Stránka 7 z 13

Re: A1 Gdańsk – Łódż – Katowice/Gliwice – D1(CZ)

Napsal: 23.5.2014 8:50:21
od hiob
Poslední příhraniční úsek A1 Mszana - Świerklany byl zprovozněn v pátek 23.5.2014 v 06:00.
ČR má 3 souvislé připojení dálníčního typu k evropské síti :) Teď by chtělo ještě dodělat ty 4 další plánované ... :)

Re: A1 Gdańsk – Łódż – Katowice/Gliwice – D1(CZ)

Napsal: 23.5.2014 12:46:00
od rumpeak
Nevím, jestli počítám správně, ael D1 - PL, D2 - SR, D5 - NSR, D8 - NSR ? Já počítám, 4 hotové...

Re: A1 Gdańsk – Łódż – Katowice/Gliwice – D1(CZ)

Napsal: 23.5.2014 13:27:56
od hiob
rumpeak píše:Nevím, jestli počítám správně, ael D1 - PL, D2 - SR, D5 - NSR, D8 - NSR ? Já počítám, 4 hotové...
D8 není souvislá pokud vím, tj. stejný stav jako byl v PL u A1 do dneška

Re: A1 Gdańsk – Łódż – Katowice/Gliwice – D1(CZ)

Napsal: 23.5.2014 15:31:09
od Lenny
hiob píše:Poslední příhraniční úsek A1 Mszana - Świerklany byl zprovozněn v pátek 23.5.2014 v 06:00.
ČR má 3 souvislé připojení dálníčního typu k evropské síti :) Teď by chtělo ještě dodělat ty 4 další plánované ... :)
To bylo pěkně v tichosti, nikde se u nás nic neobjevilo. Můžou už tedy po D1 už i NA?

Re: A1 Gdańsk – Łódż – Katowice/Gliwice – D1(CZ)

Napsal: 23.5.2014 16:47:46
od rumpeak
hiob píše:
rumpeak píše:Nevím, jestli počítám správně, ael D1 - PL, D2 - SR, D5 - NSR, D8 - NSR ? Já počítám, 4 hotové...
D8 není souvislá pokud vím, tj. stejný stav jako byl v PL u A1 do dneška
Tak možná není souvislá z Prahy, ale o tom se nic nemluvilo. D1 taky není souvislá - začíná u Lipníka nad Bečvou.

Re: A1 Gdańsk – Łódż – Katowice/Gliwice – D1(CZ)

Napsal: 23.5.2014 19:35:37
od bumbik

Re: A1 Gdańsk – Łódż – Katowice/Gliwice – D1(CZ)

Napsal: 24.5.2014 0:19:26
od adi88
Díky otevření mostu jsem při dnešní cestě do Ostravy našel motivaci pro nákupní turistiku v Polsku. Otevření mostu je jedním slovem paráda, nevím zda to byla náhoda, ale jak na polské A1 tak na naší D1 byl i přes dopolední sedlo celkem solidní provoz srovnatelný např. s R35 Olomouc-Lipník. Znatelně přibylo zejména kamionů. Naopak na staré DK 78 přes Chalupki se mi při zpáteční cestě v odpoledních hodnách jevil provoz menší, než tomu bylo dříve. Až čas ukáže, co hotová A1 uděla s provozem na I/48 (doufám, že bumbik a další místní poreferují). Ale za sebe říkám, že cestu např. do Krakowa již volím pouze tudy. Žádná I/48 s 90kou svádějící k rychlejší jízdě, žádný FM a žádná S1, která je sice fajn, ale tamní houpáky zdaleka nedosahují komfortu A1. Jen se bojím vybudování mýtnic, snad vyhraje rozum a když už bude mýto, tak elektronické i pro OA.

Re: A1 Gdańsk – Łódż – Katowice/Gliwice – D1(CZ)

Napsal: 24.5.2014 6:43:40
od bumbik
elektronické mýto pro OA a rozum? :lol: :lol: to mě po ránu fakt pobavilo

Re: A1 Gdańsk – Łódż – Katowice/Gliwice – D1(CZ)

Napsal: 24.5.2014 8:17:22
od hiob
adi88 píše:Jen se bojím vybudování mýtnic, snad vyhraje rozum a když už bude mýto, tak elektronické i pro OA.
Z mýtnic už nikdo nemusí mit strach, ve Warzavě už bylo rozhodnuto, že se bude vybírat elektronicky (jednotky viaToll, kamery apod.) od asi 2016. U právě probíhajícíh výběrových řízeních se provádí úpravy projektů a ruší se z nich fyzicky stavby PPO (punkt poboru oplat) a na projektovaných se s nima taky nepočítá. Do Gliwic by to pak mělo stát při dnešních cenách 0,10 zł/km cca 50km = 5zl = 33CZK jedním směrem ,tj. o 2l větší spotřeba na 100km.

Re: A1 Gdańsk – Łódż – Katowice/Gliwice – D1(CZ)

Napsal: 24.5.2014 8:58:40
od bumbik
to hiob: takže na A1 bude výkonnové zpoplatnění, takže R48/S1 pro mě jasná volba pro cestu do Katowic, ale kdo rád zaplatí, užije si luxus rychlosti (D1 130/110 - A1 140)

Re: A1 Gdańsk – Łódż – Katowice/Gliwice – D1(CZ)

Napsal: 24.5.2014 10:48:49
od adi88
bumbik píše:elektronické mýto pro OA a rozum? :lol: :lol: to mě po ránu fakt pobavilo
Rozum myšleno na tamní poměry...Kdo situaci kolem A1 trošku sledoval tak ví, že s nějakou formou výkonového zpoplatnění se počitá stoprocentně. Už jsem tu tisíckrát psal svůj názor na mýtné a jen těžko ho někdy změním, ale nadávat je tak jediné, co mohu dělat ;) Ale zase než stát na klasických mýtnicích v kolonách, tak je fakt už rozumnější řešení "Ďábelská krabička". Jinak jak píše hiob tak do Katowic to bude těch 33 Kč, což není žádná pálka, která by mě odradila tudy jet. Navíc když bych to vzal z Brna do Katowic po I/48, je to o 20 km dál, takže i přes mýto se to vyplatí po A1. Samozřejmě od vás od Příbora tohle neplatí. Ale nejhorší to mají místní co tudy jezdí do práce. Těch je mi vážně líto. Cca 1400 náklady na mýtné za měsíc. Buďme rádi za známky.

Re: A1 Gdańsk – Łódż – Katowice/Gliwice – D1(CZ)

Napsal: 24.5.2014 12:34:04
od bumbik
takže logická otázka zní: Změna dopravního značení ohledně E462 ? nebo se změna nekoná ?

Re: A1 Gdańsk – Łódż – Katowice/Gliwice – D1(CZ)

Napsal: 24.5.2014 14:54:45
od FlakY`
Na stránkách ŘSD nic není a kdo ví co plánují. Po 48 by se to vyplatilo, kdyby byla v celé délce dokončena a člověk mohl jet stabilně 130. A místní mají samozřejmě možnost využít i jiný druh dopravy než vlastním vozem. Cena není nijak předražená, pro tranzit ideální.

Re: A1 Gdańsk – Łódż – Katowice/Gliwice – D1(CZ)

Napsal: 21.6.2014 21:54:08
od hiob
pár fotek jaký je provoz v příhraničním úseku po otevření celého úseku - 18.6.2014 po poledni
http://www.skyscrapercity.com/showthrea ... t115074072
Mija niecały miesiąc odkąd MA-532 został otwarty. Poniżej próbka ruchu z 18 czerwca zrobiona we wczesnych godzinach popołudniowych od granicy PL/CZ do węzła Mszana:


Obrázek
Węzeł Gorzyce, ul. Raciborska patrząc w kierunku południowym



Obrázek
Krostoszowice, ul. Szybowa



Obrázek
Skrzyszów, ul. 1 Maja



Obrázek
Mszana, ul. Wodzisławska



Obrázek
Mszana, ul. Wodzisławska, wiadukt wzdłuż DW933



Obrázek
Natomiast słynny MA-532 jeszcze się nie zawalił ;)

Re: A1 Gdańsk – Łódż – Katowice/Gliwice – D1(CZ)

Napsal: 4.12.2014 0:18:12
od hiob
Pár fotek z úseku u hranic z pracovního dne okolo 13:00 (1/3 až 1/2 jsou NA)

http://www.skyscrapercity.com/showthrea ... t119605307
Minęło nieco ponad pół roku odkąd MA-532 został otwarty. Poniżej przedświąteczna próbka ruchu z południowych kresów autostrady A1. Zdjęcia robione w dzień roboczy około 13:00.


Obrázek
Gorzyce, ul. Raciborska, patrząc w kierunku południowym


Obrázek
Skrzyszów, ul. 1 Maja, patrząc w kierunku południowym


Obrázek
Mszana, ul. Wodzisławska, widok na MA-532


Obrázek
Mszana, ul. Wodzisławska, patrząc w kierunku południowym


Obrázek
Świerklany, ul. Boryńska, patrząc w kierunku południowym








Re: A1 Gdańsk – Łódż – Katowice/Gliwice – D1(CZ)

Napsal: 4.12.2014 9:37:24
od Martin z Ostravy
Ještě by to chtělo pro srovnání S1 před hranicemi.

Re: A1 Gdańsk – Łódż – Katowice/Gliwice – D1(CZ)

Napsal: 18.2.2015 16:15:36
od ML90
Blíží se výstavba další části dálnice A1 od Katowic do Čenstochové (včetně obchvatu tohoto 230 tisícového města). Celkově je tato stavba 57km dálnice rozdělena do čtyř úseků. Včera polská GDDKiA otevřela nabídky na stavbu prvního úseku ze směru od Katowic. 20. února pak budou otevřeny nabídky na stavbu druhého úseku a v březnu na zbylé dva.

Re: A1 Gdańsk – Łódż – Katowice/Gliwice – D1(CZ)

Napsal: 22.4.2015 16:34:56
od ML90
Tak otevření nabídek na další úsek A1 mezi Katowicemi a Čenstochovou, o kterém jsem tu psal již v únoru, se trochu opozdilo, takže k němu došlo až nyní. Konkrétně se jedná o úsek Blachownia - Zawodzie o délce 4,7km. Tak ještě tedy chybí otevřít nabídky na poslední část Blachownia - Rząsawa (obchvat Čenstochové). Snad to letos dotáhnou do konce, aby se konečně začalo stavět, je to jedna z nejdůležitějších silnic v Polsku.

Re: A1 Gdańsk – Łódż – Katowice/Gliwice – D1(CZ)

Napsal: 7.5.2015 16:43:24
od ML90
Část dálnice A1 tvořící východní obchvat Lodže by mohla být hotová ještě letos! Alespoň to tvrdí jedna ze stavebních firem, která na ní pracuje. Přitom podle smlouvy mají firmy čas až do 3. kvartálu roku 2016. Skončila by tak jedna z nejproblematičtějších staveb v Polsku, která měla být hotová již v roce 2013.

http://www.tvn24.pl/kiedy-pojedziemy-a1 ... 219,s.html

Re: A1 Gdańsk – Łódż – Katowice/Gliwice – D1(CZ)

Napsal: 12.6.2015 12:02:25
od ML90
Tak už známe nabídky na poslední část dálnice A1, která je aktuálně ve výběrovém řízení. Tento poslední úsek Rząsawa - Blachownia je dlouhý 20,3km a jedná se o obchvat města Čenstochová. Tak snad to co nejdřív dotáhnou do konce, Čenstochová ten obchvat jednoznačně potřebuje.

zdroj: http://www.gddkia.gov.pl/pl/a/18956/Ofe ... Blachownia

Re: A1 Gdańsk – Łódż – Katowice/Gliwice – D1(CZ)

Napsal: 30.6.2015 13:08:59
od ML90
Na dálnici A1 v části mezi městy Lodž a Toruň byl 25.6. odevzdán do provozu sjezd Kutno, kde se A1 kříží se silnicí DK92. Stavba tohoto sjezdu se protáhla kvůli bankrotu firmy, která ho původně stavěla.

zdroj: http://www.gddkia.gov.pl/pl/a/19088/A1- ... tno-Wschod

Re: A1 Gdańsk – Łódż – Katowice/Gliwice – D1(CZ)

Napsal: 1.7.2015 11:35:52
od ML90
Skandály s mostem v Mszanie nedaleko českých hranic nekončí ani po jeho zprovoznění. Objevily se zprávy o korupci při stavbě tohoto úseku dálnice A1. Stavbaři navíc přiznali, že bezprostředně u mostu je postavený sloup vysokého napětí, který neodpovídá projektu. Vojvodská prokuratura v Katowicích již v této souvislosti iniciovala vyšetřování. GDDKiA zase naopak tvrdí, že vše je v pořádku tak jak má být podle projektu.

zdroj: http://wyborcza.pl/1,75478,18280007,Wie ... _przy.html

Re: A1 Gdańsk – Łódż – Katowice/Gliwice – D1(CZ)

Napsal: 28.8.2015 20:15:28
od ML90
Stavba dálnice A1 pokračuje. 26.8. byla podepsána smlouva na stavbu 15,2km této dálnice v úseku Woźniki - Pyrzowice, tedy části, která bezprostředně navazuje na již funkční dálnici od české hranice. Smlouvy na další tři úseky včetně obchvatu Čenstochové budou podepsány ještě letos.

Re: A1 Gdańsk – Łódż – Katowice/Gliwice – D1(CZ)

Napsal: 31.8.2015 21:16:44
od ML90
Začíná se stavět další část dálnice A1 z Katowic do Čenstochové. Tentokrát jde o úsek Blachownia - Zawodzie o délce 4,7km. Cena této stavby je 220 milionů złotých a má být hotová do 33 měsíců (bez zimních období).

Re: A1 Gdańsk – Łódż – Katowice/Gliwice – D1(CZ)

Napsal: 19.11.2015 21:07:52
od ML90
V úseku od konce obchvatu Hornoslezské aglomerace do Čenstochové stále chybí dotáhnout do konce jeden tendr. Bohužel to celé trvá dlouho kvůli tomu, že se u tohoto úseku vyšetřuje podezření na nelegální cenovou dohodu soutěžících firem. Do vyšetření tohoto podezření se bohužel stavět nebude. Stavba tohoto úseku se tedy pravděpodobně zpozdí, což je dost velký problém kvůli tomu, že bez této části budou navazující úseky, které už se realizují, celkem k ničemu.

více informací například zde: http://czestochowa.wyborcza.pl/czestoch ... cinka.html