Polsko všeobecně
Re: Polsko
Ten úsek A2 Lodž-Varšava bude nebo nebude třípruh?
Re: Polsko
nebude, pouze 2x2 dle http://www.a2strykow-konotopa.pl/odcinek-a/zakres-prac
... o przekroju dwujezdniowym, klasie technicznej A, prędkości projektowej Vp 120 km/h i ilości pasów ruchu 2 x (2x3,75) m
... o przekroju dwujezdniowym, klasie technicznej A, prędkości projektowej Vp 120 km/h i ilości pasów ruchu 2 x (2x3,75) m
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 17.10.2021 15:32:01, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odkaz je neplatný, ale jeho odstranění by narušilo smysl debaty
Důvod: odkaz je neplatný, ale jeho odstranění by narušilo smysl debaty
Re: Polsko
Tomu já nerozumím, kolik tam čekají zatížení, když národ má 38 mil., hl.město 1,7 mil. obyvatel, z jihu a západu tam vede tato A2 (a těmito směry jistě vede hlavní doprava), hustota zalidnění podobná co máme my, jakto, že nepotřebují třípruh, když ho má i Lipník nB!?
Re: Polsko
Nemají třeba obecně menší počer aut na obyvatele?
Re: Polsko
podle mne udelal rozumne:
1.nechali rezervu na 3 pruh
2.kusek dal pokracuje prestavba 2x2 DK8 na 2x2 S8
3.na A2 bude mytni brana a S8 bude zdarma, tak auta na jich pojedu S8
proc meliby vybrat dalsi cestu pres A2 a jeste platit
4.GDDKiA uz ted ne ma za co stavit S5 Wroclaw-Poznan tak A2 2x2 musi starcit
pokud se ne postavi na priklad cela S5 nebo S7
5.muze byt i tak ze na S8 bude vetsi provoz jak na A2 , S8 vede na jich a tam je spousta
mest a na zapad jeno Lodz Poznan.
Moc lidi se zlobi a divi proc je tak malo ukoncenych dalnic, pro mne to neni vubec divne,
Posledne 11 let stat investoval do duchodovej reformy 140 miliardov zloty za co by se dalo postavit
na priklad 4000 km dalnic, tak penize na cesty urcite museli chybet.
PS. pocet aut na obyvatele v PL a CZ je podobny
1.nechali rezervu na 3 pruh
2.kusek dal pokracuje prestavba 2x2 DK8 na 2x2 S8
3.na A2 bude mytni brana a S8 bude zdarma, tak auta na jich pojedu S8
proc meliby vybrat dalsi cestu pres A2 a jeste platit
4.GDDKiA uz ted ne ma za co stavit S5 Wroclaw-Poznan tak A2 2x2 musi starcit
pokud se ne postavi na priklad cela S5 nebo S7
5.muze byt i tak ze na S8 bude vetsi provoz jak na A2 , S8 vede na jich a tam je spousta
mest a na zapad jeno Lodz Poznan.
Moc lidi se zlobi a divi proc je tak malo ukoncenych dalnic, pro mne to neni vubec divne,
Posledne 11 let stat investoval do duchodovej reformy 140 miliardov zloty za co by se dalo postavit
na priklad 4000 km dalnic, tak penize na cesty urcite museli chybet.
PS. pocet aut na obyvatele v PL a CZ je podobny
Naposledy upravil(a) jtybinka dne 17.2.2011 22:35:48, celkem upraveno 2 x.
Re: Polsko
Díky, počet aut je určitě podobný, na wiki píší 400 CZ a 350 PL na 1000 obyvatel, což mi přijde málo, ale ten argument s S8 to bude asi ono.
No už se těším jak to příští rok bude vypadat, jestli se to stihne atd. Skoro bych se pak vydal na cestu do Varšavy, nikdy jsem tam nebyl a po nové dálnici by to mohl být zajímavý víkend.
No už se těším jak to příští rok bude vypadat, jestli se to stihne atd. Skoro bych se pak vydal na cestu do Varšavy, nikdy jsem tam nebyl a po nové dálnici by to mohl být zajímavý víkend.
Re: Polsko
no wiki ma stare cisla , 350 aut v PL to uz bylo moc davno,
31 XII 2009 osobnich aut bylo 16 500 (podle GUS - Glowny Urzad Statystyczny)
co je 430 na tysic
31 XII 2009 osobnich aut bylo 16 500 (podle GUS - Glowny Urzad Statystyczny)
co je 430 na tysic
Re: Polsko
Ještě když jste informovaný - A2 a S8 je mi to jasné třeba 100 km od Varšavy, ale v jejím těsném okolí přeci musí být vliv dojíždějících do téměř dvou mil. metropole. Píšete, že dvě dálnice směr západ a jih budou stačit, ale třeba u Prahy bude asi 9 dálnic a už dnes všechny ty dvoupruhy musí zvládat cca 50 000 denně (R7, D5 atd.), D1 má 100 a je proto 2x3. Přeci ta A2 bude muset mít já nevím 10 let po dokončení taky k té stovce nebo?
-
- Příspěvky: 12
- Registrován: 30.5.2009 17:09:36
Re: Polsko
Na A1 pod Wloclavkem se vesele pracuje.Ovšem obchvat Lodže v úseku Tužšin-Strykow pořád nic.Tentokrát mi trval průjezd Lodží 2hod.(J-S).
Re: Polsko
No uvidime jak to bude , to pravda lokalni provoz je velki , velke zacpy jsou w Jankach - tam kde je krizovatka DK7/DK8. Krome S8 na jich je jeste DK7/S7 , od Warszawy do Grojca je to 2x2 DK7 , od Grojca do Jedlinska u Radomia uz to predelali na S7 ,tak smerem jich/zapad budou 3 dalnice, potem bude take S17 smer Lublin ale to za minimum 5 let.
Ten najvetsi problem to je taki ze ne jsou penize zeby predelat male kuski DK8 a DK7 u Varsavy na S8 a S7 tak nikdo ne mysli kolik pruhu mela by mit A2 u Varsavy
(Mszczonow - Warszawe je jeste 2x2 DK8 , stejne Grojec - Warszawa 2x2 DK7)
Kruh Varsavy se stavi 2x3 (dnes se stavi S2 + S8)
Co je take dulezite , na rozdil od Prahy Varsava neni na dopravni mape centralni misto,
je trochu s boku , take Lodz a Katowice to jsou dulezitejsi mesta/uzly
Ten najvetsi problem to je taki ze ne jsou penize zeby predelat male kuski DK8 a DK7 u Varsavy na S8 a S7 tak nikdo ne mysli kolik pruhu mela by mit A2 u Varsavy
(Mszczonow - Warszawe je jeste 2x2 DK8 , stejne Grojec - Warszawa 2x2 DK7)
Kruh Varsavy se stavi 2x3 (dnes se stavi S2 + S8)
Co je take dulezite , na rozdil od Prahy Varsava neni na dopravni mape centralni misto,
je trochu s boku , take Lodz a Katowice to jsou dulezitejsi mesta/uzly
Re: Polsko
To máte určitě taky pravdu s tím rozložením měst, hold už je to větší stát ...
A ten okruh WW to myslíte tu S2 ano?
No už se k vám hoši polští za rok za dva těším, ještě si musím rozmyslet jestli WW nebo Gdaňsk;)
A ten okruh WW to myslíte tu S2 ano?
No už se k vám hoši polští za rok za dva těším, ještě si musím rozmyslet jestli WW nebo Gdaňsk;)
Re: Polsko
Ten okruh to myslim tak : v Konotopa se bude koncit A2 od Lodzi, tak od Konotopy na jich od WW se stavi S2 a na sever uz ukocili 10 km S8 a dal pokracuje prestavba DK8 na S8 az do Marki na vychode z vyimkou mostu pres Wisle (prestavba mostu do parametru S8 bude az se ukonci stvit Most Polnocny) . Tak na vychode WW S8 a S2 ma spojit S17 tak to bude plny okruh WW.
Kvuli tomu ze WW je trochu z boku Polska chtel by pridat ze ta cala cast Polska na sever a vychod od Warszawy ma malo lidi a malo mest, tam jsou hlavne lesy
Dalsi vec kvuli lokalnej dopravy - prestavbu S7 z Radomia, S8 z Wyszkova , S8 z Piotrkova a S7 z Plonska ne udelali az do WW jeno ukoncili vic jak 20 km od WW a delali to tak ze prestavili stare cesty DK7 a DK8 , ale jak se dostavi te useki S7 a S8 az do Warszawy tak to uz budou uplne nove cesty , tak krome novych 2 cest S7 a 2 cest S8 budou jeste stare 2 cesty 2x2 DK7 a 2 cesty 2x2 DK8 , tak myslim ze tych cest bude dost , a take uz je velki problem najit misto na te nove cesty
Kvuli tomu ze WW je trochu z boku Polska chtel by pridat ze ta cala cast Polska na sever a vychod od Warszawy ma malo lidi a malo mest, tam jsou hlavne lesy
Dalsi vec kvuli lokalnej dopravy - prestavbu S7 z Radomia, S8 z Wyszkova , S8 z Piotrkova a S7 z Plonska ne udelali az do WW jeno ukoncili vic jak 20 km od WW a delali to tak ze prestavili stare cesty DK7 a DK8 , ale jak se dostavi te useki S7 a S8 az do Warszawy tak to uz budou uplne nove cesty , tak krome novych 2 cest S7 a 2 cest S8 budou jeste stare 2 cesty 2x2 DK7 a 2 cesty 2x2 DK8 , tak myslim ze tych cest bude dost , a take uz je velki problem najit misto na te nove cesty
Naposledy upravil(a) jtybinka dne 19.2.2011 2:01:00, celkem upraveno 2 x.
Re: Polsko
Polská GDDKiA již zveřejnila výsledky sčítání dopravy v roce 2010
http://www.gddkia.gov.pl/987/gpr-2010
http://www.gddkia.gov.pl/238/generalny-pomiar-ruchu
průměrné zvýšení dopravy o 22% od 2005
nejvíc Slezké vojvodství o 32% (mezinárodní trasy o 39%)
nejzatíženější - droga nr S86, odcinek Sosnowiec-Katowice (výpadovka z Katovic směrem na Varšavu), SDR = 104339 vozidel/den
http://www.gddkia.gov.pl/987/gpr-2010
http://www.gddkia.gov.pl/238/generalny-pomiar-ruchu
průměrné zvýšení dopravy o 22% od 2005
nejvíc Slezké vojvodství o 32% (mezinárodní trasy o 39%)
nejzatíženější - droga nr S86, odcinek Sosnowiec-Katowice (výpadovka z Katovic směrem na Varšavu), SDR = 104339 vozidel/den
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 17.10.2021 15:35:00, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odkaz je neplatný, ale jeho odstranění by narušilo smysl debaty
Důvod: odkaz je neplatný, ale jeho odstranění by narušilo smysl debaty
Re: Polsko
"A bude co slavit, první dálniční propojení s Polskem, a asi i poslední "
no jeste je spojeni R48/S1 Cesky Tesin/Cieszyn
R48 max rychlost 130 km/h , S1 max rychlost 120 km/h
v Anglie motorway M maji jeno 70 m/h co je 115 km/h,
Holandsko 120 km/h , Spanelsko 110 km/h
tak ne vidim duvod zeby R48/S1 ne zapocitat jako dalnice
v konce bude S3/R11 Lubawka/Kralovec ale otazka kdy ?
Smlouva na stavebni projekt pred nekolik mesicmi byla zavrena,
tak do konce roku ma to byt hotove, no ale penize na vystavbu ne jsou,
V plany vystavby dalnic je priloha 1 a priloha 1A, priloha 1 to je to co
se stavi , nebo se zacne stavit do roku 2013 (je tam S3 ale jeno usek Miedzyrzecz - Gorzow), priloha 1A to je to co muze se stavit nebo ne do roku 2013 - zalezy na penize, Usek S3 Legnica - Lubawka neni ani v priloze 1A , je on v projektach
na lata 2013 - 2020 , no ale stavebni projekt delaji......
no jeste je spojeni R48/S1 Cesky Tesin/Cieszyn
R48 max rychlost 130 km/h , S1 max rychlost 120 km/h
v Anglie motorway M maji jeno 70 m/h co je 115 km/h,
Holandsko 120 km/h , Spanelsko 110 km/h
tak ne vidim duvod zeby R48/S1 ne zapocitat jako dalnice
v konce bude S3/R11 Lubawka/Kralovec ale otazka kdy ?
Smlouva na stavebni projekt pred nekolik mesicmi byla zavrena,
tak do konce roku ma to byt hotove, no ale penize na vystavbu ne jsou,
V plany vystavby dalnic je priloha 1 a priloha 1A, priloha 1 to je to co
se stavi , nebo se zacne stavit do roku 2013 (je tam S3 ale jeno usek Miedzyrzecz - Gorzow), priloha 1A to je to co muze se stavit nebo ne do roku 2013 - zalezy na penize, Usek S3 Legnica - Lubawka neni ani v priloze 1A , je on v projektach
na lata 2013 - 2020 , no ale stavebni projekt delaji......
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Polsko
No, akorát že R48 není napojena přímo na S1 jako dělený čtyřpruh (korunu tomu nasadil nedávno zbudovaný kruháč), není to homogenní tah, tedy ho nemůžu považovat za dálniční spojení. O rychlosti ani tak nejde.
S3/R11 je ve hvězdách a nepočítám s tím že by se v následujících letech realizovalo
S3/R11 je ve hvězdách a nepočítám s tím že by se v následujících letech realizovalo
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 26.4.2016 19:22:55, celkem upraveno 1 x.
Důvod: necitujte, když reagujete na předchozí příspěvek
Důvod: necitujte, když reagujete na předchozí příspěvek
R48 -> D48 se podařilo!
Re: Polsko
Musim se priznat, ze me fascinuje (v pozitivnim smyslu), ze na spouste fotek z Polska ocividne projektanti myslej na pripadnou budoucnost a stavej s rezervou ve stredovym pasu.
Re: Polsko
Mala vyprava po silnici cislo 16 v polsku. (vsechny tri foto) At taky vite jak to vypada jinde.... Od "Ostroda" do "Sejny" pri hranici s Litvou.
- Přílohy
-
- no abych nebyl takovej hnidopich tak i novy usek. svahy tam ujizdej stejne jako u nas, nekdy trochu vic...
- novy usek.JPG (17.38 KiB) Zobrazeno 14731 x
-
- trochu horror kdyz neni kam uhnout...
- obluda v aleji.JPG (18.98 KiB) Zobrazeno 14731 x
-
- trochu romantiky....
- silnice v aleji.JPG (21.72 KiB) Zobrazeno 14731 x
Re: Polsko všeobecně
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 434#p49434
Chudáci Poláci, sice si za to mohou sami, ale fandím jim, rozjeli to pěkně a ten hloupý fotbal to je nepříjemný nůž na krku. Leccos ale 2012 evidentně nebude.
Chudáci Poláci, sice si za to mohou sami, ale fandím jim, rozjeli to pěkně a ten hloupý fotbal to je nepříjemný nůž na krku. Leccos ale 2012 evidentně nebude.
Re: Polsko všeobecně
Tak si zase vemte, kolik staveb se postavilo u nás bez zpoždění, že? Tam mají průšvih kvůli fotbalu, jinak by se tak moc nestalo.
Re: Polsko všeobecně
Ekonom.cz: »Čínskou« dálnici v Polsku chtějí dostavět Češi
http://ihned.cz/c1-52191230-ekonom-cz-c ... tavet-cesi
http://ihned.cz/c1-52191230-ekonom-cz-c ... tavet-cesi
Re: Polsko všeobecně
Bodejť by ne,když se u nás tolik staveb stoplo. Kapacit je dost...
Re: Polsko všeobecně
Lidovky: Češi mají šanci dostavět dálnici po Číňanech
http://byznys.lidovky.cz/cesi-maji-sanc ... oprava_nev
http://byznys.lidovky.cz/cesi-maji-sanc ... oprava_nev
Re: Polsko všeobecně
Dotaz pro znalé polských silnic, chystám se na sever Polska (Gdaňsk a okolí), ze směru od přechodu v Krnově. Je lepší jet kratší cestou skrz Polsko nebo se napojit u Čenstochové na tu 4proudovku? Silnice tam neznám, tak budu za každý tip rád. Dálnice na Krakow je skvělá, tady to vypadá na delší souvislý kus dálnice až na severu.
Re: Polsko všeobecně
No, vzhledem k aktuálně zprovozněnému obchvatu Wrocławi bych volil z Krnova nejkratší cestu na A4, z té k Wrocławi, pak A8 a severně od města odbočit na silnici č. 5 do Trzebnice, pak silnicí č. 15 až do Gniezna, odtud 5kou přes Bydgoszcz ke Grudziądzi a odtud po nové A1.
Časově mi to vychází na necelých 8 hodin - díky obchvatu Wrocławi se dá ušetřit oproti dřívějšímu stavu min. půlhodina.
Časově mi to vychází na necelých 8 hodin - díky obchvatu Wrocławi se dá ušetřit oproti dřívějšímu stavu min. půlhodina.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 26.4.2016 19:23:35, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
Důvod: odstranění neplatného odkazu
Re: Polsko všeobecně
Ano, cesta přes města Krotoszyn a Jarocin a Wrzesnia je dobrá (kvalita povrchu, místy užší, ale bez tranzitujících kamiónů), úplně se vyhnete Poznani a jak už řekl mapman, Wroclaw už je vyřešena obchvatem. Z Gniezna na Torun je ještě možné jet přes Inowroclaw a vyhnout se zcela Bydgoszczi (opět nejedete s kamióny).
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!