Report z průjezdu Polskem

jozka
Příspěvky: 2748
Registrován: 27.6.2013 19:11:41

Re: Report z průjezdu polskem

Příspěvek od jozka »

Ja prave doufam, ze S3/DK22 bude navalu Jadranistu usetrena, sever je uz uplne passe. Chtel bych tam rano dojet a bud zaplout hned do kempu nebo jit na plaz a resit to az vecer. Zptaky pojedu v nedeli rano a presuny budou taky mimo, takze jde hlavne o cestu tam.
ML90
Příspěvky: 1571
Registrován: 18.5.2014 20:29:57
Bydliště: Království Haličské a Vladimiřské

Re: Report z průjezdu polskem

Příspěvek od ML90 »

Posledních pár dní jsem byl na cestách po Polsku a celkově mám za sebou přes 1000 km na trase cca Krosno (Podkarpatské vojvodství)-Hajnówka (Podleské vojvodství)-Grójec (Mazovské vojvodství)-Krosno, takže jsem si říkal, že k tomu sem něco málo pro zajímavost napíšu.

První část trasy téměř 400 km vedla téměř výhradně po silnici DK19 z jihu na sever. Nejnáročnější část je hned na začátku na trase do Řešova, kde silnice prochází přes hory a skrze obce, takže je to poměrně zdlouhavé i kvůli tomu, že tam jezdí poměrně dost NA. Tady je rychlostní silnice jednoznačně nutností. Dál se projíždí přes Řešov, který nemá hotový severojižní obchvat (ze západu na východ vede dálnice A4), což je další zdržení, obzvlášť v ranní špičce, kdy je jižní vjezd do města přes město Boguchwała tradičně ucpaný. Zatím nedodělaná část obchvatu ze severu na jih (Rzeszów Południe-Babice) už se naštěstí tendruje, takže by měla průjezd městem relativně brzy nahradit S19.

Na sever od Řešova vede krátký úsek S19, který byl postavený v 1/2 profilu. Není to plnohodnotná rychlostní silnice, ale jede se po ní příjemně a bez problémů. Dál směrem na Lublin už se jede po normální DK, která je vesměs docela úzká a bez zpevněných krajnic, což je při poměrně husté dopravě opět včetně mnoha NA s průjezdy obcemi docela náročné. Naštěstí se tu ale neprojíždí žádnými většími městy. Na naprosté většině trasy (mimo nejjižnějšího úseku) už je naštěstí rozestavěná S19, takže se to brzy změní. Stavba ale ještě chvíli potrvá, jednotlivé úseky jsou sice v různé fázi rozestavěnosti, ale všude ještě probíhaly více či méně pokročilé zemní práce a vesměs se teprve začínaly betonovat stavební objekty. Před Lublinem se najíždí na už hotový obchvat, takže tam to jde narozdíl od Řešova velmi rychle.

Na sever od Lublina je trochu menší provoz, ale pořád tam jezdí docela dost NA, za kterými se člověk může zaseknout. Větší města už se naštěstí míjí po obchvatech, přičemž jeden z nich už je S19 v 1/2 profilu (obchvat města Kock). Opět ale platí, že velká část trasy vede po poměrně úzké silnici bez zpevněné krajnice. Pokud jde o povrch, tak ten je po celé délce S19 bez větších problémů.

Dál do Hajnówky se jede po vojvodských silnicích (DW; označené třemi čísly), konkrétně jsme jeli po DW640, DW658, DW693 a DW685 (plus později po DW689 do Bělověže). Pro Podlesí obecně platí, že je rovinaté a jsou tu dlouhé úseky rovných silnic, po kterých se jede příjemně. Tím spíš, že je tu narozdíl od jižního Polska mnohem menší hustota osídlení a města a vesnice jsou obecně více kompaktní a nerozlézají se do všech stran, jako v jiných polských regionech. S tím souvisí i velmi slabý provoz na většině silnic. Pokud byste jeli do Bělověže, tak se momentálně opravuje hlavní silnice přes Bělověžský prales (DW689) a objíždí se to přes vesnice Budy, Teremiski a Pogorzelce. Je tam sice horší silnice, ale prakticky žádný provoz (kromě toho, že tam na nějakou stavbu jelo pár NA) a je to krásná trasa přes prales. Obecně platí, že silnice nižších tříd jsou v tomhle regionu v různém stavu, dá se narazit i na horší, ale už je toho i hodně opraveného a na spoustě míst jsou objezdy a probíhají práce, takže se to evidentně postupně zlepšuje.

Dál na Varšavu se jelo přes DW689 do města Bielsk Podlaski, po DK66 do Brańsku a pak po DW681 a DW691 přes Ciechanowiec a obec Małkinia Górna na S8 (MÚK Poręba). Opět vesměs dlouhé rovné a přehledné úseky s malým provozem (v tomhle směru se jelo velmi příjemně po DK66) a vesměs dobrým povrchem, který byl na mnohem místech evidentně nedávno opravovaný. Větší provoz začíná až blíž k S8, kde už se zase objevuje i větší množství NA, ale i přesto se tam jede výrazně lépe než po DK19.

S8 směrem na Varšavu je úplně nová, takže pochopitelně perfektní. Trochu horší povrch je jenom na obchvatu města Radzymin, který se stavěl už v 90. letech a poté byl modernizovaný v letech 2006–2007. Čím blíže k Varšavě, tím houstne provoz, takže od Radzymina už je na S8 šestipruh. Celá hlavní trasa je tu normálně průjezdná (kromě nějakého dočasného omezení na kraji Varšavy), ale na prvním úseku na výjezdu z Varšavy pořád probíhají dokončovací práce a dodělávají se tam 2 MÚK, které zatím nejsou otevřené. Zajímavostí je, že na téhle části S8 už je místy nedávno zavedené nové značení, na kterém je jako poslední dálkový cíl uvedená místo hraničního přechodu Kudowa Słone Praha (za nájezdem na MÚK Poręba byla 702 km).

Přes Varšavu jsme jeli v pátek odpoledne, takže hustý provoz a i obchvat se místy ucpával, ale průjezd po něm byl vcelku rychlý. Tradičně déle trvala cesta po DK7 směrem na Grójec, která byla za sjezdem z S8 (tady už je to trasa z Varšavy směrem na Lodž) v Jankach kvůli semaforům ucpaná, i když je tam čtyřpruhová silnice. Takhle to tam ale vypadalo vždycky. Za Tarczynem v původní stopě DK7 už hezky roste S7, takže je tam provoz provizorně svedený na stranu. Podobně jako na S19 zatím ještě probíhají zemní práce, ale pracovalo se tam dost intenzivně.

Dál na jih se jede skvěle po S7. Obzvlášť potěšil obchvat města Radom, přes které se dříve muselo zdlouhavě projíždět. Povrch opět perfektní, drobné nerovnosti jsou jenom na starším úseku u města Białobrzegi. Stejně jako na S8 u Varšavy, tak i tady je na nedávno otevřeném obchvatu města Skarżysko-Kamienna jedna nedodělaná MÚK.

Přes Svatokřížské vojvodství je místy kvalita silnic horší (obzvlášť na DW751 po sjezdu z S7), jsou tam menší hory (Svatokřížský národní park nedaleko Kielc) a už mnohem víc rozlezlé obce (byť ještě ne tolik jako dál na jihu), takže už se jede o něco hůř. Zároveň ale nebyl velký provoz, takže to nebyla žádná velká tragédie. Trochu divný a mizerně značený je průjezd přes město Staszów po DW764, kde se dá lehce špatně uhnout.

První část cesty přes Podkarpatí je velmi pohodlná. U města Połaniec je relativně nedávno postavený most přes Vislu, na který navazuje dlouhý obchvat města Mielec (DW985), který se stavěl v rámci stejného projektu. Jediné, co mě tam vždycky fascinuje, je dlouhý úsek přes les s PHS :) (viz https://www.google.com/maps/@50.2854008 ... 376!8i2688) Na jih od dálnice A4 a DK94 (stará čtyřka) už začíná horská krajina. DW986 má horší povrch, ale naštěstí tam není tak silný provoz. DW988 a DW990 údolím řeky Wisłok mezi Krosnem a Strzyżowem už je výrazně lepší (jak terén, tak povrch).
Martin96
Příspěvky: 550
Registrován: 3.11.2016 10:11:25
Bydliště: Pardubice - S37, I/36, I/2
Kontaktovat uživatele:

Re: Report z průjezdu polskem

Příspěvek od Martin96 »

Dobré počtení. :) :ok: Co jsem tak koukal na ty úseky přes Bělověžský prales, z křižovatek na té objízdné trase vedly silnice (na směrovkách cíle přes 10 kilometrů) s nezpevněným povrchem. I v česko-polském pohraničí jsem našel pár dědin, kam nevede ani asfaltka, ale prašná polní cesta. U nás v Čechách je to nemyslitelné. Jeden příklad: https://goo.gl/maps/D6XPDGWLoRuhvHLX8
ML90
Příspěvky: 1571
Registrován: 18.5.2014 20:29:57
Bydliště: Království Haličské a Vladimiřské

Re: Report z průjezdu polskem

Příspěvek od ML90 »

Občas se na to dá skutečně narazit, ale otázka je, jak se do těch vesnic jede z druhé strany. Místa, kam by dneska vedla čistě jen nezpevněná cesta, už asi neexistují nebo jich bude naprosté minimum. Před pár lety jsme třeba jeli po takovéhle nezpevněné cestě (ale udržované v dobrém stavu, takže se po ní dalo bez problému a jakýchkoliv obav jet - horší byly v Litvě u hranic s Polskem) do tatarské vesnice Kruszyniany u běloruských hranic (byla to tuším tahle cesta: https://www.google.com/maps/@53.112832, ... 312!8i6656). Taky nás to nejdřív docela překvapilo, ale pak jsme zjistili, že z druhé strany je normální asfaltka. Jinak třeba u nás na Podkarpatí jsou takováhle místa v oblastech, odkud byli po válce vysídleni Lemkové/Ukrajinci. Jsou to takové polské Sudety, kde je dost bývalých vesnic běžným autem nedostupných, byť tam před válkou vedla normální cesta jako všude jinde. Ale tam dneska nikdo nežije, takže je fajn to nechat tak jak to je pro turisty, cyklisty atp. Typicky se to týká třeba oblasti mezi silnicemi DW977 Gorlice-Konieczna (SK) a DW992 Nowy Żmigród-Krempna-Ożenna (SK).
Honzl
Příspěvky: 287
Registrován: 9.11.2017 23:11:08

Re: Report z průjezdu polskem

Příspěvek od Honzl »

Do těch Kruszynian jsem jel v září a příjezd je furt stejný a silnice dost dobrá na prašnou, ale bylo velké sucho a než jsem do vesnice (velmi zajímavé) dojel, bylo auto tak pokryté prachem, že skoro nebylo vidět na cestu a musel jsem tam poprosit o hadici a trochu to umýt... A ano, zpět -- ale trasou na severozápad z vesnice -- je dál docela dobrá asfaltka...
ML90
Příspěvky: 1571
Registrován: 18.5.2014 20:29:57
Bydliště: Království Haličské a Vladimiřské

Re: Report z průjezdu polskem

Příspěvek od ML90 »

Pro zajímavost, včera jsem absolvoval trasu Radom-Podkarpatské vojvodství po DK9. Obecně je to poměrně příjemná silnice, i když je po celé trase docela úzká a jezdí po ní tranzit (byť ne v nějak extrémní míře). Přímo v Radomi jsou velké uzavírky, protože se přestavuje jedna z hlavních silnic ve městě – čtyřproudá Aleja Wojska Polskiego, po které jde souběžně DK9 a DK12. Už je ale vidět, že je to v poměrně pokročilé fázi, takže by se tam mělo jezdit výhledově dobře (co si pamatuju z minulosti, tak hlavní silnice přes Radom byly v katastrofálním stavu, takže je fajn, že se to zlepší). Tady jsou pro zajímavost fotky ze stavby: https://echodnia.eu/radomskie/przebudow ... 1-14968928

Dál platí, že na trase chybějí obchvaty. U města Iłża už se ale staví a Skaryszew se plánuje a navíc to jsou malá města, takže tam je průjezd vcelku bezproblémový. Horší je Ostrowiec Świętokrzyski, který jsme po zkušenostech z minula objeli bokem (nejde ani tak o provoz, jako spíš v jednom místě o docela nepřehledně vedenou trasu, kde se dá docela snadno špatně odbočit). Suverénně nejhorší je ale město Opatów, kde se kříží DK9 a DK74, tam je to naprostá katastrofa. Prakticky centrem města se neustále táhne nekonečná kolona NA, takže tam musí čekat na obchvat jako na smilování (počítá se s ním v rámci stavby rychlostní silnice S74). Dál už je cesta plynulá a bez problémů (trasu od mostu přes Vislu u města Połaniec jsem popisoval minule). Jen na části DW758, po které jsme si zajeli k zámku Krzyżtopór (když se budete pohybovat v okolí, tak vřele doporučuju návštěvu: https://krzyztopor.org.pl/zamek/index.p ... ia-zamkowa), byl mizerný povrch.
Petanecek
Příspěvky: 371
Registrován: 14.11.2012 10:47:44

Re: Report z průjezdu polskem

Příspěvek od Petanecek »

Jo, Opatów je veselý. Měl jsme možnost jet po DK 74 a stala se tam nehoda na přechodu. Policie asistovala, ale ze západu a severu tam byla kolona neskutečná. Tam je to opravdu veselé, ale líbí se mi v Opatówě zámek.
Zdržuji se hlavně jižně od Dunaje, ale rád se podívám i na severní břeh a sem tam i na západ od Rýna.
Martin96
Příspěvky: 550
Registrován: 3.11.2016 10:11:25
Bydliště: Pardubice - S37, I/36, I/2
Kontaktovat uživatele:

Re: Report z průjezdu polskem

Příspěvek od Martin96 »

Docela mne udivuje, že GDDKiA neplánuje výstavbu S9. Fakticky by to bylo nejkratší propojení Varšavy a Řešova. Sice Varšava a Řešov budou mít propojení pomocí S17 a S19, ale třeba z Radomu či města Kielce do Řešova se musí buď po úzkých státních silnicích nebo po komfortnější, ale za to mnohem delší trase po dálnicích přes Krakov.

Na youtube jsem narazil na toto video z jízdy (https://www.youtube.com/watch?v=zwi0qef7tzU) po jednom z mála zprovozněných úseků S61 - obchvat města Suwalki, a kde autor uvádí, že v daném úseku tvoří provoz přes 75 % kamionová doprava. Tomu se mi až nechce věřit. Údajně největší podíl kamionové dopravy na evropské silnici...
ML90
Příspěvky: 1571
Registrován: 18.5.2014 20:29:57
Bydliště: Království Haličské a Vladimiřské

Re: Report z průjezdu polskem

Příspěvek od ML90 »

Podél devítky se těžko bude něco plánovat, to by se rovnou mohly stavět rychlostní silnice podél skoro všech DK. K propojení jihovýchodu Polska s Varšavou úplně stačí trasa S17-S19 přes Lublin, rozdíl ve vzdálenosti přes Lublin a přes Radom je jenom cca 35 km, což prakticky není rozdíl při celkové vzdálenosti z Řešova do Varšavy okolo 300 km. Obecně platí, že klíčové směry tady od nás z regionu jsou na Lublin, Varšavu a Krakov (proto bych třeba výhledově viděl jako důležitou trasu spíš S19-Krosno-Jasło-Tarnov-A4). Radom nebo Kielce nejsou nějak extrémně důležité cíle, takže S17-S19 plus S12 Radom-Lublin a S74 Kielce-Nisko budou úplně bohatě stačit, obzvlášť když se ještě dodělají obchvaty. V podstatě mimo města Ostrowiec Świętokrzyski a Opatów se po té devítce jede celkem v pohodě. Moudřejší ale samozřejmě budeme až se to všechno postaví a uvidíme co to udělá s intenzitami na stávajících silnicích.

Co se týče Suwałk, tak by mě to ani nepřekvapovalo, samo město není nějak extrémně velké na to, aby vygenerovalo velký provoz, okolí také není nijak zvlášť hustě osídlené a jezdí tam veškerý tranzit z Pobaltí a částečně z Ruska (Sankt-Petěrburg).
Petanecek
Příspěvky: 371
Registrován: 14.11.2012 10:47:44

Re: Report z průjezdu polskem

Příspěvek od Petanecek »

Z Kielce je plánována S74 směr Opatów a pak dolů na Zapacz na S19. Tedy zde bude možnost objet DK9 z Radomi resp. z Varšavy po S-kách (S7-S74-S19).

Jinak s tou S61 souhlasím. Tam je to jedna velká kamionová předjížděčka. Dalo se tomu vyhnout využitím 677, kde nesmějí kamiony, ale od Lomžy, to už byl štrudl. A to celou Via Baltica až po Tallin. Akorát v Litvě už to není takový nápor, asi se to tam nějak rozmělní, to zase dle mého začíná od Rigy směr Tallin.

Edit: Mě osobně štve, že není zamýšlena výstavba ve směru Katowice - Kielce - Lublin. Tedy S-ko k KD78. Od Jedzejów to pak to lze vzít po S7 směr Kielce, jednou v budoucnu po S74 a u Opatówa směr Krašnik je nutno opět sjet na DK74 (V tuto chvíli je vše v rámci DK74 a zvláště za Kielcem je to sranda, takový študl, který se rojzede na rovnikách směr Lagów). Jak psal ML, nelze stavět ke každé DK S-ka. Ale tento směr je opomíjen a až na výstavbu obchvatu Poreby/Zawiercie, který se staví je to taková kamionová DK.
Zdržuji se hlavně jižně od Dunaje, ale rád se podívám i na severní břeh a sem tam i na západ od Rýna.
hh
Autor
Příspěvky: 2553
Registrován: 19.3.2009 16:35:53

Re: Report z průjezdu polskem

Příspěvek od hh »

Jsou v Polsku na dálnicích nějaké radary? Posílají k nám vůbec pokuty?
adi88
Příspěvky: 496
Registrován: 15.3.2009 22:53:30
Bydliště: Brno, kousek od VMO

Re: Report z průjezdu polskem

Příspěvek od adi88 »

Na A1 mezi Toruní a Gdaňskem se vyskytují značky "Odcinkowy pomiar predkosci", tedy úsekové měření rychlosti, jestli to ale skutečně funguje, je otázka. Je ale pravda, že vyslovené závodníky jsem v tomto úseku nepotkal. Ti nejrychlejší jeli většinou kolem 150, což je při limitu 140 dá se říct v toleranci.
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22491
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Report z průjezdu Polskem

Příspěvek od Diaľničiar »

Ten květnový souhrn od ML90 je perfektní. :P
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Honey72
Příspěvky: 5255
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: Report z průjezdu Polskem

Příspěvek od Honey72 »

Radary funkční budou, alespoň na A4. Když jede někdo rychleji než má, rozbliká se na portále značka s maximální povolenou rychlostí. Po zpomalení zhasne. Ale na stejném portále většinou nejsou žádné kamery, takže se spíš jedná o pouhou informaci. Každopádně v Polsku jsou fotoradary řádně označovány dopravní značkou.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Petanecek
Příspěvky: 371
Registrován: 14.11.2012 10:47:44

Re: Report z průjezdu Polskem

Příspěvek od Petanecek »

A radary musí dle zákona být označeny žlutou barvou. Jestliže daný radar nemá žlutou barvou, není to platné měření pro vydání pokuty.
Zdržuji se hlavně jižně od Dunaje, ale rád se podívám i na severní břeh a sem tam i na západ od Rýna.
Martin96
Příspěvky: 550
Registrován: 3.11.2016 10:11:25
Bydliště: Pardubice - S37, I/36, I/2
Kontaktovat uživatele:

Re: Report z průjezdu Polskem

Příspěvek od Martin96 »

Přidám i já své střípky z letošního putování napříč Polskem.

Ze všeho mě nejvíce překvapila kvalita silnic. 99 % všech silnic typu DK bylo v perfektním stavu a bez žádných děr ani výmolů. Horší je to u silnic III. třídy, které jsou povětšinou ještě víc rozbité než u nás. Pak také existuje řada "silnic" nezpevněných (namátkou třeba zde: https://www.google.cz/maps/@52.6367015, ... ?entry=ttu - beru to tak, že jak je směrovka do nejbližší vesnice, je to automaticky silnice.) - není jich tolik, ale chápu, tohle třeba přijde na řadu časem taky, Poláci měli z minulosti šílené resty.

Dálnice a rychlostní silnice, které jsem projel, podle číslování od jedničky.
A1 v úseku Lodž - Čenstochová - Pyrzowice. Nejnovější úsek Piotrkow - Čenstochová postavený již v šestipruhu je za mě asi nejlepší polskou dálnicí, která směle může konkurovat těm německým. I na tempomat 147 (GPS 140) jsem si připadal, že zde jedu strašně pomalu. Jen houšť
S1 ve Slezské aglomeraci je jedno velké staveniště povrch nic moc, přirovnal bych to spíš k takové slovenské R1 mezi Trnavou a Nitrou. Plus jsem zde jel po prudké bouřce, na několika místech (v okolí města Dabrowa Gornicza) se vytvořily laguny, do jedné jsem najel v 90 km/h - dost nepříjemný zážitek.
A2. Nejprve úsek Jordanowo - Poznań, který je stále zpoplatněný, ale jede se rychle a provoz je zde relativně klidný, jen se člověk musí držet pořád vlevo, kamionů jezdí dost. Opět 147 tempomat, na mýtném v jednom směru zaplaceno 36 PLN (na naše asi 180 Kč).
Úsek Poznań - Konin... tomu se vyhnout. 2x 25 PLN za 50 km úsek je výsměch. Navíc po skončení zpoplatnění navazujícího úseku byla špatně označená dálnice a mylně škrtnutá "płatna" i tam, kde stále zpoplatněná je (směr Konin - Poznań). Osobně jsem využil pouze úsek Konin - Września za 25 PLN, zbylý úsek do Poznaně se dá snadno objet po čtyřproudé DK92.
Úsek Konin - Lodž... zdarma, jinak provoz stejný jako v úseku Jordanowo - Poznań.
Úsek Lodž - Varšava... zde je potřeba 3+3 jako sůl, hustý provoz a v případě nehody mnohakilometrové kolony, jako jsem byl tomu svědkem při jízdě od Varšavy, poblíž města Zyrardow dosahovala kolona před omezením asi 5 km.
S2 - obchvat Varšavy - na 3+3 (5+5) je provoz i zde velmi hustý, a to i v době mimo špičku. Jinak moc pěkná stavba, v Praze můžou závidět.
S3 - tu jsem si projel celou od Baltu až po Bolków. Achillovou patou je obchvat Štětína v peáži s A6, při mé návštěvě ve směru k moři rovněž zácpa se zpožděním přes půl hodiny. Poslední úsek do Svinoústí se stále staví, jede se pomalu, ale plynule.
Jinak je to obecně lepší silnice než většina dálnic u nás - úsek 3+3 u Polkowic mile překvapil, méně však překvapil konec toho úseku kdy pravý pruh se stal odbočovacím a vozidla se musela narychlo řadit do levého a prostředního pruhu.
Zbylá část S3 k hranicím s ČR se pilně staví, kéž by to takhle pokračovalo i u nás s D11, škoda.
A4 - projeto v úseku Katowice - Krakow - Rzeszow. Úsek Katowice - Krakow zpoplatněn 2x 15 PLN, povrch mizerný, častá dopravní omezení. Bohužel se nedá úsek tak snadno projet jako v případě A2. Obchvat Krakova je rozdělen na 2 části - první od západního okraje po křižovatku Krakow Południe s DK7, kde je pouze 4pruh a provoz velmi hustý. Naopak dál na východ začíná šestipruh a končí až s křižovatkou s budoucí S7. Dále na Tarnow je celkem hustý provoz, ale s každým dalším výjezdem počet vozidel klesá. Před Rzeszowem téměř prázdná dálnice, myslím, že před hranicemi s Ukrajinou je to ještě pustější.
S7 - projeto od hranic se Slovenskem až do Varšavy. Nejprve úsek Chyžné - Rabka Zdroj... 30 km jízda zástavbou většinou s omezením na 70 km/h, bez radarů, docela to jde. Provoz ideální na 2+1 v případě výstavby S7.
"Zakopianka" - nový tunel super, 100 km/h s úsekovým měřením, plus s celým odstavným pruhem, velký palec nahoru :ok: nechápu, proč tohle nejsme schopni do norem aplikovat také... Dále úseky okolo nového tunelu jsou široké s rezervou na třetí pruh. Od Lubienu dál začíná horská dráha, častá omezení na 80-90 km/h kvůli ostrým zatáčkám, v Myślenicích konec S7 a následuje čtyřproudá DK7 až do Krakowa plná prudkých zatáček, stoupání, klesání a řady přechodů pro chodce, úrovňových křižovatek a řady rychlostních radarů. Tento úsek Polákům opravdu nezávidím, s ohledem na to, že se jedná o hustě osídlenou oblast a projížděl jsem mj. také přes gminu, kde místní měli na transparentech na plotech četně prostestní oznámení proti výstavbě S7 právě v jejich domovině.
Dále do Varšavy se od Krakowa na hranice vojvodství mohutně staví, přes Svatokřížské a Mazovské vojvodství už po S7, jen před Varšavou ještě není nový úsek oficiálně označen jako rychlostka a je zde omezení na 80 km/h...
S19 - vedení této silnice v okolí Rzeszowa jsem absolutně nepochopil... od Lublina 2+2, následuje střídající se úsek 1+1 a 2+1 zakončený křižovatkami Rzeszow Wschod a Rzeszow Zachod patrně projektované v době, kdy se počítalo s mýtnicemi...
Úsek od Řešova na jih se staví, tam je to opravdu potřeba, již z předchozího vyprávění předchůdců mohu konstatovat, že se v Boguchwałe nic nezměnilo.

Pak jsem projel řadu dalších silnic, z nich vypíchnu asi jen jednu jedinou...
DK77 - obchvaty Stawowe Woly a Nisky - 20 km stavba obklopená řadou kruhových objezdů, na konci Stawowe Woly pak také čtyřpruh, který je hodně hrbolatý. Zakončení na S19, pokračování na Przemyśl pak je zástupcem toho 1 % těch ne úplně perfektních silnic. Zaplátovaná a velmi skákavá silnice, byť jen v krátkém úseku po Leźajsk, kde začíná obchvat, tak silnice je opět v perfektním stavu.
ML90
Příspěvky: 1571
Registrován: 18.5.2014 20:29:57
Bydliště: Království Haličské a Vladimiřské

Re: Report z průjezdu Polskem

Příspěvek od ML90 »

Martin96 píše:Pak také existuje řada "silnic" nezpevněných (namátkou třeba zde: https://www.google.cz/maps/@52.6367015, ... ?entry=ttu - beru to tak, že jak je směrovka do nejbližší vesnice, je to automaticky silnice.) - není jich tolik, ale chápu, tohle třeba přijde na řadu časem taky, Poláci měli z minulosti šílené resty.
Tohle je spíš lokální fenomén v některých regionech, předpokládám asi hlavně těch méně hustě osídlených (neznám zdaleka všechny polské regiony). Spousta takových cest je např. v Podleském vojvodství na severovýchodě Polska. Naopak z jihu nebo třeba Mazovska si nic takového nevybavuju.
Martin96 píše:Úsek Lodž - Varšava... zde je potřeba 3+3 jako sůl, hustý provoz a v případě nehody mnohakilometrové kolony, jako jsem byl tomu svědkem při jízdě od Varšavy, poblíž města Zyrardow dosahovala kolona před omezením asi 5 km.
Na přípravě rozšíření se intenzivně pracuje. Co se mi povedlo najít, tak zatím se počítá se zahájením prací v roce 2026.
Martin96 píše:Obchvat Krakova je rozdělen na 2 části - první od západního okraje po křižovatku Krakow Południe s DK7, kde je pouze 4pruh a provoz velmi hustý. Naopak dál na východ začíná šestipruh a končí až s křižovatkou s budoucí S7.
Ze zkušenosti můžu potvrdit, že ta západní část, kde je čtyřpruh, je dlouhodobě problematická, ale podobně jako v případě dálnice Varšava-Lodž už probíhá příprava na rozšíření. Tady navíc pomůže dostavba severního obchvatu Krakova (S52), který by měl být hotový příští rok.
Martin96 píše:Dále na Tarnow je celkem hustý provoz, ale s každým dalším výjezdem počet vozidel klesá. Před Rzeszowem téměř prázdná dálnice, myslím, že před hranicemi s Ukrajinou je to ještě pustější.
Je to skutečně tak, za Tarnovem provoz výrazně klesá a před hranicí je minimální. Podle posledního sčítání provozu z let 2020-21 za Přemyšlem jen lehce přes 6000 vozidel za den a na hraničním úseku pod 2000.
Martin96 píše:S7 - projeto od hranic se Slovenskem až do Varšavy. Nejprve úsek Chyžné - Rabka Zdroj... 30 km jízda zástavbou většinou s omezením na 70 km/h, bez radarů, docela to jde. Provoz ideální na 2+1 v případě výstavby S7.
Tam už se připravuje čtyřpruh, který formálně zůstane v kategorii DK.
Martin96 píše:S19 - vedení této silnice v okolí Rzeszowa jsem absolutně nepochopil... od Lublina 2+2, následuje střídající se úsek 1+1 a 2+1
Tohle je pozůstatek minulé dekády, kdy se ještě kvůli šetření některé úseky rychlostních silnic stavěly v 1/2 profilu. Zrovna tady už je ale podepsaná smlouva na dostavbu a čeká se na projekt a pak vydání stavebního povolení.
Martin96 píše:Úsek od Řešova na jih se staví, tam je to opravdu potřeba, již z předchozího vyprávění předchůdců mohu konstatovat, že se v Boguchwałe nic nezměnilo.
Přes Boguchwału je DK19 na jih od Řešova absolutně nejhorší, v ranní a odpolední špičce celé město stojí. Na už stavěném zbytku obchvatu Řešova, který bude končit až za Boguchwałou je tunel, takže má být hotova až teprve v roce 2026. O zbytku trasy na slovenskou hranici už jsem tu psal. Dva úseky s tunely se ještě tendrují, jeden staví a zbytek projektuje/čeká na SP. Absolutně nejvíc hoří úsek Domaradz-Krosno (průjezd přes hory, kde jezdí spousta kamionů - obzvlášť v zimě je to hodně náročné) a obchvaty obce Miejsce Piastowe (v centru je kruhový objezd, na kterém se sjíždějí dvě DK) a města Dukla (průjezd centrem).
Odpovědět

Zpět na „Polsko“