Stránka 32 z 52

Re: Polsko všeobecně

Napsal: 1.10.2018 18:35:08
od Mroz
To ze maji nejen v Polsku lepsi zakony umoznujici stavbu potrebne infrastruktury je zrejme, ale jak je to tedy s NIMBY apod?
Maji tam stejne hlukove a prachove limity jako u nas?
Lide nemaji moznost se branit proti stavbe dalnice pod okny a dokonce bez PHS? Nebo dostavaji tak vysoke kompenzace, ze se nebrani? Nebo jsou to jen takovi vlastenci, ze se objetuji pro blaho ostatnich?

Re: Polsko všeobecně

Napsal: 1.10.2018 19:01:03
od ML90
NIMBY nebo ekologičtí aktivisté se samozřejmě taky najdou a zdaleka ne u každé stavby běží příprava hladce (namátkou jsem tu teď nedávno psal o tom, jak byla soudně zrušena EIA na 5 km S7 u Krakova kvůli vesnici o 170 obyvatelích, ve varšavské čtvrti Wesoła brojí proti trase plánovaného východního obchvatu, starosta města Wadowice nechce navrhovanou trasu S52 atd.). Vtip je ale v tom, že se k tomu mohou vyjadřovat jen do vydání pravomocné EIA a potom už mají smůlu (mohou se soudit akorát o výši náhrady), to už se řeší technické věci. No a lidi jednoduše dost často nenapadne si něco takového zjišťovat, protože od EIA k samotné stavbě to je ještě kus cesty (známá takhle chtěla ve Varšavě koupit byt, už měla vybráno a divila se, proč je v okolí tolik nabídek, byla to poměrně malá klidná ulice – hned za okny se totiž má stavět kapacitní komunikace, na což přišla docela náhodou). Zároveň jsou od nás problémy v téhle fázi přípravy tak trochu pod rozlišovací schopnosti, takže to pak vypadá, jako že to všechno jde hladce.

Re: Polsko všeobecně

Napsal: 1.10.2018 22:48:38
od Mroz
To ML90: diky moc za objasneni. Pokud tedy vsechny dotcene lidi a instituce pri procesu EIA neobeslou at se vyjadri, tak se nedivim, ze pak maji malo stiznosti. U nas tusim co se kde planuje, tendruje, ale kdy se dela-delala EIA moc ne. Kor kdyz to driv bylo radu let predem.
Polaci si asi nenechali stare EIA zrusit jako my. Nebyl ten jejich zakon o moznosti vyjadreni jen pri EIA nahodou retrospektivni? Nebo se muselo o vsechna EIA zazadat znova?

Re: Polsko všeobecně

Napsal: 2.10.2018 6:41:14
od Honey72
V Polsku si hlavně oproti nám nenechali všechno propadnout. EIA kvůli české zdlouhavosti nebude platit desítky let.

Re: Polsko všeobecně

Napsal: 2.10.2018 7:08:01
od ML90
Mroz píše:Nebyl ten jejich zakon o moznosti vyjadreni jen pri EIA nahodou retrospektivni? Nebo se muselo o vsechna EIA zazadat znova?
Upřímně nevím. Ale narozdíl od nás si dali legislativu ohledně EIA do souladu s unijním právem už v roce 2005 (pak se ještě novelizovala v roce 2008), kdy se ta masivní výstavba teprve začínala rozjíždět, takže bych předpokládal, že ten proces zkrátka běžel od začátku. Ale to už trochu vařím z vody :)

Jinak pár případů, kdy propadla EIA, už taky v Polsku bylo, ale proti ČR je to fakt minimum.

Re: Polsko všeobecně

Napsal: 7.10.2018 13:34:22
od Diaľničiar
držte se tématu a to co tady bylo naleznete zde: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=55&t=6367 , kdo by chtěl pokračovat :idea:

Re: Polsko všeobecně

Napsal: 8.10.2018 10:31:13
od ML90
Dnes byl uveden do provozu 9,5km úsek rychlostní silnice S5 Leszno Południe-Kaczkowo, který tvoří obchvat okresního města Leszno (ano, je to přesně to město, které znáte z dějepisu :)). Jedná se o součást trasy spojující Wrocław s Poznaní, která by měla být celá hotová v příštím roce.

https://www.gddkia.gov.pl/pl/a/30910/Ki ... e-Kaczkowo

Kromě toho se na S5 staví i celý úsek od Poznaně (respektive od Hnězdna, protože tam už silnice stojí) přes Bydgoszcz až po křížení s dálnicí A1 u města Grudziądz.

Re: Polsko všeobecně

Napsal: 9.10.2018 5:49:49
od jozka
Technicka... tento usek netvori obchvat, je to posledni usek pred jiznim koncem obchvatu.

Re: Polsko všeobecně

Napsal: 9.10.2018 7:23:21
od ML90
Je to tak, omlouvám se za chybu :) Úsek kolem Leszna by měl být (snad) uveden do provozu v listopadu.

Re: Polsko všeobecně

Napsal: 9.10.2018 7:59:03
od Trupman
Jaký je v Polsku standard na stavbu odpočívek a ČS při Skách?
Na S5 mezi Vratislaví a Lešnem jsou snad 4 oboustranné velké MOP (odpočívky), ale ani jedna ČS. Když jsem tam jel naposled, tak samozřejmě odpočívky zely prázdnotou, protože minimum lidí chce zastavit tam, kde si dá maximálně kafe z automatu.

Re: Polsko všeobecně

Napsal: 9.10.2018 10:35:42
od tavri
Na S3 mezi Legnicí a Zelenou Horou jsem neviděl ani jednu, pokud nebude v tom chybějícím rozestavěném úseku Lubin-Polkowice.
Na A8 ve Vratislavi taky žádná není, za to za městem po S8 jich je hned několik, jenom ta první má benzínku, s extra vysokými cenami. Na odpočívkách se spí (v autech). Jsou obrovské, čisté a je na nich v noci klid.

Co a kdy se bude dít s A18? To je peklo pro auto vracet se po ní od Berlína...

Re: Polsko všeobecně

Napsal: 9.10.2018 11:57:25
od ML90
Často se to dělá tak, že se odpočívky staví až dodatečně, takže se tam klidně ještě mohou objevit. Jinak jejich mapa je na oficiálním webu GDDKiA. https://www.gddkia.gov.pl/pl/a/9174/cor ... -dzierzawy

Pokud jde o A18, tak slibují, že první část (22 km) by měla jít do tendru ještě letos.

Re: Polsko všeobecně

Napsal: 9.10.2018 13:12:52
od Honey72
Třeba na S8 Wroclaw-Lodz je spousty velkých odpočívek se vším, tedy s benzínkou + snad vždy nějaké KFC či Mc. Takové odpočívky jim zatím můžeme závidět.

S3 - Bolkow - Lubawka - Královec (CZ)

Napsal: 17.10.2018 13:19:16
od Kaspar Hauser
Ahoj,
nemáte někdo prosím odkaz na mapu, kde by bylo zřejmé budoucí umístění MÚK u Kamienne Gory a Lubawky? Nikde se mi to nedaří najít.

Re: Polsko všeobecně

Napsal: 17.10.2018 16:20:52
od hiob

Re: Polsko všeobecně

Napsal: 18.10.2018 10:27:46
od Honey72
Ale jsou jen v přibližném místě, k MÚK vzniknou přivaděče a přeložky.

Re: Polsko všeobecně

Napsal: 19.10.2018 12:53:45
od ML90
O problémech Astaldi ( se teď v Polsku skutečně hodně mluví, mají rozestavěných několik úseků včetně části jižního obchvatu Varšavy a kdo ví, jak to s nimi dopadne. Jestli se nějaká důležitá stavba přeruší, tak tu o tom budu informovat.

Jinak dnes došlo k otevření dvou důležitých úseků:

1) 13 km rychlostní silnice S8 Wyszków-Poręba, díky čemuž je nyní kompletní úplně celá trasa z Varšavy až do Białystoku, která má dohromady necelých 180 km. Zároveň už chybí dostavět poslední dva úseky na výjezdu z Varšavy směrem na Piotrków a S8 bude první kompletně hotová rychlostní silnice v Polsku (nepočítám krátké trasy S79 a S86), její celková délka bude 541 km.

https://www.gddkia.gov.pl/pl/a/31117/Be ... o-Warszawy

2) Téměř 25 km rychlostní silnice S7, která tvoří obchvat města Radom (po Varšavě 2. největší město Mazovského vojvodství cca 215 tisíc obyvatel) na trase z Varšavy do Krakova.

https://www.gddkia.gov.pl/pl/a/31112/S7 ... jamy-Radom

Pokud se vám zdá, že se toho v posledních dnech otevírá nějak divně moc, tak je tomu skutečně tak a je to záměr. Tenhle víkend v neděli jsou v Polsku komunální volby (volí se i zastupitelstva okresů a vojvodství) :)

Re: Polsko všeobecně

Napsal: 19.10.2018 13:40:08
od Honey72
U nás by nepomohly ani každoroční volby. Každopádně Polákům závidím, každý podzim tam sklízí kilometry dálnic jak brambory na poli :-)

Hezké je na té S8 vidět nápis Praha. A vzdálenost k dalšímu výjezdu, to je pěkná novinka.

Re: Polsko všeobecně

Napsal: 21.10.2018 18:45:08
od Martin96
No, jsem zvědav, zda bude někdy i pokračování S8 z Wroclawi na Kladsko. To ukončení rychlostky tady nevypadá jako definitivní. ;)

Re: Polsko všeobecně

Napsal: 21.10.2018 19:53:59
od ML90
Už jsem tu o tom psal, modernizace DK8 se připravuje s tím, že základní varianta je kategorie GP (lepší DK, někdy de facto stejná jako S) v profilu 2x2 do obce Łagiewniki (křížení s DK39) a dál do Kladska 2+1. Zároveň se ale zkoumá, jestli by se to nevyplatilo udělat celé 2x2 jako S8.

Re: Polsko všeobecně

Napsal: 22.10.2018 8:26:32
od tavri
A nemá ten dnešní konec S8 vést směr Swidnica a Stare Bogaczowice jako napojení někam před tunel na S3?
Modernizovaná DK8 by se mohla napojit na stávající cestu co vede přes trať.

Re: Polsko všeobecně

Napsal: 31.10.2018 18:02:01
od ML90
Dnes byly otevřeny dva úseky rychlostní silnice S7 (trasa Varšava-Gdaňsk) u města Elbląg o celkové délce 40 km. Znamená to, že z Gdaňsku už se jede směrem na Varšavu cca 200 km v kuse po rychlostní silnici! Nyní S7 končí na hranici Mazovského vojvodství u města Mława. Dalších 73 km až do města Płońsk už je ale v realizaci (nyní ve fázi projektování) a podle plánů by měla být tato část otevřena v roce 2021. Potom už bude chybět jen posledních 57 km do Varšavy (až na křížení s obchvatem S8), tento úsek už má EIA a postupně se připravuje k realizaci. Pokud se na něj najde financování (a nedojde k nějakým jiným problémům – proti úseku přes Varšavu se totiž dost protestuje), tak by mohla být S7 v celé trase z Varšavy do Gdaňsku hotová v roce 2024.

https://www.gddkia.gov.pl/pl/a/31306/S7 ... ie-o-40-km

Jinak pro informaci, ještě do konce roku by měla být otevřena S3 kolem Zelené Hory (dostavba do plného profilu), dva úseky S5 mezi Wrocławí a Poznaní, jeden úsek S8 na výjezdu z Varšavy směrem na Piotrków a obchvat Olsztyna na S51.

Re: Polsko všeobecně

Napsal: 9.11.2018 14:27:30
od ML90
Dnes byl otevřen 19 km dlouhý úsek rychlostní silnice S5 Radomicko-Leszno mezi Wrocławí a Poznaní, který tvoří obchvat města Leszno. K dnešnímu dni tedy chybí dokončit 3 poslední úseky, aby byla Wrocław s Poznaní dalšími dvěma velkými městy propojenými dálnicí/rychlostní silnicí. K tomu dojde v průběhu příštího roku.

https://www.gddkia.gov.pl/pl/a/31406/Pr ... -Wroclawia

Re: Polsko všeobecně

Napsal: 14.11.2018 13:55:09
od Trupman
tavri píše:A nemá ten dnešní konec S8 vést směr Swidnica a Stare Bogaczowice jako napojení někam před tunel na S3?
Modernizovaná DK8 by se mohla napojit na stávající cestu co vede přes trať.
Oboje. Vojvodství navrhuje, aby se prodloužená S8 rozdvojila někde u Sobótky, jeden směr na Świdnicu a Bolków, druhý na Kladsko. Vygooglete si "sudecki ygrek". Bylo by to fajn, kdyby to Poláci dotáhli do konce. Tím by cesta přes Náchod ztratila pro tranzit Praha-Vratislav i ten nejmenší smysl. Samozřejmě za předpokladu, že na české straně do té doby dostaví D11 :D

Re: Polsko všeobecně

Napsal: 15.11.2018 11:26:58
od Honey72
To by bylo hezké. Ulevilo by se i dálnici A4 v peážním úseku mezi Vratislaví a Kostomlaty.