Polsko všeobecně

Odpovědět
ML90
Příspěvky: 1571
Registrován: 18.5.2014 20:29:57
Bydliště: Království Haličské a Vladimiřské

Re: Polsko všeobecně

Příspěvek od ML90 »

Nadešel čas na zhodnocení minulého roku, který byl v Polsku velmi intenzivní. Během roku byla překročena meta 4000 km a v současnosti tak má Polsko v provozu 4121,3 km dálnic (1696,2 km) a rychlostních silnic (2425,1 km). Kromě toho došlo mimo jiné k modifikaci plánované sítě rychlostních komunikací, do které byly přidány nové trasy v Dolním Slezsku a velký dálniční obchvat Varšavy. Celková síť by podle těchto plánů měla mít po dokončení téměř 8000 km, což znamená, že momentálně je Polsko na půl cesty ke splnění tohoto cíle. Dálnice jsou hotové z více než 80 % a rychlostní silnice z necelých 40 %.

Z hlediska počtu nových kilometrů dálnic a rychlostních silnic se jedná o druhý nejlepší výsledek v historii. Celkem bylo za celý rok otevřeno 392,7 km silnic A (56,9 km – vše dálnice A1) a S (335,8 km – rychlostní silnice S5, S6, S7, S8, S11, S17, S51 a S61) a dalších téměř 70 km obchvatů na státních silnicích. Úspěšnější byl jen rok 2012, kdy se v souvislosti s organizací mistrovství Evropy ve fotbale odevzdalo do provozu rekordních 617,1 km. Vzhledem k rozestavěnosti silnic bude podobně bohatý ještě rok 2021, kdy by mělo být podle současných plánů otevřeno kolem 550 km.

Kromě toho zůstává 571,3 km rozestavěných dálnic (102,1 km – z toho 21,9 km je stavba druhé poloviny dálnice A18 a dalších 15,9 km se modernizuje) a rychlostních silnic (459,2 km – z toho 20,6 km se doplňuje do plného profilu a dalších 10 km se staví v 1/2 profilu). Dalších 241 km (z toho 3,7 km v 1/2 profilu) je po podepsání smlouvy ve fázi projektování a získávání stavebního povolení. Další úseky mají stavbu přerušenou.

V tendru zůstává 295,5 km dálnic (49 km – z toho část je dostavba druhé poloviny dálnice A18) a rychlostních silnic (246,5 km – bez části trasy S6, která je v nekonečném tendru už od roku 2015).
jozka
Příspěvky: 2748
Registrován: 27.6.2013 19:11:41

Re: Polsko všeobecně

Příspěvek od jozka »

Tak minimalne se dnes uz da naplanovat cesta tak, aby mesto nebylo ve spicce, kdysi to bylo jedno, Wroclaw, Poznan, Bydgoszcz, na jedno z nich to vzdycky vyslo.
jozka
Příspěvky: 2748
Registrován: 27.6.2013 19:11:41

Re: Polsko všeobecně

Příspěvek od jozka »

Jinak dik za zpravu, Honey, jen s tou DK15 mne to moc nepotesilo...
1975
Příspěvky: 4232
Registrován: 2.7.2009 14:40:00
Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520

Re: Polsko všeobecně

Příspěvek od 1975 »

Díky ML90 za perfektní souhrn za Polsko - laťka je nasazena vysoko. Neměl by někdo ostatní sousedy? :o)
Trupman
Příspěvky: 578
Registrován: 21.3.2009 23:12:06

Re: Polsko všeobecně

Příspěvek od Trupman »

Honey72 píše:S5 z Lodže na sever je dostavěna téměř k Bydhošti
Určitě myslíš od Poznaně na sever :)
Honey72 píše:Chtěl jsem se vyhnout té S5, takže jel po A1 z Gdaňsku až do Toruně a pak po silnici 15 do Hvězdna. No to jsem si nepomohl. Silnice je úzká, přetížená, plná kamionů a vesnic.
Jel jsem tam před 3 lety, když ještě nebyl obchvat InoW. a tak špatné zážitky z toho nemám. Je to docela běžná jednička se slušným povrchem. Po cestě je tam městečko Strzelno, které má tedy nepříjemný průjezd no a pak tam byla zacpaná InoW. Ale je možné, že od té doby se tam provoz navýšil, zejména kvůli rozestavěné S5.
Honey72 píše:U Wroclawi mě však rozladil dálniční uzel. Namísto přímého napojení na A8 taková příšernost. To musel projektovat šílenec, ale spíš se tu do budoucna předpokládá mýtnice.
To stejné uzel A2/S5 Poznań Zachód. Frekventovaný uzel a místo čtyřlístku s kolektory je tam pomalá dvoj-MÚK se spojovací komunikací.
Myslím si, že Poláci mají tyto uzly u A-ček naprojektované vždy takto, protože tím ponechávají rezervu pro mýtnice, které tam samozřejmě už nikdy nebudou. Nicméně jim to nějaká prastará norma nařizuje.

A ještě jedna drobná příjemná novinka na S5 mezi PO a WRO - nedávno tam na první odpočívce otevřeli benzinku a fastfood, u Żmigrodu. Takže první vybavená odpočívka na tomto tahu a není potřeba sjíždět někam mimo dálnici.
Jsem chodec, řidič, cyklista, cestující VHD. Get over it.
Houdini
Příspěvky: 277
Registrován: 10.2.2011 9:42:32

Re: Polsko všeobecně

Příspěvek od Houdini »

Před třemi lety (27.9.2016) jsem si provedl přepočet skrze počet obyvatel. Je to pouze hrubé porovnání, ale určitou představu to umožňuje.
Houdini píše:Polsko (38,446 mil obyv.) / ČR (10,554 mil obyv.) = 3,64x
Dálniční síť ČR (1247 km) x 3,64 = 4539 km.
V roce 2020 mají v současnosti v plánu dokončit cca 4500 km (něco jsou půlprofily).
Současná síť (3166 km?) odpovídá 70% české. Pokud v roce 2021 dosáhnou 5000 km lze očekávat předstižení v přímém přenosu.

Slovensko(5,421 mil obyv.) / ČR = 0,51x
ČR (1247 km) x 0,51 = 636 km.
Současná slovenská síť (721 km?) odpovídá 113% české. :ok:
Současná čísla.

Polsko (38,386 mil obyv.) / ČR (10,681 mil obyv.) = 3,59x změna!
Dálniční síť ČR (1281 km) x 3,59 = 4599 km.
V roce 2020 mají v současnosti v plánu dokončit cca 4500 km (něco jsou půlprofily).
Současná síť (4121 km?) odpovídá 89,6% české. Pokud v roce 2021 dosáhnou 5000 km lze očekávat předstižení v přímém přenosu.

Uvedu i některé další sousedy pro porovnání. (Vždy je otázkou, zda počet km dálnic obsahuje celou síť, ale méně jich není.)

Slovensko (5,456 mil obyv.) / ČR = 0,51x
ČR (1281 km) x 0,51 = 653 km.
Současná slovenská síť (D 482 + R 282 =764 km?) odpovídá 117% české.

Rakousko (8,859 mil obyv.) /ČR = 0,84x
ČR (1281 km) x 0,84 = 1076 km.
Současná rakouská síť (A 1745 + S 486 =2231 km?) odpovídá 207% české (162% pouze A).

Maďarsko (9,773 mil obyv.) / ČR = 0,91x
ČR (1281 km) x 0,91 = 1166 km.
Současná maďarská síť (1600 km?) odpovídá 137% české.

Německo (83,073 mil obyv.) / ČR = 7,78x
ČR (1281 km) x 7,78 = 9966 km.
Současná německá síť (13078 km?? pouze A?) odpovídá 131% české.

Bulharsko (7,000 mil obyv.) / ČR = 0,66x
ČR (1281 km) x 0,66 =845 km.
Současná bulharská síť (812 km?) odpovídá 96% české.

Rumunsko (19,405 mil obyv.) / ČR = 1,82x
ČR (1281 km) x 1,82 =2331 km.
Současná rumunská síť (850 km?) odpovídá 36% české.
"Při plánování dálnic se nedívám na mapu Čech, ale na mapu Evropy."
jonáš
Příspěvky: 4080
Registrován: 15.3.2009 8:32:12

Re: Polsko všeobecně

Příspěvek od jonáš »

Houdini píše:Před třemi lety (27.9.2016) jsem si provedl přepočet skrze počet obyvatel. Je to pouze hrubé porovnání, ale určitou představu to umožňuje.
A co rozloha státu? Kdyby žili všichni obyvatelé v jedné megapoli, tak de facto žádné dálnice nepotřebujou, jen pořádný městský magistrály 8-)

U Polska je to dost blízko, 3,96
Rakousko 1,06 Maďarsko 1,18 Slovensko 0,62 --
Ale stejně to nemá moc velkej smysl dávat do žebříčků, protože každá země má jiný geografický rozložení a dopravní potřeby.
Houdini
Příspěvky: 277
Registrován: 10.2.2011 9:42:32

Re: Polsko všeobecně

Příspěvek od Houdini »

Ve středovýchodní Evropě ty megalopole zrovna nemáme. Polsko má spíše německý charakter rozptýlených sídel. Viz pěkná mapka pro pochopení
https://en.wikipedia.org/wiki/Demograph ... pa1120.png
Již 80 let víme jaké je geografické rozložení a dopravní potřeby - u Polska viz https://pl.wikipedia.org/wiki/Plik:Uklad_Drog_II_RP.png
Jen je třeba ty dálnice postavit.
8177 km cílových polských dálnic (momentálně) = 2278 km cílových českých dálnic (momentálně plánujeme cca 2000 km)
Naposledy upravil(a) Houdini dne 2.1.2020 18:43:30, celkem upraveno 1 x.
"Při plánování dálnic se nedívám na mapu Čech, ale na mapu Evropy."
Honey72
Příspěvky: 5255
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: Polsko všeobecně

Příspěvek od Honey72 »

Poláci stavějí odpočívky u S silnic stejným způsobem jako my. Postaví dálnici a teprve po jejím otevření začínají dokončovat odpočívku. Tu zprvu otevřou jen se záchody a v zápětí na ní stavějí benzínku plus další fast foody. Jen na S3 a S5, které byly před pár dny či měsíci otevřeny jsem takových odpočívek s rozestavěnou benzínkou napočítal minimálně deset.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Honzl
Příspěvky: 287
Registrován: 9.11.2017 23:11:08

Re: Polsko všeobecně

Příspěvek od Honzl »

Pánové, je tu ještě jeden významný faktor kromě počtu obyvatel a (ještě důležitější rozlohy každé země). Tím faktorem je poloha země na dopravní mapě Evropy v rámci EU, která dává na výstavbu peníze podle kompletace sítě TEN-T a koridorů východ - západ, sever - jih, i těch dvou dalších, aby doprava z jednoho konce Evropy na druhý byla co nejplynulejší. To má cosi společného jen s počtem obyvatel v různých velkých průmyslových aglomeracích a hlavních městech či velkých regionálních centrech a nikoliv s počtem obyvatel v jednotlivých členských zemích. ČR má z tohoto hlediska nevýhodnou polohu, podobně jako Polsko, Maďarsko či Německo a Rakousko, tedy, že přes nás vedou skoro všechny ty hlavní směry růžice kompasu...
Aram96
Příspěvky: 7835
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: Polsko všeobecně

Příspěvek od Aram96 »

Honzl píše:Pánové, je tu ještě jeden významný faktor kromě počtu obyvatel a (ještě důležitější rozlohy každé země). Tím faktorem je poloha země na dopravní mapě Evropy v rámci EU, která dává na výstavbu peníze podle kompletace sítě TEN-T a koridorů východ - západ, sever - jih, i těch dvou dalších, aby doprava z jednoho konce Evropy na druhý byla co nejplynulejší. To má cosi společného jen s počtem obyvatel v různých velkých průmyslových aglomeracích a hlavních městech či velkých regionálních centrech a nikoliv s počtem obyvatel v jednotlivých členských zemích. ČR má z tohoto hlediska nevýhodnou polohu, podobně jako Polsko, Maďarsko či Německo a Rakousko, tedy, že přes nás vedou skoro všechny ty hlavní směry růžice kompasu...
Ano, to by ale logicky mělo znamenat, že máme dálnic více či vícepruhové, ne méně ;) :lol:
Honzl
Příspěvky: 287
Registrován: 9.11.2017 23:11:08

Re: Polsko všeobecně

Příspěvek od Honzl »

Ano, Arame, máte pravdu, ta síť TEN-T by měla (bohužel Jobova zvěsť pro náše minimalisty a současný stav i možnosti rychlého rozšiřování) být celá šestipruhová a nikoliv čtyřpruhová, jako je tomu nyní u nás a podívejme se na mapu, které naše dálnice to TEN-T zahrnuje. Tak to alespoň vysvětlovali loni na jednom brífinku v Bruselu, ale také jsem slyšel, že by si členské země měly uvědomit, že některé nyní ještě téměř neexistující dálniční koridory (podle té růžice kompasu) se dostavěním chybějících kusů dálnic rychle změní v hlavní evropské spojnice a prudce na nich naroste provoz -- takže je prý v zájmu zemí stavět nyní široké SDP jako rezervy (což našim -- i když Polština není tak těžká -- zatím nedošlo). Jediné, co jsem u nás zaznamenal, je návrh dělat SDP čtyřmetrové místo třímetrových kvůli kanalizaci a sítím, ne třeba sedmimetrové, kvůli budoucímu rozšiřování. Jakoby ČR byla ostrov a ne křižovatka Evropy. Ale to je smutný námět do jiného vlákna.
Trupman
Příspěvky: 578
Registrován: 21.3.2009 23:12:06

Re: Polsko všeobecně

Příspěvek od Trupman »

Ale kolego, my JSME ostrov. Západo-východní tranzit ve všech směrech nás již nyní může pohodlně objet přes AT nebo PL. Majorita veškerého Německo-balkánského tranzitu směřuje na rak. A1. To stejné severo-jižní směr, který se vychyluje na západ. Zkuste si dát do plánovače cesty spojení Varšava-Mílán, což je teoreticky takřka ideální "transčeský" koridor. Samozřejmě, že vyhledaná trasa se Česku obloukem vyhne.

Jediný tranzitní směr, který je skutečně "náš" jsou Moravské úvaly pro PL-AT-Jadran. V tomto směru je důležité dostavět D1, D52 a případně, jako alternativu, D55. Do budoucna se ještě připravit na napojení Kladska do tohoto "kolembrněnského" koridoru - ať už pomocí D43, nebo pomocí komunikace "Mohelnice-Zábřeh-I/11".
Jsem chodec, řidič, cyklista, cestující VHD. Get over it.
Martin z Ostravy
Autor
Příspěvky: 6838
Registrován: 14.3.2009 10:27:45
Bydliště: Ostrava a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: Polsko všeobecně

Příspěvek od Martin z Ostravy »

Honey72 píše:Poláci stavějí odpočívky u S silnic stejným způsobem jako my. Postaví dálnici a teprve po jejím otevření začínají dokončovat odpočívku. Tu zprvu otevřou jen se záchody a v zápětí na ní stavějí benzínku plus další fast foody. Jen na S3 a S5, které byly před pár dny či měsíci otevřeny jsem takových odpočívek s rozestavěnou benzínkou napočítal minimálně deset.
Tohle by ale u nás už měla být minulost, odpočívka se bude stavět zároveň s trasou a měla by být i naplno zprovozněna zároveň s trasou. Bez čerpačky bude snad jen tam, kde nejsou dostatečné intenzity (např. D1 Osek) nebo je to osamocený úsek, ale takových případů už moc nebude.
R48 -> D48 se podařilo!
ML90
Příspěvky: 1571
Registrován: 18.5.2014 20:29:57
Bydliště: Království Haličské a Vladimiřské

Re: Polsko všeobecně

Příspěvek od ML90 »

Tak tohle je podle mě taky trochu otázka jiného přístupu k otevírání nových silnic. V Polsku se to dost často (obzvlášť v posledních letech) otevírá co nejdříve to jde. Stačí, když je hotová hlavní trasa, ale kolem ní pak ještě probíhá spousta prací včetně např. dodělávání MÚK a často je tam ještě nějakou dobu i rychlostní omezení. Poměrně běžné je taky to, že se nejdřív otevře půlka trasy a pak se čeká na zbytek (teď je to takhle třeba na jednom úseku zakopianki z Krakova do Zakopaného).
Petanecek
Příspěvky: 371
Registrován: 14.11.2012 10:47:44

Re: Polsko všeobecně

Příspěvek od Petanecek »

OT: Už i Americká armáda objíždí ČR přes AT (A1,A25,A8 - vyděno na A8), ačkoliv AT není v NATO. Dokonce na US Ambasady Vienna vypisovaly pozici na logistika/dispečera se zaměřením na provoz armádních skupin v rakousku. :D Toliko k té naší slavné ČR, D1 a objíždění, kde se dá.
Zdržuji se hlavně jižně od Dunaje, ale rád se podívám i na severní břeh a sem tam i na západ od Rýna.
mapman
Autor
Příspěvky: 5756
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: Polsko všeobecně

Příspěvek od mapman »

OT: Co ty dvě děsivé hrubky...
Lenny
Autor
Příspěvky: 10744
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: Polsko všeobecně

Příspěvek od Lenny »

Petanecek píše:OT: Už i Americká armáda objíždí ČR přes AT (A1,A25,A8 - vyděno na A8), ačkoliv AT není v NATO. Dokonce na US Ambasady Vienna vypisovaly pozici na logistika/dispečera se zaměřením na provoz armádních skupin v rakousku. :D Toliko k té naší slavné ČR, D1 a objíždění, kde se dá.
Aspoň tady nebudou zavazet a blokovat dopravu svojí pomalou jízdou. :mrgreen:
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Petanecek
Příspěvky: 371
Registrován: 14.11.2012 10:47:44

Re: Polsko všeobecně

Příspěvek od Petanecek »

OT: Asi tím, že čeština přestává býti mou mateřštinou více a více..
Zdržuji se hlavně jižně od Dunaje, ale rád se podívám i na severní břeh a sem tam i na západ od Rýna.
ML90
Příspěvky: 1571
Registrován: 18.5.2014 20:29:57
Bydliště: Království Haličské a Vladimiřské

Re: Polsko všeobecně

Příspěvek od ML90 »

Ještě jsem dal pro zajímavost dohromady statistiky k jednotlivým dálnicím a rychlostním silnicím, takže tady je stav k 31.12.2019. V procentech jsou zohledněny 1/2 profily. Všechny údaje jsou převzaté z fóra skyscrapercity.com (občas se údaje lehce rozcházejí, ale tohle by snad mělo být co nejpřesnější)

Dálnice:
[*][/b]A1 Rusocin-Gdaňsk-Toruň-Lodž-Čenstochová-Gliwice-Gorzyczki (CZ), celková délka: 565,1 km/v provozu: 500,3 km (88,5 %)/ve výstavbě: 64,8 km (11,5 %)
[*][/b]A2 (DE) Świecko-Poznaň-Lodž-Varšava-Kukuryki (BY), celková délka 621,1 km/v provozu 472,3 km (76 %)/ve výstavbě: 14,6 km (2,4 %)/v tendru: 37,5 km (6 %)
[*][/b]A4 (DE) Jędrzychowice-Vratislav-Opole-Katovice-Krakov-Řešov-Korczowa (UA), celková délka: 667,4 km/v provozu: 667,4 km (100 %)
[*][/b]A6 (DE) Kołbaskowo-Rzęśnica, celková délka: 28,7 km/v provozu: 23,5 km (81,9 %)/v tendru: 5,2 km (18,1 %)
[*][/b]A8 dálniční obchvat Vratislavi, celková délka: 21,7 km/v provozu: 21,7 km (100 %)
[*][/b]A18 (DE) Olszyna-Krzyżowa, celková délka: 76,3 km/v provozu: 6 km+69,2 km v 1/2 profilu (53,1 %)/ve výstavbě: 21,9 km dostavba do plného profilu (14,4 %)/v tendru: 1,2 km+10,4 km dostavba do plného profilu (6,8 %)
[*][/b]A50 Centralny Port Komunikacyjny-Mińsk Mazowiecki (velký dálniční obchvat Varšavy), celková délka: 113 km/v provozu: 0 km (0 %)

Celkově v provozu: 1691,2 km+69,2 km v 1/2 profilu (82,5 %)/ve výstavbě: 79,4 km+21,9 km doplnění do plného profilu (4,3 %)/v tendru: 43,9 km+10,4 km doplnění do plného profilu (2,2 %)

Rychlostní silnice:
[*][/b]S1 Pyrzowice-Katovice-Bílsko Bělá-Zwardoń (SK), celková délka: 146,9 km/v provozu: 62,4 km+26,3 km v 1/2 profilu (51,5 %)/ve výstavbě: 9,7 km dostavba do plného profilu (3,3 %)/projektování: 4,8 km+3,7 km v 1/2 profilu (4,6 %)/v tendru: 49,7 km (33,8 %)
[*][/b]S2 jižní obchvat Varšavy, celková délka 35,9 km/v provozu: 15,7 km (43,7 %)/ve výstavbě: 20,2 km (56,3 %)
[*][/b]S3 Svinoústí-Štětín-Gorzów Wielkopolski-Zelená Hora-Lehnice-Lubawka (CZ), celková délka: 453,1 km/v provozu: 352,2 km (77,7 %)/rozestavěné: 36,5 km (8,1 %)/projektování: 31,4 km (6,9 %)/v tendru: 33 km (7,3 %)
[*][/b]S5 Ostróda-Grudziądz-Bydhošť-Poznaň-Vratislav-Bolków, celková délka: 508 km/v provozu: 263,3 km+12,8 km v 1/2 profilu (53,1 %)/ve výstavbě: 32,8 km (6,5 %)/v tendru: 47,6 km+12,8 km dostavba do plného profilu (10,7 %)
[*][/b]S6 Kołbaskowo-Štětín-Koszalin-Słupsk-Gdaňsk, celková délka: 427,4 km/v provozu: 177,6 km+9,4 km v 1/2 profilu (42,7 %)/ve výstavbě: 30,5 km (7,1 %)/projektování: 10,4 km (2,4 %)
[*][/b]S7 Gdaňsk-Varšava-Radom-Kielce-Krakov-Rabka Zdrój, celková délka: 674,1 km/v provozu 438,8 km (65,1 %)/ve výstavbě: 103,8 km (14,9 %)/projektování: 32,3 km (4,8 %)/v tendru: 46,8 km (6,9 %)
[*][/b]S8 Kladsko-Vratislav-Lodž-Varšava-Białystok, celková délka: 608,4 km/v provozu: 531,2 km (87,3 %)
[*][/b]S10 Štětín-Bydhošť-Toruň-Płock-Wołomin, celková délka: 442,1 km/v provozu: 29,6 km+24,6 km v 1/2 profilu (9,5 %)/ve výstavbě: 6,4 km dostavba do plného profilu (0,7 %)/v tendru: 17,8 km (4 %)
[*][/b]S11 Koszalin-Poznaň-Piekary Śląskie, celková délka: 565 km/v provozu: 79,7 km+7,2 km v 1/2 profilu (14,7 %)/ve výstavbě: 3,2 km+3,6 km v 1/2 profilu (0,9 %)/projektování: 24,8 km (4,4 %)/v tendru: 47,8 km (8,5 %)
[*][/b]S12 Piotrków Trybunalski-Radom-Lublin-Dorohusk (UA), celková délka: 330,4 km/v provozu: 87,5 km+6,3 km v 1/2 profilu (27,5 %)
[*][/b]S14 západní obchvat Lodže, celková délka: 42,1 km/v provozu: 13,6 km (32,3 %)/ve výstavbě: 12,2 km (29 %)/projektování: 14,5 km (34,4 %)
[*][/b]S16 Olsztyn-Ełk-Knyszyn, celková délka: 240 km/v provozu: 37,4 km+18,5 km v 1/2 profilu (19,5 %)/projektování: 3,5 km (1,5 %)/v tendru: 13 km+3,6 km v 1/2 profilu (6,2 %)
[*][/b]S17 Varšava-Lublin-Hrebenne (UA), celková délka: 251,2 km/v provozu: 84,1 km+1,3 km v 1/2 profilu (33,8 %)/ve výstavbě: 28,4 km+9,6 km v 1/2 profilu (13,2 %)
[*][/b]S19 Kuźnica Białostocka-Białystok-Lublin-Rzeszów-Barwinek (SK), celková délka: 584 km/v provozu: 26,2 km+30 km v 1/2 profilu (7,1 %)/ve výstavbě: 89,6 km (15,3 %)/projektování: 39,2 km (6,7 %)/v tendru: 10,3 km (1,8 %)
[*][/b]S22 Elbląg-Grzechotki (RUS), celková délka: 52,2 km/v provozu: 2,3 km+49,9 km v 1/2 profilu (52,2 %)
[*][/b]S50 Centralny Port Komunikacyjny-Mińsk Mazowiecki (velký dálniční obchvat Varšavy), celková délka: 186,2 km/v provozu: 0 km (0 %)
[*][/b]S51 Olsztyn-Olsztynek, celková délka: 20,4 km/v provozu: 20,4 km (100 %)
[*][/b]S52 (CZ) Cieszyn-Bílsko Bělá-Zastów + severní obchvat Krakova, celková délka: 117,7 km/v provozu: 43,2 km+1,2 km v 1/2 profilu (37,2 %)/projektování: 12,3 km (10,5 %)
[*][/b]S61 Ostrów Mazowiecka-Łomża-Suwałki-Budzisko (LT), celková délka: 211,8 km/v provozu: 24,8 km+13,3 km v 1/2 profilu (14,8 %)/ve výstavbě: 67,1 km+13,3 km dostavba do plného profilu (34,8 %)/projektování: 62,9 km (29,7 %)/v tendru: 43,7 km (20,6 %)
[*][/b]S74 Sulejów-Kielce-Nisko, celková délka: 206,6 km/v provozu: 6,2 km (3 %)
[*][/b]S79 Warszawa Marynarska-Warszawa Lotnisko, celková délka: 5,5 km/v provozu: 5,5 km (100 %)
[*][/b]S86 Sosnowiec-Katowice, celková délka: 6 km/v provozu: 6 km (100 %)

Celkově v provozu: 2307,7 km+208,4 km v 1/2 profilu (39,4 %)/ve výstavbě: 416,7 km+50,2 km v 1/2 profilu nebo doplnění do plného profilu (7,2 %)/projektování: 236,1 km+3,7 km v 1/2 profilu (3,9 %)/v tendru: 309,7 km+16,4 km v 1/2 profilu nebo doplnění do plného profilu (5,2 %)
hiob
Příspěvky: 783
Registrován: 15.3.2009 19:13:36

Re: Polsko všeobecně

Příspěvek od hiob »

V tom textu se mi to blbě čte, posílám odkaz na pravděpodobný zdroj
https://www.skyscrapercity.com/showpost ... count=6562
https://dl.dropboxusercontent.com/s/dsi ... kophew.png
ML90
Příspěvky: 1571
Registrován: 18.5.2014 20:29:57
Bydliště: Království Haličské a Vladimiřské

Re: Polsko všeobecně

Příspěvek od ML90 »

Ano, tohle je hlavní zdroj, ale pár věcí jsem z toho vyfiltroval (např. úseky S6, které jsou sice formálně v tendru, ale reálně se s nimi už 5 let nic neděje).
elrondecuba
Příspěvky: 123
Registrován: 15.3.2009 14:12:09
Bydliště: Praha 4

Re: Polsko všeobecně

Příspěvek od elrondecuba »

Měl bych několik otázek ke GOPu.
1) S86 - plánuje se návazná "eskyzace" DK86 na sever, nebo na jih?
2) DK88 - parametry v jakých je teď, to je cílový stav, nebo se plánují úpravy na kompletní čtyřpruh?
2) DTŚ (DK79 a DW902) - ukončení na západě v DK88 je definitivní a dál se již protažení neplánuje? Východní konec je na openstreetmap kreslen v hlavním směru na ulici Bończyka a směr západní obchvat Mysłowic jen jako odbočka. To stále platí?
kalanis
Příspěvky: 379
Registrován: 14.3.2009 17:05:07

Re: Polsko všeobecně

Příspěvek od kalanis »

K čerstvě dodané spojce Valbřich - Svídnice - Vratislav: Stále mi v Polsku chybí následující spojka: A4xA18 - Hlohov - Lešno Ta by umožnila dopravě z Drážďan a Hradce Králové směřovat na Štětín aniž by jel kolem Lodže a tím zatěžoval A1.
Jinak se nám na té jejich mapě tvoří hezké základní kroužky. První je Poznaň - Vratislav - Katovice - Krakov - Řešov - Lubín - Bialystok - Olštýn - Bydhošť. Druhý je Štětín - Zelená Hora - Legnice - Katovice - Čenstochová - Varšava - Olštýn - Gdaňsk - Košalín.
jozka
Příspěvky: 2748
Registrován: 27.6.2013 19:11:41

Re: Polsko všeobecně

Příspěvek od jozka »

Hradec/Drazdany - Stetin pres A1?

8-O
Odpovědět

Zpět na „Polsko“