Právě je 16.2.2019 13:00:26




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 67 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3
 Varšava 
Autor Zpráva
 

Příspěvky: 1941
Bydliště: v Trutnově, 49 km od nejbližší polské dálnice a 53 km od české, 29 km od rozestavěné české.
Příspěvek Re: Varšava
Ona i již dokončená část jižního obchvatu, procházející nyní až po loukách těsně za městem bude brzy obstavěna i z druhé strany a stane se z ní víceméně městský okruh. Někam to město růst musí :-). Ovšem tady je to dost blízko domů. Pamatuji dobu, kdy pražské Jižní Město stávalo jen na jedné straně a daleko od dálnice a nyní dálnice prochází jeho středem.

_________________
80 let výstavby dálnic na českém území 1938-2018


13.6.2018 7:13:17
Profil
 

Příspěvky: 1016
Příspěvek Re: Varšava
Ja vim, jen jsem narazel na to, ze se u nas stavby tohoto typu ani nemaji sanci projektovat, protoze je utlucou vsemozna sdruzeni hned v zarodku.


13.6.2018 10:56:07
Profil
 

Příspěvky: 1941
Bydliště: v Trutnově, 49 km od nejbližší polské dálnice a 53 km od české, 29 km od rozestavěné české.
Příspěvek Re: Varšava
Varšavané jsou zřejmě zvyklí. Nikdy žádný okruh neměli, všechno prochází přímo pod okny roštovým způsobem přes milion světelných křižovatek, do toho tramvaje :-)

_________________
80 let výstavby dálnic na českém území 1938-2018


13.6.2018 12:20:06
Profil
 

Příspěvky: 238
Bydliště: Pardubice - S37, I/36, I/2
Příspěvek Re: Varšava
Tam se spíš místní těší, aby už ta dálnice stála. U nás by Patrikovi a spol. klepla pepka.


13.6.2018 12:29:09
Profil Zobrazit autorovy stránky
 

Příspěvky: 1941
Bydliště: v Trutnově, 49 km od nejbližší polské dálnice a 53 km od české, 29 km od rozestavěné české.
Příspěvek Re: Varšava
Patrika by neklepla, leda že by v těch panelácích bydleli křečci a na střechách hnízdily kafky. Lidi ho nezajímají. Tedy jen tak trochu, někdo mu platí příspěvky pro neziskovky a zvířatka to asi nejsou.

_________________
80 let výstavby dálnic na českém území 1938-2018


13.6.2018 12:32:19
Profil
 

Příspěvky: 1016
Příspěvek Re: Varšava
Ze by Brno (jeho obyvatele) bylo ze stavajiciho zpusobu reseni dopravy nadsene a proto blokovalo D43?


13.6.2018 13:50:38
Profil
 

Příspěvky: 887
Příspěvek Re: Varšava
Tak zrovna ta část, která na tom videu prochází zástavbou, bude právě ta v tunelu. Tohle by nad zemí neprošlo ani v Polsku :) Když se podíváte na mapu, tak ten tunel povede přímo pod ulicí Filipiny Płaskowickiej (na mapy.cz je nakreslené kudy celý obchvat povede). Určitě platí, že se lidé proti stavbám silnic moc nebouří a staví se fakt blízko zástavby. Třeba v "mém" okresním městě (Krosno) vede v jednom místě nově postavený čtyřpruhový průtah městem (na street view ještě není) doslova asi 20 metrů od dvou paneláků. Rozhodně to ale neplatí vždycky, když zůstaneme u té Varšavy, tak jak jsem psal o pár příspěvků výše - teď je velké téma stavba východního obchvatu (ještě není definitivně schválená trasa), kde se lidé ze čtvrti Wesoła dost silně brání momentálně prosazované trase.


13.6.2018 19:23:44
Profil
 

Příspěvky: 887
Příspěvek Re: Varšava
Nová videa ze stavby jižního obchvatu Varšavy. Na prvním z nich je vidět stavba mostu přes Vislu.





29.7.2018 14:18:37
Profil
 

Příspěvky: 887
Příspěvek Re: Varšava
Polské dráhy představily předběžnou koncepci nové velké investice ve Varšavě – chtějí postavit 8 km dlouhý železniční tunel, který bude mj. probíhat pod Vislou. Tunel má spojit nádraží Warszawa Gdańska a Warszawa Wileńska. Součástí nové tratě by bylo 6 podzemních stanic, které usnadní pohyb po centru Varšavy.

http://warszawa.wyborcza.pl/warszawa/7, ... sci-i.html


24.9.2018 13:03:14
Profil
 

Příspěvky: 270
Příspěvek Re: Varšava
Jestli vidím dobře, tak tou výchozí stanicí není Wwa Gdańska, ale Główna, tj. "staré" hlavní nádraží nacházející se u současné zast. Wwa Ochota.

Jako koncepce pro obsluhu dalších oblastí v centru města "s-bahnem" to vypadá zajímavě, ale těch západně-východních kolejových spojení ve městě už mají dost, není to trochu zbytečné zdvojování? Železniční tunel a podzemní železniční stanice není levná záležitost. Krátké zaústění tratě od Bialystoku do Wwy wschodniej by možné pro začátek stačilo.

_________________
Jsem chodec, řidič, cyklista, cestující VHD. Get over it.


24.9.2018 14:40:14
Profil
 

Příspěvky: 887
Příspěvek Re: Varšava
Nové video ze stavby jižního obchvatu Varšavy ve čtvrti Wilanów.



20.10.2018 21:54:13
Profil
 

Příspěvky: 887
Příspěvek Re: Varšava
Kromě rozestavěného jižního obchvatu Varšavy se postupně připravuje i stavba jeho východní části, která bude jako poslední chybět. I ta se ale postupně přibližuje, na konci prosince získala celá trasa EIA (zatím je ještě nepravomocná), díky čemuž už je vybrané trasování a může se pokračovat v přípravě. Celý proces se hodně protahoval kvůli protestům místních obyvatel (klasické NIMBY). Nakonec byla ale vybraná přesně ta varianta, proti které se nejvíc protestovalo. Kromě jiné varianty chtěli mít místní i část v tunelu, což je ale zrovna v tomhle místě dost neopodstatněné.

Když už jsme u tématu, tak přidávám pár videí ze stavby jižního obchvatu, která nedávno zveřejnil technický dozor.











5.1.2019 15:20:41
Profil
 

Příspěvky: 887
Příspěvek Re: Varšava
Včera se ve Varšavě konala první zkušební jízda novým úsekem druhé linky metra do čtvrti Targówek na pravém břehu Visly (jedná se o 3 nové stanice Szwedzka, Targówek Mieszkaniowy a Trocka), které se zúčastnil i nový primátor města (volby byly v listopadu) Rafał Trzaskowski. Na trase se ještě dodělávají stanice, ale otevřeno bude v průběhu letošního roku.

http://warszawa.wyborcza.pl/warszawa/7, ... arcie.html

Varšavské metro je pro nás mimochodem opět dost nelichotivým srovnáním (viz pražská linka D). Druhá linka se začala stavět v roce 2010 (prvních 7 stanic v centru, otevřeno 2015 - tam došlo k více než ročnímu zdržení kvůli průsakům vody kolem Visly), hned po otevření se začala rozšiřovat o 3 stanice na každé straně (otevření letos) a od loňského roku se pracuje na dalších dvou navazujících úsecích (3 stanice na východě a 5 na západě), které budou hotové v roce 2022. Pokud se nic nezkomplikuje, tak výstavba celé linky z jedné strany města na druhou (21 stanic) potrvá jen 12 let! Původní rozhodnutí magistrátu o stavbě je z roku 2005, takže i s veškerými přípravnými pracemi to je 17 let. Pro srovnání první varšavská linka se začala stavět ještě za komunismu v roce 1983 a byla dokončená až v roce 2008.


30.1.2019 8:43:28
Profil
 

Příspěvky: 1358
Bydliště: F-M - Praha
Příspěvek Re: Varšava
Nechci být sprostý, ale našim politikům chybí koule a nedokážou nic prosadit. Nová Pražská koalice se rozhodla hlavně opravovat... jsem zvědav, jestli se jim podaří zahájit významnou dopravní stavbu či městské byty pro střední vrstvu a rodiny s dětmi.

_________________
Jezdím na plný plyn... brzdy jsem už odmontoval
Peugeot 206


30.1.2019 12:39:55
Profil
 

Příspěvky: 270
Příspěvek Re: Varšava
A zároveň v rozpočtu města jsou do roku 2023 vyhrazeny milionové finance na přípravu linky 3.
Což sice samo o sobě není moc konkrétní plán, ale není důvod být jakkoliv skeptický. Je vidět, že to s přípravou myslí vážně. :ok: Ve zcela optimistickém případě by se tak varšavská síť metra mohla té pražské vyrovnat svou délkou někdy v roce 2030.

_________________
Jsem chodec, řidič, cyklista, cestující VHD. Get over it.


30.1.2019 13:08:45
Profil
 

Příspěvky: 887
Příspěvek Re: Varšava
Ale to bude de facto jenom větev té druhé, na stanici Stadion Narodowy už pro ní mají připravené nástupiště. Současný primátor před listopadovými volbami sliboval, že se začne stavět do konce volebního období v roce 2023, tak uvidíme.


30.1.2019 14:10:26
Profil
 

Příspěvky: 270
Příspěvek Re: Varšava
To není tak úplně jisté. O tom, co a kde a kdy se bude stavět jako 3. trasa ještě není rozhodnuto. Samozřejmě nejvíce se nabízí využít původní plány na linku od Stadionu do sídliště Gocław. Tento úsek je podrobněji zdokumentován a chvíli se prezentoval jako větev 2. linky, což byl ovšem je taktický tah, jak získat fondy na stavbu stanice Stadion Narodowy. Vedení té linky na Gocław má také dost odpůrců, protože svým klikatým vedením vytváří jev, který známe z Prahy jako "chalupoida" :)

I kdyby se tento úsek zrealizoval, tak západní trasování linky je stále ve stádiu velmi povrchních úvah. Snad bude do 4 let rozhodnuto.

_________________
Jsem chodec, řidič, cyklista, cestující VHD. Get over it.


31.1.2019 8:45:08
Profil
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 67 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3




Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Český překlad – phpBB.cz