A1 Gdańsk – Łódż – Katowice/Gliwice – D1(CZ)
Re: A1 Gdańsk – Łódż – Katowice/Gliwice – D1(CZ)
Poptali (Budimex+Strabag), ten jim taky odmitl. A ten duvod nebyl zverejnen, to byl jen dohad.
Re: A1 Gdańsk – Łódż – Katowice/Gliwice – D1(CZ)
Podobný problém se řešil na více úsecích (nikde jinde ale naštěstí nemusel být tendr z tohoto důvodu zrušen). Dost často je to i o tom, že se od nástupu nové vlády neustále neúměrně protahuje průměrná doba trvání tendrů (teď je to podle údajů z fóra skyscrapercity průměrně přes 530 dní). Spoustu se jich totiž vyhlásilo ještě na konci volebního období předchozí vlády v létě a na podzim 2015, přičemž k podepisování smluv došlo zhusta až loni a letos (některé nejsou dotažené ani teď viz zmražená S6, ale i údajně "prioritní" S19 z Lublina do Řešova, o které melou při každé příležitosti). Pak se není moc co divit, že se do toho stavební firmy při měnících se cenách dvakrát nehrnou.
Re: A1 Gdańsk – Łódż – Katowice/Gliwice – D1(CZ)
Dnes byl znovu vyhlášen tendr na poslední chybějící úsek A1 Piotrków Trybunalski-Kamieńsk, který byl v listopadu zrušen. Podle informace na webu GDDKiA se mají změnit procedury kontroly nabídek, tak aby vše proběhlo rychleji, tak uvidíme, snad to teď vyjde.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 17.10.2021 9:48:11, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
Důvod: odstranění neplatného odkazu
Re: A1 Gdańsk – Łódż – Katowice/Gliwice – D1(CZ)
Ted jsem se koukal do mapy na A1 a u úseku F okolo CZES se prodloužila datum výstavby o několik měsíců na 3/2020. Důvod jsem hledal na nich na foru a dle všeho italská firma Salini i Pizzarotti se nějak loudá s výstavbou a dokonce brání aktivní výstavbě. (Má na starosti dle všeho ještě S3 pod Lublinem a tři úseky S5). GDDKiA je prý připravena vypovědět smlouvy.
Zdržuji se hlavně jižně od Dunaje, ale rád se podívám i na severní břeh a sem tam i na západ od Rýna.
Re: A1 Gdańsk – Łódż – Katowice/Gliwice – D1(CZ)
Na te S5 se uz taky mluvi o tom, ze termin dokonceni je sci-fi.
Re: A1 Gdańsk – Łódż – Katowice/Gliwice – D1(CZ)
Na posledním úseku na jih od Piotrkowa, kde se musel opakovat tendr, už je pravomocně vybraný vykonavatel. Ještě to musí projít kontrolou u úřadu pro veřejné zakázky, ale to už je formalita, takže by se mělo podepisovat ještě v průběhu dubna.
Re: A1 Gdańsk – Łódż – Katowice/Gliwice – D1(CZ)
Jinak okolí A1 severeně od CZ je již vykáceno a prvních usek již vykolíkován.
Zdržuji se hlavně jižně od Dunaje, ale rád se podívám i na severní břeh a sem tam i na západ od Rýna.
Re: A1 Gdańsk – Łódż – Katowice/Gliwice – D1(CZ)
Tendr na poslední úsek A1 byl dotažen do konce, takže nyní je v realizaci celá chybějící část dálnice A1 viz vlákno k výběrovým řízením.
Re: A1 Gdańsk – Łódż – Katowice/Gliwice – D1(CZ)
Tak jsem se zase projel na A1 a budu navazovat na svůj příspěvek ohledně nerovností od Katowic na CZ.
Nějak se jim to tam vlní více a více, dokonce už tam srazili rychlost na 80 km a pocitově je to lepší horská dráha než ta u Ovy. Tak jsem na to zvědavý, co se tam bude dít. Resp. nemá k tomu někdo informace? Reklamace, předělávka, kde vznikly problémy??
Nějak se jim to tam vlní více a více, dokonce už tam srazili rychlost na 80 km a pocitově je to lepší horská dráha než ta u Ovy. Tak jsem na to zvědavý, co se tam bude dít. Resp. nemá k tomu někdo informace? Reklamace, předělávka, kde vznikly problémy??
Zdržuji se hlavně jižně od Dunaje, ale rád se podívám i na severní břeh a sem tam i na západ od Rýna.
Re: A1 Gdańsk – Łódż – Katowice/Gliwice – D1(CZ)
může někdo tedy kvalifikovaně říct rok, kdy bude A1 v Polsku od hranic s ČR až k baltu kompletně v provozu?
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
Re: A1 Gdańsk – Łódż – Katowice/Gliwice – D1(CZ)
Podle mapybumbik píše:může někdo tedy kvalifikovaně říct rok, kdy bude A1 v Polsku od hranic s ČR až k baltu kompletně v provozu?
http://ssc.siskom.waw.pl/nowa-mapa_en.png
se staví dálnice okolo Čenstochové.
Zatím se nestaví jen úsek, který bude v současné stopě - zruší se úrovňové křížení.
Re: A1 Gdańsk – Łódż – Katowice/Gliwice – D1(CZ)
Zasmluvněno je vše kromně rozestavěného úseku u Czestochowé, kde byla vypovězena smlouva (chybí tak 1 rok prací). Některé smlouvy jsou v systému Design&Build (přestavba DK1 2x2 na A 2x3), dodavatel má 4 stav. sezóny, tj. celé předpoklad hotovo asi na konci 2022.bumbik píše:může někdo tedy kvalifikovaně říct rok, kdy bude A1 v Polsku od hranic s ČR až k baltu kompletně v provozu?
Re: A1 Gdańsk – Łódż – Katowice/Gliwice – D1(CZ)
Úsek okolo Czestochowé zešedivěl, tedy není ve stavbě. Ale co jsem tam jel minule, tak mosty tam jsou již připravené a vybudované (sever CZ), takže opravdu ta 1 stavební sezona. Ale někoho vybrat, předat staveniště.
Mě osobně zajímá, jak to bude s dálnicí mezi Katowicemi a CZ, zda se bude otevírat dříve a průjezd bude přes město, nebo to pořád budou srážet na DK1 po obchvatu Katowic. To již brzy uvidíme..
Mě osobně zajímá, jak to bude s dálnicí mezi Katowicemi a CZ, zda se bude otevírat dříve a průjezd bude přes město, nebo to pořád budou srážet na DK1 po obchvatu Katowic. To již brzy uvidíme..
Zdržuji se hlavně jižně od Dunaje, ale rád se podívám i na severní břeh a sem tam i na západ od Rýna.
Re: A1 Gdańsk – Łódż – Katowice/Gliwice – D1(CZ)
Měl jsem možnost se zase projet po A1 a pár detailů:
1. Asi největší změna je v nájezdu ze S1 na A1 u Celiny (Katowice), kde se sjíždí rampou na Czenstochowu a pak se vrací obratem o 360° zpět směr Ostrava. Asi takto nějak: https://mapy.cz/s/3rSfu
Důvod je oprava mostu nad A1. Co jsem se hodně divil, tak se tam jezdí asi tak měsíc (v tu dobu jsem tam jel naposledy a bylo to postaru přes most a na A1) a v ramě směr Czenstochowa už jsou propadliny. Na to, že se tam pár let nejezdilo, tak se jim to tam hodně rychle sype.
2. Nějaká horská dráha na A1 je nově přetažena, ale přibyly tam nové "nerovnosti". Dle mého hlavně v posledním úseku před sjezdem na S1 u Celiny, kde je značka "Nerovnosti 14 km", kde začíná jiný asfalt, takže asi problém stavitele.
3. Mezi Czenstochowa a Pietkowem se pilně pracuje. Jsou vykáceny stromy, skrývka ornice proběhla a je vedení v režimu 2+1 resp. 1+2 a jedna půlka silnice se již rube.
4. U Pietkowa proběhlo zúžení na 1+1 s odbočovacíma pruhama, resp. s nájezdama na stranu dálnice směr Lodz, Warszawa.
5. Jsou vidět zemní práce na rampě z Lodze na S8.
1. Asi největší změna je v nájezdu ze S1 na A1 u Celiny (Katowice), kde se sjíždí rampou na Czenstochowu a pak se vrací obratem o 360° zpět směr Ostrava. Asi takto nějak: https://mapy.cz/s/3rSfu
Důvod je oprava mostu nad A1. Co jsem se hodně divil, tak se tam jezdí asi tak měsíc (v tu dobu jsem tam jel naposledy a bylo to postaru přes most a na A1) a v ramě směr Czenstochowa už jsou propadliny. Na to, že se tam pár let nejezdilo, tak se jim to tam hodně rychle sype.
2. Nějaká horská dráha na A1 je nově přetažena, ale přibyly tam nové "nerovnosti". Dle mého hlavně v posledním úseku před sjezdem na S1 u Celiny, kde je značka "Nerovnosti 14 km", kde začíná jiný asfalt, takže asi problém stavitele.
3. Mezi Czenstochowa a Pietkowem se pilně pracuje. Jsou vykáceny stromy, skrývka ornice proběhla a je vedení v režimu 2+1 resp. 1+2 a jedna půlka silnice se již rube.
4. U Pietkowa proběhlo zúžení na 1+1 s odbočovacíma pruhama, resp. s nájezdama na stranu dálnice směr Lodz, Warszawa.
5. Jsou vidět zemní práce na rampě z Lodze na S8.
Zdržuji se hlavně jižně od Dunaje, ale rád se podívám i na severní břeh a sem tam i na západ od Rýna.
Re: A1 Gdańsk – Łódż – Katowice/Gliwice – D1(CZ)
Jenom technicka, obratem o 360° se vratite maximalne tak do vychoziho bodu.
Re: A1 Gdańsk – Łódż – Katowice/Gliwice – D1(CZ)
Vypadá to, že se dostavba obchvatu Čenstochové na A1 zase o tolik neprotáhne. GDDKiA se rozhodla nevyhlašovat po odstoupení od smlouvy klasický tendr, ale využít možnosti polského práva, které v tomto případě umožňuje poslat nabídku některým vybraným firmám, ze kterých se vybere vykonavatel. Celá stavba letos hotová nebude, ale GDDKiA ji chce mít do konce roku v takovém stavu, aby se dala byť s omezeními otevřít pro provoz.
https://www.gddkia.gov.pl/pl/a/33411/Wy ... w-ciagu-A1
https://www.gddkia.gov.pl/pl/a/33411/Wy ... w-ciagu-A1
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 17.10.2021 9:48:30, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odkaz je neplatný, ale jeho odstranění by narušilo smysl debaty
Důvod: odkaz je neplatný, ale jeho odstranění by narušilo smysl debaty
Re: A1 Gdańsk – Łódż – Katowice/Gliwice – D1(CZ)
Pardon. Samozřejmě o 180°. Editovat to nebudu.
Zdržuji se hlavně jižně od Dunaje, ale rád se podívám i na severní břeh a sem tam i na západ od Rýna.
Re: A1 Gdańsk – Łódż – Katowice/Gliwice – D1(CZ)
Takže je dle všeho vybrán zhotovitel úseku F okolo Czestochowé, který je dlouhý ca 20 km a jeho rozpracovanost je 53%.
Na tento úsek podalo nejlepší nabídku konsorcium Strabag Infrastruktura Południe, Budimex a Budpol za 353 172 269,55 zł netto s datm ukončení prací 15.12.2019. Začátek prací je stanovem podpisem smlouvy. Cena je vyšší než předpokládaná. Tento úsek byl tendrován oslovením napřímo.
Stavitel se zavazuje provést práce nutné (termín, aby se dosáhlo na možnost přímého zadání), ale dle všeho by měl dovést tento úsek do 100% průjezdnosti (plného dokončení trasy) načež (jestliže to chápu dobře), by mělo být vypsáno oficiální výběrové řízení na dokončení MOP (odpočívek/tankovacích stanic/parkovišt) v daném úseku.
Na tento úsek podalo nejlepší nabídku konsorcium Strabag Infrastruktura Południe, Budimex a Budpol za 353 172 269,55 zł netto s datm ukončení prací 15.12.2019. Začátek prací je stanovem podpisem smlouvy. Cena je vyšší než předpokládaná. Tento úsek byl tendrován oslovením napřímo.
Stavitel se zavazuje provést práce nutné (termín, aby se dosáhlo na možnost přímého zadání), ale dle všeho by měl dovést tento úsek do 100% průjezdnosti (plného dokončení trasy) načež (jestliže to chápu dobře), by mělo být vypsáno oficiální výběrové řízení na dokončení MOP (odpočívek/tankovacích stanic/parkovišt) v daném úseku.
Zdržuji se hlavně jižně od Dunaje, ale rád se podívám i na severní břeh a sem tam i na západ od Rýna.
Re: A1 Gdańsk – Łódż – Katowice/Gliwice – D1(CZ)
Dnes byla podepsána smlouva na dokončení dálnice A1 mezi CZEWA Blachownia - CZEWA Pólnoc, ze které byly vykopnuti italové pro pasivitu. Dokončení listopad 2019, kdy by mělo následovat i uvedení do provozu.
Jinak zbytek nyní budovaný zbytek jižní A1 (CZEWA - Katowice) by se měl uvést do provozu v srpnu 2019.
Zdroj: https://www.gddkia.gov.pl/pl/a/34402/Ko ... zestochowy
Je tam i mapka s datumy.
Jinak zbytek nyní budovaný zbytek jižní A1 (CZEWA - Katowice) by se měl uvést do provozu v srpnu 2019.
Zdroj: https://www.gddkia.gov.pl/pl/a/34402/Ko ... zestochowy
Je tam i mapka s datumy.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 17.10.2021 9:48:41, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odkaz je neplatný, ale jeho odstranění by narušilo smysl debaty
Důvod: odkaz je neplatný, ale jeho odstranění by narušilo smysl debaty
Zdržuji se hlavně jižně od Dunaje, ale rád se podívám i na severní břeh a sem tam i na západ od Rýna.
Re: A1 Gdańsk – Łódż – Katowice/Gliwice – D1(CZ)
Jenom upřesním, že do toho 15. listopadu má být úsek hotový natolik, aby mohl být uvedený do provozu. Na kompletní dokončení úseku se ještě bude vyhlašovat tendr. Dokud to nebude celé, tak tam asi vzhledem k praxi z jiných úseků polských silnic bude ještě nějaké omezení (obvykle bývá nižší povolená rychlost).
Re: A1 Gdańsk – Łódż – Katowice/Gliwice – D1(CZ)
Ode dneška je otevřený 33 km dlouhý úsek dálnice A1 Pyrzowice-Częstochowa Południe tzn. od konce obchvatu hornoslezské konurbace a letiště Katowice až do Čenstochové. Jak už tu bylo avizované, obchvat Čenstochové by měl být průjezdný do půlky listopadu. Na dalších úsecích směrem na Lodž už probíhá přestavba DK1, takže pokud nedojde k nějakým průtahům, tak by měla být do třech let hotová celá A1 od české hranice až do Gdaňsku.
https://conadrogach.pl/informacje/budow ... owice.html
https://conadrogach.pl/informacje/budow ... owice.html
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 17.10.2021 9:48:57, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
Důvod: odstranění neplatného odkazu
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: A1 Gdańsk – Łódż – Katowice/Gliwice – D1(CZ)
Jsem nějak žil v tom, že projet A1 bude možné příští rok už? Asi blbě čtu.
R48 -> D48 se podařilo!
Re: A1 Gdańsk – Łódż – Katowice/Gliwice – D1(CZ)
Nebude, pořád bude chybět úsek z Čenstochové do Piotrkowa (ale tam už to aspoň vede mimo obce), který má být celý až v letech 2021 a 2022. Jinak oproti úplně původním plánům tam je zdržení deset let. Původně se to totiž mělo stavět kolem roku 2010 jako PPP, ale nakonec z toho sešlo, takže i v Polsku se to občas slušně protáhne
Re: A1 Gdańsk – Łódż – Katowice/Gliwice – D1(CZ)
průjezd dnes otevřeným úsekem by Kemo
Przejazd nowego odcinka zajął mi 17 minut w jedną stronę.
Na filmie tradycyjnie zamieściłem moje własne "oznakowanie eksperymentalne"
Re: A1 Gdańsk – Łódż – Katowice/Gliwice – D1(CZ)
No hlavně by to chtělo ten obchvat Čenstochové, ten stávající průjezd je fakt nic moc
Tento týden (tzn. už po uvedeném otevření A1 od Pyrzowic) jsem jel Dąbrowa - Siewierz - Čenstochová po stávající 1 a provoz pořád silný. Jak má být v budoucnu vlastně vedena E75 Katovickou aglomerací?
Tento týden (tzn. už po uvedeném otevření A1 od Pyrzowic) jsem jel Dąbrowa - Siewierz - Čenstochová po stávající 1 a provoz pořád silný. Jak má být v budoucnu vlastně vedena E75 Katovickou aglomerací?