Stránka 9 z 13

Re: A1 Gdańsk – Łódż – Katowice/Gliwice – D1(CZ)

Napsal: 21.12.2017 8:12:05
od Honey72
Slouží a hodně, i když by pro část Polska nemusela, ale je to zatím jediná možnost. Poláci od Poznaně a Vratislavi dost nadávají, že se přes nás nedá pohodlně projet na jih a jihozápad (k moři či do Alp). Ani se jim nedivím, jsme brzda uprostřed Evropy. Jediný souvislý tranzitní dálniční tah máme Norimberk-Katovice.

Re: A1 Gdańsk – Łódż – Katowice/Gliwice – D1(CZ)

Napsal: 21.12.2017 10:43:23
od jozka
A je jich tolik aby se vyplatilo postavit dalnici? Asi ne, ze?

Re: A1 Gdańsk – Łódż – Katowice/Gliwice – D1(CZ)

Napsal: 21.12.2017 11:16:12
od Trupman
Je jich 40 milionů a jediná rozumná cesta na jih pro ně vede Moravskou a Vyškovskou bránou.
Na D46, hlavně před víkendem a po víkendu, již dnes polovina i víc aut má polskou SPZ (a druhá polovina má rakouskou SPZ - hádejte kdo v těch autech sedí).
Poláci jsou daleko víc zvyklí cestovat za prací, jezdit na větší vzdálenosti. Doteď je zatím nejvíc brzdila vlastní infrastruktura, tak jezdili hlavně ti z příhraničí. Co se stane, až se do dojezdové vzdálenosti Vídně dostane i Lodž?
Často jsme slyšeli, že Česko může těžit ze své tranzitní pozice. Byla a je tu snaha, často až dost nesmyslně, za každou cenu se propojovat se sousedními státy. Hlavně ve směru na Německo - priorita pro Pražáky - D5, D8, I/7, I/6... Chcete ukázkovou tranzitní trasu? Tady ji máte - Jantarová stezka.
Němci se vám na tranzit skrz Česko vykašlou, můžou nás pohodlně objet. Poláci ne, těm v cestě na jih stojí Karpaty na jedné straně, Sudetské hory na straně druhé. Reliéf nepodvedeš - nejrychleji a nejpohodlněji to vždycky pro ně bude údolím pod Helfštýnem.

Tvrdím, že dálniční stavby v Polsku na nás budou mít daleko větší následky než si kdokoliv ze zainteresovných dokáže připustit. Neprojeví se samozřejmě hned, pár let to po otevření stavby potrvá, než si ji lidé zvyknou využívat a zjistí možnosti, které se jim díky rychlému cestování naskytnou. Ale ta doba, kdy bude běžné na českých silnicích vidět auta a kamiony s SPZ i ze středního a severního Polska, se nezadržitelně blíží.

Re: A1 Gdańsk – Łódż – Katowice/Gliwice – D1(CZ)

Napsal: 21.12.2017 13:02:33
od jozka
Dik za osvetu, ale par jich mam v rodine, takze neco malo vim. Na D46 je podle scitani 33tis. vozidel za den (stejne jako na prechodu do RP). Vsechno to jsou Polaci? CO se stane, az se do dojezdove vzdalenosti Vidne dostane Lodz? Nic, porad to bude 600 km a rozdil oproti dnesku max. hodina. O Gdansku uz vubec nemluvim.

A co vam schazi na trase pod Helfstynem? Ta uz existuje, ne?

Zadny stat na svete nestavi infrastrukturu pro potreby jineho statu, to by nezaplatil. Stavi ji pro sebe a pro potreby propojeni se delaji dohody. Podivejte se na TEN-T

O severnim Polsku uz je skoda mluvit, jezdim tam a reknu jedno. Precenujete vliv dalnic na rychlost cestovani. Pohodli a bezpecnost ano, ale rychlost az tak moc nestoupne. Rozhodne ne tak, aby zacal z Gdansku dojizdet za praci nekdo, kdo to dosud nedelal.

Ostatne i ten Martinuv prispevek o Gdansku na otocku beru jako nadsazku. I po dokonceni dalnice bude ta otocka cca pet hodin na ceste tam, pet zpatky...

Re: A1 Gdańsk – Łódż – Katowice/Gliwice – D1(CZ)

Napsal: 21.12.2017 15:43:52
od Honey72
Proč nadsázku ? Tu nádheru bych si také nenechal ujít :-) Po roce 2000 jsem jel do Gdaňsku v prázdninové sobotě neuvěřitelných 12 hodin (s pauzami, přes Poznaň). Tehdy jedinou dálnici, co jsem na cestě potkal byl krátký 18 km úsek A4 před Vratislaví, zbytek úmorné projíždění center obrovských měst s tramvajemi, rozkopanými dlážděnými ulicemi a jednou vesnicí za druhou a silnicí č.5, kde se nedalo předjíždět. Tedy dalo, proti mě předjížděl skoro každý a nutili mě strhávat volant ke krajnici. Nazpátek domů jsem to vzal oklikou přes Německo, jen abych už byl z polských silnic smrti pryč :-) Teď už to je jiné kafe :-) I s objížďkou až k Lodži jsem tam několikrát rychleji po nových dálnicích A+S. Chybí už jen ten hraniční úsek D11+S3.

Re: A1 Gdańsk – Łódż – Katowice/Gliwice – D1(CZ)

Napsal: 21.12.2017 21:21:06
od Martin z Ostravy
Jožko, 10h jízdy nic není, navíc troufám si tvrdit, že to zvládnu za méně než 10h (pokud nebudou wypadky v dopravě). Ale samozřejmě, že budu spíš zvažovat přespání abych si to tam užil, i když kdoví :)
Spíš bych to viděl tak přes den tam a v noci zpátky - v noci mě baví jezdit.
Uvidíme kdy to dokončí.

K tomu počtu Poláku na našich silnicích musím konstatovat, že jich pořád přibývá hlavně bezdůvodně v prostředním pruhu u Hranic je jich nespočet. Co je ale zajímavé, že oproti předchozím letům dost zpomalili, těch co jedou 150+ je jen zlomek.

Re: A1 Gdańsk – Łódż – Katowice/Gliwice – D1(CZ)

Napsal: 22.12.2017 10:15:55
od jozka
Ja nerikam, ze to nejde, jen ze to nebude vysledku zadna slast a to by byla skoda, Gdansk je krasny :-) A rychlejc to nepujde, jen pokud se jede pres limit. Vvyzkouseno na dalnicni jizde do jizni Francie. Porad limit a prumer 106 se zastavkami, bez nich asi o deset vic. A1 ma limit 140, ale i tak...

To je to, na co jsem narazel v predchozich prispevcich. Starou DK5 mam parkrat projetou. Wroclav, Poznan, Bydgoszcz. Aspon v jednom se ta spicka trefila. O tech mensich jako Swiecie, Leszno nebo Gniezno nemluvm. Nejdele jsme jeli v roce 1991, 16 hodin, protoze papez v Czenstochowe a tri hodiny na hranicich. Z doby pozdejsi 15 hodin, protozen jel sam pres noc, v listopadu a ve strednim Polsku byla 300km mlha... Jinak jsme to jezdili neco pres 12 hodin vcetne jidla v restauraci a tankovani (se stodvacou dve). Po vstupu do EU se to uz nedalo, Polaci maji za volantem sebevrazedne sklony, tak jsem zacal taky pres Nemecko. Bylo to o 60km kratsi, nejrychleji to mam za 10,5 hodiny, ale to jsem jel mezi Duben a CZ hranici 150-160.

Proto si myslim, ze po dostavbe S5 tech 830 km dam tak za 8,5 hodiny. Plus hodinu prestavky a jsem na 9,5 hodinach. Uspora proti DK5 tak ctvrtina...

Re: A1 Gdańsk – Łódż – Katowice/Gliwice – D1(CZ)

Napsal: 20.7.2018 13:02:12
od rumpeak
Nějaké aktuální info ohledně termínů dokončení od Lotniska Pyrzowice na Sever?

Re: A1 Gdańsk – Łódż – Katowice/Gliwice – D1(CZ)

Napsal: 20.7.2018 13:34:28
od hiob
https://www.dropbox.com/s/pqby6wkh1k5gd ... .png?raw=1

dle smluv takto, ale téměř určitě dojde ke zpoždění
A1: Czestochowa-Blachownia – Czestochowa-South 4.7km (July 2016 to November 2018)
A1: Wozniki – Pyrzowice (S1) 15.2km (September 2015 to November 2018)

A1: Czestochowa-North – Czestochowa-Blachownia 20.3km (September 2016 to April 2019)
A1: Czestochowa-South – Wozniki 16.7km (March 2016 to June 2019)

Re: A1 Gdańsk – Łódż – Katowice/Gliwice – D1(CZ)

Napsal: 20.7.2018 13:44:22
od hiob

Re: A1 Gdańsk – Łódż – Katowice/Gliwice – D1(CZ)

Napsal: 20.7.2018 21:15:06
od Petanecek
Co jsem se koukal, tak by měly být pomalu jasné i stavební společnosti (tedy i za kolik) mezi Czens a Piot. Tr.

Re: A1 Gdańsk – Łódż – Katowice/Gliwice – D1(CZ)

Napsal: 20.7.2018 21:56:07
od ML90
Je to tak, na všechno kromě jednoho úseku (Kamieńsk-Radomsko) už jsou vybráni vítězové tendru, takže by se mělo brzy podepisovat. Jinak nevím, jestli jsem to tu dostatečně zdůrazňoval, ale součástí stavby A1 z Čenstochové do Piotrkowa je i modernizace úseku Piotrków-Tuszyn (čili fakticky Lodž), který byl postavený jako vůbec první část A1 v letech 1978-1989.

Mimochodem jak daleko je příprava úseků všech plánovaných dálnic a rychlostních silnic zjistíte na tomhle webu: https://autostrady.info.pl/ Tlačítkem "wybór odcinków" vlevo nahoře se filtrují jednotlivé úseky.

Re: A1 Gdańsk – Łódż – Katowice/Gliwice – D1(CZ)

Napsal: 21.7.2018 10:34:09
od Petanecek
A ta A1 mezi CZ a PT bude vedená v nové stopě, nebo bude přestavěna DK1?

Re: A1 Gdańsk – Łódż – Katowice/Gliwice – D1(CZ)

Napsal: 23.7.2018 16:52:05
od ML90
Dnes byla podepsaná smlouva na stavbu prvního úseku Rząsawa-hranice Slezského/Lodžského vojvodství viz sousední vlákno. Chybí tedy podepsat 4 úseky (z toho jeden je, jak už jsem psal, modernizace existující dálnice) – u jednoho už je vybraný zhotovitel a probíhá kontrola v úřadu pro veřejné zakázky, takže ten by se měl podepisovat už teď na přelomu července a srpna. U dvou je vybraný zhotovitel a čeká se na to až doběhne lhůta na odvolání (končí dnes o půlnoci), pak to může jít do úřadu, který to bude mít u sebe cca měsíc, takže pokud se nikdo neodvolá, tak se bude podepisovat na konci srpna. A poslední úsek má otevřené obálky a čeká se na výběr zhotovitele (k tomu by mělo dojít v nejbližších dnech), ten by se měl podle plánu podepisovat na začátku září. Každopádně pokud nedojde k nějakým problémům, tak bude v roce 2022 stát celá A1 z Gdaňsku až k české hranici.

Re: A1 Gdańsk – Łódż – Katowice/Gliwice – D1(CZ)

Napsal: 24.7.2018 22:23:39
od ML90
Na ty dva úseky žádná odvolání nepřišla, takže už jenom poslední administrativní kolečko a cca za měsíc se může podepisovat :)

Re: A1 Gdańsk – Łódż – Katowice/Gliwice – D1(CZ)

Napsal: 25.7.2018 9:49:17
od Petanecek
Jak to bude s mytem po dostavbě první vlny, resp. po dostavbě druhé vlny? Ví se to?

Re: A1 Gdańsk – Łódż – Katowice/Gliwice – D1(CZ)

Napsal: 25.7.2018 19:30:25
od ML90
S mýtem už se na žádných nových úsecích nepočítá (alespoň ne s tím klasickým - výjimkou je tuším akorát A4 na východ od Krakova). Už se strašně dlouho diskutuje o tom, čím ho nahradit, protože tenhle systém je nepraktický, ale nevypadá to, že by to chtěl někdo definitivně rozseknout.

Re: A1 Gdańsk – Łódż – Katowice/Gliwice – D1(CZ)

Napsal: 30.7.2018 19:32:57
od ML90
Dnes byla podepsána smlouva na modernizaci A1 v úseku Tuszyn-Piotrków Trybunalski Południe viz sousední vlákno o výběrových řízeních. Tímto tedy chybí podepsat poslední 3 úseky.

Re: A1 Gdańsk – Łódż – Katowice/Gliwice – D1(CZ)

Napsal: 7.8.2018 17:47:59
od FlakY`
ještě informace k mýtu:
http://www.viatoll.pl/cz/strona-glowna

Mýto se v Polsku samozřejmě platí.
◦Automobil s přívěsem s celkovou maximální přípustnou hmotností nad 3,5 t
◦Minibus s méně než 9 místy s přívěsem s celkovou maximální přípustnou hmotností nad 3,5 t

Je to úplně odlišné od našeho mýta, kde se počítá pouze samostatné vozidlo a přípojný vozík/přívěs se nezapočítává do hmotnosti.

V ?letošním? roce Polsko zrušilo tendr na mýto (působil tam Rakouský Kapsch) a rozhodlo se ho provozovat samo. Další podrobnosti nevím.

Re: A1 Gdańsk – Łódż – Katowice/Gliwice – D1(CZ)

Napsal: 30.8.2018 17:15:30
od ML90
Dnes byla podepsána smlouva na další úsek A1 Radomsko-hranice Lodžského/Slezského vojvodství viz příslušné vlákno.

https://www.gddkia.gov.pl/pl/a/30438/Od ... realizacji

Re: A1 Gdańsk – Łódż – Katowice/Gliwice – D1(CZ)

Napsal: 13.9.2018 13:06:09
od Petanecek
Koukal jsem se opět do mapky ssc a jak to bude s A1 mezi Kat. a Czen., resp. otevírání?

Neb termíny tam jsou XI 18 - VI 19 - XI 18 - IV 19. Když se na to dívám, tak to ve mě vzbuzuje jisté pochybnosti. Jsou tam posuny, či jak to bude řešeno?

Re: A1 Gdańsk – Łódż – Katowice/Gliwice – D1(CZ)

Napsal: 14.9.2018 19:57:31
od ML90
Dnes byla podepsána smlouva na stavbu A1 v úseku Kamieńsk-Radomsko viz sousední vlákno. Už tedy chybí jenom poslední smlouva a bude v realizace úplně celá A1.

Re: A1 Gdańsk – Łódż – Katowice/Gliwice – D1(CZ)

Napsal: 9.11.2018 11:05:51
od ML90
Dokončení celé dálnice A1 se bohužel trochu posune. U posledního ještě nepodepsaného úseku (Piotrków Trybunalski-Kamieńsk, celkem 24 km) vybraní vykonavatelé, odmítli podepsat smlouvu a celý tendr se bude muset opakovat. Podle slov GDDKiA bude nový tendr vyhlášený 19. listopadu.

Více informací včetně rekapitulace už podepsaných úseků a mapy inkriminovaného úseku je v tomto článku: https://tvn24bis.pl/z-kraju,74/bedzie-n ... 82202.html

Re: A1 Gdańsk – Łódż – Katowice/Gliwice – D1(CZ)

Napsal: 9.11.2018 11:36:48
od jozka
...pravdepodobnou pricinou byly rosotuci ceny prace a stavebnich meterialu...

Zkratka a dobre, podstrelili cenu vic nez bylo zdravo v nadeji na nejaky obrat ve vyvoji a ten neprisel. Jestlipak se tenhle pristup odrazi v hodnoceni dalsich soutezi?

Re: A1 Gdańsk – Łódż – Katowice/Gliwice – D1(CZ)

Napsal: 9.11.2018 11:50:20
od Sosa
Spíš vymysleli důvod, jak se z toho vykroutit. Jinak y přišli o bankovní garanci. Jen se divím, že nepoptali druhého.