Polsko všeobecně

Odpovědět
jtybinka
Příspěvky: 58
Registrován: 26.11.2009 16:59:28

Re: Polsko

Příspěvek od jtybinka »

dekuji mnoho krat , je to od Tebe velmi pekne
Marty - KV
Příspěvky: 45
Registrován: 13.4.2009 18:09:20

Re: Polsko

Příspěvek od Marty - KV »

Budu psát diplomku o polských, slovenských a maďarských dálnicích. Dá se někde sehnat nějaká publikace, tj. nějaký knižní zdroj?
krzysztofk337
Příspěvky: 1
Registrován: 23.4.2010 15:52:57

Re: Polsko

Příspěvek od krzysztofk337 »

Witam z Polski. Ciesze się że interesujecie się infrastrukturą mojego kraju :D

Najnowsza droga ekspresowa S3 - Szczecin-Gorzów Wlkp. - Odc.II od WD-38 do węzla "Pyrzyce" - Przejazd w kierunku Szczecina.

http://www.youtube.com/watch?v=Nwmw9e10Hr0

Pierwszy odcinek (węzeł klucz - węzeł pyrzyce) zostanie oddany do użytku prawdopodobnie już 05.05.2010

http://www.skyscrapercity.com/showthrea ... 0&page=266


Pozdrowienia z Polski :mrgreen:
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 17.10.2021 15:30:02, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odkaz je neplatný, ale jeho odstranění by narušilo smysl debaty
mapman
Autor
Příspěvky: 5765
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: Polsko

Příspěvek od mapman »

U Štětína byl dnes otevřen vůbec první čtyřpruhový úsek rychlostky S3 v délce 28 km, nějaké fotky jsou tady: http://www.skyscrapercity.com/showthrea ... st57553079

Postřehy: je to v podstatě naše rychlostka R 25,5.
Informace o otevření proběhla médii, provoz přesto minimální a navíc, a to mě opravdu šokovalo, někteří pracovníci od zhotovitele vůbec nezaznamenali že na rychlostce už je veřejný provoz a v klidu jezdili v protisměru! No to by bylo radosti kdyby je někdo sejmul, v tomhle je teda u nás o něco větší pořádek naštěstí...
Martin z Ostravy
Autor
Příspěvky: 6841
Registrován: 14.3.2009 10:27:45
Bydliště: Ostrava a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: Polsko

Příspěvek od Martin z Ostravy »

Pěkná rychlostka, to že jezdí dělníci v protisměru je teda hodně nebezpečné. :kladivo:
Jinak ta liška je taky dobrá :D
R48 -> D48 se podařilo!
andy
Příspěvky: 1275
Registrován: 6.8.2009 17:30:53
Bydliště: Mezi magistrálou a Jižní spojkou

Re: Polsko

Příspěvek od andy »

To je ta "odbočka" na Pyrzyce? Jen lituju, že radši nepostavili něco směrem na Gdaňsk, tohle asi moc Čechů nevyužije :(
mapman
Autor
Příspěvky: 5765
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: Polsko

Příspěvek od mapman »

Jo jo, odbočka na Pyrzyce... No po dostavbě S3 ve větším rozsahu by se to dalo využít třeba i pro cesty na Rujánu, když už ne do Štětína...

Na Gdańsk se toho zase staví pro změnu až až, už se jezdí od Grudziądze (česky čteno Grudžondz - no děs :D) až do Gdańsku po dálnici, výstavba úseku Toruń - Gr. je v plném tempu, obchvat Katowic taky, takže počítám že za dva roky, tam už moc nedálnice nebude...
jtybinka
Příspěvky: 58
Registrován: 26.11.2009 16:59:28

Re: Polsko

Příspěvek od jtybinka »

GDDKiA objednala projekt S3 Legnica - Lubawka (hranice CZ)
profil 2x2 s rezervou na 2x3 , a co je divne rezerva mezi pruhami bude az 12 metrov , a co je velmi zajimave - 2 tunele
Tom III SIWZ, P00
1. Przedmiot zadania inwestycyjnego
Podstawowe parametry techniczne:
· klasa drogi S
· długość drogi ok. 69,9 km
· prędkość projektowa Vp = 100 km/h
· prędkość miarodajna Vm = 110 km/h
· nośność nawierzchni 115 kN/oś
· Szerokość pasa ruchu 3,5 m,
· kategoria ruchu KR5
· przekrój normalny 2x2 jezdnie
· szerokość jezdni Etap I 2x3,50 m + pas awaryjny 2,5 m + opaska wewnętrzna 0,5 m
· szerokość jezdni Etap II 3x3,50 m + niepełny pas awaryjny (opaska zewnętrzna) 1,0 m + opaska wewnętrzna 0,5 m
· tunele TS26 oraz TS32 dwa tunele drogowe dwu – komorowe
· szerokość jezdni w tunelach 2x3,5 m + pas awaryjny 3,5 m (ostateczne wytyczne co do szerokości przekroju zostaną ustalone z Zamawiającym w ramach realizowanej umowy)
· szerokość pasa rozdziału 12,0 m (w tym opaski 2x0,5 m); za wyjątkiem odcinka obwodnicy Jawora, gdzie szerokość pasa dzielącego wynosi 5,0 m (w tym opaski 2x0,5 m).
W pasie rozdziału zapewniona jest rezerwa terenu pod trzeci pas ruchu (poza obwodnicą Jawora gdzie rezerwa terenu pod trzeci pas ruchu zapewniona jest na zewnątrz jezdni)
· szerokość pobocza gruntowego 1,25m
· obciązenie obiektów inzynierskich klasa A + STANAG 2021 C150 – wg PN/S-10030
· ograniczenie dostępności do drogi klasy S włączenie poprzez węzły drogowe określone w punkcie 2.3.
· dla wszystkich obiektów inŜynierskich przyjąć przekrój ruchowy w dostosowaniu do przekroju drogowego z zastosowaniem przekroju konstrukcyjnego umozliwiającego (w kolejnym etapie) zmianę pasa awaryjnego na trzeci pas ruchu, bez konieczności jego rozbudowy. Obiekty nad drogą ekspresową naleŜy zaprojektować o docelowej długości i parametrach w I etapie.
pp21
Autor
Příspěvky: 1640
Registrován: 9.3.2009 15:03:16
Bydliště: Praha

Re: Polsko

Příspěvek od pp21 »

jtybinka píše:GDDKiA objednala projekt S3 Legnica - Lubawka (hranice CZ)
profil 2x2 s rezervou na 2x3 , a co je divne rezerva mezi pruhami bude az 12 metrov...
· szerokość pasa rozdziału 12,0 m (w tym opaski 2x0,5 m); za wyjątkiem odcinka obwodnicy Jawora, gdzie szerokość pasa dzielącego wynosi 5,0 m (w tym opaski 2x0,5 m).
W pasie rozdziału zapewniona jest rezerwa terenu pod trzeci pas ruchu
Na tom není nic divného, dělící pás široký 12 metrů zahrnuje právě tu rezervu na třetí pruh v obou směrech.
jtybinka
Příspěvky: 58
Registrován: 26.11.2009 16:59:28

Re: Polsko

Příspěvek od jtybinka »

divne proto ze maji zabrat 1,5 metra z odstavniho pruhu tak delici pas bude 8 metrov


"W II etapie jezdnia ma być poszerzona o jedyne 2 metry, a nie cały 3,5 metrowy pas - kosztem pobocza. Ale w takim razie z 12-metrowej rezerwy zabiorą tylko 4 metry. Pas dzielący zostanie 8-metrowy"
jtybinka
Příspěvky: 58
Registrován: 26.11.2009 16:59:28

Re: Polsko

Příspěvek od jtybinka »

Na S3 Legnica - Lubawka ma se stavit 2 tunele kazdy v profilu 2x2,
Jeden tunel 2290 metrov , druhi 310 metrov



Na drodze ekspresowej S3 z Legnicy do Lubawki powstanie najdłuższy tunel drogowy w Polsce. Ma przecinać pasmo Gór Wałbrzyskich. Będzie mierzył 2,3 km.

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ogłosiła przetarg na wykonawcę drogi z Legnicy do Lubawki. Droga ekspresowa S3 przebiega wzdłuż zachodniej granicy Polski, łącząc wybrzeże z południową granicą kraju i ma być kontynuowana na terenie Czech.

Projektowany odcinek będzie mieć 70 km długości i po dwa pasy ruchu w każdym kierunku. Projektowana przez GDDKiA trasa przecina Góry Wałbrzyskie. Dlatego powstaną na niej dwa tunele drogowe.


Pierwszy będzie miał dokładnie 2290 m i wybudowany zostanie obok miejscowości Stare Bogaczowice. Drugi, znacznie krótszy (310 m), będzie przechodził przez sąsiedni Gostków. Tunele będą miały po dwie osobne komory dla każdego kierunku jazdy.

W związku z tym, że budowa tunelu jest zadaniem trudnym, a w Polsce bardzo rzadko wykonywanym, GDDKiA postanowiła ogłosić przetarg na wyłonienie specjalisty w dziedzinie budowy tuneli, tzw. konsultanta, który będzie nadzorował zarówno przygotowanie projektu, jak i samą budowę tuneli. Przetarg na konsultanta zostanie ogłoszony w lipcu - mówi Joanna Wąsiel, rzecznik GDDKiA.

Na opracowanie projektu wykonawca dostanie 11 miesięcy. Budowa trasy ma się rozpocząć w IV kwartale 2011 roku i zakończyć w drugiej połowie 2013 r.

Na planowanym odcinku S3 powstanie sześć węzłów drogowych: Legnica II, Jawor, Bolków, Ptaszków, Kamienna Góra, Lubawka. GDDKiA przebuduje krzyżujące się z S3 drogi wojewódzkie i wybuduje także przejścia dla zwierząt oraz ekrany akustyczne.

Kilka miesięcy temu w Lalikach w województwie śląskim otwarto tunel Emilia. Mierzy on 678 m i jest do tej pory najdłuższym tunelem w Polsce.


Źródło: Gazeta Wyborcza Wrocław
radiala
Příspěvky: 395
Registrován: 16.2.2010 13:58:18

Re: Polsko

Příspěvek od radiala »

Ondra O.K.
Příspěvky: 339
Registrován: 11.3.2009 16:09:01

Re: Polsko

Příspěvek od Ondra O.K. »

Pozadal bych vas zkusene v Polsku o radu - behem rijna pojedeme autem do Litvy, potreboval bych nejake tipy kudy tudy pro dve varianty

1. z Prahy kudykoliv
2. varianta pres Ostravu

Vubec netusim kde jsou tam jake dalnice, resp. kudy je vyhodne jet na sever. Dekuju
martini
VIP
Příspěvky: 3637
Registrován: 22.3.2009 10:53:57
Bydliště: Kladno

Re: Polsko

Příspěvek od martini »

Jel jsem na sever Polska dvakrát a následující cestě nemám co vytknout (v rámci možností, neb severojižní dálnice není v kuse nikde...)

Praha - D11 - Trutnov - Královec
Jawor - Lubin - silnice č. 3
V Lubinu na č. 36 směr Scinawa a dále Rawicz, Krotoszyn
V Krotoszyně na č.15 směr Jarocin - Wrzesnia - Gniezno
V Gziezno po č. 5 (E261) na Bydgoszcz a dále Grudiadz
Z Grudiadz po č. 16 na Olsztyn a Augustow.

Dále to neznám. Výhodou této trasy je, že nejedete společně s valnou částí mezinárodního tranzitu. Někdo možná popíše jinou trasu, ale tuhle mohu doporučit.

V Polsku doporučuji držet se čísel silnic, dle toho se lze výborně orientovat. Značení na silnicích je ok, jde to i bez navigace, ale ta samozřejmě pomůže.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
andy
Příspěvky: 1275
Registrován: 6.8.2009 17:30:53
Bydliště: Mezi magistrálou a Jižní spojkou

Re: Polsko

Příspěvek od andy »

Kdybych měl jet dneska z Prahy rovnou do Litvy, vzal bych to takto: D8 - Dresden - A13 - odbočit na silnici č. 87 Lüben - Beeskow - Müllrose - Frankfurt (Oder). Je to normální silnice, ale Němci ji postupně rekonstruujou na střídavý třípruh osazený značkou silnice pro motorová vozidla (ovšem s dodatkovou tabulkou Tempolimit 100 gilt auch hier). Pak pořád po E30 (dálnice žel asi pořád začíná až u Nowego Tomyśla). Dál je možný třeba odbočit ve Wrześnie a pokračovat tak, jak navrhuje martini.

Jinak z Augustówa do Litvy už je to celkem pohoda, jede se většinou lesem. Silnice v Litvě (včetně těch mezinárodních) byly většinou příšerný, mnohem horší než v Polsku ( sic :!: ), ale byl jsem tam před třemi lety, tak předpokládám, že od té doby na infrastruktuře výrazně zapracovali. Hlavně bacha na dodržování rychlosti, měřej fest, a i když se mezi místními vyskytují piráti, neznamená to, že je rozumné s nimi závodit. Jednou jsem taky dostal pokutu za odbočení vlevo na zelenou - to prej je možný jedině, když svítí zelená šipka ;)
martini
VIP
Příspěvky: 3637
Registrován: 22.3.2009 10:53:57
Bydliště: Kladno

Re: Polsko

Příspěvek od martini »

Jako cesta z Prahy na Frankfurt nad Odrou, jak jí popsal andy je ok. Po Nowy Tomysl však stále bez dálnice (bude těsně před EURO2012, pokud vše dopadne) a tam je provoz dost hustý i když silnice maximálně kvalitní a i dosti široká. Nemám však rád polské dálnice. Za tu cenu a s mýtnicí co pár kilometrů na hlavní trase je to pěkný opruz a nepřináší to časovou úsporu, jel jsem takto jednu zpáteční cestu, ale zbylé tři vždy prvně popsanou trasou.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
filip-ze
Příspěvky: 28
Registrován: 6.3.2010 12:06:02
Bydliště: Zabrze (Polsko)

Re: Polsko

Příspěvek od filip-ze »

Ja vidim 3 moznosti
1. Praha - D1 - Bohumin - (PL) Rybnik c.78 - c.925 - dalnice A1 - Gliwice - dalnice A4 Katowice - c.86 + c.1 Częstochowa - Piotrków - c.8 Warszawa - Białystok - Augustów - LT
nejvic ctyrpruhu, cela silnice Katowice - Warszawa (c.86, c.1 a c.8) je 2x2 pruhy!

2. Praha - D11 - Nachod - Kłodzko c.8 - Nysa c.46 - Opole - Częstochowa a dale jako moznost 1

3. Praha - D11 - Nachod - Kłodzko c.8 - Wrocław - Warszawa a dale (ta je nejkratsi ale ma nejmin ctyrpruhu a k prujezdu Warszawou je jeste prujezd Wroclawi (ktera oproti Katowicum nema obchvat)
andy
Příspěvky: 1275
Registrován: 6.8.2009 17:30:53
Bydliště: Mezi magistrálou a Jižní spojkou

Re: Polsko

Příspěvek od andy »

martini píše:Po Nowy Tomysl však stále bez dálnice (bude těsně před EURO2012, pokud vše dopadne) a tam je provoz dost hustý i když silnice maximálně kvalitní a i dosti široká.
Zajímavostí tohoto úseku je nezvykle vysoký podíl tranzitu z východní Evropy, je to totiž součást spojnice Berlín - Minsk - Moskva. Kolem silnice jsou běžně vidět nápisy v azbuce, stejně tak na jídelních lístcích v motorestech.
filip-ze píše:1. Praha - D1 - Bohumin - (PL) Rybnik c.78 - c.925 - dalnice A1 - Gliwice - dalnice A4 Katowice - c.86 + c.1 Częstochowa - Piotrków - c.8 Warszawa - Białystok - Augustów - LT
Každopádně když přes Varšavu, tak jedině s navigací :idea: Nebo by se možná dala objet po silnici č. 50 (Grójec - Góra Kalwaria - Mińsk Mazowiecki - Łochów - E67), to ale nemám vyzkoušeno.
Domis
Příspěvky: 238
Registrován: 18.2.2010 20:58:02
Bydliště: Viničné Šumice

Re: Polsko

Příspěvek od Domis »

Mohl by mi někdo vysvětlit, jak je to s dálničními poplatky v Polsku?
Pochopil jsem, že na dálnicích se platí mýtné na mýtnicích? Je mýto na všech dálnicích (A1, A2 i A4), a ty mýtnice jsou "francouzského" nebo "chorvatského" typu ?
A jak je to s rychlostními silnicemi (např. S1, S69) - jsou také nějak zpoplatněny?

Je to hodně otázek, doufám, že někdo, kdo už v Polsku byl, odpoví ;) :P
filip-ze
Příspěvky: 28
Registrován: 6.3.2010 12:06:02
Bydliště: Zabrze (Polsko)

Re: Polsko

Příspěvek od filip-ze »

"dostosowanie" trva uz par let a jeste potrva, proto ze se musely nejdriv postavit na odpocivadlech pumpy a restaurace, co se na A4 podarilo uz od Katovic do Wroclawi (4 pary benzinek, na jedne Autogril, na dvou McDonald`s), nyni se stavi zapadne od Wroclawi
jeste pred dvoma rokama cestou z Katowic na zapad prvni benzinka byla ve Wroclawi (po 180km)

posledni dobou stavene useky maji vetsinou sjezdy projektovane tak, aby sjezd/najezd v obou smerech byl spolecny, coz umoznuje v budoucnosti postavit tam male mytnice pro zavedeni "chorvatskeho" typu vybirani
je to pekne videt na jiznem konci A1 u Rybnika
martini
VIP
Příspěvky: 3637
Registrován: 22.3.2009 10:53:57
Bydliště: Kladno

Re: Polsko

Příspěvek od martini »

Vždyť si teď Poláci vysoutěžili Kapsch na mikrovlné mýto, takže doufám, že mýtnice budou časem passé... Nebo že by sloužili jen pro osobní auta, nevím. Každopádně středověké mýtnice nechci, děkuji.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
amik
Příspěvky: 8
Registrován: 30.10.2010 6:25:47

Polsko - A1

Příspěvek od amik »

Nevite nekdo z vas kdy se budou otvirat dalsi useky A1 od Katowic smerem k CR na Bohumin?Nekde jsem zaslechl ze by mel byt otevren usek Belk-Rybnik v listopadu 2010.Co je na tom pravdy?Dekuji.
hiob
Příspěvky: 783
Registrován: 15.3.2009 19:13:36

Re: Polsko

Příspěvek od hiob »

Rozhovor s pracovnicí Katovické pobočky GDDKia ohledně A1 Belk-Swierklany
- chtějí to zprovoznit jako Vánoční dárek, tj. před někdy před vánocema
- stavebně to má být hotovo na konci listopadu

Dále je tam pár infomací v čem se liší nová smlouva s Alpnine Bau ohledně části A1 Swierklany-Gorzyczki
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 26.4.2016 19:18:37, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
jtybinka
Příspěvky: 58
Registrován: 26.11.2009 16:59:28

Re: Polsko

Příspěvek od jtybinka »

polski Sejm schvalil zvyseni rychlosti na dalnicach
dalnice trida A - 140 km/h
rychlostni komunikace trida S - 120 km/h

ted to bude cekat na podpis prezidenta Komorowskiego
a pokud podpise melo by to fungovat od 1 ledna

a take krome toho schvalili 10 km/h margin na merici zarizeni
tak pokud pojedete 100 km/h mimo obci bude ok
a pokuta od 101 km/h, stejne v obci pokuta od 61 km/h,
na dalnicy od 151 km/h
martin
Autor
Příspěvky: 834
Registrován: 25.2.2009 22:25:13
Bydliště: R1 Exit 16 a D5 Exit 28

Re: Polsko

Příspěvek od martin »

To zní jak rajská hudba... Přísné sankce musí být, ale ne buzerace!
Odpovědět

Zpět na „Polsko“