A6 A11(D) – Szczecin
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
A6 A11(D) – Szczecin
Plánovaná délka: 29 km
Zprovozněno: 21,7 km
Polská dálnice A6 je pokračováním německé dálnice A11 a tvoří spolu s ní dálniční spojení Štětín – Berlín na mezinárodním silničním tahu E28. Do 14 srpna 2009 byla jedinou dálnicí v zemi napojenou na síť evropských dálnic.
Trasa A6 vede od hranice s Německem w Kołbaskowě, podél jižních předměstí Štětína, chráněnou krajinnou oblastí "Dolina Dolnej Odry" a "Puszcza Bukowa" u upatí hor Bukowych do uzlu Rzęśnica (s rychlostní silnicí S3 směrem na Świnoujście (Svinoústí) a se vojvodskou silnicí č. 142).
Stávající úsek A6 byl vybudován Německem jako fragment Reichsautobahn (RAB) 4a Berlin-Stettin (tzv. "Berlinka"). Výstavba dálnice byla zahájena koncem roku 1933, stavební práce se rozběhly na jaře 1934. Při realizaci investice byli využiti nezaměstnaní. 27. září 1936 Hermann Göring slavnostně otevřel 113 kilometrů dálnice z Berlína do Štětína (do dočasného výjezdu Stettin-Süd, dnes Kołbaskowo). O dva roky později, v roce 1938, RAB 4a byla prodloužena o jižní obchvat Štětína, do výjezdu Bäderstraße (dne Rzęśnica).
Během války, v roce 1945, mosty na západním i východním rameni Odrybyl vyhozeny do povětří ustupujícími oddíly hitlerovských vojsk, aby tím byl ztížen postup Rudé armády. Mosty byly několik let po válce opět obnoveny, aby byl umožněn přístup k hraničnímu přechodu v Kołbaskowě.
zdroj: http://pl.wikipedia.org/wiki/Autostrada_A6_(Polska)
Zprovozněno: 21,7 km
Polská dálnice A6 je pokračováním německé dálnice A11 a tvoří spolu s ní dálniční spojení Štětín – Berlín na mezinárodním silničním tahu E28. Do 14 srpna 2009 byla jedinou dálnicí v zemi napojenou na síť evropských dálnic.
Trasa A6 vede od hranice s Německem w Kołbaskowě, podél jižních předměstí Štětína, chráněnou krajinnou oblastí "Dolina Dolnej Odry" a "Puszcza Bukowa" u upatí hor Bukowych do uzlu Rzęśnica (s rychlostní silnicí S3 směrem na Świnoujście (Svinoústí) a se vojvodskou silnicí č. 142).
Stávající úsek A6 byl vybudován Německem jako fragment Reichsautobahn (RAB) 4a Berlin-Stettin (tzv. "Berlinka"). Výstavba dálnice byla zahájena koncem roku 1933, stavební práce se rozběhly na jaře 1934. Při realizaci investice byli využiti nezaměstnaní. 27. září 1936 Hermann Göring slavnostně otevřel 113 kilometrů dálnice z Berlína do Štětína (do dočasného výjezdu Stettin-Süd, dnes Kołbaskowo). O dva roky později, v roce 1938, RAB 4a byla prodloužena o jižní obchvat Štětína, do výjezdu Bäderstraße (dne Rzęśnica).
Během války, v roce 1945, mosty na západním i východním rameni Odrybyl vyhozeny do povětří ustupujícími oddíly hitlerovských vojsk, aby tím byl ztížen postup Rudé armády. Mosty byly několik let po válce opět obnoveny, aby byl umožněn přístup k hraničnímu přechodu v Kołbaskowě.
zdroj: http://pl.wikipedia.org/wiki/Autostrada_A6_(Polska)
Naposledy upravil(a) mapman dne 24.5.2011 10:25:36, celkem upraveno 2 x.
Důvod: Doplněny základní informace
Důvod: Doplněny základní informace
R48 -> D48 se podařilo!
Re: A6 A11(D) – Szczecin
Obávám se, že tato betonka u Štětína opravdu pamatuje Adolfa
- Přílohy
-
- szcz.jpg (59.64 KiB) Zobrazeno 27135 x
Re: A6 A11(D) – Szczecin
V tom pripade by nase D1 pamatovala Slavatu s Martinicem...
Re: A6 A11(D) – Szczecin
To bude asi někde na posledním nezmodernizovaném úseku Szczecin Dąbie-Rzęsnica (cca 3,5 km). Už se předělává, příští rok by to tam mělo být hotové. Navazující část rychlostní silnice S3 (ta je zase ze 70. let) taky neodpovídá parametrům a předělává se rovnou se stavbou dalšího navazujícího úseku směrem na Svinoústí.
Re: A6 A11(D) – Szczecin
Jel jsem tudy před 4 lety a říkal si, zlatá naše D1!
-
- Příspěvky: 550
- Registrován: 3.11.2016 10:11:25
- Bydliště: Pardubice - S37, I/36, I/2
- Kontaktovat uživatele:
Re: A6 A11(D) – Szczecin
A podobně stále vypadá např. A18 ve směru od hranic do Vratislavi...
Ten uzel Rzesnica vypadá velmi zajímavě, ze směru od Německa vedla rovně do rekonstrukce DW142 dále jako 4proudá betonka, pro směr Gdaňsk, Svinoústí se muselo odbočit vpravo. A kdo špatně odbočil, mohl se vrátit zpět na Štětín. Je to jedna z nejdivnějších, o to ale více zajímavých křižovatek na polské síti, nicméně je fajn, že za rok bude konečně v moderní podobě.
Ten uzel Rzesnica vypadá velmi zajímavě, ze směru od Německa vedla rovně do rekonstrukce DW142 dále jako 4proudá betonka, pro směr Gdaňsk, Svinoústí se muselo odbočit vpravo. A kdo špatně odbočil, mohl se vrátit zpět na Štětín. Je to jedna z nejdivnějších, o to ale více zajímavých křižovatek na polské síti, nicméně je fajn, že za rok bude konečně v moderní podobě.
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: A6 A11(D) – Szczecin
Škoda, že ta pokračující zarůstající Hitlerova dálnice od Rzesnice jako silnice 142 už asi nikdy nedostane příležitost, aby byla využita v plném původně dostavěném profilu. Nádherné mosty apod.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: A6 A11(D) – Szczecin
Možná proto, že je to trasováno podobně jako spousta tehdejších dálnic - vyhýbá se to místním cílům. Bez dostavby až ke Gdaňsku to nemá smysl.
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: A6 A11(D) – Szczecin
Další pozůstatek této dálnice je až za Gdaňskem mezi Elblagem a Kaliningradem. Sice je také v provozu v poloviční profilu jako běžná silnice E28, ale její sláva je tytam, doprava minimální, když už to nepatří Prusku, ale prochází to téměř nepropustnou hranicí mezi EU a Ruskem. Kdyby se kaliningradskou oblastí dalo projíždět bez víza a dlouhých hraničních kontrol, byla by tato trasa vytížená neboť by nádherně spojila Pobaltí se zbytkem EU.
Polská část má druhý profil stále jako rezervu.
Ruská část má druhý, snad ještě původní betonový profil využit pro traktory apod
Polská část má druhý profil stále jako rezervu.
Ruská část má druhý, snad ještě původní betonový profil využit pro traktory apod
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: A6 A11(D) – Szczecin
Na mapy.cz je tato trasa zakreslena až někam po Biały Bór a pak ještě jeden úsek okolo Kościerzyna.
https://mapy.cz/s/2KpL0
https://mapy.cz/s/2KpL0
Re: A6 A11(D) – Szczecin
Těch následujících 22 km silnice 142 na východ je v rekonstrukci, nebo je to chyba v mapě? Taky je zvláštní ten symbol letiště na prvním km...
Re: A6 A11(D) – Szczecin
Vojenské letiště, něco jako u nás na D1.
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: A6 A11(D) – Szczecin
Ano, zapomněl jsem napsat, že za Gdaňskem se jedná o další, ale využitý pozůstatek dálnice. Jinak jak píše Kuba, rozestavěného toho zůstalo mnohem více, podle zákresu na mapy.cz. Je to nádherně vidět na satelitním snímku. A jak píše Adamos, mapy.cz v tom mají trošku zmatek a jako nedokončenou zakreslili i tu částečně zprovozněnou část okolo Stragardu A jak píše JirkaS, nedokončilo se to podobně jako naše exteritoriální dálnice. Po válce, či spíše po změnách mapy Evropy i tato dálnice z Berlína přes Gdaňsk do Královce (Kalinigradu) ztratila smysl spojovat tyto nyní mezinárodní cíle a vedla by z velké části jen vylidněným územím. Osobně mám silnici DK 20 podél stávající dálniční trasy rád. Minimální provoz, vesnice a městečka a nádherná příroda, leckdy připomínající Skandinávii.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: A6 A11(D) – Szczecin
Pokusím se tuhle diskusi trochu doplnit a snad dokážu na to, co tu padlo, odpovědět
Jedná se o fragmenty německé dálnice (v polsku se jí říká "Berlinka"), která měla přes Štětín a Gdaňsk spojit Berlín s Královcem. Těsně před válkou tahle dálnice dokonce posloužila jako pretext pro konflikt s Polskem, protože to mělo tehdy koridor k moři (polský přístav byla Gdynia, Gdaňsk byl svobodným městem), který odděloval Východní Prusko od zbytku tehdejšího Německa. V říjnu 1938 Hitler předložil Polsku ultimátum, kterým požadoval postavení exteritoriální dálnice a železniční trati, což Polsko odmítlo.
Každopádně se z dálnice dokončil úsek z Berlína do Štětína (v plném profilu) a potom dál k dnešní vesnici Łęczyca (v 1/2 profilu, ale začalo se pracovat na dostavbě na plný profil a byla tam rovnou postavená celá infrastruktura, která měla sloužit kompletní dálnici), respektive úsek z Královce do Elblągu (taky v 1/2 profilu). Na dalších úsecích už existují jen pozůstatky po zemních pracech a některé inženýrské objekty včetně mostů přes dálnici a MÚK, je to k vidění právě i hodně daleko na východě až u toho města Kościerzyna. V 70. letech se pak dodělala část od Łęczyce do vesnice Lisowo u města Chociwel (čili ke křížení se silnicí č. 20) plus to zmiňované náhradní vojenské letiště.
Pokud jde o mapy.cz, tak skutečně platí, že ten úsek označený jako vojvodská silnice 142 (od S3 do Łęczyce) se teď momentálně opravuje a letos by měl být otevřený. Předpokládám, že to co je zakreslené dál za silnicí č. 20 jsou jenom ty pozůstatky po stavbě Berlinki, tam se nic nedělá a dělat nebude.
K otázce Martina, proč se to nedokončilo. Pro Polsko postrádá dálnice (rychlostní silnice) v téhle stopě smysl. Skutečně se to vyhýbá skoro všem větším městům (po cestě je jen 40tisícový Szczecinek), Poláci potřebují spolu se spojením Gdaňska se Štětínem napojit na rychlostní silnici 1) turistické oblasti u Baltského moře a 2) velká města centrálního Pomoří Koszalin a Słupsk, která mají obě kolem 100 tisíc obyvatel (plus je v trase budoucí S6 ještě skoro 50tisícový Kolobřeh a Łębork s 35 tisíci). Proto povede S6 od Štětína na severovýchod do Kolobřehu a odtamtud po trase blíž k moři směrem na Gdaňsk.
Jinak pokud zvládáte číst polsky, tak spoustu informací o téhle dálnici (včetně fotek a map) najdete na tomhle webu: http://www.berlinka.pcp.pl/
EDIT: koukám, že jsem byl trochu pomalejší a některé věci už napsal Honey72 o příspěvek výše
Jedná se o fragmenty německé dálnice (v polsku se jí říká "Berlinka"), která měla přes Štětín a Gdaňsk spojit Berlín s Královcem. Těsně před válkou tahle dálnice dokonce posloužila jako pretext pro konflikt s Polskem, protože to mělo tehdy koridor k moři (polský přístav byla Gdynia, Gdaňsk byl svobodným městem), který odděloval Východní Prusko od zbytku tehdejšího Německa. V říjnu 1938 Hitler předložil Polsku ultimátum, kterým požadoval postavení exteritoriální dálnice a železniční trati, což Polsko odmítlo.
Každopádně se z dálnice dokončil úsek z Berlína do Štětína (v plném profilu) a potom dál k dnešní vesnici Łęczyca (v 1/2 profilu, ale začalo se pracovat na dostavbě na plný profil a byla tam rovnou postavená celá infrastruktura, která měla sloužit kompletní dálnici), respektive úsek z Královce do Elblągu (taky v 1/2 profilu). Na dalších úsecích už existují jen pozůstatky po zemních pracech a některé inženýrské objekty včetně mostů přes dálnici a MÚK, je to k vidění právě i hodně daleko na východě až u toho města Kościerzyna. V 70. letech se pak dodělala část od Łęczyce do vesnice Lisowo u města Chociwel (čili ke křížení se silnicí č. 20) plus to zmiňované náhradní vojenské letiště.
Pokud jde o mapy.cz, tak skutečně platí, že ten úsek označený jako vojvodská silnice 142 (od S3 do Łęczyce) se teď momentálně opravuje a letos by měl být otevřený. Předpokládám, že to co je zakreslené dál za silnicí č. 20 jsou jenom ty pozůstatky po stavbě Berlinki, tam se nic nedělá a dělat nebude.
K otázce Martina, proč se to nedokončilo. Pro Polsko postrádá dálnice (rychlostní silnice) v téhle stopě smysl. Skutečně se to vyhýbá skoro všem větším městům (po cestě je jen 40tisícový Szczecinek), Poláci potřebují spolu se spojením Gdaňska se Štětínem napojit na rychlostní silnici 1) turistické oblasti u Baltského moře a 2) velká města centrálního Pomoří Koszalin a Słupsk, která mají obě kolem 100 tisíc obyvatel (plus je v trase budoucí S6 ještě skoro 50tisícový Kolobřeh a Łębork s 35 tisíci). Proto povede S6 od Štětína na severovýchod do Kolobřehu a odtamtud po trase blíž k moři směrem na Gdaňsk.
Jinak pokud zvládáte číst polsky, tak spoustu informací o téhle dálnici (včetně fotek a map) najdete na tomhle webu: http://www.berlinka.pcp.pl/
EDIT: koukám, že jsem byl trochu pomalejší a některé věci už napsal Honey72 o příspěvek výše
Re: A6 A11(D) – Szczecin
ad mapy.cz a polsko
ty jsou v tom nevinne, prebiraji data openstreetmap, takze, co tam namapuji maperi, to tam je.
ad Berlinka...
uz od malicka jsem obdivoval tu kostkovou silnici, co by se na ni vesly dva pruhy tam a dva pruhy zpatky, po ktere jsme chvili jeli, kdyz jsme jeli jednou za cas k babicce a dedovi do Polska a na ktere jet sedmedesat znamenalo bzundu, protoze auto hucelo a skalalo nahoru a dolu .. az po letech jsem zjistil, ze je to Berlinka a taky proc se ji tak rika. Dnes je to soucast DK22 v useku mezi A1 a mostem pres Vislu (taky zajimava stavba).
ty jsou v tom nevinne, prebiraji data openstreetmap, takze, co tam namapuji maperi, to tam je.
ad Berlinka...
uz od malicka jsem obdivoval tu kostkovou silnici, co by se na ni vesly dva pruhy tam a dva pruhy zpatky, po ktere jsme chvili jeli, kdyz jsme jeli jednou za cas k babicce a dedovi do Polska a na ktere jet sedmedesat znamenalo bzundu, protoze auto hucelo a skalalo nahoru a dolu .. az po letech jsem zjistil, ze je to Berlinka a taky proc se ji tak rika. Dnes je to soucast DK22 v useku mezi A1 a mostem pres Vislu (taky zajimava stavba).
Re: A6 A11(D) – Szczecin
Měl jsem zase tu čest jet nedávno po A6/S6 po celé délce od od hranic PL/D až do Trojměsta.
Musím potvrdit, že nově stavěné úseky, které jsou vidět ze staré šestky, jsou ve finální fázi.
Někde se už jezdí obousměrně po polovině budoucí dálnice. Někde ještě sem tam nějaká vrstva chybí.
Pokud to otevřou na jeden zátah od Nowogardu až po Koszalin, bude to cca 120 km!!!
Už se moc těším.
Člověk by nevěřil, jak moc času uspoří, když to otevřeli mezi Goleniówem a Nowogardem. Cca 20 km.
Zde odkaz pro orientaci.
https://www.gddkia.gov.pl/mapa-stanu-bu ... opomorskie
Jinak oprava/rekonstrukce starý hitlerovský dálnice kolem Szczecina je pakárna. Oprava D1 je oproti tomu pohodička.
Musím potvrdit, že nově stavěné úseky, které jsou vidět ze staré šestky, jsou ve finální fázi.
Někde se už jezdí obousměrně po polovině budoucí dálnice. Někde ještě sem tam nějaká vrstva chybí.
Pokud to otevřou na jeden zátah od Nowogardu až po Koszalin, bude to cca 120 km!!!
Už se moc těším.
Člověk by nevěřil, jak moc času uspoří, když to otevřeli mezi Goleniówem a Nowogardem. Cca 20 km.
Zde odkaz pro orientaci.
https://www.gddkia.gov.pl/mapa-stanu-bu ... opomorskie
Jinak oprava/rekonstrukce starý hitlerovský dálnice kolem Szczecina je pakárna. Oprava D1 je oproti tomu pohodička.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 16.10.2021 23:33:53, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odkaz je neplatný, ale jeho odstranění by narušilo smysl debaty
Důvod: odkaz je neplatný, ale jeho odstranění by narušilo smysl debaty
Re: A6 A11(D) – Szczecin
Na modernizovaném úseku dálnice A6 Szczecin Dąbie-Rzęśnica došlo k odstoupení od smlouvy s polskou stavební firmou Energopol Szczecin a v prosinci se bude vypisovat nové výběrové řízení. Práce jsou sice z 80 % hotové, ale vykonavatel od července stavbu zastavil, a proto došlo k tomuto kroku. Není to první stavba, kterou Energopol nedokončil. Už dříve letos skočil na dvou dalších stavbách v Západopomořanském vojvodství.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 16.10.2021 23:34:04, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
Důvod: odstranění neplatného odkazu
Re: A6 A11(D) – Szczecin
Ve středu 10. 6. byla provizorně v obou směrech zprovozněna hlavní trasa modernizovaného úseku dálnice A6 Szczecin Dąbie-Rzęśnica a navazující části rychlostní silnice S3 Rzęśnica-Miękowo. Podle smluv by práce na A6 měly probíhat do konce letošního roku a na S3 až do příštího dubna, a proto tam ještě budou platit omezení mimo jiné v maximální rychlosti, která bude prozatím 90 km/h.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 16.10.2021 23:34:14, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
Důvod: odstranění neplatného odkazu
Re: A6 A11(D) – Szczecin
Na dálnici A6 u Štětína probíhá přestavba MÚK Szczecin Kijewo, která spojuje A6 se silnicí DK10. Původní MÚK je ještě předválečná a jen se v 70.-80. letech upravovala. Přestavba už probíhala, ale GDDKiA byla nucena odstoupit od smlouvy, takže se vybíral nový vykonavatel. Tím bude společnost Budimex. K podepsání smlouvy by mělo dojít na začátku II. kvartálu a potom by měla 13 měsíců probíhat samotná stavba.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 16.10.2021 23:34:27, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
Důvod: odstranění neplatného odkazu
Re: A6 A11(D) – Szczecin
23. února byla podepsána smlouva na dokončení stavebních prací na MÚK Szczecin Kijewo, kde se kříží dálnice A6 se silnicí DK10. Práce v hodnotě 59,9 milionů złotých dokončí společnost Budimex, která by měla stavbu dokončit do července příštího roku. V článku je zaznačené, co už je na MÚK hotové a co bude nový vykonavatel dokončovat.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 16.10.2021 23:34:36, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
Důvod: odstranění neplatného odkazu
Re: A6 A11(D) – Szczecin
Na dálnici A6 u Štětína došlo v sobotu ke kuriózní nehodě. Srazily se dva vozy, které převážely tanky, z nichž jeden začal v důsledku nehody hořet. Nehoda se naštěstí obešla bez zranění.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 16.10.2021 23:34:51, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
Důvod: odstranění neplatného odkazu
Re: A6 A11(D) – Szczecin
Na A6 stále probíhá přestavba MÚK Szczecin Kijewo. Protože stažení provozu do jednoho pruhu způsobovalo velké dopravní komplikace a dlouhé kolony, tak bude po celou dobu letních prázdnin umožněn průjezd ve čtyřech pruzích. Pořád ale bude platit rychlostní omezení.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 16.10.2021 23:35:00, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
Důvod: odstranění neplatného odkazu
Re: A6 A11(D) – Szczecin
Na kanálu GDDKiA se objevilo video se záběry z A6 a S10 v okolí Štětína.
Re: A6 A11(D) – Szczecin
Tak konečně jsem našel správné téma
V SO 15.7. jsem vezl rodinu přes Prahu na pobřeží Baltu.
Na obchvatu Štětína a dál nás překvapily šílené kolony, které jsme loni nezažily. A totéž pak, když jsme se vraceli v NE 23.7.
Stačilo se pak podívat na mapu. Kolonly byly mezi úseky, kde se spojují A11 + S3 a kde se rozpojují S3 a S6. Prostě peážní úsek nestíhá. Docela by mě zajímalo, jestli s tím budou Poláci něco dělat, nebo jestli ty víkendové prázdninové kolony budou ignorovat. Nebo jsou tam častěji?
V SO 15.7. jsem vezl rodinu přes Prahu na pobřeží Baltu.
Na obchvatu Štětína a dál nás překvapily šílené kolony, které jsme loni nezažily. A totéž pak, když jsme se vraceli v NE 23.7.
Stačilo se pak podívat na mapu. Kolonly byly mezi úseky, kde se spojují A11 + S3 a kde se rozpojují S3 a S6. Prostě peážní úsek nestíhá. Docela by mě zajímalo, jestli s tím budou Poláci něco dělat, nebo jestli ty víkendové prázdninové kolony budou ignorovat. Nebo jsou tam častěji?