Právě je 9.4.2020 1:01:00




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 291 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 12  Další
 A1 Gdańsk – Łódż – Katowice/Gliwice – D1(CZ) 
Autor Zpráva
 

Příspěvky: 779
Příspěvek Re: A1 Gdańsk – Łódż – Katowice/Gliwice – D1(CZ)
Problém je ten, že MA532 je defakto MÚK Mszana, tj. provoz by musel jít obousměrně nájezdovou větví této MÚK směr Ostrava. A pak až k MÚK Swierklany po cestě II/930 (které sedá už jen proto, že jsou na poddolovaném území). A větší provoz kamionů po této cestě si nějak nedokáži představit ... pro Os by to asi šlo


15.3.2012 15:27:54
Profil
 

Příspěvky: 492
Bydliště: Brno, kousek od VMO
Příspěvek Re: A1 Gdańsk – Łódż – Katowice/Gliwice – D1(CZ)
No u té MÚK jsem nikdy nebyl, takže nechci dělat závěry, ale pokud by to šlo, tak bych to aspoň pro OA povolil. Vždyť Jastrzebie a Wodzislaw mají dohormady nějakých 140 tisíc obyvatel, to se mi nechce zdát, že by dálnice směr Česko neměla využití..No uvidiíme jak rozhodnou, ale škoda 17 km dálnice aby ležela ladem.


15.3.2012 17:04:02
Profil
 

Příspěvky: 779
Příspěvek Re: A1 Gdańsk – Łódż – Katowice/Gliwice – D1(CZ)
nejnovější fotky z hraničního úseku, kromně MA532 je už téměř vše hotovo, s tím MA532 se nechme překvapit :)
http://www.skyscrapercity.com/showthrea ... st89751390


24.3.2012 0:25:11
Profil
Autor

Příspěvky: 5989
Bydliště: Ostrava a okolí
Příspěvek Re: A1 Gdańsk – Łódż – Katowice/Gliwice – D1(CZ)
Vedle těch Poláků vypadáme jako chudí příbuzní, minimálně co se šířky komunikací týče.

_________________
R48 -> D48 se podařilo!


24.3.2012 0:40:51
Profil ICQ
 

Příspěvky: 574
Příspěvek Re: A1 Gdańsk – Łódż – Katowice/Gliwice – D1(CZ)
Oni mají oproti nám spoustu prostoru. :)

_________________
Volkswagen Golf V 1.9 TDI


24.3.2012 11:41:50
Profil
 

Příspěvky: 1398
Bydliště: F-M - Praha
Příspěvek Re: A1 Gdańsk – Łódż – Katowice/Gliwice – D1(CZ)
Ala druhé Rusko... široké to mají jako blázen. Podle mě úplně zbytečně pokud to ovšem není rezerva na 3+3. Pokud bude dostatečně silný střední dělící pás, tak není potřeba mít obě strany odděleny takovou šířkou.

_________________
Jezdím na plný plyn... brzdy jsem už odmontoval
Peugeot 206 , Citroën C4 Grand Picasso II


27.3.2012 15:43:54
Profil
 

Příspěvky: 263
Příspěvek Re: A1 Gdańsk – Łódż – Katowice/Gliwice – D1(CZ)
multi píše:
Oni mají oproti nám spoustu prostoru. :)

Mají skoro stejně prostoru jako my http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_so ... on_density (a zrovna ve Slezsku nejméně).

_________________
"Při plánování dálnic se nedívám na mapu Čech, ale na mapu Evropy."


27.3.2012 16:12:27
Profil
 

Příspěvky: 492
Bydliště: Brno, kousek od VMO
Příspěvek Re: A1 Gdańsk – Łódż – Katowice/Gliwice – D1(CZ)
Jojo, už z mapy je patrné, že místa tam rozhodně víc nemají, myšleno tedy ve Slezsku...Ale tak ono se stačí podívat na S69 a svým způsobem i na S1 Cieszyn-Bielsko. V jedno místě je hned za plotem baráku (nějaké hospody) dálnice. Umět dobře polsky, tak se tma snad i někoho zeptám, jak s nimi jednali, že jim to nevadí nebo co jim slíbili, aby jim to nevadilo...Nebo že by GDDKiA měla najatou mafii tak to radši nikomu nevadí? :D


27.3.2012 17:54:28
Profil
 

Příspěvky: 1398
Bydliště: F-M - Praha
Příspěvek Re: A1 Gdańsk – Łódż – Katowice/Gliwice – D1(CZ)
Třeba je to tím, že mají jiné zákony a daleko rychleji si umí stavbu připravit a zajistit všechna povolení.

_________________
Jezdím na plný plyn... brzdy jsem už odmontoval
Peugeot 206 , Citroën C4 Grand Picasso II


27.3.2012 18:04:36
Profil
Autor

Příspěvky: 4656
Příspěvek Re: A1 Gdańsk – Łódż – Katowice/Gliwice – D1(CZ)
Všechny nové dálnice (autostrady) v Polsku mají rezervu 3+3, některé uprostřed, jiné na kraji (tzn. šířka mostů a jiných objektů nad). U rychlostek (drogi ekspresowe) je to už jinak, tam se to i víc kroutí.

_________________
KlarArt


27.3.2012 19:52:32
Profil
Autor

Příspěvky: 2449
Příspěvek Re: A1 Gdańsk – Łódż – Katowice/Gliwice – D1(CZ)
Tady je to vidět: download/file.php?id=3930


6.4.2012 13:22:11
Profil
 

Příspěvky: 779
Příspěvek Re: A1 Gdańsk – Łódż – Katowice/Gliwice – D1(CZ)
a je to tady, čím dál to vypadá, že otevírat A1 u hranic se bude někdy v 2014 ...

http://auto.dziennik.pl/drogi/artykuly/ ... wlany.html

Citace:
Budowę trasy na południu Polski zamknął nadzór budowlany. GDDKiA i wykonawca pokłócili się o most.
Decyzja o natychmiastowym wstrzymaniu budowy kluczowego mostu dla odcinka A1 między Świerklanami a Gorzyczkami zapadła wczoraj. Pracujące tam ekipy robotników koncernu Alpine mają prawo jedynie „zabezpieczyć teren budowy”. Klęska, bez tego mostu cały odcinek nie ma sensu. Czyli kibice z Czech i Austrii nie wjadą do Polski autostradą. To tym bardziej smutne, że Czesi swój odcinek skończyli już dawno – mówi urzędnik Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Státní stavební dozor přerušil práce na trase A1. GDDKiA a zhotovitel se pohádali o stavbu mostu.
Včera vzniklo rozhodnutí o okamžitém zastavení prací na klíčovém mostě na úsek A1 mezi Świerklanami a Gorzyczkami. Pracovníci koncernu Alpine mají právo pouze 'zabepečit staveniště'. Je to katastrofa, bez tohoto mostu nemá celý úsek smysl. Takže fandové z Česh a Rakouska nevjedou do Polska po dálnici. Je to o to více smutné, že Česi skončil svou úsek již před nejakou dobou - říká uředník Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.


více http://www.skyscrapercity.com/showthrea ... st90360217


Naposledy upravil hiob dne 12.4.2012 16:29:26, celkově upraveno 1



12.4.2012 16:03:46
Profil
 

Příspěvky: 779
Příspěvek Re: A1 Gdańsk – Łódż – Katowice/Gliwice – D1(CZ)
potvrzení ze strany Apline, práce byly zastaveny jen na mostě MA522

GDDKiA se proti vydanému rozhodnutí státního stavebního dozoru Slezkého vojvodství odvolala
http://www.gddkia.gov.pl/pl/a/10747/Rea ... maniu-prac


Naposledy upravil Diaľničiar dne 26.4.2016 22:34:28, celkově upraveno 1

odstranění neplatného odkazu



12.4.2012 16:20:16
Profil
Autor

Příspěvky: 4656
Příspěvek Re: A1 Gdańsk – Łódż – Katowice/Gliwice – D1(CZ)
Doplním i s překladem, Slezský Vojvodský Inspektor Stavebního dozoru v Katovicích dnes nařídil zastavení prací na příhraničním úseku dálnice A1. Generální ředitelství státních silnic a dálnic ihned reagovalo, viz níže. Mají teď třicet dní na vyvrácení pochybností o bezpečnosti.

Citace:
www.gddkia.gov.pl
12-04-2012
Realizace stavebních prací na mostních objektech na úseku A1 Sośnica-Gorzyczki je podle expertů bezpečná. GDDKiA se odvolá proti rozhodnutí o přerušení stavebních prací.

Podle Generálního Ředitelství neexistují důvody pro zastavení prací na stavbě dálnice A1 Sośnica-Gorzyczki. Generální Ředitelství se odvolá proti rozhodnutí Slezského Vojvodského Inspektora Stavebního dozoru v Katovicích, které nařizuje zastavení prací.

Termín dokončení stavby A1 Sośnica-Gorzyczki byl prodloužen do 26. července 2012, o čem GDDKiA informovala už 3. dubna. Toto prodloužení nesouvisí s dvěma haváriemi na mostním objektu během výstavby přemostění, které dle názoru nezávislých znalců a projektantů dálnice A1 nemají vliv na bezpečnost prováděných prací. Podle nich nejsou důvody pro zastavení prací na tomto úseku.

Toto stanovisko GDDKiA sdělilo do Slezskému Vojvodskému Inspektorovi Stavebního dozoru v Katovicích už 10. dubna. Všichni účastníci stavebního procesu: projektant, dozor investora a také investor jednohlasně uvedli, že nevidí předpoklady odůvodňující vydání rozhodnutí o zastavení stavebních prací, a že provádění stavebních prací na mostních objektech může bezpečně pokračovat. V tom samém čase bylo Ředitelství doručeno rozhodnutí SVISD o zastavení prací na mostních objektech stavby A1.

Na stavbě dálničního mostu (MA532) a silničního mostu (MD 532.1) se udály dvě havárie. Jedna z nich (z 22. prosince 2011) již byla napravena, ve shodě s programem nápravy. Druhá havárie (z 13. března 2012) vznikla z důvodu nevhodného uložení betonové mostovky. V tuto chvíli je na náklady zhotovitele zpracováván programu nápravy. Po potvrzení programu nápravy dozorem investora dojde k jeho implementaci, což zabezpečí další pokračování výstavby a stejně jako u předchozí havárie potvrdí bezpečnost pro uživatele mostu.

Když to shrnu, tak se neustále dohaduje investor (Ředitelství) se zhotovitelem (Alpine) ohledně bezpečnosti mostního objektu MA532. Prozatím je jisté jen to, že termín DOKONČENÍ prací byl stanoven na konec července a že stavba mostu má v tuto chvíli stopku. Tak si počkejme na další vývoj. Otevírat v květnu se už myslím opravdu nebude.

_________________
KlarArt


12.4.2012 16:48:55
Profil
 

Příspěvky: 779
Příspěvek Re: A1 Gdańsk – Łódż – Katowice/Gliwice – D1(CZ)
Galerie leteckých snímků A1 MÚK Gorzyce, v dálce je i česká D1
http://solectwoolza.pl/galeria/category ... mitstart=0
Obrázek


20.4.2012 8:49:28
Profil
 

Příspěvky: 779
Příspěvek Re: A1 Gdańsk – Łódż – Katowice/Gliwice – D1(CZ)
Propozycja zapewnienia przejezdności autostrady A1
Wraz z Inwestorem oraz uznanymi ekspertami ds. budowy mostów szukamy konstruktywnych rozwiązań, aby móc jak najszybciej przekazać most do ruchu, bez wątpliwości odnośnie jego bezpieczeństwa. Jednocześnie informujemy iż istnieją techniczne możliwości zapewnienia przejezdności tego odcinka autostrady A1. Szczegóły tego rozwiązania przedstawiliśmy już GDDKiA i oczekujemy pozytywnej odpowiedzi w zniesienia uciążliwości komunikacyjnych dotykających mieszkańców.

Návrh zajištění průjezdnosti dálnice A1
Spolu s investorem a uznavánými experty v oblasti výstavby mostů hledáme řešení, aby se dal uvést most do provozu bez nejistot ohledně jeho bezpečnosti. Dále informujeme, že existují jiné technické možnosti zajištění průjezdnosti tohoto úseku A1. Podrobnosti tohoto rešení jsem již sdělili GDDKiA a očekáváme kladnou odpověď ohledně odstranění nepříjemné dopravní situace pro obyvatele.


Naposledy upravil Diaľničiar dne 26.4.2016 22:34:55, celkově upraveno 1

odstranění neplatného odkazu



26.4.2012 22:02:43
Profil
 

Příspěvky: 779
Příspěvek Re: A1 Gdańsk – Łódż – Katowice/Gliwice – D1(CZ)
velmi mnoho fotek z dokončeného úseku A1 mezi Pyrzowicami a Piekarami Śląskimi
technické přejímky od 8.5.2012
začátek zde http://www.skyscrapercity.com/showthrea ... st91007709 do konce strany 803


Naposledy upravil Diaľničiar dne 26.4.2016 22:35:11, celkově upraveno 1

odstranění neplatného odkazu



3.5.2012 23:22:13
Profil
 

Příspěvky: 50
Příspěvek Re: A1 Gdańsk – Łódż – Katowice/Gliwice – D1(CZ)
Vypada to krasne, no vzdyt uz maji nejvyzsi cas...29.5.2012 to maji nejpozdeji otevrit, snad to bude o par dni driv...ale nejvic jsem zvedavy jestli Investor a Alpine se dohodnout na nejakem tom provozornim zprovozneni posledniho useku k nasim hranicim...a jestli to bude pred a nebo az po Euru...


4.5.2012 6:40:21
Profil
Autor

Příspěvky: 5989
Bydliště: Ostrava a okolí
Příspěvek Re: A1 Gdańsk – Łódż – Katowice/Gliwice – D1(CZ)
Co to je za opičárnu, na té fotce výše?

_________________
R48 -> D48 se podařilo!


4.5.2012 6:47:13
Profil ICQ
 

Příspěvky: 779
Příspěvek Re: A1 Gdańsk – Łódż – Katowice/Gliwice – D1(CZ)
jednoduše - podle toho, že to končí v polích, tak je to severní konec slezské části A1, tj. pohled na MÚK Pyrzowice (A1 x S1) od jihu


Naposledy upravil Diaľničiar dne 26.4.2016 22:35:24, celkově upraveno 1

necitujte, když reagujete na předchozí příspěvek



4.5.2012 7:20:17
Profil
Autor

Příspěvky: 5989
Bydliště: Ostrava a okolí
Příspěvek Re: A1 Gdańsk – Łódż – Katowice/Gliwice – D1(CZ)
Aha, toho, že to končí jsem si nevšiml, teď už to chápu.

_________________
R48 -> D48 se podařilo!


4.5.2012 9:11:52
Profil ICQ
 

Příspěvky: 754
Bydliště: D1
Příspěvek Re: A1 Gdańsk – Łódż – Katowice/Gliwice – D1(CZ)
Pěkné fotky :) - neví někdo ceny za jednotlivé úseky či ceny za 1 km dálnice? Celkem by mě to zajímalo když vidím ty meganáspy, megazářezy a všude rezervu na 6ti pruh... Uživí se vůbec v Polsku tak velkorysé a čiroké dálnice?


4.5.2012 11:30:55
Profil
 

Příspěvky: 146
Příspěvek Re: A1 Gdańsk – Łódż – Katowice/Gliwice – D1(CZ)
Nebudu tu spekulovat o cenach za kilometr. Polsko je velka zeme a nemaji tu takovy problem s mistem jako v Cechach. Stavet v polsku dalnice, kde deset kilometru neni zadny sjezd, most ci ekodukt je v konecnem dusledku levnejsi. Vetsinou jde vse pres lesni nebo zemedelske pozemky a profil je rovinaty z 80%.
V Polsku jsem jiz pres 4 roky - okoli Gdanska. Vyuzivani dalnic je obecne nizke kvuli vysokemu mytu. Polsti ridici voli radeji neplacene useky. Efekt je takovy, ze silnice I. tridy jsou zahustene osobni i kamionovou dopravou. Prumerna rychlost na techto silnicich je kolem 70km/h. Je to dano tim, ze u kazde krizovatky, u kazdeho prechodu ci autobusove zastavky je rychlost omezovana na 70km/h. Potom veskere tyto silnice vedou centrem vesnic a mest. Na mnoha mistech je provoz rizen semafory. Kruhovy objezd je temer raritou.
Pri teto situaci je naopak cestovani po dalnicich-autostradach velice luxusni zalezitosti. A to ve dvou smerech.
Pri srovnani s Cechami jsou zdejsi dalnice prazdne, velice bezpecne, hustota provozu je i od kamionu nizka. Samozrejme blize vetsimu mestu doprava narusta. Nicmene pokud stavi dalnice s rezervou na tri-pruh, divame se do daleke budoucnosti, nez bude kapacita vycerpana.
O "luxusu" tez mluvim, co se tyce ceny. Za zhruba 120 kilometrovy usek jsem platil 17.5 PLN (1 PLN = 6 Kc).
Polsko neni male a pokud se chci dostat z jedne strany na druhou a potom se jeste vratit, nemluvime tu zrovna o malych castkach.

Na tvou otazku, ci se ty velkoryse stavby uzivi, bych odpovedel takto: Probehla jakasi debata o snizeni tarifu. Nuti je k tomu dve veci; aby ulevily silnicim prvnich trid a aby lide zacali ve vetsi mire vyuzivat dalnice a vyber se zvysil. Lide radeji voli neplacene useky.

Z hlediska statniho rozpoctu polska vlada jiz avizovala velke setreni. Vydaje se maji celkove snizit minimalne o dve tretiny oproti rekordnim rokum 2011-2012. Mozna jeste nize. (Dira v rozpoctu neni jen v Cechach).
V drtive mire vydaje byly alokovany kvuli EURU 2012 ve fotbale. Je jiz jiste, ze podobny boom v otvirani novych useku byl ojedinely a v historii se uz nebude opakovat. Leda ze by poradali mistrovstvi sveta :D
Z historickeho hlediska meli Polaci velky deficit ve vystavbe dalnic. Zlom prave nastal az priklepnutim poradani mistrovstvi evropy. Obecne je znamo, ze plany ktere meli, nebudou realizovany ve 100%. V soucasnosti je stav takovy, ze se snazi dokoncit co nejvice. Ani sami zainteresovani na vedoucich pozicich nevi, jak dopadnou nektere planovane useky. Takze z toho tez plyne, jak to tu asi maji zorganizovane.


Naposledy upravil Diaľničiar dne 26.4.2016 22:35:37, celkově upraveno 1

necitujte, když reagujete na předchozí příspěvek



4.5.2012 17:56:33
Profil
 

Příspěvky: 754
Bydliště: D1
Příspěvek Re: A1 Gdańsk – Łódż – Katowice/Gliwice – D1(CZ)
Díky za věcný komentář. Polsko mám projeté minimálně a pouze v noci - povětšinou silnice E40 na Ukrajinu. Nemám to tam moc rád, je tam kvantum osvětlených přechodů se sníženou rychlostí a ostrůvky uprostřed silnic. Provoz většinou silný, co mám projetých pár km dálnic tak tam zase provoz velmi slabý. Můj subjektivní názor je takový, že při jejich hustotě osídlení se kapacita čtyřpruhu vyčerpá pouze u velkých měst, na druhou stranu je pravda, že je všude dost místa tak proč tam tu rezervu neudělat. Zemní práce sice nejsou zrovna nejlevnější ale asi se to opravdu vykompenzuje menším počtem MÚK a tunelů. Ovšem na jedné fotce je odhadem patnáctimetrový násep a hned za ním patnáctimetrový zářez, našinec by tam udělal hup ale tady to vedou jak podle vodováhy :)


4.5.2012 20:39:09
Profil
 

Příspěvky: 779
Příspěvek Re: A1 Gdańsk – Łódż – Katowice/Gliwice – D1(CZ)
v noci je tento mostní objekt velice pěkně osvětlený
http://www.skyscrapercity.com/showthrea ... st92004471


Naposledy upravil Diaľničiar dne 26.4.2016 22:35:57, celkově upraveno 1

odstranění neplatného odkazu



3.6.2012 21:09:37
Profil
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 291 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 12  Další




Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Český překlad – phpBB.cz