Stránka 3 z 4

Re: A2 A12(D) – Poznań – Łódż – Warszawa – M1(BY)

Napsal: 28.7.2018 19:17:49
od ML90
Pomalu se začíná připravovat stavba dálnice A2 na východ od Varšavy. V pátek byla podepsána smlouva na vypracování tzv. koncepcji programowej včetně kompletního geologického průzkumu na 63 km dlouhý úsek od obchvatu města Siedlce až po město Biała Podlaska (odtamtud už je to jenom nějakých 35 km na hranici s Běloruskem). Jedná se o poslední mezikrok v přípravě stavby, po kterém už se mohou vyhlašovat tendry. Její vypracování má podle smlouvy trvat 14 měsíců, takže se v současnosti počítá s následujícím harmonogramem: II. kvartál 2020 vyhlášení tendru ve formě "projektuj a buduj" (stavební firma dálnici sama naprojektuje a musí pak získat stavební povolení), III. kvartál 2022-III. kvartál 2024 samotná stavba.


Jinak koncepcja programowa na předchozí úsek od konce už postaveného obchvatu města Mińsk Mazowiecki do města Siedlce se zpracovává od letošního ledna.

Krátký úsek od Varšavy k obchvatu Mińska Mazowieckého už je v realizaci a měl by být hotový v roce 2020.

Re: A2 A12(D) – Poznań – Łódż – Warszawa – M1(BY)

Napsal: 4.12.2018 10:40:48
od Diaľničiar
EU přispěje 77 mil. € na výstavbu A2 Warsaw - Minsk Mazowiecki. Úsek má délku 15 km, je v celkových stavebních nákladech 193 mil. € a hotovo má být v 06/2020.

Re: A2 A12(D) – Poznań – Łódż – Warszawa – M1(BY)

Napsal: 6.12.2018 20:36:35
od ML90
Ministr infrastruktury Andrzej Adamczyk dnes oznámil, že se začne připravovat rozšíření dálnice A2 mezi Varšavou a Lodží na uspořádání 3+3 (celkem se jedná o 88 km). Konkrétně se to bude týkat úseku mezi MÚK Łódź Północ (=Lodž sever) a Pruszków (okresní město s cca 60 tisíci obyvateli, které leží na západě varšavské aglomerace). Krátký úsek z Pruszkowa do Varšavy (MÚK Konotopa tzn. k obchvatu Varšavy) se navíc rozšíří do uspořádání 4+4. A2 byla rovnou stavěna s rezervou pro takové rozšíření, takže nový pruh vznikne na vnitřní straně dálnice u středového dělícího pásu. V rámci rozšíření se počítá i s likvidací mýtných bran u MÚK Pruszków. Přípravné práce by měly nejpozději do roku 2021, kdy by se dálnice měla začít rozšiřovat.

Obecně tahle iniciativa souvisí mj. s fantasmagorickým plánem na budovu nového obrovského letiště na západ od Varšavy, který si vysnila současná vláda (má být pro 45 milionů pasažérů ročně, což je pro srovnání podobně jako má třeba Mnichov nebo Londýn Gatwick, dvě varšavská letiště Chopina a Modlin momentálně ročně obsluhují cca 17,5 milionu).

Re: A2 A12(D) – Poznań – Łódż – Warszawa – M1(BY)

Napsal: 6.12.2018 20:40:10
od Martin z Ostravy
Spíš než o likvidací mýtných bran půjde o zrušení ploch pro mýtnice.

Re: A2 A12(D) – Poznań – Łódż – Warszawa – M1(BY)

Napsal: 6.12.2018 21:56:28
od ML90
V článku se píše o likvidaci mýtných bran (Dodatkowo na tym samym odcinku autostrady A2 przewiduje się likwidację Punktu Poboru Opłat (PPO) Pruszków). Mělo by jít o tohle místo: https://www.google.com/maps/@52.16373,2 ... a=!3m1!1e3

Re: A2 A12(D) – Poznań – Łódż – Warszawa – M1(BY)

Napsal: 7.12.2018 9:16:15
od Trupman
Vy si tady ale slovíčkaříte...
Ještě jsi, Martine, zapomněl napsat, že ML90 určitě nemyslel "budovu letiště", ale "stavbu letiště" :D

Re: A2 A12(D) – Poznań – Łódż – Warszawa – M1(BY)

Napsal: 7.12.2018 9:34:59
od Martin z Ostravy
Jsem se na to zaměřil proto, že by mě překvapovalo, že ruší mytné brány ve smyslu "těch našich mytných bran" (které snad ani nemají), zrušení mýtnic divné není, ale spíše žádoucí.
Pro mne prostě tyto dvě slova nejsou synonyma, aspoň ne v českých reáliích.

Re: A2 A12(D) – Poznań – Łódż – Warszawa – M1(BY)

Napsal: 7.12.2018 9:45:07
od ML90
Jo takhle, holt nejsem tak úplně z oboru, takže v terminologii nejsem vždycky úplně na 100 % zběhlý :)
Trupman píše:Vy si tady ale slovíčkaříte...
Ještě jsi, Martine, zapomněl napsat, že ML90 určitě nemyslel "budovu letiště", ale "stavbu letiště" :D
Tohle není nic jinýho než polonismus (budowa=stavba), už z těch jazyků občas blbnu :)

Re: A2 A12(D) – Poznań – Łódż – Warszawa – M1(BY)

Napsal: 7.12.2018 9:47:48
od Martin z Ostravy
Prostě v záasadě středověké mýtnice se závorou, jako forma zpoplatnění dálnic, v Polsku nebudou :)

Re: A2 A12(D) – Poznań – Łódż – Warszawa – M1(BY)

Napsal: 7.12.2018 11:58:02
od FlakY`
Ještě by to mohli zrušit na A1 a A4. Mýtné brány v Polsku postavila firma Kapsch a teď si stát bude spravovat svůj systém sám. Možná ho už spravuje.

Re: A2 A12(D) – Poznań – Łódż – Warszawa – M1(BY)

Napsal: 7.12.2018 12:12:16
od Trupman
No moment, mýtnice nadále ještě budou. Zpráva hovoří jen o zrušení jedné nedostavěné mýtnice, protože onen úsek A2 Varšava-Lodž je stejně nezpoplatněný.

Zpoplatnění úseků zůstává tak, jak je teď.

Ještě se sluší připomenout, že zpoplatněné dálnice v Polsku se rozdělují do dvou kategorií. Na ty, kde mýto vybírá stát a na ty, kde koncesionář. A ti mají smlouvu na nějakou dobu, která určitě jen tak zrušit nejde.

Re: A2 A12(D) – Poznań – Łódż – Warszawa – M1(BY)

Napsal: 11.1.2019 13:50:20
od ML90
K realizaci se připravuje i poslední úsek dálnice A2 na východě Polska od města Biała Podlaska k hranici s Běloruskem (celkem 32 km). Dnes byla podepsána smlouva na vyhotovení prvků tzv. "Koncepcji programowej" (KP) včetně kompletního geologického průzkumu. Na její vyhotovení má vykonavatel 11 měsíců a poté už bude možné vyhlašovat tendr na stavbu, který by tedy měl být podle slov GDDKiA vyhlášen v příštím roce. Součástí tohoto úseku je 1 MÚK Dobryń.


Jinak pro rekapitulaci jak vypadá stav A2 na východ od Varšavy:

První 2 úseky za Varšavou Lubelska-Konik (5,6 km) a Konik-Mińsk Mazowiecki (9,2 km) jsou rozestavěné a měly by se odevzdat do provozu v příštím roce. Na ně navazuje obchvat města Mińsk Mazowiecki (21 km), který byl otevřený v roce 2012. U dalších 37,5 km do města Siedlce a navazujících 63,5 km do města Biała Podlaska se nyní zpracovává KP (odevzdaná má být v dubnu respektive září letošního roku). Realizace všech úseků až k hranici je plánovaná na roky 2022–2024.

Re: A2 A12(D) – Poznań – Łódż – Warszawa – M1(BY)

Napsal: 13.1.2019 10:50:06
od eucitizen
A pri ktorej hranici skonci dialnica? Ak som to dobre pochopil su tam 2 hranicne priechody, ale ten ktory navazuje na bielorusku M1 je len pre nakladne vozidla, ten mensi, juznejsie, je pre auta. Logicky je napojenie na M1 a zrejme potom ten hranicny priechod bude aj pre osobne vozidla.

Re: A2 A12(D) – Poznań – Łódż – Warszawa – M1(BY)

Napsal: 13.1.2019 11:25:13
od Honey72
Dálnice skončí u toho severního, novějšího přechodu, který vznikl víceméně z důvodů, aby ulevil starému přechodu od kamionů a odklonil je z města. Dá se předpokládat, že vznikne nový velký terminál.

Re: A2 A12(D) – Poznań – Łódż – Warszawa – M1(BY)

Napsal: 13.1.2019 13:24:28
od ML90
Přesně tak, bude končit na hraničním přechodu Kukuryki/Kazlovičy.

Re: A2 A12(D) – Poznań – Łódż – Warszawa – M1(BY)

Napsal: 15.3.2019 19:09:47
od ML90
18. března začnou práce na rozšíření 16km úseku dálnice A2 na obchvatu Poznaně do profilu 2x3. Protože se jedná o dálnici postavenou formou PPP, tak je rozšíření v gesci koncesionáře. Podle plánů by měla být stavba hotová v polovině roku 2020.

Re: A2 A12(D) – Poznań – Łódż – Warszawa – M1(BY)

Napsal: 16.3.2019 11:14:40
od Martin96
Škoda, že to nerozšíří rovnou až po MÚK Poznań Wschód...

Re: A2 A12(D) – Poznań – Łódż – Warszawa – M1(BY)

Napsal: 18.3.2019 10:10:30
od Trupman
Souhlas. Bohužel mezi Krzesinama a Wschodem není středový dělící pás připravený na 3. pruh.

Re: A2 A12(D) – Poznań – Łódż – Warszawa – M1(BY)

Napsal: 19.9.2019 13:40:37
od ML90
Dálnice A2 bude pokračovat na východ od Varšavy. Dnes byl vyhlášen tendr na stavbu prvního 12km úseku od konce obchvatu města Mińsk Mazowiecki. Kromě toho se na nejbližší dny chystají tendry na další dva navazující úseky a celkem tak do stavby půjde 37 km dálnice až do města Siedlce. V každém směru budou dva pruhy, ale bude se stavět rovnou s rezervou pro třetí. Povrch není určený a záleží na tom, s jakou nabídkou přijde vítěz tendru. Podle harmonogramu se mají do 19. listopadu předkládat nabídky a pokud vše půjde dobře, tak se na jaře bude podepisovat smlouva. U dalších úseků na východ od Siedlc (cca 100 km k běloruské hranici) se zpracovává tzv. Koncepcja programowa, což je poslední mezikrok před vyhlašováním tendrů a podle současných plánů by se tyto úseky měly stavět v letech 2022–2024.

https://www.gddkia.gov.pl/pl/a/35069/Ru ... ki-Siedlce

Jinak připomínám, že od konce rozestavěného jižního obchvatu Varšavy (S2) k už existujícímu obchvatu Mińska Mazowieckého (14,8 km) se staví, přičemž k otevření této části A2 by mělo dojít v příštím roce.

Re: A2 A12(D) – Poznań – Łódż – Warszawa – M1(BY)

Napsal: 25.9.2019 10:16:41
od ML90
Druhý tendr na stavbu dálnice A2 se týká úseku Groszki-Gręzów, který bude mít necelých 13 km. Opět platí, že volba povrchu záleží na vítězi tendru a bude se rovnou stavět s rezervou na třetí pruh. Termín pro podání nabídek je 3. 12. a pokud vše půjde dobře, tak by se smlouva měla podepisovat příští rok v květnu.

https://www.gddkia.gov.pl/pl/a/35146/Ru ... ki-Siedlce

Re: A2 A12(D) – Poznań – Łódż – Warszawa – M1(BY)

Napsal: 3.10.2019 21:08:52
od ML90
Včera se objevil třetí tendr na stavbu dálnice A2 k městu Siedlce. Konkrétně se jedná o více než 12 km dlouhý úsek mezi MÚK Gręzów a Swoboda (Siedlce Zachód). Opět platí stejné podmínky jako u předchozích dvou tendrů s tím, že nabídky by se měly podávat do 10. prosince a pokud vše půjde hladce, tak by se mělo v květnu příštího roku podepisovat.

https://www.gddkia.gov.pl/pl/a/35251/Ru ... ki-Siedlce

Re: A2 A12(D) – Poznań – Łódż – Warszawa – M1(BY)

Napsal: 10.3.2020 9:58:15
od ML90
Ještě jedna novinka z konce minulého týdne. V pátek byla podepsána smlouva na zaprojektování a stavbu prvního ze tří úseků dálnice A2 mezi městy Mińsk Mazowiecki a Siedlce na východ od Varšavy. Konkrétně jde o 12km úsek Kałuszyn (konec už postaveného obchvatu Mińsku Mazowieckého)-Groszki, který postaví polská firma PUT Intercor za 500 milionů złotých (cca 3 mld. Kč). Podle smlouvy má firma na realizaci 36 měsíců, přičemž do prvních 10 měsíců musí vytvořit projekt a podat žádost o stavební povolení. Hotovo by mělo být na podzim 2023.

https://www.gddkia.gov.pl/pl/a/36858/Pi ... -podpisana

Připomínám, že další dva navazující úseky jsou v tendru a také už se budou brzy podepisovat (jeden úsek už má vybraného vykonavatele a u druhého jsou otevřené obálky). Dalších 63,5 km k městu Biała Podlaska je v přípravě s posledními 32 km k běloruské hranici se zatím nepočítá (není zajištěné financování).

Re: A2 A12(D) – Poznań – Łódż – Warszawa – M1(BY)

Napsal: 7.4.2020 12:24:33
od ML90
Dnes byla podepsána smlouva na zaprojektování a stavbu druhého ze tří úseků dálnice A2 mezi městy Mińsk Mazowiecki a Siedlce na východ od Varšavy. Jedná se o nejvýchodnější úsek Gręzów-Siedlce Zachód, který bude dlouhý 12,5 km a budou na něm dvě MÚK. Jako u jiných i tady platí, že se bude stavět rovnou s rezervou pro případný třetí pruh. Vykonavatelem je polská společnost Polaqua, která je ale součástí španělské skupiny ACS. Smluvní cena je 559,2 milionu złotých čili cca 3,35 mld. Kč. Ukončení všech prací je plánované na podzim 2023.

https://www.gddkia.gov.pl/pl/a/37186/Dr ... -podpisana

Poslední ze tří úseků už má otevřené obálky, takže by se měl také poměrně brzy podepisovat. Nadále platí, že letos v létě by se měly otevřít dva úseky přímo na výjezdu z Varšavy směrem na východ (celkem 14,8 km), které propojí rozestavěný jižní obchvat Varšavy s již existujícím obchvatem města Mińsk Mazowiecki, na který pak na východě zase naváží tři úseky, které se teď dostávají do realizace.

Re: A2 A12(D) – Poznań – Łódż – Warszawa – M1(BY)

Napsal: 17.8.2020 15:17:09
od ML90
Dálnice A2 je delší o dalších 15 km. Od pátku 14. 8. je v provozu úsek od konce jižního obchvatu Varšavy (MÚK Lubelska) až po už existující obchvat města Mińsk Mazowiecki. Na východ od Varšavy je tak nyní v provozu téměř 36 km a celkově okolo 490 km z plánovaných cca 620 km. Připomínám, že dál směrem k Bělorusku se realizují 3 úseky k městu Siedlce (2 už mají podepsanou smlouvu a projektují se a jeden čeká na podepsání) a na roky 2022–2025 se plánuje stavba úseků až k městu Biała Podlaska.

https://www.gddkia.gov.pl/pl/a/38765/Od ... d-Warszawy


Re: A2 A12(D) – Poznań – Łódż – Warszawa – M1(BY)

Napsal: 14.11.2020 19:43:57
od ML90
Realizace dálnice A2 se posouvá dál na východ směrem k běloruské hranici. GDDKiA postupně vyhlašuje tendry na celkem 4 úseky mezi městy Siedlce a Biała Podlaska, které budou mít celkem 63 km. Momentálně už běží tři z nich:

- 19km úsek Siedlce Zachód-Malinowiec
- 12,5km úsek Lukowisko-Swory
- 14km úsek Swory-Biała Podlaska

Jako obvykle jsou to tendry na zaprojektování a až poté samotnou stavbu. Na všech úsecích bude rezerva pro případnou dostavbu třetího pruhu a vykonavatelé se budou moci samostatně rozhodnout, jaký bude mít dálnice povrch. Na těchto 3 nových úsecích budou jen 2 MÚK za Siedlcemi a u města Biała Podlaska (poslední úsek, který brzy půjde do tendru bude mít MÚK ještě na křížení s S19).

https://www.gddkia.gov.pl/pl/a/39810/Ru ... a-Podlaska
https://www.gddkia.gov.pl/pl/a/39932/Ru ... a-Podlaska
https://www.gddkia.gov.pl/pl/a/40016/Ru ... a-Podlaska

Jinak platí, že mezi už hotovým obchvatem města Mińsk Mazowiecki a Siedlcemi jsou 3 úseky, z nichž 2 už jsou po podepsání smlouvy a projektují se, zatímco třetí měl komplikace s tendrem, a proto ještě není podepsaný (výběr vítězné nabídky by měl proběhnout ještě během listopadu).