Stránka 4 z 5

Re: A4 A4(D) – Wrocław – Katowice – Rzeszów – M10(UA)

Napsal: 18.12.2018 10:32:41
od ML90
Já si to upřímně taky nedovedu představit, určitě rozšíří současnou dálnici (mělo by to být na 2x3). Ale každopádně je super, že se na to konečně vrhli, tak snad půjde příprava hladce.

Re: A4 A4(D) – Wrocław – Katowice – Rzeszów – M10(UA)

Napsal: 18.12.2018 11:48:10
od hiob
Z postřehů = jeden zásadní problém existuje a to je, že s modernizací by se měl snížit počet MÚK a tím pádem se některé městečka/vesnice (a u nich plánované zóny) ocitly bez dobrého připojení k silniční síti. Defakto to chápu tak, že A4 by se degradovala na DK 2x2 (něco jako DK94 v Katowicích) a obsluhovala by tyto území, nová A4 by byla primárně jen pro tranzit s velkými rozestupy MÚK.

Vedení více jižněji od Wroclawi by zase oddělilo tranzit a dojezdy do Wroclawské aglomerace, které A4 dnes hodně zatěžují v okolí Biealny Wroclawskie - aspoň přemýšlet o tom má smysl, když se to bude dělat celé defakto znova.

Re: A4 A4(D) – Wrocław – Katowice – Rzeszów – M10(UA)

Napsal: 18.12.2018 12:23:08
od Honey72
Mezi Lehnicí a Vratislaví je těch MÚK ale opravdu zbytečně hodně a ve většině případů se tu dálnice kříží s naprostými vedlejškami, dokonce souběžnými. Jejich ztráta tolik vadit nebude.

V první fázi jistě dojde k rozšíření stávající A4, kde je jen 110 kvůli chybějícím odstavným pruhům. Ty jsou však postupně přidávány a na každém zrekonstruovaném mostě již nechybí.

Zkratka mezi exitem 136 a 162 u Vratislavi by se jistě hodila. Je tu snížena rychlost, moc aut a absolutně nevyhovující stará německá MÚK 150.

Re: A4 A4(D) – Wrocław – Katowice – Rzeszów – M10(UA)

Napsal: 18.12.2018 14:34:11
od hh
Každopádně dobře že se tím zabývají!

Re: A4 A4(D) – Wrocław – Katowice – Rzeszów – M10(UA)

Napsal: 18.12.2018 16:19:01
od adamos
Honey72 píše:Mezi Lehnicí a Vratislaví je těch MÚK ale opravdu zbytečně hodně a ve většině případů se tu dálnice kříží s naprostými vedlejškami, dokonce souběžnými. Jejich ztráta tolik vadit nebude.

V první fázi jistě dojde k rozšíření stávající A4, kde je jen 110 kvůli chybějícím odstavným pruhům. Ty jsou však postupně přidávány a na každém zrekonstruovaném mostě již nechybí.

Zkratka mezi exitem 136 a 162 u Vratislavi by se jistě hodila. Je tu snížena rychlost, moc aut a absolutně nevyhovující stará německá MÚK 150.
Je k dispozici mapka včetně staničení? Google ani OSM nemá exity očíslované. Díky.

Re: A4 A4(D) – Wrocław – Katowice – Rzeszów – M10(UA)

Napsal: 18.12.2018 17:40:44
od Bobek
Wrocław-Południe, západní (předpokládám původně jediná) polovina včetně benzínek. Holt je té dálnici 80.

Re: A4 A4(D) – Wrocław – Katowice – Rzeszów – M10(UA)

Napsal: 20.12.2018 8:15:57
od Honey72
Stejná, 80 let stará MÚK i s benzínkou je i u Lehnice:
https://www.google.cz/maps/@51.1609018, ... 312!8i6656

Ovšem ta u Vratislavi má fakt původní benzínku ze 40. let. Nová jsou jen plastová okna a stojany.
https://www.google.cz/maps/@51.0497151, ... 312!8i6656
Já bych to prohlásil za památku.


Adamosi: Mapka s čísly exitů je třeba tady:
http://www.cykloserver.cz/cykloatlas/#p ... 129P11@b=2

Re: A4 A4(D) – Wrocław – Katowice – Rzeszów – M10(UA)

Napsal: 22.12.2018 11:40:59
od Martin z Ostravy
Určitě bych nechal, i když dopravně bezpečnostně je to dnes už naprd.

Re: A4 A4(D) – Wrocław – Katowice – Rzeszów – M10(UA)

Napsal: 23.4.2019 9:23:23
od Trupman
O víkendu jsem měl možnost si poprvé projet A4 mezi Opolem a Gliwicemi a vzpomněl jsem si na tento příspěvek: :D
vodouch2000 píše:Upřímně si nedokážu představit, že by výsledkem studie byla zcela nová trasa, ať už mezi Wroclaví a Legnicí, nebo v celé délce. Současné trasování je v podstatě přímka :-)
Na celé trase jsem vůbec nepochopil význam toho "horského" úseku u Góry Św. Anny jižně od Opole. Dálnice tam krátce a klikatě vede stoupákem přes jediný kopec široko daleko. Vypadá to, jakoby snad chtěli mít v Polsku nějaký krátký alpský úsek, tak to vzali skrz místo logického kolem. Tato část dálnice by měla být až z roku 2000. Do toho tam ještě pěkně "po alpsku" vybudovali přímo v zatáčce odpočívku s benzínkou. :crazy:

Re: A4 A4(D) – Wrocław – Katowice – Rzeszów – M10(UA)

Napsal: 23.4.2019 10:54:01
od jozka
Ona mela puvodne, jeste podle Nemcu, vest na sever od ni (zcasti cca dnesni DK409). Tuhle trasu prevzalo i povalecne Polsko, ale nikdy ji nerealizovalo. Stavba se rozjela v znovu az v 90.letech, pro zmenu byl plan vyhnout kopci od jihu, to se moc nelibilo samospravam, protoze by to bylo prilis blizko obydlenym oblastem. Udelal se "kompromis". Skrz. Organy ochrany prirody to nakonec odkejvaly a i kdyz tam probihaly tahanice s privazovanim, prespavanim v lese, blokovanim stavby a tak, uz se nic nemenilo. Zprovoznovalo se v roce 2003. Severni trasa pravedepodobne prisla planovacum prilis dlouha. Mno, za odmenu ted maji usek s vyjimecne vysokym poctem havarii, podle clanku z roku 2010 s trojnasobnou nehodovosti a skore 14+24 (mrtvi+zraneni).

Re: A4 A4(D) – Wrocław – Katowice – Rzeszów – M10(UA)

Napsal: 23.4.2019 12:44:03
od Trupman
Budiž to výstrahou pro podobné tendence dělat různé klikaté kompromisy na úkor dlouho plánovaným a několikrát prověřeným trasám i u nás.

Nevíš, proč přesně se nedrželi toho severního trasování? EDIT: Čtu to znovu :D Tak tedy prý moc dlouhá.

Re: A4 A4(D) – Wrocław – Katowice – Rzeszów – M10(UA)

Napsal: 23.4.2019 12:54:51
od jozka
Delka je moje spekulace, nikde jsem o duvodu nenasel zminku, ale je pravda, ze jsem jen pozadal strejdu Googla o clanky k tomu a par jich proletl.

"Zajimava" je zminka o tom, ze polske dalnice plati Nemci a trasovani tak jede podle jejich zajmu a zrovna tady bylo v zajmu Nemcu znicit uzemi, kde se vedla bitva o Slezsko v roce 1921 :-)

Re: A4 A4(D) – Wrocław – Katowice – Rzeszów – M10(UA)

Napsal: 23.4.2019 18:38:26
od Honey72
Také mě vždy tento "horský" úsek v rovině překvapuje a také jsem se snažil pátrat proč to tudy vede. Němci to tudy chtěli vést už tenkrát ve 40. letech (nevím to 100%) a myslím, že právě proto, že to je jediný kopec v okolí. Rádi stavěli vyhlídkové silnice a odpočívky v místě s výhledem. Poláci nedokončenou dálnici zahrnuli do projektu a trase přes kopec rozhodli již v 80. letech. To se ovšem hlas lidu neozval nejen kvůli tehdejšímu vyhlášení výjimečného stavu, ale spíš z důvodu, že nikdo stavbě dálnice nevěřil. Aby ne, vždyť stavět dálnice ve větší míře Poláci pořádně začali až před rokem 2000 :-) V 90. letech se začala dálnice křísit a už tehdy byla snaha projektantů kopec obejít, jenže narazili na odpor farmářů a místních. Takže zřejmě nakonec stát vybral "menší" zlo, či spíše nejschůdnější cestu, aby mohl dálnici co nejrychleji dokončit. Myslím, že trasa je trošku poupravena, aby se vyhnula nejcennějším místům a proto je více klikatá než by musela být. Kdyby vedla přes kopec jen jedním obloukem, možná bychom si "horského" přejezdu ani nevšimli, ale současná trasa připomíná bobovou dráhu a v zimě jí často plní :-) Co mě tam nejvíce vadí, je odpočívka. Na kopci a v zatáčce, navíc vedle chudinky obce, kterou dálnice přetíná, aby tu byl ještě větší hluk. Ale sjezd do obce tu žádný není.

Re: A4 A4(D) – Wrocław – Katowice – Rzeszów – M10(UA)

Napsal: 23.4.2019 18:53:42
od jozka
Honey, puvodni plany byly mimo:

Pierwsze przymiarki do tego, jak poprowadzić autostradę w rejonie Góry św. Anny sięgają czasów jeszcze sprzed II wojny światowej. III Rzesza rozbudowywała wtedy swoją sieć autostrad (zwaną Reichsautobahn), a projektanci Adolfa Hitlera zastanawiali się którędy pokonać wyżynę chełmską. Uznali, że nie ma żadnego racjonalnego powodu, by droga przecinała Górę Św. Anny - prawdopodobnie zwyciężyły wtedy względy ekonomiczne. Zamiast tego niemieccy projektanci zaproponowali trasę obok Góry św. Anny. Autostrada miała omijać wzniesienie od północnej strony i biec z dala od Gogolina oraz Krapkowic. Niemcy nie zdążyli zrealizować swoich planów.

Re: A4 A4(D) – Wrocław – Katowice – Rzeszów – M10(UA)

Napsal: 25.5.2019 16:26:32
od ML90
Ve čtvrtek 23. května byla podepsaná smlouva na vypracování analýzy, která určí, co se bude dělat s dálnicí A4 na západ od Wrocławi (celkem 110 km). Ve hře jsou tři možnosti – modernizace stávající trasy, nová trasa z Wrocławi do Legnice a potom modernizace stávající trasy nebo kompletně nové trasování v celé délce. Vykonavatel má na vypracování 270 dní.

https://www.gddkia.gov.pl/pl/a/33640/Um ... -podpisana

Re: A4 A4(D) – Wrocław – Katowice – Rzeszów – M10(UA)

Napsal: 26.5.2019 9:21:41
od Honey72
Pokud by A4 postavili v nové trase, budou mít ta různá KFC, Mc Donaldy a benzínky co vyrostly u dálničních sjezdů velkou radost.

Re: A4 A4(D) – Wrocław – Katowice – Rzeszów – M10(UA)

Napsal: 26.5.2019 18:15:06
od Martin z Ostravy
Tak to je holt riziko podnikání, ale nebál bych se toho, že nová trasa vznikne dřív jak za 10 let, takže investice budou mít dávno zpátky.

Re: A4 A4(D) – Wrocław – Katowice – Rzeszów – M10(UA)

Napsal: 10.8.2019 22:39:28
od GiuseppeS
No, ty mýtnice na A4 jsou fakt pěkný opruz - a nejhorší je asi konec placeného úseku A4 u Gliwic (Plac Poboru Opłat Żernica). I podle Google Maps (provozu) jsou tam ve špičkách obvykle pěkné kolony. Nevím, jestli je to systémem (odečet lístku + placení chlupatých částek) nebo intenzitami, ale oproti tomu byly obě mýtnice v úseku Katovice - Krakov ve stejný čas docela v pohodě ...

Re: A4 A4(D) – Wrocław – Katowice – Rzeszów – M10(UA)

Napsal: 22.6.2020 15:48:54
od ML90
Na dálnici A4 byla otevřena MÚK Niepołomice, která se nachází na východ od Krakova mezi městy Niepołomice a Wieliczka na křížení s DW964. Nová MÚK by měla odlehčit především MÚK Targowisko, který leží dál na východ u DK75. Přes ní se prozatím jezdilo skrz chráněné území do Niepołomic, kde je velká průmyslová zóna.

https://www.gddkia.gov.pl/pl/a/38084/Ot ... ko-Krakowa

Re: A4 A4(D) – Wrocław – Katowice – Rzeszów – M10(UA)

Napsal: 5.8.2020 15:53:05
od ML90
V Opolském vojvodství bude od tohoto týdne probíhat oprava dálnice A4, která se bude týkat 12km úseku mezi MÚK Krapkowice a Kędzierzyn-Koźle. V rámci opravy dojde k prodloužení nouzového přejezdu, výměně povrchu ve směru na Vratislav a dalším pracem. Ukončení oprav je plánované na letošní listopad.

https://www.gddkia.gov.pl/pl/a/38661/Ro ... e-opolskim

Re: A4 A4(D) – Wrocław – Katowice – Rzeszów – M10(UA)

Napsal: 19.11.2020 18:45:19
od ML90
Zmíněná oprava byla dokončena před termínem, ode dneška se tedy po A4 v Opolském vojvodství jezdí normálně. V příštích dvou letech budou pokračovat další opravy v Opolském a Slezském vojvodství mezi městem Kędzierzyn-Koźle a odpočívkou Góra św. Anny.

https://www.gddkia.gov.pl/pl/a/40107/Pr ... tradzie-A4

Re: A4 A4(D) – Wrocław – Katowice – Rzeszów – M10(UA)

Napsal: 31.12.2020 16:40:46
od ML90
Jak jsem psal v sousedním vláknu, pomalu se rozbíhá příprava stavby rychlostní silnice S5 mezi Vratislaví a Bolkowem a s tím souvisí i přestavba A4 v úseku Krzyżowa-Wrocław Wschód, kde byla vyhlášena technicko-ekonomicko-environmentální studie (jedná se o 2 tendry, jeden na A4 Krzyżowa-Legnica Południe a druhý na kombinaci silnic A4 od Lehnice do Vratislavi spolu s S5). V rámci analýzy se budou hodnotit dvě varianty:

- přestavba A4 v původní trase
- přestavba v původní trase od Lehnice po MÚK Wichrów a dál stavba dálnice v nové jižnější trase

https://www.gddkia.gov.pl/pl/a/40606/Ru ... la-A4-i-S5

Re: A4 A4(D) – Wrocław – Katowice – Rzeszów – M10(UA)

Napsal: 18.4.2021 17:54:53
od ML90
Na dálnici A4 mezi Vratislaví a Gliwicemi bude od 1. prosince 2021 platit stejná novinka, o které jsem psal ve vláknu k dálnici A2. Budou se rušit mýtnice a měnit systém placení za průjezd po dálnici.

https://www.gddkia.gov.pl/pl/a/41081/Od ... aw-Sosnica

Re: A4 A4(D) – Wrocław – Katowice – Rzeszów – M10(UA)

Napsal: 19.4.2021 7:46:37
od Honey72
Dobrá věc. Sice to možná trošku znepříjemní cestu cizincům, ale odpadnou ty fronty u hlavních mýtnic.

Re: A4 A4(D) – Wrocław – Katowice – Rzeszów – M10(UA)

Napsal: 22.6.2021 23:11:25
od ML90
Včera byla podepsaná smlouva na zpracování dokumentace k modernizaci či stavbě nové trasy dálnice A4 mezi Lehnicí a Vratislaví. Kromě toho se bude zpracovávat dokumentace i k rychlostní silnici S5 do Bolkowa. Jak už jsem tu psal, budou se analyzovat 3 kombinace těchto dvou silnic:

- modernizace A4 ve stávající trase a stavba nové S5, která se napojí na S8 na jih od Vratislavi
- modernizace A4 ve stávající trase od Lehnice po MÚK Wichrów (křížení s DK5), stavba nové trasy A4 po MÚK Wrocław Wschód a stavba nové S5, která se napojí na S8 na jih od Vratislavi
- modernizace A4 ve stávající trase od Lehnice po MÚK Wichrów (křížení s DK5), stavba nové trasy A4 po MÚK Wrocław Wschód a stavba nové S5, která se napojí přímo na A4

https://www.gddkia.gov.pl/pl/a/41573/Um ... -podpisana