A1 Gdańsk – Łódż – Katowice/Gliwice – D1(CZ)

Odpovědět
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22491
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Polsko

Příspěvek od Diaľničiar »

Společnost Eurovia postaví v Polsku 7 km dlouhý úsek dálnice A1 při Katowicích. Stavební práce mají trvat 24 měsíců. Na úseku budou 2 viadukty a 8 mostů a přesune se na 2 mil. m3 zeminy. Polská Eurovia pak vyprodukuje přes 145.000 t stavebního materiálu. Celkové náklady činí 15 mil. €.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22491
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Polsko

Příspěvek od Diaľničiar »

Polsko: výstavba dálnice A1 v úseku Gorzyczki-Świerklany

Dne 28. července 2009 byla publikována informace ředitelství silnic a dálnic Generalna Dyrekcja Drog Krajowych i Autostrad (GDDKiA) týkající se aktuálního stavu výstavby páteřní dálnice A1. Pokud budou dodrženy plánované termíny ukončení výstavby jednotlivých úseků dálnice A1, pak za necelé tři roky bude možné dojet po dálnici A1 od dálničního uzlu s A4 v Sośnici až na hranici s ČR.

Výstavba úseku dálnice A1 od uzlu v Sośnici do Gorzyczek (státní hranice s ČR) je rozdělena do čtyř úseků, níže je uvedeno plánované ukončení úseků dálnice A1:

A1 Gorzyczki – Świerklany, plánované ukončení 08/2010
A1 Świerklany – Bełk, plánované ukončení 09/2010
A1 Bełk – Sośnica, plánované ukončení 10/2009
A1 Dálniční uzel Sośnica, plánované ukončení 11/2009
Další úseky dálnice A1:

A1 Sońica – Maciejów, plánované ukončení 06/2011
A1 Maciejów – Piekary Śląskie, plánované ukončení 12/2011
A1 Piekary Śląskie – Pyrzowice, plánované ukončení 05/2012 (příslib zkrátit realizaci do 12/2011)

Déle se bude muset počkat na přejezd dálnicí do ČR z centrální části Polska. Kontrakt typu PPP na výstavbu 180 km úseku dálnice A1 Pyrzowice – Stryków (křížení s dálnicí A2, blízko Lodzi) podepsalo ministerstvo infrastruktury Polska (dále PL) s Budimexem. Koncesionářem je Autostrada Południe SA, realizátorem Budimex Dromex *(1), Cintra Concessiones a Ferrovial Agroman. Smlouva je v hodnotě více než 7 mld. PLN a plánuje se, že do 5/2012 realizátor Budimex odevzdá část dálnice pod Lodží do Częstochowé. Nicméně až do 1/2014 se bude muset počkat na ukončení úseku dálnice A1 Częstochowa – Pyrzowice i když Budimex oficiálně přislíbil, že se bude snažit, aby to bylo dříve. V žádném případě to nebude možné stihnout před MS Euro 2012.

Pro další informace viz stránky ředitelství silnic a dálnic Generalna Dyrekcja Drog Krajowych i Autostrad (GDDKiA)

Mapa úseku dálnice A1
POL_mapa-dalnice-a1_090810.jpg
POL_mapa-dalnice-a1_090810.jpg (28.87 KiB) Zobrazeno 45530 x
Vysvětlivky: černá – výstavba již ukončena; oranžová – ve výstavbě; červená – plán ukončení výstavby v roce 2009; zelená – ve výběrovém řízení; modrá – podepsané smlouvy PPP; žlutá – plánováno výběrové řízení do konce roku 2009; bílá – v přípravě.

(1) Na základě informace ze dne 17. 7. 2009 došlo k fúzi společnosti Budimex (matka) s plně závislou na ní společností Budimex Dromex. Nově vzniklá společnost bude mít název Budimex. Předsedou firmy Budimex se zřejmě stane dosavadní předseda Budimex Dromex a člen předsatvenstva Budimexu – Dariusz Blocher. Dosavadní předseda Budimexu – Marek Michałowski postoupí v rámci organizační struktury Ferrovialu (strategický investor polské firmy).

Informace poskytnuta Zastupitelským úřadem České republiky ve Varšavě (Polsko).


Datum: 10.08.2009 | Zdroj: Zastupitelský úřad České republiky
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 26.4.2016 21:28:07, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Nick Slaughter
Příspěvky: 7
Registrován: 11.10.2009 23:55:59

Re: Polsko

Příspěvek od Nick Slaughter »

hh píše:Tak to ses teda projel, díky za dojmy:)

Až bude A2 a A1 nějak víc hotová, moc se chci zase do Polska pořádně podívat, ale čekám, čekám ...

A jak s rychlostma a kontrolou polské policie?
Na A1 je docela pěkný kousek od gdańsku do grudziadze, stejně jako na A2 s mýtným.

Co se týče polské policie, taky by mě zajímaly vaše zkušenosti, např. se stacionárními radary. Stalo se mi dvakrát, během deseti km, že mě změřili pistolí. Po cizinci chtějí platit jedině na místě, pokud nemáte dostatečnou hotovost, dá se s nimi smlouvat. já neměl žádnou, takže mě opakovaně pustili. Nevím ale jestli se to dá zobecnit.

Do polska není na škodu vypravit se s CB radiem, hlidek je na cestách relativně hodně. btw. s pistolí se otačí, takže vás můžou změřit i z druhé strany cesty. Vyplatí se taky "zavěsit" za někoho s radio anténou. Pozor taky na Opel Vectra, faceliftované verze po r. 2005., jezdí a měří v nich policie na dálnicích a čtyřproudových cestách. Podobně jako VW passat v čr, auta nejsou označená.
Moravské stréc
Příspěvky: 12
Registrován: 30.5.2009 17:09:36

Re: Polsko

Příspěvek od Moravské stréc »

Nicku,jestliže jste znalec poměrů-nevíte proč se staví a stavělo na ,,jedince" tolik obchvatů,když je plánována v trase dálnice A1?Myslím Koval,Krosznewice, Sewierz ap?Taky zkapacitnění průtahu v Czenstochowe?Jo a taky jsem viděl dostavbu na celý profil A1 okolo Toruně včetně mostu přes Vislu.
Nick Slaughter
Příspěvky: 7
Registrován: 11.10.2009 23:55:59

Re: Polsko

Příspěvek od Nick Slaughter »

Moravské stréc píše:Nicku,jestliže jste znalec poměrů-nevíte proč se staví a stavělo na ,,jedince" tolik obchvatů,když je plánována v trase dálnice A1?Myslím Koval,Krosznewice, Sewierz ap?Taky zkapacitnění průtahu v Czenstochowe?Jo a taky jsem viděl dostavbu na celý profil A1 okolo Toruně včetně mostu přes Vislu.
Znalec nejsem, to bude asi otázka na někoho zkušenějšího z fóra, já jsem tady "novej" :)
Nemám ponětí proč se staví obchvaty na úseku od Lodźe po Toruń, podle všeho nedostačující kapacita silnice, nebo nadměrný provoz nebude hlavní důvod.
Podle článku ,který jsem našel na webu, intenzity v těch místech dosahovaly 15000 aut za den ( zdá se mi to málo, nejsem si jistý, jestli to nebude jen v jednom směru. Nevím ani jak se intenzity měří u nás. je to jeden nebo oba směry ? )

Podle tohoto článku na rok 2020 připadne na nedalekou A1 a obchvat Kowalu dokonce kolem 14000 aut, zbytek ( cca 9000) by měl využívat starou silnici. Zdá se mi to trochu divné, nicméně ty intenzity jsou skutečně hodně nízké relativně k ostatním tahům v Polsku.

ještě odkaz na oficiální výsledky měření z roku 2005
http://siskom.waw.pl/nauka/gpr/sdr_krajowy2005.pdf

Nevěděl jsem, že to dopravní omezení v Czestochowé je kvůli rozšiřování silnice. Tipnul bych si, že to bude potřeba i přesto, že bude na druhé straně města dálnice. Dálnice bude zpoplatněná a bude ji využívat hlavně dálková doprava, starou silnici budou spíše využívat místní.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 17.10.2021 9:24:42, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
mapman
Autor
Příspěvky: 5756
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: Polsko

Příspěvek od mapman »

Ještě jedna aktuální zajímavost, GDDKiA (polské ŘSD) dnes vypověděla smlouvu se zhotovitelem příhraničního úseku A1ky, z důvodu neplnění postupu a kvality prací. Nový termín zprovoznění úseku je jaro 2012 - někteří řvali jak zběsilí, že náš úsek nestíháme a teď to opět vypadá, že ho zprovozníme dříve...
Martin z Ostravy
Autor
Příspěvky: 6838
Registrován: 14.3.2009 10:27:45
Bydliště: Ostrava a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: Polsko

Příspěvek od Martin z Ostravy »

Takže není u nás kam spěchat :) Stihne se to do toho Eura?
Libí se mi, že se nenechávají odírat jak u nás, nebo už se u nás stalo, že by ŘSD vypovědělo smlouvu v průběhu stavby?
R48 -> D48 se podařilo!
mapman
Autor
Příspěvky: 5756
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: Polsko

Příspěvek od mapman »

Do Eura se to stihne, nebudou-li další potíže ;) Jinak myslím že u nás žádnou takhle velkou zrušenou smlouvu po revoluci nepamatuje, u rozestavěné stavby, snad možná jen to Housing&Construction, ale už si nepmatuju jestli tam oni už převzali něajké činnosti na 4708 nebo ještě ne...
martini
VIP
Příspěvky: 3635
Registrován: 22.3.2009 10:53:57
Bydliště: Kladno

Re: Polsko

Příspěvek od martini »

Něco tam H&C zaplatilo na 4708, neboť oni jistým způsobem převzali práce, které realizovaly v té době ODS - Dopravní stavby Ostrava. Ale s tímto polským extrémem, kdy to zabalili v 1/2 stavby se to nedá srovnávat.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
jtybinka
Příspěvky: 58
Registrován: 26.11.2009 16:59:28

Re: Polsko

Příspěvek od jtybinka »

to uplne neni pravda , clanek v idnes je uz 2 roki stary a tam se bude S8 najdriv stavit v roce 2011 , tak jak ten novinar mohl v roce 2007 videt
dalnicu ktera tam bude v roce 2014 ?
vidim ze v CZ IDNES je na stejnym urovni jak u nas Gazeta Wyborcza
u Lodzi v prumeru 100 km za posledne 30 let se jeno stavila dalnica A2 smerem zapad.


No tak jestli budou pokracovat tak, jak jim to slo doposud, tak to se mame jeste na co tesit
Pro pripomenuti a pobaveni:
http://zpravy.idnes.cz/konce-polske-dal ... anicni_miz
mapman
Autor
Příspěvky: 5756
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: Polsko

Příspěvek od mapman »

23.12. v 16:00 otevřou Poláci první úsek A1 mezi uzlem s A4 a výjezdem Belk. Půjde o první úsek této dálnice na jihu Polska (konkrétně ve Slezském vojvodství).
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22491
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Polsko

Příspěvek od Diaľničiar »

O jak dlouhý úsek jde ?
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
mapman
Autor
Příspěvky: 5756
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: Polsko

Příspěvek od mapman »

Cca 17 km...
ostravsky juzek
Příspěvky: 5
Registrován: 28.12.2009 16:07:19

Re: Polsko

Příspěvek od ostravsky juzek »

A1 nove otevreny usek Sośnica - Bełk.

Tak jsem si projel novy usek a musim rici ze je to velice kvalitne postaveno.Vozovka je asfatova,2x3 pruhy a vubec to na ni nehoupe a neskace(jako na D1 pres Ostravu).Na tomto useku dlouhem 15 km je jedna odpocivka,bohuzel je to zatim jen parkoviste s lavickami bez jakychkoliv dalsich sluzeb,toalety jsou taky uzamceny.
Momentalni nevyhodou je ukonceni v Belku,kde je vpodstate jedina moznost pokracovat na jih pres mesto Rybnik(silnice 925).Silnice po ktere by se dalo jet rychleji na Zory(924) a dale po silnici 81 je uzavrena.Takze se musi projizdet pres Rybnik,kde dochazi z duvodu stalych zacp k nekonecnemu prujezdu mestem plnym svetelnych krizovatek a kruhacu.
Az bude cely usek v delce 48 km od A4 az po hranice CR otevreny,nebude tento usek projet za 20-30 min.Momentalne to trva asi 60-90 min.

UPOZORNENI!!!
Pri jizde po A1 ve smeru Katowice-Belk,pozor u sjezdu v Belk(docasne ukonceni A1) ,jsou tam schovani za cedulemi stahujici pruhy do jednoho policajti a meri rychlost,hlavne kdyz se setmi.Na kratkem useku je rychlost ze 130 snizena na 70!Neco o tom vim,vcera me tam chytily a pekne jsem caloval.
hiob
Příspěvky: 783
Registrován: 15.3.2009 19:13:36

Re: Polsko

Příspěvek od hiob »

Zdůvodnění proč byl s Alpine Bau ukončen konkrakt na výstavbu úseku A1 Świerklany - Gorzyczki (hranice s CZ)

zjednodušeně
15.12.2009 odstoupení ze strany GDDKIA z důvodu nedodržování kontraktu a průtahů ve výstavbě
18.12.2009 odstoupení ze strany Alpine Bau, doručeno 22.12., z důvodu nepřijetí změn v projektu objektu MA 532 o kterém Alpine Bau tvrdí, že hrozí zřícením z důvodu chybného projektu
13.1.2010 GDDKiA žádá od Alpine Bau 40 mln euro pokuty za nesplnění kontraktu z viny zhotovitele

takže právní bitva již začala ...

původně měla Alpine Bau opustit stavbu do 29.12.2009, ale soudem to bylo prodlouženo do 31.1.2010 s tím, že je povinna se účastnit se inventarizace stavu

z přiložených dokumentů a statistik to spíše vypadá, že pravdu bude mít GDDKIA
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 26.4.2016 22:22:25, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
martini
VIP
Příspěvky: 3635
Registrován: 22.3.2009 10:53:57
Bydliště: Kladno

Re: Polsko

Příspěvek od martini »

Nějaké detaily, ale je to moc čerstvé:

Konsorcium Autostrada Poludnie vedené spol. Cintra ztratilo kontratkt s polskou vládou na €2.1bn A1 toll road (Stryków - Pyrzowice) projekt poté, co se nepodařilo splnit odkládací podmínky koncesní smlouvy uzavřené 22.1.2009 s polskou vládou (nepodařilo se během 1 roku sehnat adekvátní financování).

Autostrada Poludnie žádala smluvní dodatky, které by umožnily situaci zvrátit a zatraktivnily by projekt pro banky při zachování akceptovatelnosti pro stát, nakolik tohoto se nepodařilo dosáhnout. EIB předem přiznala na projekt spolufinancování 1 mld. EUR, EBRD zároveň 200 mil. EUR.

Mluvčí GDDKiA říká, že projekt bude realizován klasickou veřejnou zakázkou na výstavbu.

Finanční poradci Unicredit a Societe Generale připravovali pro projekt sdružení bank s cílem zajistit €850m dluhového financování. Vláda projednala a neschválila navržené podmínky financování.

Project Details
The A1 Strykow-Pyrzowice section is 180 kilometres long and is a 35-year design build finance and operate project...

Volný překlad z infra-news.com
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
martini
VIP
Příspěvky: 3635
Registrován: 22.3.2009 10:53:57
Bydliště: Kladno

Re: Polsko

Příspěvek od martini »

Dle oficiálního vyjádření GDDKiA se bude projekt A1 Strykow - Pyrzowice retenderovat během několika málo týdnů. Zákulisní informace však hovoří o scénáři, který by kontrakt mohl zachránit, především ve vztahu k "nutnému" termínu dokončení před fotbalovým šampionátem EURO 2012.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
martini
VIP
Příspěvky: 3635
Registrován: 22.3.2009 10:53:57
Bydliště: Kladno

Re: Polsko

Příspěvek od martini »

GDDKiA dle infranews předpokládá retendrování dálnice A1 v úseku Strykow - Pyrzowice (180 km, investiční náklady 2 mld. EUR) v první polovině dubna. Vláda dosud nerozhodla, zda se bude tenderovat koncese nebo výstavba přes klasickou veřejnou zakázku na doprojektování a výstavbu.

Koncesionáři vedenému společností Cintra (finanční poradci UniCredit a SocieteGen.) se nepodařilo v průběhu 1 roku sehnat financování pro tento projekt ve výši 850 mil. EUR byť 1 mld. EUR přislíbila EIB a 200 mil. EUR EBRD. Vzhledem k nesplnění této odkládací podmínky pozbyla smlouva dne 22.1.2010 platnosti. Dle infranews došlo k výraznému poškození pověsti společnosti Citra v polském veřejném sektoru.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
filip-ze
Příspěvky: 28
Registrován: 6.3.2010 12:06:02
Bydliště: Zabrze (Polsko)

Re: Polsko

Příspěvek od filip-ze »

spatna zprava - usek dalnice A1 v mestech Gliwice a Zabrze byl zaplaven v povodnich, coz bude nasledovat pozdejsim zprovoznenim, ktere podle smlovy melo byt v cervenci 2011; do Mistrostvi Evropy 2012 dalnice A1 Ostrava-Gdańsk mela by byt hotova v usecich statni hranice-Gliwice-letiste Katowice-Pyrzowice a Łódź-Toruń-Gdańsk, coz je kolem 70%

nejvetsi zpozdeni je v useku Zabrze-Bytom-Piekary (slezska aglomerace), az na 4 mesice, a na dalnicnem obchvatu Wroclawi A8, skoro pul roku (otevren mel byt uz letos), v pripade jinych staveb je povodnove zpozdeni vetsinou 1.5-3 mesice, zadna stavba se ale ne protahne tak, aby byla mimo provoz na EURO2012
mapman
Autor
Příspěvky: 5756
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: Polsko

Příspěvek od mapman »

Co jsem koukal na letecké snímky, tak některá místa na Odře a Visle byla zasažena opravdu silně, tak doufejme že se výstavba rozjede poměrně rychle, na A1 jsou toho času ve výstavbě dokonce dva mosty přes Vislu....
jtybinka
Příspěvky: 58
Registrován: 26.11.2009 16:59:28

Re: Polsko

Příspěvek od jtybinka »

v cervencu se zacne stavit 144 km usek A1 Torun - Lodz , melo by to byt hotove v roce 2012

dnes byla podpsana smlouva na 64 km Torun - Kowal , zjitra bude smlouva
na Sójki-Kotliska i Piątek-Stryków(Lodz) a 9 cervenca posledni usek Kowal-Sójki i Kotliska-Piątek
Umowy na budowę trzech odcinków autostrady A1 w woj. kujawsko-pomorskim podpisali w czwartek przedstawiciele GDDKiA oraz polsko-irlandzkich konsorcjów. Fragment A1 od Torunia do Kowala, o długości 64 km, ma być gotowy w ciągu dwóch lat


Szefostwo łódzkiego oddziału GDDKiA w piątek (18.06.2010) podpisze umowę na realizację fragmentów autostrady Sójki-Kotliska i Piątek-Stryków, a 9 lipca planuje porozumieć się z wykonawcami odcinków drogi Kowal-Sójki i Kotliska-Piątek
andy
Příspěvky: 1275
Registrován: 6.8.2009 17:30:53
Bydliště: Mezi magistrálou a Jižní spojkou

Re: Polsko

Příspěvek od andy »

Super :ok: Konečně se zase staví něco pro Čechy :)
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 26.4.2016 22:23:03, celkem upraveno 1 x.
Důvod: necitujte, když reagujete na předchozí příspěvek
hiob
Příspěvky: 783
Registrován: 15.3.2009 19:13:36

Re: Polsko

Příspěvek od hiob »

mapman píše:Ještě jedna aktuální zajímavost, GDDKiA (polské ŘSD) dnes vypověděla smlouvu se zhotovitelem příhraničního úseku A1ky, z důvodu neplnění postupu a kvality prací. Nový termín zprovoznění úseku je jaro 2012 - někteří řvali jak zběsilí, že náš úsek nestíháme a teď to opět vypadá, že ho zprovozníme dříve...
Vypovězena byla smlouva s ALPINE Bau na úsek A1 Świerklany - Gorzyczki a dostaví to kdo? ALPINE Bau (pokud se neobjeví něco nečekaného)

http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?p=60351139

Oferty cenowe:

1) ALPINE Bau G(A) 555 653 137
2) Polimex-Mostostal & Doprastav (SV) & MOSTMAR [Pietrzykowice] 589 988 829
3) Eurovia (PL) & Eurovia (D) & Eurovia Beton (D) & Eurovia (CZ) & Warbud 608 046 221
4) J&P AVAX (GR) 776 463 609
5) STRABAG & Heilit+Woerner Budowlana S 778 907 926
6) DROGBUD [Strzyżów] & POLDIM [Tarnów] & IMB – Podbeskidzie [Skoczów] 828 302 030
7) DRAGADOS (E) & POL-AQUA 847 225 401

Investor ocenil dostavbu na 601 000 000, PLN BRUTTO

Hodnota původního kontraktu- 272 729 404 € brutto = dnes 1 116 008 721 PLN
Stavba je hotova z 50-60%
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 26.4.2016 22:23:26, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
hiob
Příspěvky: 783
Registrován: 15.3.2009 19:13:36

Re: Polsko

Příspěvek od hiob »

Dnes byla uvedena do provozu A-1 od węzła „Bełk” do węzła „Rowień”, druhá část stavby A1 Bełk – Świerklany bude až na jaře.

http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?p=68950037

video z průjezdu
kuboshek
Příspěvky: 1
Registrován: 29.3.2011 2:25:59

A1

Příspěvek od kuboshek »

Zdravím,
toto forum pravidelně nesleduji a proto se předem omlouvám zdali již tato otázka byla zodpovězena. Potřebuji se dostat z Ostravy do Berlína a chci se zeptat na úsek cesty mezi koncem naší D1 v Bohumíně a polskou A4. Chtěl bych využít polskou A1 avšak nevím, kde přesně dnes končí a kde se na ni můžu napojit. Podle těch map co jsou tady na forů se mi zdá že maps.google.com a mapy.cz nemají aktuální informace a A1 je již dneska blíž českým hranicím. Proto bych byl rád kdyby jsme mi s tímto pomohli. Předem moc děkuji za informace.
Odpovědět

Zpět na „Polsko“