Polsko všeobecně
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: Polsko všeobecně
Stávající silnice je mezi Bělostokem a Litvou pořádně přetížená, hlavně kamiony. Chudáci lidi ve vesnicích, ale do pár let si oddychnou. Cesta je děsně únavná, proto ty nehody a riskantní předjíždění. Já se na 100 km trasy zklidnil, jel s dojezdy a nechával se neustále předjíždět a velkou mezeru přede mnou. Všichni ti v Audi, BMW apod. jsme se sešli na prvním semaforu v Bělostoku Já s rozhledem, oni celou dobu nalepeni na sebe za kamiony Škoda, že tu část u Augustova neudělali alespoň třípruhovou. Taková luxusní přeložka a nedá se tu také předjet.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: Polsko všeobecně
Když už jsme u téhle trasy, tak tu máme jednu novinku
Dnes byl otevřen 9km úsek rychlostní silnice S8 mezi městem Ostrów Mazowiecka a hranicí Mazovského/Podleského vojvodství. Do konce srpna ještě budou pokračovat drobné práce, takže je tam zatím provizorně omezená rychlost na 100 km/h. V praxi to znamená, že od strany Białystoku směrem na Varšavu už se jede kolem 100 km po rychlostní silnici. Tím pádem už tedy chybí poslední dva úseky mezi městy Wyszków a Ostrów Mazowiecka a budeme míst kompletní spojení Varšavy a Białystoku.
https://www.gddkia.gov.pl/pl/a/30046/S8 ... az-dluzsza
Jinak ad Augustów (mimochodem je tam fakt nádherně, doporučuju si tam zajet na dovolenou ), já jsem tam byl poprvé ještě před otevřením obchvatu a ve městě to bylo solidní peklo. Taky se o tom mluvilo jako o nejsledovanější stavbě v Polsku (obzvlášť potom, co se stopla první stavba). Celý tranzit z Pobaltí jezdil po téhle úzké silnici mezi dvěma jezerami: https://www.google.com/maps/@53.8643794 ... 312!8i6656
Dnes byl otevřen 9km úsek rychlostní silnice S8 mezi městem Ostrów Mazowiecka a hranicí Mazovského/Podleského vojvodství. Do konce srpna ještě budou pokračovat drobné práce, takže je tam zatím provizorně omezená rychlost na 100 km/h. V praxi to znamená, že od strany Białystoku směrem na Varšavu už se jede kolem 100 km po rychlostní silnici. Tím pádem už tedy chybí poslední dva úseky mezi městy Wyszków a Ostrów Mazowiecka a budeme míst kompletní spojení Varšavy a Białystoku.
https://www.gddkia.gov.pl/pl/a/30046/S8 ... az-dluzsza
Jinak ad Augustów (mimochodem je tam fakt nádherně, doporučuju si tam zajet na dovolenou ), já jsem tam byl poprvé ještě před otevřením obchvatu a ve městě to bylo solidní peklo. Taky se o tom mluvilo jako o nejsledovanější stavbě v Polsku (obzvlášť potom, co se stopla první stavba). Celý tranzit z Pobaltí jezdil po téhle úzké silnici mezi dvěma jezerami: https://www.google.com/maps/@53.8643794 ... 312!8i6656
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: Polsko všeobecně
My jsme naštěstí z Litvy až skoro do Augustova nejeli po E67, ale po vedlejškách. Nenechali jsme si přece ujít tato polská lákadla.
- Přílohy
-
- P7070594.JPG (385.72 KiB) Zobrazeno 6249 x
-
- P7070651.JPG (293.13 KiB) Zobrazeno 6249 x
-
- P7070679.JPG (384.7 KiB) Zobrazeno 6249 x
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: Polsko všeobecně
Co to je za mosty?
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: Polsko všeobecně
to první je trojmezí Polsko, Litva, RF
https://www.google.com/maps/@54.3632932 ... 144!8i3072
kousek vedle je
https://pl.wikipedia.org/wiki/Mosty_w_Sta%C5%84czykach
https://www.google.com/maps/@54.2969437 ... 776!8i3888
https://www.google.com/maps/@54.3632932 ... 144!8i3072
kousek vedle je
https://pl.wikipedia.org/wiki/Mosty_w_Sta%C5%84czykach
https://www.google.com/maps/@54.2969437 ... 776!8i3888
Re: Polsko všeobecně
Pozůstatky po německé železnici postavené v letech 1917-1918. V podstatě to už tehdy bylo stavěné spíš na efekt a ne kvůli nějakému dopravnímu významu. Šlo o to, že Východní Prusko byla nejchudší část Německa, takže to byl určitý prvek státní propagandy. Taky jsem tam před pár lety byl.
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: Polsko všeobecně
Trať měla být dvoukolejná, ale zprovozněna byla jen jednokolejná, protože po 1.SV se změnila mapa Evropy. Pak byla trať vytížena pro stavbu a obsluhu Vlčího doupěte. No a pak s frontou přišli Sověti, kteří trať rozebrali a odvezli do Sajuzu (stejně jako spousty jiných žel. a tramvajových tratí, prý jako trofej a zabrali pro sebe Litvu a Kaliningradskou oblast. Takže pro Poláky už nemělo smysl trať nijak obnovovat.
Na tom Trojmezí je upozornění, že na Ruskou stranu se nesmí chodit a bože chraň cokoli fotografovat. Kvůli čemu tam lidé jezdí ? Aby se prošli pár kroků po Rusku a pořídili pár snímků No, kulometné hnízdo tam sice vidět nebylo, ale kamery a nekonečný pruh rozorané zeminy, aby v ní byly vidět stopy ano.
Na tom Trojmezí je upozornění, že na Ruskou stranu se nesmí chodit a bože chraň cokoli fotografovat. Kvůli čemu tam lidé jezdí ? Aby se prošli pár kroků po Rusku a pořídili pár snímků No, kulometné hnízdo tam sice vidět nebylo, ale kamery a nekonečný pruh rozorané zeminy, aby v ní byly vidět stopy ano.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: Polsko všeobecně
Co kdyby se někdo zbláznil a chtěl emigrovat do Ruska
Re: Polsko všeobecně
Taky jsem se vratil od Baltu a i tentokrat (naposled) pres Nemecko. Na me oblibene DK22 zadne vetsi zmeny, kostkovy usek Berlinki houpe porad stejne, panelovy porad stejne dupe (jen je asi kratsi). Rekl bych, ze je vice zviratek, tam jsem jel za svetla, zpet v noci a to bylo hotove safari. Lisky, srny, stado divocaku s mladymi a jako bonus statny jelen metr od krajnice. Pokud navic nepocitam ucastniky nejakeho festivalu rozhanene kolem treti rano blizici se bourkou. Taky jsem jel po DK6 mezi Slupskem a Gdanskem. Uz vim, proc planuji S6 kolem trojmesti, kdyz uz jim tam stoji. Stihl ji osud jizni spojky, ve ctrtek odpoledne tam kolisala rychlost mezi 110 a 0. To jen poznamka pro ty, co povazuji za nutne vest dalnicni obchvaty co nejbliz k mestu. Na S7 mezi Gdanskem a Elblagem se pracuje jako o zivot, ma byt dokoncena v rijnu, coz mi prijde dost optimisticke, na par mistech se jezdi po hotove pulce, ale nekde jeste neni ani kousek asfaltu. Jestli to stihnou, bylo by fajn se zeptat jaktoze to nekde jde a u nas ne (stavi to Metrostav).
A nevite nekdo jestli chodi oceneni z radaru i z Polska? Asi budu mit pozdrav za 59 na 50 na DK6...
A nevite nekdo jestli chodi oceneni z radaru i z Polska? Asi budu mit pozdrav za 59 na 50 na DK6...
Re: Polsko všeobecně
Je to trochu OT k tématu dálnic a silnic, ale tohle trojmezí jsem dílem úmyslně a dílem i trochu náhodou návštívil třikrát. V letech 2011, 2015 a 2016. Nádherně se na něm ilustruje politická situace mezi západem a Ruskem. Zatímco v roce 2011 bylo všude kolem hranice mnoho stromů, nyní již vše vysekané. Ruské rozhlasové stanice v polském i litevském příhraničí rušené, hudbu i mluvené slovo narušuje pískání. U trojmezí jsem si na ruské straně všiml kamer...Tohle vše zapříčinilo, že jsem již při poslední návštěvě nenašel odvahu tam lézt. No ale když vidím, že vás nikdo neodtáhl do basy ani nezastřelil, tak do toho možná ještě někdy půjduHoney72 píše:Na tom Trojmezí je upozornění, že na Ruskou stranu se nesmí chodit a bože chraň cokoli fotografovat. Kvůli čemu tam lidé jezdí ? Aby se prošli pár kroků po Rusku a pořídili pár snímků No, kulometné hnízdo tam sice vidět nebylo, ale kamery a nekonečný pruh rozorané zeminy, aby v ní byly vidět stopy ano.
Re: Polsko všeobecně
Krátký report z cesty po S3 severně od Legnice. Mezi Gorzowem Wlkp. a mostem přes Odru u Cigacic je v provozu plný profil bez omezení. Svezení docela luxusní, provoz přiměřený, jenom tedy na poloměru zatáček je někdy poznat, že expresówky nejsou autostrády. Myslím, že to byl zrovna nadjezd u Międzyrzeczy kde bylo potřeba zpomalit a připomínalo to konec D7 u Chomutova. Most přes Odru je v půlprofilu a zřejmě ještě dlouho bude, nějaké stavební práce na druhém profilu sice jsou, ale mostovka tedy ještě vidět nebyla. Dále k Zielone Górze pokračuje chvíli plný profil, aby se následně od exitu u Zielone Góry směrem na jih až někam k Nowemu Miasteczku jelo v půlprofilu s kontinuálním omezením na 60 km/h a místně na 40 km/h s tím, že tu každý jezdí asi tak stovkou a více. Druhý profil vypadá celkem hotově a mohlo by se každou chvíli po něm jezdit.
Za tímto úsekem směrem na Lubin se jede částečně po staré silnici, částečně po nových doprovodných komunikacích s množstvím místních omezení na 60km/h, samozřejmě zcela ignorovaných, rozestavěnost S3 je zde menší než u půlprofilu u Zielone Góry. Dále se jezdí přes Lubin a až za ním se najede na S3 směrem k Legnici.
Místama je to tedy dopravní peklo, ale zase se staví a za chvíli bude tah hotový.
A4 od Legnice na Wroclaw samozřejmě totálně přecpaná, pravý pruh je zástup kamionů, levý pruh plný hovadsky jedoucích místních i těch východně přespolních. Gentlemanské pouštění z pravého do levého pruhu zde neznají, naopak mají často ve zvyku se mačkat na kufr nebo objíždět zprava. V kombinaci s tím, že je běžné si v odstavném zálivu zastavit na toaletu, nebo se dají potkat mezi kamiony různé přetížené pomalu jedoucí vraky, je jízda po tomto úzkém hitlerově tobogánu skutečný adrenalin.
Za tímto úsekem směrem na Lubin se jede částečně po staré silnici, částečně po nových doprovodných komunikacích s množstvím místních omezení na 60km/h, samozřejmě zcela ignorovaných, rozestavěnost S3 je zde menší než u půlprofilu u Zielone Góry. Dále se jezdí přes Lubin a až za ním se najede na S3 směrem k Legnici.
Místama je to tedy dopravní peklo, ale zase se staví a za chvíli bude tah hotový.
A4 od Legnice na Wroclaw samozřejmě totálně přecpaná, pravý pruh je zástup kamionů, levý pruh plný hovadsky jedoucích místních i těch východně přespolních. Gentlemanské pouštění z pravého do levého pruhu zde neznají, naopak mají často ve zvyku se mačkat na kufr nebo objíždět zprava. V kombinaci s tím, že je běžné si v odstavném zálivu zastavit na toaletu, nebo se dají potkat mezi kamiony různé přetížené pomalu jedoucí vraky, je jízda po tomto úzkém hitlerově tobogánu skutečný adrenalin.
Jsem chodec, řidič, cyklista, cestující VHD. Get over it.
Re: Polsko všeobecně
To jako ocenění za nejpomalejšího řidiče?jozka píše: A nevite nekdo jestli chodi oceneni z radaru i z Polska? Asi budu mit pozdrav za 59 na 50 na DK6...
Jsem chodec, řidič, cyklista, cestující VHD. Get over it.
Re: Polsko všeobecně
Za nejnepozornejsiho, domaci zpomalili a ja ne
Re: Polsko všeobecně
Co vím, tak zatím nechodili. Ověřeno v květnu a doted nic. Tedy bráchovi.
Zdržuji se hlavně jižně od Dunaje, ale rád se podívám i na severní břeh a sem tam i na západ od Rýna.
Re: Polsko všeobecně
Polské Ministerstvo Infrastruktury dnes oznámilo, že se bude modernizovat jižní jízdní pás dálnice A18, která se u města Bolesławiec odděluje od A4 a pokračuje k německé hranici směrem na Chotěbuz. Severní pás byl zmodernizovaný už v roce 2007. Podle toho co se mi podařilo dohledat by první tendry mohly být vyhlášeny ke konci letošního roku.
https://www.gddkia.gov.pl/pl/a/30266/Po ... zebudowana
Pro představu v jakém stavu je vozovka teď: https://www.google.com/maps/@51.4765683 ... bfov%3D100
https://www.gddkia.gov.pl/pl/a/30266/Po ... zebudowana
Pro představu v jakém stavu je vozovka teď: https://www.google.com/maps/@51.4765683 ... bfov%3D100
Re: Polsko všeobecně
To stavěli ještě hitlerovci, ne ? A my si stěžujeme nas kvalitu našich dálnic. Po D1 se mohlo klidně jezdit ještě dalších 50 let
Re: Polsko všeobecně
Je to tak, měl by to být ještě původní německý povrch ze 30. let Stavělo se to jako Reichsautobahn 9 z Berlína přes Vratislav směrem na Glivice a byla otevřená v letech 1937 a 38.
Re: Polsko všeobecně
O kus dál na východ je po rekonstrukci, včetně odstavného. A o další kousek dál odstavný končí. Proč, to mě hlava nebere... https://goo.gl/maps/XGFuAiYkAXL2
Re: Polsko všeobecně
Tohle je jenom krátký úsek (7 km) od křížení s A4, který prošel rekonstrukcí v roce 1995. Prakticky ale jenom vyměnili povrch, a proto zbytek zůstal tak jak byl (bez odstavného pruhu a s původními MÚK). Podobně je to i dál na A4, a proto se výhledově počítá s její modernizací (ona je sice teď označená jako dálnice, ale parametrům právě kvůli tomuhle nevyhovuje).
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: Polsko všeobecně
A18, či spíše budoucí A18, protože není značena jako dálnice, je ve směru do Berlína v pohodě. Tedy tak nějak. Vozovka hezká, nová, ale neustálé otravné omezení rychlosti mi dost vadí. A směr od Berlína ? Už nikdy. Jeden zážitek stačil. Maximální rychlost spíš 50, někdy i 40 a auto div se nerozpadlo. Hledal jsem stopy pásů od ruských tanků, které tudy hnali ve 45. na Berlín D1 je zlatá Chtěl jsem někde sjet a vypadnout z toho muzejního úseku, jenže žádné MÚK, nikde nic, jen lesy. Byl jsem rozhodnutý to klidně vzít přes les, jenže všude byly ploty a brány Od té doby A18 objíždím přes Drážďany.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
-
- Příspěvky: 1053
- Registrován: 25.2.2014 11:34:01
- Bydliště: Javorník/Obertaufkirchen
- Kontaktovat uživatele:
Re: Polsko všeobecně
Haleluja. Před deseti lety bylo pozdě. Tankodrom hadra.ML90 píše:Polské Ministerstvo Infrastruktury dnes oznámilo, že se bude modernizovat jižní jízdní pás dálnice A18, která se u města Bolesławiec odděluje od A4 a pokračuje k německé hranici směrem na Chotěbuz. Severní pás byl zmodernizovaný už v roce 2007. Podle toho co se mi podařilo dohledat by první tendry mohly být vyhlášeny ke konci letošního roku.
https://www.gddkia.gov.pl/pl/a/30266/Po ... zebudowana
Pro představu v jakém stavu je vozovka teď: https://www.google.com/maps/@51.4765683 ... bfov%3D100
Na konci světa: I/60 a kousek od civilizace: A 94, jinak na cestě mezi nimi.
Re: Polsko všeobecně
Na to, že je povrchu 80 let vypadá dobře. Opravdu u něj nedošlo k výměně?ML90 píše:Je to tak, měl by to být ještě původní německý povrch ze 30. let Stavělo se to jako Reichsautobahn 9 z Berlína přes Vratislav směrem na Glivice a byla otevřená v letech 1937 a 38.
Re: Polsko všeobecně
Jedna spiklenecká teorie: A18 je utajený nacistický pomník, protože číslici 18 používají neonacisté jako kód pro A.H. Proto tam pietně zachovávají původní povrch .
(samozřejmě jen rádoby vtip)
Ten rekonstruovaný pás vypadá od pohledu jako nový, přestože už je pár let v provozu.
(samozřejmě jen rádoby vtip)
Ten rekonstruovaný pás vypadá od pohledu jako nový, přestože už je pár let v provozu.
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: Polsko všeobecně
Jo a spiklencům přidává na bodech fakt, že to je jediná dálnice v Polsku, která má dvouciferné číslo a ke všemu úplně mimo pořadí Třeba byli neonacisté zrovna na ministerstvu, když tuto dálnici (silnici) v roce 2000 přeznačili z dvanáctky na osmnáctku
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: Polsko všeobecně
Dnes bylo otevřeno 12 km rychlostní silnice S12 v úseku Kurów Zachód (křížení s S17) k mostu přes Vislu, čímž byl dokončen obchvat města Puławy v Lublinském vojvodství.
https://www.gddkia.gov.pl/pl/a/30369/Sz ... rum-Polski
S12 má ve své finální podobě vést z Piotrkowa Trybunalského přes Radom, Lublin (úsek kolem Lublina je ve stejné trase jako S17) a Chełm až na ukrajinskou hranici (směr Kovel na Volyni).
https://www.gddkia.gov.pl/pl/a/30369/Sz ... rum-Polski
S12 má ve své finální podobě vést z Piotrkowa Trybunalského přes Radom, Lublin (úsek kolem Lublina je ve stejné trase jako S17) a Chełm až na ukrajinskou hranici (směr Kovel na Volyni).