Stránka 1 z 52

Polsko všeobecně

Napsal: 26.2.2009 10:41:49
od ceskedalnice.cz
pl-flag.gif
pl-flag.gif (379 bajtů) Zobrazeno 67592 x
pl-map.gif
pl-map.gif (18.64 KiB) Zobrazeno 67588 x
Rozloha: cca. 312 700 km2
Počet obyvatel: cca. 38 mil.
Hlavní město: Varšava (cca. 1,8 mil., metropole cca. 3,1 mil. obyv.)
Další města: Krakov (cca. 0,78 mil., metropole cca. 1,7 mil. obyv.), Lodž (cca. 0,67 mil., s okolím cca. 1,1 mil. obyv.)


Rád bych upozornil na jeden fakt, on ho uvedl i ML90 a já ho explicitně uvedl i tady v úvodu tématu: Výběrová řížení / Podepsání smlouvy sice, že: ZMĚNA ODKAZŮ: Web GDDKiA přešel na novou platformu a nyní je součástí obecného vládního webu gov.pl: https://www.gov.pl/web/gddkia Starý web s veškerými informacemi je dostupný na adrese https://www.archiwum.gddkia.gov.pl/ Proto jsou kromě nejnovějších neplatné veškeré odkazy, které tady ve fóru jsou a pro jejich zobrazení se musí na začátek adresy přidat slovo "archiwum" (například https://www.archiwum.gddkia.gov.pl/pl/a ... -Warszawie). :idea:

Re: Polsko

Napsal: 13.4.2009 20:40:11
od hh
Kolik se toho staví od Bohumína po Lódž, máte někdo přehled prosím?

Re: Polsko

Napsal: 14.4.2009 7:24:21
od mapman
Přehled A1 k 1.4.2009

Hotový je úsek Gdańsk - Grudziądz,
úsek Grudziądz - Toruń se staví,
na úsek Toruń - Stryków (A2) probíhá soutěž na zhotovitele,
úsek Stryków (A2) - Pyrzowice (S1) (162,5 km) je v zařazen do PPP, má podepsanou smlouvu, počátek výstavby 1.-3.čtvrtletí 2010,
na úsek Pyrzowice (S1) - Maciejów probíhá soutěž
úseky Maciejów - Sośnica (A4) - Belk - Świerklany -Gorzyczki jsou ve výstavbě

Re: Polsko

Napsal: 14.4.2009 7:39:04
od martini
Podle toho, co tu mapman napsal, tak se zdá, že Poláci s tou výstavbou docela hýbou, otázka, jaké reálné činy jsou za těmito slovy. Myslíte, že je reálné v roce 2011 dojet z Ostravy až na A4?

Re: Polsko

Napsal: 14.4.2009 8:12:21
od mapman
martini píše:Podle toho, co tu mapman napsal, tak se zdá, že Poláci s tou výstavbou docela hýbou, otázka, jaké reálné činy jsou za těmito slovy. Myslíte, že je reálné v roce 2011 dojet z Ostravy až na A4?
Je enormní zájem tyto úseky dokončit do léta 2012 kdy bude v Polsku mistrovství Evropy ve fotbale, to bych viděl jako nejzazší termín...

Re: Polsko

Napsal: 15.4.2009 16:39:17
od Diaľničiar
Několik webových stránek zde přidám:

Ředitelství silniční sítě :arrow:

https://www.gov.pl/web/gddkia

Ministerstvo infrastruktury :arrow:

https://dziennikurzedowy.mi.gov.pl/

Stránky o dálnicích :arrow:

http://www.autostrady.pl/
http://www.autostrada-a2.pl/
https://autostrady.info.pl/
https://www.skyscrapercity.com/threads/ ... we.345003/

Mapa dálniční sítě: http://ssc.siskom.waw.pl/


Shrnutí vývoje je uvedeno v roce 2021: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 00#p242900

Re: Polsko

Napsal: 15.4.2009 16:48:16
od Diaľničiar
První plány na výstavbu dálnic :arrow:

Rok 1939
1939.gif
1939.gif (32.18 KiB) Zobrazeno 67569 x
Rok 1945
p_1945.gif
p_1945.gif (44.41 KiB) Zobrazeno 67580 x
Rok 1963
1963.gif
1963.gif (30.25 KiB) Zobrazeno 67569 x
Rok 1972
1972.gif
1972.gif (17.69 KiB) Zobrazeno 67570 x
Rok 2004 (perspektiva)
2004.gif
2004.gif (46.04 KiB) Zobrazeno 67577 x

Re: Polsko

Napsal: 27.4.2009 15:21:06
od Moravské stréc
Já bych to s tím Polskem tak dobře neviděl.Vzhledem k tomu,že se mezi Lodží a Toruní vesele budují obchvaty měst(Krosnewice,Kowal)Tak tam dálnici asi brzy neuvidíme.Stejně tak se nic nehýbe okolo Lodže do Strykówa.Na úseku od hranice do Gliwic se pracuje v pěkném tempu.

Re: Polsko

Napsal: 27.4.2009 16:40:11
od viky
hh píše:U nás je to taky někdy neštěstí to zprovozňovaní (Plzeň, Hradec), ale tohle je teda síla: http://www.finance.cz/zpravy/finance/217792/
bez mostů..... to tam jako budou přívozy? :roll:

Re: Polsko

Napsal: 29.5.2009 21:59:18
od martin
Nevíte náhodou, co těmito značkami kdo myslel?
POL.jpg
POL.jpg (37.87 KiB) Zobrazeno 65367 x

Re: Polsko

Napsal: 30.5.2009 15:10:02
od Martin z Ostravy
No mají to pěkné, a hlavně staví s rezervou pro rozšíření.
Jak jsou na tom s cenou na km a kvalitou?
S22 Elblag - Kaliningrad - proč je to jen na 1/2 profil?

Re: Polsko

Napsal: 30.5.2009 16:12:31
od martin
S tou s S22 si nejsem jistej, ale mám pocit, že to je také část bývalé říšské tranzitní dálnice Danzig-Königsberg.

Re: Polsko

Napsal: 30.5.2009 17:18:08
od Moravské stréc
S 22 je bývalá tzv ,,Berlinka",tedy Berlín-Královec.Úsek Elbing-Královec byl jeden z mála téměř dobudovaných úseků.V roce 2005 jsem starou říšskou dálnici viděl na vlastní oči.Letos jedu se synkem navštívit východopruské křižácké hrady,tak snad něco vyfotím,ale na internetu je dostatek informací o Berlince.
https://www.berlinka.pcp.pl/

Re: Polsko

Napsal: 2.6.2009 19:09:32
od mapman
martin píše:Nevíte náhodou, co těmito značkami kdo myslel?
Problem v Polsku je v tom, že pro ně byl až do letoška jedním z hlavních navigačních cílů na silnici i hraniční přechod, a to značený pouze názvem obce na polské straně a tento přechod značí už klidně i na druhé straně rzeczypospolitej :) Letos se to prý snad měnilo, vyšlo nové "rozporzadzenie" - čil nejspíš nařízení :)

Re: Polsko

Napsal: 2.6.2009 19:11:08
od mapman
martin píše:S tou s S22 si nejsem jistej, ale mám pocit, že to je také část bývalé říšské tranzitní dálnice Danzig-Königsberg.

S22 je v celé svojí délce pouze dostavbou na v podstatě již hotovém tělese bývalé německé dálnice. Dlužno podoktnout, že toto těleso je před dokončením už přes 50 let i na dnešní ruské straně hranice až téměř ke Kaliningradu.

Re: Polsko

Napsal: 29.6.2009 11:09:21
od geograf
Dobrý den, potřeboval bych pomoci najít nejaktuálnější informace o povodňových výlukách v Polsku, konkrétně mi jde o to, jestli se dostanu zítra -ve středu přes Klodzko do Wroclawi. Díky.

Re: Polsko

Napsal: 29.6.2009 12:34:25
od mapman
http://www.imgw.pl/index.php?option=com ... Itemid=164

Vypadá to na potíže na horním a středním toku Odry a na Bělé tekoucí z Jeseníků, Kladské Nisy se to netýká, Wroclaw určitě nějak sjízdná bude...

Re: Polsko

Napsal: 1.7.2009 10:04:04
od martini
Tak několik poznatků z dovolené v Polsku:

Trasa tam:
Kladno - Praha - HK - Trutnov - Legnica - Lubin - Rawicz - Kalisz - Konin - Toruň - Olsztyn - Mikolajki
Povrchy v Polsku jakž takž opravené, hlavně hlavní tahy komplet s novým kobercem, ale jízda hrozně pomalá, průměrná rychlost 58 km/h - tragédie... S celkem asi 1,5 hodinama přestávek cesta na 15 hodin a to to je 885 km. Výhodou je, že se člověk vyhne všem velkým městům, ale na trase jsou komplikací hlavně neustálé průjezdy obcemi. Obchvat Toruně S10 je postaven komplet v polovičním profilu a jízda pěkná, ovšem díky intenzitě stejně bez možnosti předjíždění. Největší tragédie za Toruní směrem na Olsztyn, kde je silnice nemodernizovaná a plná házejících hrbolů s vysokou intenzitou a skoro nemožností rozumně předjíždět.

Trasa zpět:
Mikolajki - Olsztyn - Toruň - Konin - A2 - I/2 - Swiecko - Frankfurt nad Odrou - I/87 - A13 Drážďany - A17 - D8 - I/30 - D8 - I/16 - Kladno
Cesta delší, avšak rychlejší a pohodlnější. Délka 996 km a průměrná rychlost 72 km/h. Doba jízdy 13,5 hodin s hodinou na přestávky. Změna u Konína s nájezdem na A2 a kolem Poznaně na konec A2 a po I/2 na Swiecko. Trasa I/2 komplet zmodernizovaný povrch, avšak kapacita silnice překročena výrazně. Umožňovalo by to zde klidně vyznačení střídavého třípruhu, ale místo toho je volena varianta poměrně širokých odstavných pruhů a dvou hlavních, při té intenzitě neumožňující předjetí bez rizika. V Německu jsem chtěl místo panelky na Berlín vyzkoušet I/87, kde jsou poměrně nové obchvaty Beeskowa a Müllrose (střídavý třípruh, krása). Problémem zde jsou starší úseky se stromy hrozně blízko silnice a dovolenou 80 km/h a průjezd městem Lübben, ale i tak zkratka na A13 byla projetá během hodiny a délka 75 km namísto 120 km po dálnicích okolo Berlína. Pak A13 přes Drážďany a A17 k nám na D8 už komplet po dálnici a naprostá pohoda (včetně průjezdu Ústím a Lovosicemi...).

Záměrně jsem se vyhnul popisu polské A2, které se chci věnovat zvlášť. Nájezd u Konína. Po Wrzésnii 47,6 km za 11 PLN, čili 66 Kč. Úsek Wrzésnia - Poznaň 37,5 km, taktéž 11 PLN, obchvat Poznaně grátis, úsek Poznaň - Nowy Tomyšl 50 km také za 11 PLN. Blbé je, že člověk je díky rozdělení dálnice na placené a neplacené úseky nucen na tomto 150 km úseku třikrát absolvovat mýtnici, ale zdržení minimální. Dálnice superkvalitní, ale drahá a tudíž poměrně prázdná. Naštvali mě však maximálně na posledním úseku. I když za 66 korun, z principu to budu řešit. Celý úsek Komorniki (Poznaň-západ) - Nowy Tomyšl si vyinkasovali plnou cenu a celý úsek byl střídavě veden jedním směrem v uspořádání 1+1 a druhá polovina se vždy opravovala. Stavěl Strabag, tak jak jinak :-(. Jak sakra mohou inkasovat plnou částku za dálnici (kor když pro ten úsek mají extra mýtnici), když se mi nedostává služby, za kterou jsem si zaplatil (předem a na konci již není kde reklamovat, neboť další mýtnice není a dálnice končí). Tím si mě opravdu koncesionář Autostrada Wielkopolska nezískal i když ze začátku jsem byl velice příjemně překvapen.

To je asi tak vše, co se cesty týká. Až bude dostaněna A2 až po hranice s Německem, tato cesta bude rozhodně nejpohodlnější, možná ještě nevyužívat I/87 a prát to po dálnici dokud to jde, ale to až pojedeme do Polska po květnu 2012.

Re: Polsko

Napsal: 1.7.2009 10:18:02
od hh
Tak to ses teda projel, díky za dojmy:)

Až bude A2 a A1 nějak víc hotová, moc se chci zase do Polska pořádně podívat, ale čekám, čekám ...

A jak s rychlostma a kontrolou polské policie?

Re: Polsko

Napsal: 1.7.2009 11:57:53
od martini
hh píše:A jak s rychlostma a kontrolou polské policie?
Za celou dobu jsme potkali dvoje policejní hlídky, z toho jednu v protisměru, takže nic. Na silnicích v obcích spousta radarů postaršího data instalace, ale zdá se, že spíše nefunkčních, nicméně snažil jsem se rychlost nepřekračovat o více než 15 km/h v obci. Na celé cestě je i několik nových úseků obchvatů a průtahů městy, které vypadají poměrně nově, ale s dálnicemi ne a ne pohnout, tak to tam nějak rozpohybují, kvůli tomu EURO 2012.

Re: Polsko

Napsal: 20.10.2009 8:43:23
od martin
Nick Slaughter píše:Do polska není na škodu vypravit se s CB radiem, hlidek je na cestách relativně hodně. btw. s pistolí se otačí, takže vás můžou změřit i z druhé strany cesty. Vyplatí se taky "zavěsit" za někoho s radio anténou. Pozor taky na Opel Vectra, faceliftované verze po r. 2005., jezdí a měří v nich policie na dálnicích a čtyřproudových cestách. Podobně jako VW passat v čr, auta nejsou označená.
Aha, tak proto má v Polsku tolik aut tyto antény. Teď se to vyjasňuje :D

Re: Polsko

Napsal: 21.10.2009 20:01:00
od Moravské stréc
Mně se taky stalo,že jsem rychlost uhádal bez pokuty,pro absenci zlotůvek.Ale taky mne jednou klidně odvezli k bankomatu.Někdy to spraví česká bankovka upuštěná na podlahu u zadních sedadel v jejich autě.To nejde do ruky,to není ,,lapúvka".Jako kuriozitu k A4-až pojedete někdy V-Z od Gliwic po Wroclav,všiměte si na starých kamených pilířích důlků po kulkách.Nejvíce okolo Opole,Olawy a Brzegu.Tam je dokonce děravý ocelový most u nádraží.

Re: Polsko

Napsal: 21.10.2009 21:06:44
od Lenny
Vitajte strécu,
tak toho jsem si nevšimnul, jel jsem tedy opačným směrem, Němci asi tolik nestříleli, jak Rusy. Příště se na to zaměřím. Ale nadjezdy jsou to pěkné.

Re: Polsko

Napsal: 22.10.2009 12:56:59
od Moravské stréc
Jezdím tama často,do Olavy,do Legnice.Velice pěkně je rozestavěno u Wroclavi křížení s obchvatem města a přeložkou od Klodzka.Ze směru od Klodzka jsou fatální zácpy.Taky se pěkně pracuje na expresůvce z Kielců do Radomi a z Elblagu do Pasleku(Gdaňsk-Varšava),ale to je už pro našince hodně z ruky.

Re: Polsko

Napsal: 22.10.2009 14:41:44
od Nick Slaughter
Moravské stréc píše:Jezdím tama často,do Olavy,do Legnice.Velice pěkně je rozestavěno u Wroclavi křížení s obchvatem města a přeložkou od Klodzka.Ze směru od Klodzka jsou fatální zácpy.Taky se pěkně pracuje na expresůvce z Kielců do Radomi a z Elblagu do Pasleku(Gdaňsk-Varšava),ale to je už pro našince hodně z ruky.
Na S7 se nedávno začal stavět 18-ti kilometrový jižní obchvat Gdańsku (Gdańsk – Koszwały). Oficiální zahájení prací 10.10.09, datum dokončení 2012. Měl by odvést podle odhadů až 14000 aut z centra města (oba směry?). Centrum města bývá hodně ucpané, tak uvidíme.
Silnice č.7 vede teméř historickým centrem, odvádí tranzit na Varšavu jak z Gdańsku a jeho přístavu, ale taky všechen tranzit ze severu který je veden po obchvatu s6.

Na S7 se měl otevírat 16.10. taky další 7-mi kilometrový úsek severně navazující na obchvat Kielce.