mapman píše:Mimochodem od 1. června je zpoplatněn i celý úsek mezi Vratislaví (Wrocław) a Gliwicemi - za průjezd zaplatíte ccc 15 PLN za 150 km, což je cca 88 Kč.
hiob píše:oproti tabulce lokální průjezd mezi MÚK Kleszczów - MÚK Sośnica zpoplatněn není
pro upřesnění, celá trasa je 16,2 PLN
za prujezd MÚK Kleszczów - MÚK Sośnica tranzit platí, neplatí jen ti, kteří současně najedou a vyjedou na tomto úseku
Potvrzuji spuštění platby mýta. Právě 1.6.2012 jsem jel po A4, příjezd po polské silnici 45, nájezd na exitu 241 za Krapkowicemi, odběr kupónu a platba na mýtnici před exitem Bielany Wroclawskie. Cena je pro osobní auto do 3,5 tuny opravdu 0,10 zlotych, platil jsem za projetý úsek 9,10 zlotych, tedy asi 50 Kč. Celá mýtnice před Wroclawí má ve směru od Opole 9 pruhů, z toho 4 pro systém viaTOLL. Spuštění bylo motoristickou veřejností samozřejmě přijato s nelibostí a nervozitou, umocněnou pátečně odpoledním provozem, před mýtnící se tvořila odhadem 2 km fronta ve všech pruzích, čekací doba cca. 40 minut. Dál jsem pokračoval do Německa, na dalších úsecích jsem nepozoroval žádnou výstavbu nových mýtnic nebo souvisejících objektů. V souvislosti s Euro2012 nebude pro ty co přijíždějí do Wroclawi z Čech žádný problém, ale ti co pojedou ze severní Moravy a hlavně z Ostravska a budou chtít využít A4, bude tato mýtnice pěkný dopravní "špunt". Myslím že měli její spuštění odložit až po ukončení šampionátu.
Bronajz: Co na tohleto říct... . 1.6., tam je souvislost s Eurem nulová, takže se dá čekat, že páteční dopravní špičky budou od teď "obohaceny" o popojíždění v koloně. Alespoň se řidič pokochá okolní krajinou, za 50 Kč, neber to . Mám pocit, že polští ministři dopravy a vůbec plánovači jsou lidé, kteří z duše nenávidí perfekcionismus. Když postavili Gierkowku, tak paráda, čtyřproudovka, dobrá možnost předjíždění, ale jaksi "zapomněli" na MUK, takže dnes tam jsou semafory, kolik tam bylo od té doby mrtvých ani nedomýšlím..Dnes staví dálnice, často lepší jak u nás, ale aby to zas nebylo moc super, tak tam vrazí klasické mýtnice. Fakt skvělé řešení
Úsek Szarów - Tarnów byl otevřen 30.11.2012. Dálnice je dlouhá téměř 60km. Uvedena byla s "předstihem" a někde se ještě jezdí v polovičním profilu (7+17=24km). Zhruba v polovině úseku byl největší problém s přípravou a stavbou dálnice. Hrozilo, že se to otevře buď úsekově (nutná výstavba nových komunikací pro připojení dálnice) a nebo najednou (předpoklad 2Q/2013). Nakonec našli asi ten nejlepší kompromis... řidič ušetří až 30min oproti starému přetíženému úseku.
První plán otevření měl být před fotbalovým šampionátem Euro 2012.
Nový úsek k Tarnówu je suprový, oproti staré, i když modernizované silnici jsou to nebe a dudy. Povrch AB se mi zdá kvalitní. Už se těším, až za 2 roky až na UA hranici pojedu po A4.
To je pěkné, ale podle všech ta dálnice zatím nic neřeší. Prozatím vede od nikud nikam, tzn. z jednoho pole do druhého. JarosŁaw má asi půl roku postaven obchvat, který má dokonce múk, takže řidiči určitě tento kus dálnice nebudou využívat. Je to zatím veliká škoda a doufám, že ji co nejrychleji napojí na I/4.
btw: Skoro stejný případ je na A4 v okolí Rzeszówova, kde dálnici postavili od centra až 7km daleko.
Docela jim rozumím, že jsou s celou dálnicí pozadu, ale pokud nepostaví další úseky, tak budou mít dálnici duchů jelikož vede po nové trase která je daleko od původní silnice.
Sláva to není, když to mělo být podle původních plánů otevřeno celé v květnu 2012. Úsek na západ snad zprovozní do konce roku 2013 a k hranicím možná taky, ale nejsem si jist. Ostatní úseky A4 mají zprovoznit do konce roku 2014 pokud nebudou komplikace.
Diaľničiar píše:Včera se odevzdal do provozu úsek A4 Jarosław Zachód – Przemyśl v délce 18 km.
Zajímalo by mě, kde berete informace, že je zprovozněn tento úsek. Podle mých informací byl zprovozněn pouze tento úsek: A4 Jarosław wschód - Przemyśl. Právě ten Jarosław Zachód - Jarosław wschód má být do konce tohoto roku.
Do provozu se odevzdala 22 km východní část dálnice A4 (4,5 km je na 2x3) mezi Radymno a st. hranicí s Ukrajinou. Části Tarnów - Dębica a Rzeszów - Przeworsk/Jarosław budou v provozu do konce roku 2014, čímž se skompletizuje cestování od Německa po Ukrajinu.
Dnes byla oficiálně otevřena další části dálnice A4. Jedná se o úsek Tarnów - Dębica, který je dlouhý 35km. Do dokončení celé dálnice od německé hranice až k Ukrajině už nám tedy zbývá poslední úsek Rzeszów - Jarosław, který bude hotový v roce 2016.
Zároveň se jedná o symbolický mezník. Od dnešního dne je totiž v Polsku v provozu více než 3000 kilometrů dálnic a rychlostních silnic.