Intenzita: počet aut, který projede daným úsekem za 24h. Jsou to tedy oba směry. Většinou je kapacita na silnici I. třídy 1+1 pruh do 15.000 aut za 24h. Pak již nastávájí dopravní kongesce (zápchy).Nick Slaughter píše:Podle článku ,který jsem našel na webu, intenzity v těch místech dosahovaly 15000 aut za den ( zdá se mi to málo, nejsem si jistý, jestli to nebude jen v jednom směru. Nevím ani jak se intenzity měří u nás. je to jeden nebo oba směry ? )
Polsko všeobecně
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Polsko
Re: Polsko
Čínská firma bude stavět polské dálnice o polovinu levněji
http://aktualne.centrum.cz/ekonomika/bu ... ?id=653852
"Další tři úseky podle něj v tendru vyhrály firmy, ale pod tlakem čínské konkurence nabídly ceny až o 40 procent nižší než dříve"
Takže nějaké rezervy tam budou....
http://aktualne.centrum.cz/ekonomika/bu ... ?id=653852
"Další tři úseky podle něj v tendru vyhrály firmy, ale pod tlakem čínské konkurence nabídly ceny až o 40 procent nižší než dříve"
Takže nějaké rezervy tam budou....
Re: Polsko
Panove
vidim ze mate zajem co se u nas v Polsku deje tak
doporucuji vam tuto stranku, jsou tam opravdu perfektni statisticke
udaje , je to v polstine ale myslim ze to neni problem proto ze
najzajimavejsi jsou tabulki z cislami a na to polstinu moc ne potrebujete,
prominte jesli udelal jsem chyby v cestine.
http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?p=46764653
vidim ze mate zajem co se u nas v Polsku deje tak
doporucuji vam tuto stranku, jsou tam opravdu perfektni statisticke
udaje , je to v polstine ale myslim ze to neni problem proto ze
najzajimavejsi jsou tabulki z cislami a na to polstinu moc ne potrebujete,
prominte jesli udelal jsem chyby v cestine.
http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?p=46764653
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Polsko
Ad čínské firmy: uvidí se, až jak se to postaví.
1. kvalita a evropské normy
2. dumping (těžce se to již nyní dokazuje)
3. zaměstnanost (kolik to bude Poláků a jejich plat)
4. dodatky
1. kvalita a evropské normy
2. dumping (těžce se to již nyní dokazuje)
3. zaměstnanost (kolik to bude Poláků a jejich plat)
4. dodatky
Re: Polsko
Panove
cinske firmy v Polsku to je velka tema jeno v novinach, oni dostali jeno 2 male kouski dalnicy A2 , Lodz-Warszawa do stavby , 2x20 km nebo co takeho, oni jsou u nas jeno kvuli tomu zeby vystrasit Strabag , Skanskou i ostatni firmy z Europy
ale myslim ze vestsi vliv nez cinane na cenu ma sytuacje na trhu , ted se bude stavit A4 , Szarow - Tarnow , reditelstvi dalnic predpokladalo naklady 4 miliardy zloty , a bude to stat jeno 2 miliardy , tak firmy z Europy take ted nabidli "cinske ceny", a bude tam take stavit jeden usek Metrostav CZ.
cinske firmy v Polsku to je velka tema jeno v novinach, oni dostali jeno 2 male kouski dalnicy A2 , Lodz-Warszawa do stavby , 2x20 km nebo co takeho, oni jsou u nas jeno kvuli tomu zeby vystrasit Strabag , Skanskou i ostatni firmy z Europy
ale myslim ze vestsi vliv nez cinane na cenu ma sytuacje na trhu , ted se bude stavit A4 , Szarow - Tarnow , reditelstvi dalnic predpokladalo naklady 4 miliardy zloty , a bude to stat jeno 2 miliardy , tak firmy z Europy take ted nabidli "cinske ceny", a bude tam take stavit jeden usek Metrostav CZ.
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Polsko
Dne 30.10.2009 podepsala polská Eurovia, Eurovia CS, Warbud (člen VINCI Construction FI) a polský Hochtief kontrakt na výstavbu 20 km úseku rychlostní silnice S5 mezi městami Poznan a Gniezno. Polsko tento úsek zařazuje do plánu výstavby 1.100 km dálnic a 2.101 km rychlostních silnic do r. 2012, kdy bude v Polsku EURO 2012 (fotbalový pohár).
Úsek bude hotový za 31 měsíců, zemní práce obnášejí manipulaci s více nez 2 mil. m3, vytvoří se zde 24 inženýrských objektů, doveze se sem 500 tis. ton štrku a 420 tis. ton asfaltové zmesi.
Celkové náklady na výstavbu: 100 mil. €.
Úsek bude hotový za 31 měsíců, zemní práce obnášejí manipulaci s více nez 2 mil. m3, vytvoří se zde 24 inženýrských objektů, doveze se sem 500 tis. ton štrku a 420 tis. ton asfaltové zmesi.
Celkové náklady na výstavbu: 100 mil. €.
Re: Polsko
u nas na skyscrapercity 2 slova maji stejny vyznam ,
novinar = idiota
tak jak novinar co napise tak vsechny vi ze to by se melo ignorovat
novinar = idiota
tak jak novinar co napise tak vsechny vi ze to by se melo ignorovat
-
- Autor
- Příspěvky: 6839
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Polsko
EIB a EBRD se budou podílet na výstavbě 180 km úseku Strykow - Pyrzovice dálnice A1
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 072#p16072
*celkové náklady: 2,1 mld. € (investiční jsou asi 1,8 mld. €)
*EIB poskytne 50% nákladů
*EBRD poskytne 200 mil. €
*soukromní banky tak budou muset dát dalších asi 850 mil. €
*koncese: 35 let
Zajímavostí jistě je, že polská vláda v případě odstoupení od smlouvy v případě nedosažení dohody bude konsorciu refundovat náklady, které vynaložily na koncesní řízení.
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 072#p16072
*celkové náklady: 2,1 mld. € (investiční jsou asi 1,8 mld. €)
*EIB poskytne 50% nákladů
*EBRD poskytne 200 mil. €
*soukromní banky tak budou muset dát dalších asi 850 mil. €
*koncese: 35 let
Zajímavostí jistě je, že polská vláda v případě odstoupení od smlouvy v případě nedosažení dohody bude konsorciu refundovat náklady, které vynaložily na koncesní řízení.
Re: Polsko
dnes mame DSU na dalnice S8 Wroclaw - Lodz
100 km usek Walichnowy - Lodz , tak do konca
roku moze bude ZRID , tak moze v roce 2011 uz se bude stavit
http://lodz.rdos.gov.pl/index.php?optio ... &Itemid=41
podle IDnes ta dalnica uz je 2 roki a by se melo se to bourat
proto ze 2 useki ne navazuji na sebe
S8
Wroclaw - Sycow se bude stavit na jaro
Sycow - Walichnowy - ceka na DSU ale vyberove rizeni na stavebni firmu ma byt v roce 2010
Walichnowy - Lodz od dnes ma DSU ale vyberove rizeni v roce 2011
100 km usek Walichnowy - Lodz , tak do konca
roku moze bude ZRID , tak moze v roce 2011 uz se bude stavit
http://lodz.rdos.gov.pl/index.php?optio ... &Itemid=41
podle IDnes ta dalnica uz je 2 roki a by se melo se to bourat
proto ze 2 useki ne navazuji na sebe
S8
Wroclaw - Sycow se bude stavit na jaro
Sycow - Walichnowy - ceka na DSU ale vyberove rizeni na stavebni firmu ma byt v roce 2010
Walichnowy - Lodz od dnes ma DSU ale vyberove rizeni v roce 2011
Re: Polsko
http://www.skyscrapercity.com/showthrea ... 3&page=147
tabulka na konce ukazuje pokles cen na stavby dalnic v roce 2009,
prumerny pokles - 65% zakladni ceny , max pokles byl na S8 Wroclaw - Olesnica smlouva na 42% zakladni ceny i to byl Mota-Engil a ne China Overseas EG, COVEG dal ceny na A2 44% a 48% od zakladu,
v roce 2009 stat predpokladal ze vsechny projekty budu stat 34,5 miliarda
a skoncilo to na 22,5 miliarda , to jsou smlouvy na 592 km
ted se take pise ze moze byt problem z A1 Pyrzowice - Strykow 180 km,
ze 7,5 miliarda bude malo proto ze uvery budou drazse , no ale to napsali
"novinare" tak musime pocekat.
tabulka na konce ukazuje pokles cen na stavby dalnic v roce 2009,
prumerny pokles - 65% zakladni ceny , max pokles byl na S8 Wroclaw - Olesnica smlouva na 42% zakladni ceny i to byl Mota-Engil a ne China Overseas EG, COVEG dal ceny na A2 44% a 48% od zakladu,
v roce 2009 stat predpokladal ze vsechny projekty budu stat 34,5 miliarda
a skoncilo to na 22,5 miliarda , to jsou smlouvy na 592 km
ted se take pise ze moze byt problem z A1 Pyrzowice - Strykow 180 km,
ze 7,5 miliarda bude malo proto ze uvery budou drazse , no ale to napsali
"novinare" tak musime pocekat.
Re: Polsko
Díky za info, je zajímavé pozorovat chinese factor v praxi. Všichni už se v Polsku teď bojí, aby se do tendru COVEG nepřihlásili a dávají "normální ceny".
Co se týče A1, tam je to PPP a co vím, není problém s výší stavebních nákladů jako takových, jako spíše s cenou úvěrů, bez ohledu na to, že to množství peněz ani nikdo není schopen (rozumějte ochoten) dát dohromady a to ani za tu cenu, že stát poskytl záruky (underpins) za ty soukromé úvěry. EIB už do toho šla, teď ještě ten zbytek.
Co se týče A1, tam je to PPP a co vím, není problém s výší stavebních nákladů jako takových, jako spíše s cenou úvěrů, bez ohledu na to, že to množství peněz ani nikdo není schopen (rozumějte ochoten) dát dohromady a to ani za tu cenu, že stát poskytl záruky (underpins) za ty soukromé úvěry. EIB už do toho šla, teď ještě ten zbytek.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: Polsko
Neodpustím si poznámku. Když v Polsku dá čínská firma očividně podezřelou cenu zakázky, tak je to všechno OK a ještě ji pochvalují, že se cena oproti očekávání snížila. Když v ČR dá někdo takvou to cenu, je z toho akorát řízení před ÚOHS na základě odvolání apod. A pak se většina diví, že se v ČR prý staví draze.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: Polsko
presne ANO, tak se vsechny boji COVEG-u , ze na tendru na metro v Varsavie,
Astaldi Italia dal tak malou cenu ze COVEG prohral a bylo to velke prekvapeni,
No COVEG v Polsku jeste nic ne postavil tak za 2 roku budeme videt co on umi.
A1 , presne ANO , ne umel jsem to dobre vysvetlit v Cescinie ale pravda
problem je ten zbytek ktery komercni banki meli by zaplatit
Astaldi Italia dal tak malou cenu ze COVEG prohral a bylo to velke prekvapeni,
No COVEG v Polsku jeste nic ne postavil tak za 2 roku budeme videt co on umi.
A1 , presne ANO , ne umel jsem to dobre vysvetlit v Cescinie ale pravda
problem je ten zbytek ktery komercni banki meli by zaplatit
Re: Polsko
Njn, otázka je, kdo za těmi akcemi ÚOHS stojíLenny píše:Neodpustím si poznámku. Když v Polsku dá čínská firma očividně podezřelou cenu zakázky, tak je to všechno OK a ještě ji pochvalují, že se cena oproti očekávání snížila. Když v ČR dá někdo takvouto cenu, je z toho akorát řízení před ÚOHS na základě odvolání apod. A pak se většina diví, že se v ČR prý staví draze.
Re: Polsko
Odborně se tomu říká ochrana hospodářské soutěže, přežítek, který kritizoval nejen Milton Friedman, Garry Becker ale i jiní.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 26.4.2016 19:14:24, celkem upraveno 1 x.
Důvod: necitujte, když reagujete na předchozí příspěvek
Důvod: necitujte, když reagujete na předchozí příspěvek
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: Polsko
Tedy skupina pánů, kteří připisují trhu mocnou sílu. Bohužel se ukazuje, že stejně jako státní plánování je tento extrém neefektivní, kvůli čemuž se musejí hledat kompromisy jako například ÚOHS
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 26.4.2016 19:14:35, celkem upraveno 1 x.
Důvod: necitujte, když reagujete na předchozí příspěvek
Důvod: necitujte, když reagujete na předchozí příspěvek
Re: Polsko
Trochu jsem to nepochopil, ale teď jsme byly svědky selhání státní regulace. K čemu jsou ty instituce, regulace, výkazy, zprávy, ratingy, když nedokážou odhalit problémy trhu? A další nové instituce a regulace tomu dokaží zabránit? Odpověď je zcela jasná, nedokážou Uvědomte si, co stálo na začátku krize a jaké byly důvody
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 26.4.2016 19:14:47, celkem upraveno 1 x.
Důvod: necitujte, když reagujete na předchozí příspěvek
Důvod: necitujte, když reagujete na předchozí příspěvek
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: Polsko
no tak vypadlo to uplne spatne , ne bude PPP na Pyrzowice - Strykow,
bude to stavit stat , a je to spatne proto ze to bylo 180 km
a skoro 2 miliardy EUR
tak otazka na co kvuli tomu budou chybate penize ?
na S5 Wroclaw - Poznan ?
bude to stavit stat , a je to spatne proto ze to bylo 180 km
a skoro 2 miliardy EUR
tak otazka na co kvuli tomu budou chybate penize ?
na S5 Wroclaw - Poznan ?
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Polsko
Dne 8.2.2010 podepsalo konsorcium vedené společnostemi Eurovia Polska a Warburd (Vinci Construction Filiales Internationales) smlouvu na obchvat města Jaroslaw, na jihovýchodě země.
Jde o 11 km úsek rychlostní silnice, kde např. zemní práce budou tvořit víc jak 1 mil. m3 a nakonec se zde rozmístní víc jak 130 tis. ton asfaltové směsi.
Práce budou ukončené do 24 měsíců a náklady jsou 75 mil. €.
Jde o 11 km úsek rychlostní silnice, kde např. zemní práce budou tvořit víc jak 1 mil. m3 a nakonec se zde rozmístní víc jak 130 tis. ton asfaltové směsi.
Práce budou ukončené do 24 měsíců a náklady jsou 75 mil. €.
Re: Polsko
Czesi nie zablokują S3 z Legnicy do granicy
Czechy zgodziły się na budowę drogi ekspresowej. Do 2013 r. ma być gotów odcinek Legnica-Lubawka
Dziewięć miesięcy wrocławski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad czekał jak na szpilkach na decyzję Czechów w sprawie budowy odcinka drogi ekspresowej S3 z Legnicy do Lubawki.
Zgodnie z unijnym prawem Generalna Dyrekcja musiała uzyskać ich akceptację dla tej inwestycji. Gdyby nasi południowi sąsiedzi podejrzewali, że S3 będzie mieć zły wpływ na ich środowisko naturalne, mogliby zażądać tzw. uzgodnień transgranicznych. Trzeba by wówczas wszcząć skomplikowaną i długotrwałą procedurę. A to oznaczałoby odwleczenie rozpoczęcia budowy o rok lub dłużej.
- Dotąd procedury oddziaływania transgranicznego nie wykonywał żaden inwestor budujący drogę w Polsce - mówi Joanna Wąsiel, rzeczniczka prasowa GDDKiA we Wrocławiu.
Na szczęście Czechów zadowolił przesłany przez tę firmę raport, z którego wynikało, że droga S3 nie stwarza dla nich zagrożeń.
Dzięki temu inwestor dziś ma już decyzję środowiskową dla 69-kilometrowego odcinka z Legnicy do Lubawki. Dokument ostatecznie zatwierdził przebieg trasy.
Na początku przyszłego roku, po skompletowaniu dokumentacji, GDDKiA zamierza wystąpić o zgodę na realizację inwestycji, a w drugim kwartale 2011 roku ogłosi przetarg na wykonawcę.
Plany przewidują zakończenie budowy w 2013 roku. Po drugiej stronie granicy przedłużenie S3 ma stanowić nowa droga ekspresowa R11. Czesi wstępnie deklarowali jej ukończenie w roku 2016 lub 2017.
Nowa trasa zapewni tranzyt na południe Europy. Będzie szybka (dopuszczalna prędkość wyniesie 100 km/h) i wygodna.
Na odcinku Legnica-Lubawka przewidziano między innymi dwie jezdnie - każdą z trzema pasami ruchu - plus pasy awaryjne, 6 miejsc obsługi podróżnych, ekrany akustyczne, przejścia dla zwierząt.
Zarówno polska S3, jak i czeska R11 będą częściowo finansowane ze środków unijnych Korytarza TENT.
Czechy zgodziły się na budowę drogi ekspresowej. Do 2013 r. ma być gotów odcinek Legnica-Lubawka
Dziewięć miesięcy wrocławski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad czekał jak na szpilkach na decyzję Czechów w sprawie budowy odcinka drogi ekspresowej S3 z Legnicy do Lubawki.
Zgodnie z unijnym prawem Generalna Dyrekcja musiała uzyskać ich akceptację dla tej inwestycji. Gdyby nasi południowi sąsiedzi podejrzewali, że S3 będzie mieć zły wpływ na ich środowisko naturalne, mogliby zażądać tzw. uzgodnień transgranicznych. Trzeba by wówczas wszcząć skomplikowaną i długotrwałą procedurę. A to oznaczałoby odwleczenie rozpoczęcia budowy o rok lub dłużej.
- Dotąd procedury oddziaływania transgranicznego nie wykonywał żaden inwestor budujący drogę w Polsce - mówi Joanna Wąsiel, rzeczniczka prasowa GDDKiA we Wrocławiu.
Na szczęście Czechów zadowolił przesłany przez tę firmę raport, z którego wynikało, że droga S3 nie stwarza dla nich zagrożeń.
Dzięki temu inwestor dziś ma już decyzję środowiskową dla 69-kilometrowego odcinka z Legnicy do Lubawki. Dokument ostatecznie zatwierdził przebieg trasy.
Na początku przyszłego roku, po skompletowaniu dokumentacji, GDDKiA zamierza wystąpić o zgodę na realizację inwestycji, a w drugim kwartale 2011 roku ogłosi przetarg na wykonawcę.
Plany przewidują zakończenie budowy w 2013 roku. Po drugiej stronie granicy przedłużenie S3 ma stanowić nowa droga ekspresowa R11. Czesi wstępnie deklarowali jej ukończenie w roku 2016 lub 2017.
Nowa trasa zapewni tranzyt na południe Europy. Będzie szybka (dopuszczalna prędkość wyniesie 100 km/h) i wygodna.
Na odcinku Legnica-Lubawka przewidziano między innymi dwie jezdnie - każdą z trzema pasami ruchu - plus pasy awaryjne, 6 miejsc obsługi podróżnych, ekrany akustyczne, przejścia dla zwierząt.
Zarówno polska S3, jak i czeska R11 będą częściowo finansowane ze środków unijnych Korytarza TENT.
Re: Polsko
Víte někdo jak v Polsku funguje EIA, příprava, výkupy/vyvlastnění? To taky musí být pěkně efektivní... Otázka však, jestli nemají velké oči.
Jinak to snížení ceny oproti státní expertýze je velmi výrazné, holt krize úřaduje a i stavební firmy si musí holt šáhnout na své marže.
Jinak to snížení ceny oproti státní expertýze je velmi výrazné, holt krize úřaduje a i stavební firmy si musí holt šáhnout na své marže.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: Polsko
Jestli tomu rozumím správně, bude S3 v uspořádání 3+3 pruhy To je tedy hodně velkorysé, takové uspořádání nemá ani Obwodnica Trójmiasta. Není to náhodou apríl? Moc mi to nejde dohromady s dovolenou rychlostí 100 km/h - ta je totiž v Polsku charakteristická pro směrově nedělené silnice pro motorová vozidla.jtybinka píše:Nowa trasa zapewni tranzyt na południe Europy. Będzie szybka (dopuszczalna prędkość wyniesie 100 km/h) i wygodna.
Na odcinku Legnica-Lubawka przewidziano między innymi dwie jezdnie - każdą z trzema pasami ruchu - plus pasy awaryjne, 6 miejsc obsługi podróżnych, ekrany akustyczne, przejścia dla zwierząt.
To jsou mi novinky - u nás se spíš straší tím, že toto "koryto" brzo vyschnejtybinka píše:Zarówno polska S3, jak i czeska R11 będą częściowo finansowane ze środków unijnych Korytarza TENT.
Re: Polsko
to psal novinar , Tak treba nektere veci dopovedet,
ano DSU je pro 2x3 (nebo 3+3) tak se bude stavit z rezervou na 3 pruh
100 km/h je to rychlost projektova tak neni to povolena maximalni rychlost
ktera pravdopodobne bude 110 km/h proto ze je to S
na priklad A2 ma max rychlost 130 km/h a rychlost projektovou 120 km/h
ano DSU je pro 2x3 (nebo 3+3) tak se bude stavit z rezervou na 3 pruh
100 km/h je to rychlost projektova tak neni to povolena maximalni rychlost
ktera pravdopodobne bude 110 km/h proto ze je to S
na priklad A2 ma max rychlost 130 km/h a rychlost projektovou 120 km/h
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Polsko
Jsme lidé, pokud si uctíme památku zesnulých.
Lech Kaczyński, R.I.P.
Za všechny zesnulé při havárii letadla TU-154 na ruském letišti ve Smolensku vyjádřuji Polsku upřimnou soustrast.
Lech Kaczyński, R.I.P.
Za všechny zesnulé při havárii letadla TU-154 na ruském letišti ve Smolensku vyjádřuji Polsku upřimnou soustrast.