Stránka 2 z 2

Re: Metro v Polsku

Napsal: 13.3.2015 13:00:58
od ML90
Jenom jsem prezentoval, co se píše v tom článku. Jde tam spíš o ta obecnější tvrzení jako že klasické metro nemá moc smysl :)

Re: Metro v Polsku

Napsal: 30.3.2015 14:56:08
od ML90
Ve Varšavě se začínají připravovat na tendr na nákup dalších 30 - 35 souprav metra. K jeho vyhlášení by podle předběžných zpráv mělo dojít ke konci roku. Nákup souvisí s dalším rozšířením sítě varšavského metra. Na stavbu dalších dvou úseků (celkem 6 stanic) nedávno otevřené druhé linky už je totiž vyhlášeno výběrové řízení a měly by být hotové do roku 2019.

http://tvnwarszawa.tvn24.pl/informacje, ... 62909.html

Re: Metro v Polsku

Napsal: 21.4.2015 8:49:32
od ML90
Varšavská radnice definitivně zamítla plány na výstavbu metra do čtvrti Białołęka, které prosazovala radnice této městské části. Jejich plán počítal s rozvětvením nové druhé linky metra do této čvrti na severu města, které by začínalo ve čvrti Targówek. Podle varšavské radnice by se sem ale metro nevyplatilo kvůli malému počtu obyvatel. Pořád tedy platí původní plán, podle kterého druhá linka metra propojí na západě čvrť Bemowo přes centrum města na pravý břeh Visly do čtvrtí Targówek a Bródno. Zároveň se na pravém břehu počítá s rozvětvením přes východní nádraží do čtvrti Gocław (čili jedna část tratě půjde na pravém břehu Visly směrem na sever a druhá na jih - momentálně se pracuje na severní větvi). Plán výstavby druhé linky včetně napojení na první již existující vypadá takto:

zdroj: http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34 ... xLokWawImg

Re: Metro v Polsku

Napsal: 10.8.2015 21:33:17
od ML90
Jsou známé nabídky na stavbu další části druhé linky varšavského metra. Nejnižší nabídky přišly od firem z Itálie a Turecka, které stavěly už centrální úsek druhé linky.

zdroj: http://warszawa.wyborcza.pl/warszawa/1, ... xLokWawImg

Re: Metro v Polsku

Napsal: 5.1.2016 22:13:10
od ML90
Všechny možnosti odvolání proti výsledkům tendru na stavbu dalších dvou úseků varšavského metra uplynuly, takže již nic nebrání podepsání smluv a zahájení stavebních prací. Podle plánů by měla být stavba hotova v roce 2019 a hned poté by měla navazovat výstavba dalších dvou úseků, které mají být podle plánů hotovy do roku 2022.

zdroj: http://warszawa.wyborcza.pl/warszawa/1, ... LokWawLink

Re: Metro v Polsku

Napsal: 20.6.2018 20:58:57
od ML90
Škoda Transportation vyhrála tendr na dodávku 45 vozů metra do Varšavy. Měly by jezdit na obou existujících linkách.

https://tvnwarszawa.tvn24.pl/informacje ... 62890.html

Re: Metro v Polsku

Napsal: 20.6.2018 21:15:28
od JirkaS
Vzhledem k tomu, že Škoda zatím jen modernizovala staré ruské vozy, tak je to vcelku odvážné...

Re: Metro v Polsku

Napsal: 21.6.2018 9:10:11
od P_V

Re: Metro v Polsku

Napsal: 21.6.2018 10:10:41
od Sch
A toto: https://cs.wikipedia.org/wiki/Souprava_metra_N%C4%9BVa
Vizualizace je i v tom poslkém článku.

Re: Metro v Polsku

Napsal: 21.6.2018 16:10:40
od JirkaS
V tom článku ovšem píšou, že nové soupravy budou průchozí, což se od rekonstruovaných ruských vagónů dost liší.

Re: Metro v Polsku

Napsal: 22.6.2018 10:22:44
od Bobek
Nebudeme se tvářit, že Škodovka ještě nic průchozího nevyrobila, že ne?

Re: Metro v Polsku

Napsal: 22.6.2018 13:48:06
od JirkaS
Tak se nikdo netváří, ale přecijen to znamená vývoj nové soupravy metra a na to mají hodně šibeniční termín dodávky.

Re: Metro v Polsku

Napsal: 9.7.2018 19:50:21
od ML90
Když už jsme u tohoto tématu, tak ho ještě trochu doplním. Práce na prodloužení druhé linky varšavského metra jsou v plném proudu a příští rok by mělo být 6 nových stanic v provozu. Mezitím už běží tendry na další prodloužení, tak aby mohla plynule navázat stavba dalších úseků. Po dokončení těch rozestavěných se ještě budou stavět 3 stanice na východě a 5 plus depo na západě.

Jediným dalším městem, kde by se mohlo realisticky začít v blízké době stavět metro je Krakov. Ještě teď v létě by se totiž mělo začít pracovat na studii proveditelnosti.

Re: Metro v Polsku

Napsal: 25.4.2020 13:01:37
od ML90
Naposledy jsem to přidával do vlákna k Varšavě, ale pro větší přehlednost to bude lepší tady. Jak už jsem tam psal, loni 15. září se otevřel nový úsek druhé linky varšavského metra se 3 stanicemi na pravém břehu Visly. Teď 4. dubna se otevřel další úsek druhé linky na západě ve čtvrti Wola. Nový úsek je dlouhý 3,4 km a má 3 stanice Płocka, Młynów a Księcia Janusza. Jak stanice vypadají si můžete prohlédnou zde: https://warszawa.naszemiasto.pl/metro-n ... d/52355349

Jinak 7. dubna si ve Varšavě připomínali 25. výročí od zprovoznění prvního úseku varšavského metra mezi stanicemi Kabaty a Politechnika. Dnes už je první linka kompletní (respektive prodlužovat se nebude, ale na trase se doplní dvě stanice Plac Konstytucji a Muranów, které byly původně plánované, ale v roce 1989 byly vyřazeny kvůli úsporám – loni byly podepsány smlouvy na vytvoření stavebních projektů a s otevřením stanic se počítá nejpozději do roku 2026) a druhá linka má 13 z plánovaných 21 stanic. Současně běží práce na dalším rozšíření druhé linky, momentálně už jsou ve výstavbě další dva úseky se 3 stanicemi na východě (Zacisze, Kondratowicza a Bródno) ve čtvrti Targówek a 2 stanicemi na západě (Ulrychów a Bemowo) na rozhraní čtvrtí Wola a Bemowo. Potom ještě dojde k poslednímu rozšíření o 3 stanice a depo na západě ve čtvrti Bemowo, které je momentálně ve fázi projektování.

Původně měly být dva nové úseky otevřené na podzim příštího roku, ale podle informací Gazety Wyborczej dochází kvůli epidemii koronaviru ke zpožděním, takže se zřejmě otevřou až v roce 2022. O rok později už by podle plánů měla být hotová kompletní druhá linka. Po jejím dokončení bude mít varšavské metro 42 stanic a 46 km.

https://warszawa.wyborcza.pl/warszawa/7 ... tacji.html

V souvislosti s rozšiřováním metra je nutné zajistit nové soupravy, a proto byl na začátku letošního roku vyhlášen vítěz tendru na až 45 nových souprav, který vyhrála Škoda Transportation.

Kromě toho už se souběžně připravuje stavba třetí linky, která je nyní ve fázi technické studie. Počítá se s tím, že linka povede z již existující stanice Stadion Narodowy do čtvrti Gocław.

Zároveň se pomalu připravuje stavba metra v Krakově, které si obyvatelé města schválili v referendu v roce 2014. Na konci loňského roku už měl být schválený projekt, ale k tomu zatím nedošlo. Krakov je totiž historické město, a proto se tam musí všechno poměrně složitě vyjednávat s památkovým úřadem, který ještě nevydal souhlasné stanovisko ke všem případným stanicím v centru městu. Každopádně platí, že pokud dojde k realizaci, tak by trasa měla vést ze západu na východ od čtvrti Bronowice k obchvatu Krakova (S7) za čtvrtí Nowa Huta. Přibližně to vypadá jako na mapce v tomhle článku:

https://krakow.wyborcza.pl/krakow/7,444 ... -grze.html