Stránka 3 z 6

Re: Varšava

Napsal: 13.6.2018 12:32:19
od Honey72
Patrika by neklepla, leda že by v těch panelácích bydleli křečci a na střechách hnízdily kafky. Lidi ho nezajímají. Tedy jen tak trochu, někdo mu platí příspěvky pro neziskovky a zvířatka to asi nejsou.

Re: Varšava

Napsal: 13.6.2018 13:50:38
od jozka
Ze by Brno (jeho obyvatele) bylo ze stavajiciho zpusobu reseni dopravy nadsene a proto blokovalo D43?

Re: Varšava

Napsal: 13.6.2018 19:23:44
od ML90
Tak zrovna ta část, která na tom videu prochází zástavbou, bude právě ta v tunelu. Tohle by nad zemí neprošlo ani v Polsku :) Když se podíváte na mapu, tak ten tunel povede přímo pod ulicí Filipiny Płaskowickiej (na mapy.cz je nakreslené kudy celý obchvat povede). Určitě platí, že se lidé proti stavbám silnic moc nebouří a staví se fakt blízko zástavby. Třeba v "mém" okresním městě (Krosno) vede v jednom místě nově postavený čtyřpruhový průtah městem (na street view ještě není) doslova asi 20 metrů od dvou paneláků. Rozhodně to ale neplatí vždycky, když zůstaneme u té Varšavy, tak jak jsem psal o pár příspěvků výše - teď je velké téma stavba východního obchvatu (ještě není definitivně schválená trasa), kde se lidé ze čtvrti Wesoła dost silně brání momentálně prosazované trase.

Re: Varšava

Napsal: 29.7.2018 14:18:37
od ML90
Nová videa ze stavby jižního obchvatu Varšavy. Na prvním z nich je vidět stavba mostu přes Vislu.




Re: Varšava

Napsal: 24.9.2018 13:03:14
od ML90
Polské dráhy představily předběžnou koncepci nové velké investice ve Varšavě – chtějí postavit 8 km dlouhý železniční tunel, který bude mj. probíhat pod Vislou. Tunel má spojit nádraží Warszawa Gdańska a Warszawa Wileńska. Součástí nové tratě by bylo 6 podzemních stanic, které usnadní pohyb po centru Varšavy.

http://warszawa.wyborcza.pl/warszawa/7, ... sci-i.html

Re: Varšava

Napsal: 24.9.2018 14:40:14
od Trupman
Jestli vidím dobře, tak tou výchozí stanicí není Wwa Gdańska, ale Główna, tj. "staré" hlavní nádraží nacházející se u současné zast. Wwa Ochota.

Jako koncepce pro obsluhu dalších oblastí v centru města "s-bahnem" to vypadá zajímavě, ale těch západně-východních kolejových spojení ve městě už mají dost, není to trochu zbytečné zdvojování? Železniční tunel a podzemní železniční stanice není levná záležitost. Krátké zaústění tratě od Bialystoku do Wwy wschodniej by možné pro začátek stačilo.

Re: Varšava

Napsal: 20.10.2018 21:54:13
od ML90
Nové video ze stavby jižního obchvatu Varšavy ve čtvrti Wilanów.


Re: Varšava

Napsal: 5.1.2019 15:20:41
od ML90
Kromě rozestavěného jižního obchvatu Varšavy se postupně připravuje i stavba jeho východní části, která bude jako poslední chybět. I ta se ale postupně přibližuje, na konci prosince získala celá trasa EIA (zatím je ještě nepravomocná), díky čemuž už je vybrané trasování a může se pokračovat v přípravě. Celý proces se hodně protahoval kvůli protestům místních obyvatel (klasické NIMBY). Nakonec byla ale vybraná přesně ta varianta, proti které se nejvíc protestovalo. Kromě jiné varianty chtěli mít místní i část v tunelu, což je ale zrovna v tomhle místě dost neopodstatněné.

Když už jsme u tématu, tak přidávám pár videí ze stavby jižního obchvatu, která nedávno zveřejnil technický dozor.










Re: Varšava

Napsal: 30.1.2019 8:43:28
od ML90
Včera se ve Varšavě konala první zkušební jízda novým úsekem druhé linky metra do čtvrti Targówek na pravém břehu Visly (jedná se o 3 nové stanice Szwedzka, Targówek Mieszkaniowy a Trocka), které se zúčastnil i nový primátor města (volby byly v listopadu) Rafał Trzaskowski. Na trase se ještě dodělávají stanice, ale otevřeno bude v průběhu letošního roku.

http://warszawa.wyborcza.pl/warszawa/7, ... arcie.html

Varšavské metro je pro nás mimochodem opět dost nelichotivým srovnáním (viz pražská linka D). Druhá linka se začala stavět v roce 2010 (prvních 7 stanic v centru, otevřeno 2015 - tam došlo k více než ročnímu zdržení kvůli průsakům vody kolem Visly), hned po otevření se začala rozšiřovat o 3 stanice na každé straně (otevření letos) a od loňského roku se pracuje na dalších dvou navazujících úsecích (3 stanice na východě a 5 na západě), které budou hotové v roce 2022. Pokud se nic nezkomplikuje, tak výstavba celé linky z jedné strany města na druhou (21 stanic) potrvá jen 12 let! Původní rozhodnutí magistrátu o stavbě je z roku 2005, takže i s veškerými přípravnými pracemi to je 17 let. Pro srovnání první varšavská linka se začala stavět ještě za komunismu v roce 1983 a byla dokončená až v roce 2008.

Re: Varšava

Napsal: 30.1.2019 12:39:55
od FlakY`
Nechci být sprostý, ale našim politikům chybí koule a nedokážou nic prosadit. Nová Pražská koalice se rozhodla hlavně opravovat... jsem zvědav, jestli se jim podaří zahájit významnou dopravní stavbu či městské byty pro střední vrstvu a rodiny s dětmi.

Re: Varšava

Napsal: 30.1.2019 13:08:45
od Trupman
A zároveň v rozpočtu města jsou do roku 2023 vyhrazeny milionové finance na přípravu linky 3.
Což sice samo o sobě není moc konkrétní plán, ale není důvod být jakkoliv skeptický. Je vidět, že to s přípravou myslí vážně. :ok: Ve zcela optimistickém případě by se tak varšavská síť metra mohla té pražské vyrovnat svou délkou někdy v roce 2030.

Re: Varšava

Napsal: 30.1.2019 14:10:26
od ML90
Ale to bude de facto jenom větev té druhé, na stanici Stadion Narodowy už pro ní mají připravené nástupiště. Současný primátor před listopadovými volbami sliboval, že se začne stavět do konce volebního období v roce 2023, tak uvidíme.

Re: Varšava

Napsal: 31.1.2019 8:45:08
od Trupman
To není tak úplně jisté. O tom, co a kde a kdy se bude stavět jako 3. trasa ještě není rozhodnuto. Samozřejmě nejvíce se nabízí využít původní plány na linku od Stadionu do sídliště Gocław. Tento úsek je podrobněji zdokumentován a chvíli se prezentoval jako větev 2. linky, což byl ovšem je taktický tah, jak získat fondy na stavbu stanice Stadion Narodowy. Vedení té linky na Gocław má také dost odpůrců, protože svým klikatým vedením vytváří jev, který známe z Prahy jako "chalupoida" :)

I kdyby se tento úsek zrealizoval, tak západní trasování linky je stále ve stádiu velmi povrchních úvah. Snad bude do 4 let rozhodnuto.

Re: Varšava

Napsal: 30.3.2019 18:10:19
od ML90
Na jižním obchvatu Varšavy pokračují stavební práce. Mimo jiné se teď pracuje na technicky náročné části tunelu přes Ursynów v místě, kde se kříží s linkou metra. Tunel metra byl zpevněný a odhalený a momentálně pod ním probíhají výkopové práce. Podle vykonavatele je potřeba vykopat ještě cca 7 metrů aby se mohlo začít betonovat.

http://warszawa.wyborcza.pl/warszawa/7, ... 2-L.2.maly

Pro představu jak to vypadá na fotce: https://twitter.com/jarek_osowski/statu ... 5507887104 a ještě tady: https://twitter.com/jarek_osowski/statu ... 9745916928

A takhle teď vypadá rozestavěný most přes Vislu:


Re: Varšava

Napsal: 31.5.2019 11:03:35
od Trupman
Přišla voda a vzala bagry jeřáby :-)

Obrázek

Re: Varšava

Napsal: 31.5.2019 12:10:47
od jozka
Zajimavy, co jsem cetl, tak psali, ze vsechno se stihlo evakuovat vcas...

Re: Varšava

Napsal: 26.6.2019 22:14:55
od ML90
13. června byla podepsaná smlouva na vypracování tzv. Koncepcji Programowej na východní obchvat Varšavy (S17), což je poslední mezikrok před vyhlášením tendru. Na její zpracování je 12 měsíců, takže se počítá s tím, že by se ve IV. kvartálu příštího roku mělo začít soutěžit. Pokud vše půjde podle plánů, tak by měla být celá trasa hotová v roce 2024, čímž by se uzavřel celý dálniční obchvat Varšavy. Ještě ale pořád není nic jisté, protože proti téhle silnici se hodně protestuje a GDDKiA momentálně řeší odvolání proti EIA, což se dost možná potáhne až k soudu (v Polsku se může v procesu přípravy pokračovat i když není EIA pravomocná, ale samozřejmě hrozí, že se to pak musí vrátit o krok zpátky).

https://www.rynekinfrastruktury.pl/mobi ... 67558.html

Re: Varšava

Napsal: 13.9.2019 13:30:15
od ML90
Varšava se v neděli dočká rozšíření metra. Otevře se prodloužení druhé linky na pravém břehu Visly do čtvrti Targówek. Přibude tak 3,1 km trasy a tři nové stanice Szwedzka, Targówek Mieszkaniowy a Trocka. Samotná stavba byla hotová už v květnu a nyní získala veškerá potřebná povolení.

https://tvn24.pl/tvnwarszawa/najnowsze/ ... ele-299322

Kromě toho se druhá linka metra rozšiřuje o tři stanice i na západě ve čtvrti Wola, které by měly být otevřené na jaře příštího roku. Zároveň už je rozestavěný i celý plánovaný zbytek linky, který zahranuje 3 stanice na východě do čtvrti Bródno a 5 stanic a depo na západě do čtvrti Bemowo.

Re: Varšava

Napsal: 16.9.2019 10:08:00
od Trupman
Opravil bych ML90, všechny zbývající úseky 2. linky ještě rozestavěné nejsou. Poslední úsek 3 stanic na západním konci i s depem je ještě ve fázi projektování, přičemž dokončení stavby je plánované na rok 2022. :kladivo:

Re: Varšava

Napsal: 16.9.2019 15:59:46
od ML90
Koukám na to, že jsem se nechal trochu unést :) Každopádně se teď na západě staví 5 stanic a na poslední tři plus depo je od loňska podpsaná smlouva a brzo by se tam mělo začít pracovat.

Re: Varšava

Napsal: 4.10.2019 18:36:18
od ML90
Přidávám nové video ze stavby jižního obchvatu Varšavy, které bylo natočené 27. září kolem rozestavěného mostu přes Vislu.


Re: Varšava

Napsal: 19.1.2020 9:57:03
od Diaľničiar
video z výstavby jižního obchvatu (S2) ve formě hloubeného tunelu, což je nepochybně zajímavé řešení pro sídliště:


Re: Varšava

Napsal: 7.2.2020 17:52:02
od ML90
Na webu Gazety Wyborczy se dnes objevil kritický článek o možných variantách trasy velkého dálničního obchvatu Varšavy. Mimo jiné se v něm kritizuje, že by podle zpracovávaných plánů měl procházet přes přírodně cenné oblasti (mj. vodní nádrže Zegrze, údolí řeky Bug a Mazovskou chráněnou oblast) a nenapojuje se na už existující infrastrukturu v čele s letištěm ve městě Modlin na sever od Varšavy (jedná se o menší varšavské letiště otevřené v roce 2012, které využívají z velké části nízkonákladové společnosti v čele s Ryanairem, momentálně obsluhuje přes 3 miliony pasažérů ročně). Bohužel ale nemám přístup k celému článku, takže z něj víc nevyčtu.

https://warszawa.wyborcza.pl/warszawa/7 ... latny.html

Re: Varšava

Napsal: 14.5.2020 10:18:28
od ML90
Ve Varšavě pokračuje stavba jižního obchvatu, který se oproti původním plánům (otevřeno mělo být letos) trochu zpozdí, ale nebude to nijak drastický posun. První úsek s tunelem přes čtvrť Ursynów je momentálně hotový z 76 % a měl by být podle nových plánů hotový na začátku příštího roku. Další dva úseky jsou hotové z 80 % a měly by být hotové ještě na konci letošního roku. Nejnovější fotky ze stavby jsou k vidění na tomto webu: http://www.pulawska-lubelska.pl/galeria ... na-zadania

Re: Varšava

Napsal: 22.6.2020 9:31:24
od Trupman
Inspirativní video z května 2020 :)