Varšava

ML90
Příspěvky: 1571
Registrován: 18.5.2014 20:29:57
Bydliště: Království Haličské a Vladimiřské

Re: Varšava

Příspěvek od ML90 »

Ve Varšavě pokračuje stavba jižního obchvatu. První tunelový úsek přes Ursynów už je hotový ze 78,5 % (mimo jiné už byla vyvezena všechna půda z prostoru tunelu), druhý úsek s mostem přes Vislu je hotový z cca 85 % a třetí na pravém břehu řeky z cca 84 %.

https://www.gddkia.gov.pl/pl/a/38138/S2 ... anie-robot

Tady je jedno nové video ze stavby tunelového úseku:

Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 17.10.2021 10:12:23, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odkaz je neplatný, ale jeho odstranění by narušilo smysl debaty
ML90
Příspěvky: 1571
Registrován: 18.5.2014 20:29:57
Bydliště: Království Haličské a Vladimiřské

Re: Varšava

Příspěvek od ML90 »

Jižní obchvat Varšavy už bude brzy hotový, tady přidávám video, na kterém je vidět průjezd rozestavěným tunelem přes čtvrť Ursynów.

ML90
Příspěvky: 1571
Registrován: 18.5.2014 20:29:57
Bydliště: Království Haličské a Vladimiřské

Re: Varšava

Příspěvek od ML90 »

Prostřední rozestavěný úsek jižního obchvatu Varšavy (celkem 6,5 km) s mostem přes Vislu už je z 88 % hotový. Na hlavní trase už je položený povrch a pracuje se hlavně na mostu.



Jak to aktuálně vypadá je k vidění na fotkách zde: https://www.gddkia.gov.pl/pl/a/38640/Za ... y-Warszawy
ML90
Příspěvky: 1571
Registrován: 18.5.2014 20:29:57
Bydliště: Království Haličské a Vladimiřské

Re: Varšava

Příspěvek od ML90 »

Před týdnem se objevila další zpráva o pokračujících pracech na jižním obchvatu Varšavy, konkrétně se týká třetího nejvýchodnějšího úseku na pravém břehu Visly, na který navazuje dálnice A2. K datu vydání článku byl úsek z 91 % hotový a mimo jiné už je na něm položený povrch (CB kryt).

https://www.gddkia.gov.pl/pl/a/38711/Za ... y-Warszawy

ML90
Příspěvky: 1571
Registrován: 18.5.2014 20:29:57
Bydliště: Království Haličské a Vladimiřské

Re: Varšava

Příspěvek od ML90 »

Stavba dvou ze tří rozestavěných úseků jižního obchvatu Varšavy se blíží do finále. Úsek B s mostem přes Vislu už je hotový z 93 %, dodělává se samotný most, kterému ještě chybí mimo jiné povrch a nejsou dokončené lávky pro pěší a cyklisty, ale jinak už jsou všechny objekty a hlavní trasa hotové a dokončují se doprovodné komunikace a okolí stavby. Na úseku C na pravém břehu Visly se dokončuje hlavně MÚK Patriotów, kompletní (včetně zátěžových testů) je estakáda přes místní chráněnou oblast. Oba úseky budou odevzdané do provozu ještě letos. Oproti tomu úsek A s tunelem přes čtvrť Ursynów je hotový "jen" z 84 % a bude dokončený až v II. kvartálu příštího roku. Části mimo tunel se ale dostanou do provozu už letos.

https://www.gddkia.gov.pl/pl/a/39673/Fi ... y-Warszawy
ML90
Příspěvky: 1571
Registrován: 18.5.2014 20:29:57
Bydliště: Království Haličské a Vladimiřské

Re: Varšava

Příspěvek od ML90 »

Stavba jižního obchvatu Varšavy se blíží do finále, úsek A s tunelem je hotový z 88 %, úsek B s mostem přes Vislu z 93 % a úsek C na pravém břehu Visly už dokonce z 99 %. Pořád platí dříve uvedené termíny otevření - úsek B a C a část úseku A ještě letos, tunel v II. kvartále příštího roku.

tady jsou fotografie ze stavby: https://www.gddkia.gov.pl/pl/a/40191/W- ... ometrow-S2

A aktuální videa:





Honey72
Příspěvky: 5255
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: Varšava

Příspěvek od Honey72 »

Obdivuji, jak Poláci dokázali dálnici protáhnout hloubeným tunelem v úzkém pruhu sídliště. U nás se lidi mohou zbláznit i z dálnice širokým koridorem přes Bystrc.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
hiob
Příspěvky: 783
Registrován: 15.3.2009 19:13:36

Re: Varšava

Příspěvek od hiob »

No on ten pruh není zase tak úzký - více jak 70-90m, a hlavně už tam je od doby výstavby budov, už v té době s tím počítali.
Trasa přes Varšavu je stabilizována od 70 let. jako A2 (degradace na S2 je jedna ze změn), sídliště Ursynów sever a Natolin se stavělo až v 70. letech, tj. po stabilizaci trasy, takže to je naopak - vlastně sídliště postavili vedle dálnice (o 45 let dříve)
Pěkně to je vidět na starší fotce okolo 2004
http://www.siskom.waw.pl/zdjecia/s2/pow-ursynow.pdf
https://pl.wikipedia.org/wiki/Ursyn%C3%B3w
Aram96
Příspěvky: 7835
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: Varšava

Příspěvek od Aram96 »

Honey72 píše:Obdivuji, jak Poláci dokázali dálnici protáhnout hloubeným tunelem v úzkém pruhu sídliště. U nás se lidi mohou zbláznit i z dálnice širokým koridorem přes Bystrc.
Nevím, ale tipl bych si, že to bude spíše legislativou než lidmi. Nebo ne ?
Honey72
Příspěvky: 5255
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: Varšava

Příspěvek od Honey72 »

O vyhrazeném koridoru vím, spíš jsem poukázal na to, že ve Varšavě nevadí průchod doslova pod sídlištěm a v Bystrci velké haló. Tedy v místech, kde je nejbližší obytný dům vzdálen od okraje současné komunikace min. 90 metrů a ke všemu ta komunikace bude zakryta do tunelu, takže si vlastně polepší. A poslouchat podobné bláboly, jak tam obyvatelé nejspíš budou padat mrtví na zem, budou mít postižené děti atd. V tom případě každá alpská obec, kde není jiná možnost než vést komunikaci pod zástavbou, musí být další Černobyl. Včetně obyvatel bydlící nad Blankou, kteří mají několikanásobně vyšší průjezd tunelem než bude mít Bystrcký. Ano jistě, nikdo nechce mít dopravu poblíž, ale strašit lidi nesmysly?

Na kategorii S to jistě změnili kvůli přísnějším parametrům, které za tu dobu vznikly. No je to takové divné, když jedete po A2, pak po S2 a zase po A2 :-) Řidiči to víceméně nepoznají, ale v mapě to vypadá jako by tam ta dálnice chyběla.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
ML90
Příspěvky: 1571
Registrován: 18.5.2014 20:29:57
Bydliště: Království Haličské a Vladimiřské

Re: Varšava

Příspěvek od ML90 »

Co jsem se dočetl, tak ta změna kategorie byla ústupek místním. Jinak oproti úplně původním plánům se toho kolem roku 2000 přeznačilo docela dost - např. S3 nebo S8 taky měly být dálnice. Tam se to dělalo kvůli tomu, aby se ušetřilo.
mapman
Autor
Příspěvky: 5756
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: Varšava

Příspěvek od mapman »

Celé tohle rozdělení na A a S v Polsku je špatně. Pokud chtějí na nějakých úsecích dálniční sítě zvednout rychlost nad 120, tak můžou značkami, nicméně A i S by měly být označené jako dálnice. Ostatně tento názor má celá řada diskutujících na FPW SSC. Kéž by se jim to někdy povedlo změnit. Pak by nikdo neřešil, jestli to z hlediska označení má být A nebo S a řešily by se jen parametry.
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22491
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Varšava

Příspěvek od Diaľničiar »

Kdysi byla doba, která rozlišovala D a R, vycházejíc z vícero parametrů. Postupem času se nároky snižují ve většině států světa s cílem umožnit jen ten základ a sice 2 JP v každém směru jízdy. Dalším vývojem je, že se zpoplatňují i hlavní silnice a nejen dálniční tahy, takže nakonec některé státy začínají zlučovat "pojem" dálnice do jednoho a jestli už dálnice aneb rychlostní silnice, ale sjednocuje se pojem pro lepší přehlednost na mapě, u zpoplatnění a i u toho jak doopravdy se tam dá jet. Polsko, když to zavedlo a masivně rozjelo výstavbu, tak ten proces zdaleka nebyl začatý, ostatně v těch dobách ani ČR neměla jen jeden typ těchto komunikací. V praxi ani silnice ačkoliv se člení na kategorie, tak nemají zdaleka stejné parametry ani v rámci každé z nich a nikoho to netrápí. Řešit by se mělo jen dosažení min. parametrů pro tu-kterou kategorii.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Honey72
Příspěvky: 5255
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: Varšava

Příspěvek od Honey72 »

Všechny nové úseky S jsou víceméně 90% dálnící. Jede se po nich luxusně. Samozřejmě staré úseky anebo ty co vznikají z pouhého rozšiřování staré silnice, jako např S8 u Varšavy nebo S52 u Těšína, u nich je i stovka kolikrát hodně :-) Takže celou S3, S5 či S8 z Vratislavi do Lodže a další, ty klidně můžou přes noc přepísmenkovat a nic špatného se nestane. Stejně k tomu dříve či později dojde.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
ML90
Příspěvky: 1571
Registrován: 18.5.2014 20:29:57
Bydliště: Království Haličské a Vladimiřské

Re: Varšava

Příspěvek od ML90 »

Ono se to mimochodem netýká jenom S, hlavně na obchvatech se staví docela dost úseků, které jsou formálně v kategorii GP a jsou označené jako normální DK, ale fakticky je to čtyřpruh, který se nijak moc neliší od rychlostních silnic. Klasický příklad je třeba obchvat města Góra Kalwaria na DK79 nedaleko Varšavy. Proto třeba nebyl problém s převedením DK16 přes mazurská jezera, jejíž části už stály v té kategorii GP, do kategorie S.
Honey72
Příspěvky: 5255
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: Varšava

Příspěvek od Honey72 »

Ano. Tyto typy silnic jsou víceméně čtyřpruhové, ale méně komfortní. Jako třeba obchvat Inowroclawi. Bez odstavných pruhů, trasa doslova kopíruje terén, takže při vyšší rychlostí dobrý tobogán :-)
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
ML90
Příspěvky: 1571
Registrován: 18.5.2014 20:29:57
Bydliště: Království Haličské a Vladimiřské

Re: Varšava

Příspěvek od ML90 »

Jižní obchvat Varšavy se chystá k otevření, ke kterému by mělo dojít příští týden. V tomto článku je hned několik čerstvých videí z různých míst obchvatu: https://tvn24.pl/tvnwarszawa/ulice/polu ... ie-4781734
ML90
Příspěvky: 1571
Registrován: 18.5.2014 20:29:57
Bydliště: Království Haličské a Vladimiřské

Re: Varšava

Příspěvek od ML90 »

Slibované se stalo faktem, od včerejšího odpoledne je otevřený více než 15km úsek rychlostní silnice S2 včetně nového mostu přes Vislu, který tvoří jižní obchvat Varšavy. Most je už celkem jedenáctý a zároveň nejdelší ve Varšavě. Celá trasa má v obou směrech 3 pruhy, vzhledem k blízkosti zástavby bude platit nejvyšší povolená rychlost 100 km/h a na základě dohody s městem bude na obchvatu zakázán provoz vozidel nad 3,5 tuny. V provozu ještě není tunel přes čtvrť Ursynów, který bude hotový až v příštím roce.

https://www.gddkia.gov.pl/pl/a/40532/Po ... kilometrow

Ještě před otevřením se po obchvatu projelo historické auto Warszawa 203 (licenční kopie sovětského GAZ-M20 Poběda), které vyráběla v 60. a 70. letech minulého století varšavská Fabryka Samochodów Osobowych (FSO).

Majkii
Administrátor
Příspěvky: 2948
Registrován: 15.3.2009 14:41:26
Bydliště: SV Čechy

Re: Varšava

Příspěvek od Majkii »

ML90 píše:a na základě dohody s městem bude na obchvatu zakázán provoz vozidel nad 3,5 tuny.
A město má pro takové lepší trasu? :o Nebo je to snad dočasné do zprovoznění toho tunelu? Pak by to snad smysl dávalo...
wazer.cz
Pište česky, prosím!
Geo
Příspěvky: 799
Registrován: 11.5.2009 11:06:39

Re: Varšava

Příspěvek od Geo »

Rekl bych, ze do zprovozneni tunelu. Staci se ppodivat, kde a jak ted obchvat konci. I tak to asi bude trochu trpky 1/2 rok pro tamni obyvatele.
ML90
Příspěvky: 1571
Registrován: 18.5.2014 20:29:57
Bydliště: Království Haličské a Vladimiřské

Re: Varšava

Příspěvek od ML90 »

Podle toho co čtu je to skutečně dočasné omezení, které bude platit do zprovoznění tunelu. Netýká se pochopitelně autobusů.
ML90
Příspěvky: 1571
Registrován: 18.5.2014 20:29:57
Bydliště: Království Haličské a Vladimiřské

Re: Varšava

Příspěvek od ML90 »

Ve Varšavě pokračují práce na tunelu přes Ursynów. Většina prací už probíhá v samotném tunelu a na povrchu už se vše upravuje do konečné podoby. K 14. lednu byl tunel hotový z cca 89 %. V tomto článku je pár fotek: https://www.gddkia.gov.pl/pl/a/40684/W- ... ywa-betonu





Kromě toho probíhá příprava velkého dálničního obchvatu Varšavy, na který má navazovat rychlostní silnice S10 od Varšavy přes Płock k dálnici A1. Prozatím byl pro S10 a velký obchvat Varšavy vybrán jeden ze čtyř pětikilometrových koridorů, v rámci kterého se bude dál připravovat stavba. S10 by měla být v tomto úseku dlouhá cca 100 km, předběžně se počítá s 8 MÚK a její stavba stát 4,7 mld. złotých. Severní část velkého obchvatu Varšavy (A2-Wyszogród-Serock-A2) by měla mít 165 km, předpokládá se okolo 15 MÚK a cena 10,9 mld. złotých. Jižní část velkého obchvatu (A2-Góra Kalwaria-A2) by měla mít cca 98 km, 10 MÚK a stát 7,5 mld. złotých. Vybrané varianty plus všechny další, které se analyzovaly, jsou vidět na mapách níže. Přerušovanou růžovou je označena vybraná varianta, tečkovaně jsou označené všechny ostatní analyzované řešení mimo 4 hlavních koridorů, které jsou barevně.

podrobnější informace v tomto článku: https://www.gddkia.gov.pl/pl/a/40773/S1 ... amorzadami
Přílohy
S10_SK.jpg
S10_SK.jpg (347.24 KiB) Zobrazeno 12421 x
OAW_SK.jpg
OAW_SK.jpg (371.05 KiB) Zobrazeno 12421 x
jozka
Příspěvky: 2748
Registrován: 27.6.2013 19:11:41

Re: Varšava

Příspěvek od jozka »

Neda mi to nerypnout si... stavet okruh takhle daleko od mesta nema smysl, aspon se to tvrdi o tom u Prahy.
Anonym
Příspěvky: 806
Registrován: 24.6.2009 13:34:01

Re: Varšava

Příspěvek od Anonym »

jozka píše:Neda mi to nerypnout si... stavet okruh takhle daleko od mesta nema smysl, aspon se to tvrdi o tom u Prahy.
Tento ale spíše vzdálenostmi připomíná návrh na středočeský okruh než okruh Prahy.
Honzl
Příspěvky: 287
Registrován: 9.11.2017 23:11:08

Re: Varšava

Příspěvek od Honzl »

Přesně tak, Anonym, to je (pro Jožku) obdoba našeho nesměle a asi až v příštím století plánovaného regionálního okruhu -- viz nedávno v jiné části fóra mapu ,,studie'' (třeba na jihu tvořenou D/R19 Plzeň - Tábor - Humpolec). Varšava totiž přesnou obdobu (byť značně velkorysejší a šestiproudou) už i s otevřeným novým mostem přes Wislu, má téměř celou. Letos v červnu bude ten okruh prodloužen o dostavovaný dlouhý tunel u Wilanowa a tak bude mít Varšava už více než tři čtvrtiny okruhu v provozu, zatímco Praha stále klopýtá a ,,chce začít výkupy'' na 0511 Běchovice - D1, o jiných částech okruhu ani nemluvě (pokud to tedy neurychlí 416ka). Takže Varšava bude mít oba okruhy asi mnohem dříve, než my ten jeden.
Odpovědět

Zpět na „Polsko“