaký kilometr ušetřit, žel časově to bude ještě delší (serpentiny z Ladku do Travné)
Velice jsme si chválili obchvat Nysy a mysleli si, že Klodzko bude mít také něco takového. Bohužel je z toho jakýsi paskvil, dobrý jen ve směru sever-jih.
Hodnocení: přínos pro cestu je pouze ve špičce nebo snad jen pokračovat po prvním ochvatu ještě kousek na jih do Želazna (taky asi 3km), tam odbočit na Ladek Zdroj a přes Travnou do Javorníku.
Tam by se mohl možná nějaký kilometr ušetřit, žel časově to bude ještě delší (serpentiny z Ladku do Travné)
Velice jsme si chválili obchvat Nysy a mysleli si, že Klodzko bude mít také něco takového. Bohužel je z toho jakýsi paskvil, dobrý jen ve směru sever-jih.
Na konci světa: I/60 a kousek od civilizace: A 94, jinak na cestě mezi nimi.
Re: Polsko všeobecně
Nojo, u Kladska chybí něco takového: https://mapy.cz/s/2HkBi
-
- Příspěvky: 1053
- Registrován: 25.2.2014 11:34:01
- Bydliště: Javorník/Obertaufkirchen
- Kontaktovat uživatele:
Re: Polsko všeobecně
Takový standart v Polsku: obchvaty s vracečkou. Podobný styl je na jižním obchvatu Zabkowic (cca 20km severně od Klodzka).
Taky jim tam něco chybí a je třeba se vracet.
https://mapy.cz/zakladni?mereni-vzdalen ... 0j-EhO05PS
Ještě k tomu obchvatu Nysy: 2+2 a 2+1, ve správném směru. Jen ty kruháče na tom čtyřpruhu kazí celkový dojem.
Taky jim tam něco chybí a je třeba se vracet.
https://mapy.cz/zakladni?mereni-vzdalen ... 0j-EhO05PS
Ještě k tomu obchvatu Nysy: 2+2 a 2+1, ve správném směru. Jen ty kruháče na tom čtyřpruhu kazí celkový dojem.
Na konci světa: I/60 a kousek od civilizace: A 94, jinak na cestě mezi nimi.